Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahradit bezkontaktním a od kterého
výrobce. Jaké jsou zkušenosti, případně jak postupovat. [Jindřich] 21.09.2008 Přidat odpověď |
| Ahoj, ta příručka k dynamu JAWA 500 OHC předpokládám je ke standardnímu dynamu. Mám klasický dynamo s relátkem, jezdí to, ale příručka by možná našla uplatnění. Mohu poprosit o zaslání na mail Polaris123@seznam.cz? Děkuju předem moc a moc. Milan. [Milan z Plzně] 23.06.2023 |
| Koukni na mail :) [castentroy] 20.06.2023 |
| Pěkný den všem, najde se zde nějaký šťastný majitel Příručky k dynamu na 500 OHC a byl ochoten se o ni nějak podělit (zapůjčit, nafotit.....)? Budu rád za každou reakci na ma.reznicek@seznam.cz [ma.reznicek] 19.06.2023 |
| Zdar ,prosím o radu,co mám koupit za baterku 12V s Vapéčkem.Chci co nejlevnější ,nejradši gelovku,stačí ze záložního zdroje?Dík [Pilník.] 19.05.2013 |
| Dneska by asi uz meli misto obrazu pixely :-D To odruseni je ale dobre, aby tam nebylo dvakrat. Proto se radsi ptam. [Tomas Nosek] 29.04.2013 |
| Tak nějaký odrušení by to mít mělo,jako každý vozidlo (aby tě sousedi nevykostili, když budou mít místo televizního obrazu šachy.......) Já dávám měděný neodrušený kabely, a odrušený koncovky. [Monty] 29.04.2013 |
| Nakonec jsem to zapojil bez spinani. Ale jeste by me zajimalo, jestli tam muzou byt odrusene fajfky na svicky. Nebo musi byt obycejne ? To se nikde neudava. [Tomas Nosek] 29.04.2013 |
| To přece není pod proudem, když motor stojí!! Celé zapalování VAPE pro OHC je funkčně magnetka(proto se taky vypíná zkratováním na kostru) a když motor stojí,zdrojová cívka logicky žádné napětí do zapalovacího okruhu nedodává. Dobíjení baterie je druhý,naprosto oddělený a nezávislý okruh. Motorka pojede i bez baterie. Prosímtě, nešukej do toho, co ve VAPE vymysleli,a vyzkoušeli,a nechej to v originálním zapojení. [Monty] 29.04.2013 |
| Kdyby jsi chtěl ještě k Vape kontrolku dobíjení,mohu Ti dodat schéma. [jwm] 29.04.2013 |
| No jo. Ze me to hned nenapadlo :) Relatko mam a molitan tam taky dam :) Ale tu hlavni stavu budu mit taky spinanou. Aby to nebylo stale pod proudem po vypnuti klicku. [Tomas Nosek] 29.04.2013 |
| Jen dej pozor na odpružené připevnění (třeba na molitan). Rády se jeho kontakty vibracemi spejkají.. :o) [ED250] 28.04.2013 |
| Tak jsem zapojil Vape, coz bylo jednoduche, ale na pullitru neni funkce engine stop, pro kterou je modro bilej kabel. Kabel je spinan na kostru a to pulec nema. Myslite ze muzu kabel natvrdo ukostrit a spinat hlavni plusovej co vede z regulatoru ? Protoze jinak bych musel dodelat vypinac na preruseni te kostry a vypnuti motoru. [Tomas Nosek] 28.04.2013 |
| Mně už to zase krásně vrčí. :-D Díky EDovi.... ;-) [T-1000] 26.04.2013 |
| Ajo vlastne :) Ledky tam mam, ale budu tam muset dat vetsi odpory na 12V. Jinak klakson uz mam a zarovky taky. Zitra to uz doufam zavrci :) [Tomas Nosek] 26.04.2013 |
| Ampérmetru je jedno jetli přes něj tače 6 nebo 12V - neměříž volty. Na péráku jsem normálně mezi vývod z regulátoru os vape a baterku napojil ampík. Od nějakých 3 000ot. už ale střelka trvale ležela na dorazu. Do kontrolek dej ledky. Ty nehřejou [ED250] 26.04.2013 |
| Jak je to vlastne s manometrem ve spinacce, kdyz namontuju 12v Vape? Prodavaji se dvanactivoltove ? A zarovky do kontrolek asi teda 24v ne? [Tomas Nosek] 26.04.2013 |
| Tak to ano, protože u pilníka má technika těžkou službu,to není žádný obývákový lešťič-teoretik,to je tvrdý, surový a zarostlý jezdec Jawy OHC. [jwm] 15.03.2013 |
| Je to jen natupo. Odříznul jsem už jednou navařenou repliku těsně vedle svaru, mírně jsem to naúkosoval a svařil elektrikou. Když to vydrželo sezónní pilníkovo závodní činnost, tak to vydrží vše.. :o) [ED250] 15.03.2013 |
| Hlavní stojan,trubka stojanu,čep,spodek rámu má klasický plocháč navíc atd.Úchyt nádrže i policajt je OK.Dával jsi do nosníku policajta v místě sváru nějakou vložku?Já dovnitř dávám vždy na výšku plocháč aby nebyl spoj svařen jen na tupo. [jwm] 15.03.2013 |
| Pasoval jsem tam úchyt na nádrž a opravoval policajta. [ED250] 15.03.2013 |
| Jwm a co tam bylo špatně? [ED250] 15.03.2013 |
| Ne,ne jen oprava.Soustruh,flexa a CO2. [jwm] 15.03.2013 |
| Když na kladívka jede i šnek : http://www.youtube.com/wa tch?v=ciBlrna3720 tak 02 musí upalovat jak z praku .. Dřív jsem taky jezdil na samodomo elektronický zapalování , jako čidlo byl magnet a elektronika zabudovaná v krabičce v kaslíku , na krabičce byly 2 diody . Zelená se rozsvěcela když pálil levej , červená když pálil pravej válec , vypadalo to velice efektně .. :-))) [Richard] 15.03.2013 |
| Zdravím.Měl jsem to na Šumpersku.Richerde já si to chystám do foroty,ale jestli ho máš navíc tak to beru. [mirek] 14.03.2013 |
| Copak? Lakovačka? Dynamko neprodám a dalšího půllitra? ...Leda ve snu a hned závodní dvouvačku! :o)) [ED250] 14.03.2013 |
| Martine,dynamo neprodávej až budeš stavět dalšího půlitra,bude se hodit.Jo a Pilníkův rám mám teď v péči:-)) a není to jen tak ledajaký rám,je to rám " s 5 P". Pilníkův,pardubický,perníkový,putovní prototyp.Jinak na originální dynama jezdím celou dobu,fungují skvěle ale na druhou stranu,když dnes vidím co se prodává za předražené hrůzy,v ještě horším stavu,koupil bych radši elektronickou jistotu od Montyho a ještě ušetřím. [jwm] 14.03.2013 |
| Mozna bych si teda jednu rezervoval. Jeste se podivam na stav konta :) Ale asi bych ji chtel uz pred srazem. Za 14 dni mi pricestuje klikovka po GO tak to asi udelam pri jednom. Muzes mi poslat maila Monty ? Domluvime se po mailu. [Tomas Nosek] 14.03.2013 |
| Lákavý to je... :o) Faktem je, že jsem neměl s originál dynamem ani replikovými kladívky nikdy žádný problém. Mám i jedno originál dynamo po GO v záloze a to kdyby se prodalo... :o) Ale ne. Na ty 3000Km ročně to stačí a myslím, že ty krásný hejblátka v podobě kladívek k půllitru patří. :o) [ED250] 14.03.2013 |
| Prodali jsme několik sad VAPE ,a zatím žádný problém. ALE - prodává se to od podzimu, takže toho nikdo moc nenajezdil.... Mám na sraz OHC dovézt aspon tři sady na prodej? [Monty] 13.03.2013 |
| Tak premyslim ze do toho VAPE taky pujdu a kladivka se starym dynamem budou v zaloze. Nejake posledni zkusenosti ? Co Monty ? [Tomas Nosek] 13.03.2013 |
| :o) Ten lepší výkon přikládám seřízení a možná mu před tím špatně chodila regulace předstihu. [ED250] 22.11.2012 |
| Joooo, znáš se Pilníčku. Tvé heslo: "Lepší bejt mrtvej než druhej...." :-))))))) [T-1000] 22.11.2012 |
| No dneska jsem,byl u Martina Bartoše a Vapéčko,už měl zamontované ,chválil si ho ,až na ty konektory humpolácký do veterána,chtěl mě ho dát projet,ale ještě bych ho někde vymlátil. Prý, to jede nádherně nebe a dudy hmmm.tak,až našetřím budu testovat. [Pilnik] 21.11.2012 |
| No na pullitru jsem nikdy kladivka nemel ale na fechtlu a CZ 175 samozrejme byli. Ale to je uz spousty let a chtel jsem vyzkouset elektronicke zapalovani. Protoze to opravuju v nakladacich a vim ze se to moc nekazi, tak jsem to chtel prubnout. Tam jsou jednotky taky prisroubovane primo na motoru, ale jsou udelane tak aby to vydrzely a jsou chlazene naftou. Ale IMF soft pro OHC je proste jako model pro decka :) Pouzitelne na hrani ale nepouzitelne pro realny zivot :) Tak zkusim kladivka a uvidime. [Tomas Nosek] 21.11.2012 |
| A měl jsi Tomáši někdy problém s kladívky? [ED250] 21.11.2012 |
| v principu by jsi mohl použít VAPE MZ04,která nahrazuje kladívka u modelu 638,ale kompletní sadu náhrady kladívek pro OHC zatím VAPE nevyrábí,a pokud vím,ani nechystá. [Monty] 21.11.2012 |
| Nedela Vape nahodou jen zapalovani bez dynama pro pullitra ? Ja si totiz na dynamo nemuzu stezovat. Co jsem ho zgeneralkoval tak slapalo 4000km jako hodinky. Az na jedno cisteni uhliku a kolektoru zadny problem. Nic co by nas zastavilo :) [Tomas Nosek] 21.11.2012 |
| Jindro - VAPE půjde do mýho OHC638 bastarda,tak příští rok v Rovensku můžeš okusit.... [Monty] 21.11.2012 |
| Já už nechci zažít další případné zklamání, budu pilně očekávat nějaké zkušenosti z provozu Vape. Tak chlapi, jak to bude možné, podělte se s námi. [Drahonovsky] 21.11.2012 |
| IMF soft vymyslel a vyrobil někdo, kdo nemá ani představu o autoelektronice. To je tak dobrý na hraní v dílně,případně vyjíždky kolem kostela. VAPE je firma specializovaná na autoelektroniku,jejich konstrukce plně odpovídají tvrdým podmínkám provozu. [Monty] 21.11.2012 |
| Oni delaji univerzalni zapalovani, ktere ma v prostoru dynama jen snimac a vse ostatni je vyvedeno do kastliku. To by mohlo byt o neco lepsi. Ale ja uz to proste nebudu riskovat. Dalsi vec je, ze jak to porat vynechavalo a jel motor na jeden valec, tak se rozhodilo centrovani klikovky. Takze klika ven a precentrovat. To uz proste podruhe nebudu riskovat. Za ty prachy co me to stalo jsem mohl mit asi tak tunu kladivek :) Nemluve o promarnenem case a vyteklich nervech :) Tak panove kdo se chce trapit, at si koupi IMF soft :) [Tomas Nosek] 21.11.2012 |
| Před časem,kdy přišel IMF Soft na trh se svou verzí bezkontaktního zapalování, jsem nevěřil,že to něco vydrží.Každý,kdo trochu dělá do elektroniky a motorů, už dávno jiště chápe,že konstrukce jemného plošného spoje v kombinaci se součástkami na plošnou montáž připevněná přímo na vibrující a hřející se motor,navíc špatně chlazená pro absenci jakékoliv cirkulace vzduchu,je absolutní nesmysl.Konstruktér,zdá se, nemá nejmenší představu o tom,jaké nároky jsou kladeny na součástky pracující přímo na motoru.Před 12-ti lety jsem renovoval svoji 01 a taky jsem laboroval nad použitím elektroniky ,ale pouze jako snímač+výkonový člen.Do svojí motorky jsem si postavil zapalování nahrazující kladívka,ale regulátor předstihu jsem zachoval.Čidla jsou hallové (magnetické)senzory umístěné na desce,která je místo půlměsíčků s kladívkama,místo vačky jsem si udělal kotouček s magnety a zbytek elektroniky je umístěn v baterkovém kastlíku.Je to sice samodomo,ale za celou dobu co s tím jezdím jsem neměl ani jednu závadu.Najel jsem na ní dodnes cca 16 tis. km. [kuba] 21.11.2012 |
| Tak predpokladam ze to bude vyhorely kondenzator a jeden nebo uz oba valce nepali. Problem je v tom ze soucastky ze zapalovani proste doslova odletavaji :) Dalsi problem je ze kdyz mate dvou ohmove civky, jako jsou original, tak musite mit nastavene buzeni na minimum a to stejne nestaci. Jinak ty tranzistory hori jako papir :) Na maximalni buzeni jiskry musite mit ctyr ohmove civky a ty nikdo nema. Ja jsem s tim najel ctyri tisice kilometru a po posledni oprave odeslo po 35km !! Proste pokazde kdyz, si clovek chce uzit ten adrenalin na dalnici, tak to nejaka elektronika pokazi. Tak jsem si rekl dost !! :) [Tomas Nosek] 20.11.2012 |
| Jednou jsem nedojel a bylo na vině bezkontaktní zapalování od IMF soft,poslal jsem ho na opravu, což zdarma opravili, letos v srpnu jsem začal opět mít problémy s motorem, začal vynechávat, nakonec chcípl a od té doby jsem neměl čas, ale hlavně chuť se s tím babrat, mám opět podezření na zapalování a Tomášovi zkušenosti o něčem svědčí, budu se na to muset podívat a zjistit pravou příčinu. Ze začátku jsem ze zapalování byl nadšen, ale již to nadšení nějak mizí... [Drahonovsky] 20.11.2012 |
| Tak slavne IMF soft jsem obe dve vyhodil do popelnice. Po zhodnoceni plusu a minusu je jasne, ze opravovat neco co se pokazi destkrat za sezonu, proste nema smysl. Utrepane kondenzatory, vyhorele tranzistory a podobne zavady jsou vysledkem nedokonceneho vyvoje. Navic firma na moje doporuceni co se tyce vychytani much vubec nereagovala a zapalovani dela porat stejne. Posledni kapkou bylo, kdyz jsem si u nich obednal ctyr ohmove zapalovaci civky, bez kterych to nepracuje jak ma a oni me poslali dvou ohmove jako jsou original. Toz s takovou firmou uz nechci nic mit. Takze kladivka a pokud je dynamo v poradku neni problem :) [Tomas Nosek] 20.11.2012 |
| Uvažuji nad koupí bezkontaktního zapalování zapalování na jawa 500 OHC 02 prosím o radu pro které se rozhodnout a popřípadě vaše zkusenosti, dobré i špatné. [Tomáš] 13.11.2012 |
| Když máš zadané společné buzení, tak ale musí pálit obě najednou při každé otáčce (360 na klice, 180 na stínítku), takže by se nemělo stát, aby motorka šla jen na jeden, akorát by to házelo při každé otáčce zbytečnou jiskru navíc. Zdá se mi, jako kdyby ti to reagovalo buďto jen při přechodu světlo/tma nebo naopak. [peton] 07.10.2011 |
| Zapojení a seřízení je dobře ,ale pokud mi obě cívky pálí naráz motorka jde na jeden válec,protože na druhém válci jde jiskra v tu dobu kdy nemá tj. o 180°dříve a co se týká zadání je nastavené dobře (válce,cívky takty). [Tomas] 03.10.2011 |
| Teď u sebe nemám program na imfsoft, tak se nemůžu podívat, ale zdá se mi to trochu divné. Je to správně zapojené a seřízené? Myslím si, že i kdyby to házelo jiskru s každou otáčkou, tak by se nic nedělo. Dělá to tak i dost jiných motorů,akorát by tam byla zvýšená spotřeba energie (které není u OHC na rozdávání). Jiskru řídí clonka a pro jednu cívku je to tma/světlo a pro druhou světlo/tma. Vzpomínám si, že dole v okně se zadával počet válců, cívek a jestli se jedná o dvou nebo čtyřtakt. Tak jestli není chyba tam. [peton] 02.10.2011 |
| Bohužel návod který poskytuje vyrobce je na verzi 2,0. [Tomas] 02.10.2011 |
| To u tak drahé věci není pořádný návod k použití a montáži? Zkusil bych napsat výrobci . [Monty] 02.10.2011 |
| Zapalování je do imfSoft. [Tomas] 02.10.2011 |
| Koupil jsem bezkontaktní zapalování Jawa 500 OHC Ignition v 4.1. Prosím o radu jak nastavit budící cívky aby "házely" jiskru odděleně po tj. po180°. Při zadání společného buzení cívek "hází jiskru" obě najednou po 360° bez zadání společného buzení cívek jde jenom jedna a tudíž motocykl jde na jeden válec. Jak docílím toho aby po 180° "házela jiskru" cívka 1A a po dalších 180° "házela jiskru" 1B.Při zadání společného buzení obou cívek,druhý válec který nemá "pálit" jde nepravidelně a "střílí" což je zbůsobeno tím že válec "pálí" kdy nemá. Potřebuji poradit jak mám nastavit aby mi cívky "pálili" střidavě. [Tomas] 02.10.2011 |
| Normální VAPE jako na Kývačce se na průměr místo dynama nevejde. Cosi se chystá,ale už
nějak dlouho a výsledky nejsou ke koupi. [Monty] 30.09.2010 |
| Taky by mě docela zajímalo, jaké jsou dnes možnosti s napasováním VAPE na půllitra. to by byl docela
fajn krok kupředu pro ty, kdo nemají dynamo nebo je obtížné ho nechat zrepasovat. Jinak slyšel jsem
něco o tom, že se snad dají zrepásnout u VAPE. [Ondra] 30.09.2010 |
| J-Mt: Ano na ImfSoft, díky.. d.dockal@centrum.cz [dd] 29.05.2010 |
| Predpokladam ze chces na IMFsoft , napis mail ,poslem ti ten subor (cez tvoje meno mi to nejde) [J-Mt] 27.05.2010 |
| Nemohl by mi někdo poslat tu originál křivku co je údajně uložena na CD (soubor *.ig), dík.. [dd] 27.05.2010 |
| Na klikovce bude 2x více,tzn. když na cloně nastavíš těch 40st.,tak na klice bude 80st. což určitě
pochopíš,že je špatně. [Milan(OHC)] 24.03.2010 |
| Zdravím všechny. Taková úvaha, když dám písty do horní úvrati a clonu posunu o těch +/- 40 stupňů
(tak jak je psáno v návodu zapalování a i o několik příspěvků níže), tak přece pokud se dynamo točí
v poměru 1:2 vůči klikovce, tak přece předstih na klikovce nebude těch +/- 40 stupňů, ale mnohem
více, ne? Možná se pletu... [dockys] 24.03.2010 |
| 1967.. :o) Jeden čas, jsme si taky chtěli zakládat archiv. Jenže když došla bída na kozáky, tak vždy
padla i ta archivní láhev. Musel bych to asi hned zakopat abych k tomu nemohl... :o) I taková režná
je výbroná... :o) Milane, s tím otvorem je to moc dobrý nápad! Krásně jednoduše se to dá seřídit i
na silnici. Ostatně stejně tak je to i u škodovek. Horší je to s pružinkama regulátoru. Mám je
tvarem dle obrázku, ale bůh ví, jestli nejsou taky z replik... Možná by to šlo změřit stroboskopem,
ale to by se člověk vlivem nepřesností v tolika převodech asi zbláznil.. [ED250] 11.03.2010 |
| Taky to není Milane k tématu ale: 1den pražáka na moravě: piju s moravákama slivovici
2den:málem jsem umřel 3den:opět piju s moravákama slivovici 4den:lituji,že jsem neumřel
již druhý den Zhrnuto:Nad slivovicí se ještě nikomu nepodařilo zvítězit,jen moraváci
remízovali. [jwm] 11.03.2010 |
| Zdravím všechny.Pokud se týká toho dlouhého kvasu, tak "muzejnik" má trnky velké jako
dýně a jejich prokvašení dlouho trvá-to jen pro EDa. Jinak k jeho poznámce, "že tomu moc
nerozumí" tak má plnou pravdu, protože problematice SLIVOVICE nikdo z enklávy Čechy nerozumí a
rozumět nikdy nebude. Příteli "jwm",buď v klidu,já budu na tebe vždy pamatovat s
kvalitním materiálem - nahlédl jsem do svého archívu a mám tam něco z roku 1967 - bude ti to dost
dobré? A teď k tématu. Okénko v desce regulátoru předstihu má výkresově 37,5st a když jsme to v
Magnetonu měřili-okénko bylo nevytlučené, tak na vačce to dělalo něco přes 17st.,tzn. na klice min
34st. z toho tedy vyplývá,že při základním předstihu cca.10st pak při plném "fóru" je na
klice těch 45st.Jinak já postupuji stejně jako ED,že při plném rozevření závaží stavím těch 45st. Já
to mám udělané ale trochu jinak. Před "želvou" mám do kartru vyvrtaný otvor do prostoru
klikovky se závitem M14x1,5,abych ho mohl zaslepit stejnou zátkou,jakých je na OHC komrdesát a na
klice mám elektrickou jehlou vypálené značky,podle kterých to jednoduše kdykoliv nastavím nebo
zkontroluji a nemusím montovat žádné úhloměry nebo drátová ukazovátka a počítat zuby. [Milan(OHC)] 10.03.2010 |
| No taky jsem se divil,že jim to tak trvalo ale prý to na kvalitu nemá vliv.Tomuhle moc nerozumím ale
pít se dá. [jwm] 10.03.2010 |
| To byl ten kvásek nějak dlouho v sudu.. Ne? :o) Jinak já dělám předstih na úhloměru namontovaným na
hřídeli dynama. Při maximálním rozevření závažíček pálit při 45° před HU. [ED250] 09.03.2010 |
| Ahoj Milane,roky mám za to,že rozsah odstřeď.regulátoru je 30 stupňů.Základ 10 + 30 a to mi
vycházelo těch 12 mm před Hú a jede jako ďas.Svíčky mám s vysunutým jiskřištěm ze Žigulíka,ještě
staré zásoby.Pod svíčky dávám na míru točené měděné vyžíhané podložky,jejichž výšku měřím,když je
hlava dole a člověk přesně vidí kam jiskřiště jde.Daleko větší vliv na plynulost zátahu má podle mne
správné nastavení pružinek regulátrou.Jo a mám vypáleno,můžeš se stavit na košt. [jwm] 09.03.2010 |
| Dobrej dám můj postřeh pokud jde o originál zapalování dávám 12-13 mmm před horní uvratí už
léta provedu nastavení a dvě kontroly po proběhu motoru a zatím si žádný zákazník nestěžoval
. Mám dojem že daleko větší vliv má umístění zapalovací elektrody do spalovacího prostoru.
Tam mám vypozorovaný znatelný rozdíl v charakteristice chodu motoru. [Jirka] 09.03.2010 |
| Nevím,k čemu je ten přepočet na zdvih dobrý,ale mně to vychází následovně-doufám,že jsem se někde
neutnul: 10st. - 0,7mm zákl.předstih 17st. - 2,0mm 28st. - 5,3mm 34st. - 7,7mm
38st. - 9,5mm 41st. - 11mm 44st. - 12,5mm 47st. - 14,1mm [Milan(OHC)] 09.03.2010 |
| Při maximálním otevření odstředivého regulátoru mi mé měření vycházelo na 12mm před Hú a základ 2mm
před Hú. [jwm] 09.03.2010 |
| Pánové neměl by jste někdo předstihovou charakteristiku přepočtenou na milimetry resp . zatím by mi
stačil základní předstih v mm .Díky [doktor] 08.03.2010 |
| Já už jsem se bohužel k půllitru nedostal, abych zkusil posunout křivku předstihu, takže ve 100 km/h
byl konec a dál to nejelo. Ale s kladívkama a ve dvou lidech se nechalo jet v pohodě 110, pak už
manželka bušila do zad :-)a sám jsem na ni jel v sedě asi 135 (i když mám pocit, že motorce je
jedno, kolik kilo veze, kopec nekopec, jede furt stejně). Takže zalehnutej těch 147 je asi
teoreticky reálné, ale já na to dnes už nemám ani chuť ani odvahu. [Peton] 12.10.2009 |
| Jasný, díky. Jen mi pořád v hlavě vrtá těch 147Km/h.. :o) Ale máš pravdu. Tak v květnu. [ED250] 12.10.2009 |
| Po nastavení křivky předstihu, ve vyšších otáčkách má snahu stále více točit, což předtím jsem tento
pocit neměl, tam byla asi tak ta hranice 100 km a pak již jen pomalu a za cenu vysoké spotřeby,
motor jde v každých otáčkách naprosto pravidelně. Jinak chuděrku půllitra moc nehoním, okolo té
stovky je to ještě svezení, pak mravenčí řidítka a i olej daleko více uniká, pokud jezdím v klidu,
tak mám motor celkem čistý, přesto ne něm přes zimu nechám udělat generálku. V květnu se uvidíme. [Drahonovsky] 12.10.2009 |
| Předem všechny zdravím, Jindro poznal jsi po montáži bezkontaktu a nastavení tebou zmiňované křivky
předestihu nějaký razantnější posun jízdy k lepšímu? Mám také letos na půllitru něco kolem 3000Km a
na mechanická kladívka. Neměl jsem problém. Vše jsem nastavil přesně dle příručky jen jednou a cca
ve 2000Km předstihy překontroloval. Motorka jezdí pěkně. Chytá na škrtnutí a nosí radost, jen se mi
zdá, že něco málo přez stovku celkem poleví a trvá jí dál pokračovat... Trošku to přisuzuji
regulaci. Pružinky v regulátoru mám dle pohledu originál. Dělá Vám to také tak? Stovka je tam
opravdu hned, pak už to leze hodně pomaličku.. [ED250] 12.10.2009 |
| Co není boxer,je například Zundapp,který svírá malý ůhel,takže je to vlastně V motor...Bmw boxer
je,všechny dostupné materiály jej tak uvádějí,a že to nedává smysl..no a co?Co je 4 válcový
Ariel?Dodneška se neshodli na tom co je to za typ...A má taky společnou hlavu.... [zelezny kriz] 11.10.2009 |
| Letos jsem na IMFsoft najezdil něco málo přes 3000 km, naprosto bez problémů, jen jak jsem nastavil
křivku předstihu dle: 1500 - 1800ot/min počátek regulace(základní předstih) 2000ot/min 7
2500ot/min 18 3000ot/min 24 3500ot/min 28 4000ot/min 31 4500ot/min 34
5000ot/min 37 konec regulace Zcela určitě je při našlapování předstih 7° malý, občas si při
této hodnotě kejchne. [Drahonovsky] 11.10.2009 |
| Monty,no právě o to jde,že písty musí běhat proti sobě,jenže že BMW má protilehlé válce a písty
běhají od sebe a to není boxer.Správně jsi mne opravil, že nejde o společnou hlavu ale o společný
spalovací prostor,kde funguje jedna společná svíčka pro oba válce společně.Vzpomněl jsem si,že v
jedné knize,tuším vyšší škola motorizmu je motor BMW popsán jako typ flat-twin.No každopádně je to
téma k diskuzi ale obávám se,že jsem způsobil odbočení od původního tématu.Omlouvám se. [jwm] 11.10.2009 |
| JWM - no nevím,nemusí mít snad písty,který běhají proti sobě?To BMW splnuje,klika je 2xzalomená a
každá ojnice má svůj čep. A snad to vědí i v továrně BMW,když vypisují seriál závodů BOXER CUP,ne?
Zápaly válců jsou 360 stupnů po sobě. Naopak boxer není motor Tatry 12,ten má
uspořádání V 180 stupnů. U Tatry jsou obě ojnice na jednom čepu,takže písty běhají spolu - pořadí
zápalu válců je 180 a 540 stupnu,proto má Tatra svůj chyrakteristický zvuk. A motor s
písty proti sobě a společnou "hlavou" byl německý letecký diesel JUMO ,nebo závodní
Zbrojovka - v podstatě ale hlavu neměly,pouze společný spalovací prostor . A samozřejmě dvě klikovky
spojené převodem. [Monty] 11.10.2009 |
| Není to k tématu,jen pro zajímavost.Železný kříži,žádný Ural,Dněpr,KV 750 ale ani BMW R 12 a všechny
ostaní nenesou označení BOXER.Taky jsem tomu tak říkal až do doby,kdy mne jeden starý konstruktér
vyvedl z omylu.Jedná se totiž o motor s protilehlými válci tedy o žádný boxer.Ten by musel
písty,které běhají proti sobě a mají společnou hlavu.Osobně jsem takový motor nikdy neviděl ale prý
je to tak a má to i logiku. [jwm] 11.10.2009 |
| Jezdím na ruské motorce,je to kříženec M72 a KV 750..Jinak renovuji M 72 a současně Bmw 71...Takže
je to poměrně obtížné,chci-li zachovat původnost BMW...Moje bojová motorka je na ježdění a ne
nakrásu,jednou za rok upravím odtrh,jinak je ůdržba veškerá žádná,až je mi někdy hamba...Olej
nežere,jen měním gumy,které s tou sajdou jdou rychle do háje..GO/ne renovaci/ jsem dělal v roce
1997/koupil jsem vrak za 40000/.Boxery mám rád,i když zvuk půllitra Jawy je taky super,proto je taky
tak oblíbená...Proto taky vnikám do Vašich debat,protože Jawa 500 je nekorunovaný král poválečných
/našich/motocyklů...a mě zajímá,neboť přeci jenom určitá nostalgie z práce v dílnách mototechny
zůstává...Co se týče kilometrů,jelikož mám normální spz,tak dost....i když jak pro koho... V zimě
již nejezdím.... [zelezny kriz] 11.10.2009 |
| Bylo by dobré Zelezný kříži, kdybys napsal jakou máš motorku a kolik jsi s ní najezdil. To pro
představu jestli víš, o čem mluvíš. [Lada] 10.10.2009 |
| Lukáši,mluvíš mi z duše...Nejdřív se vyhodí kontakty,dá se tam Vape,pak se vyhodí motor a dá se tam
elektromotor,ne?Snad chcete mít Jawu 500 i s jejími nedostatky,ne? a že je jich dost....Možná by to
chtělo tam zabudovat startér,nebo na řídítka navigaci.... [zelezny kriz] 10.10.2009 |
| Kupis u pana Cillika vo Zvolene ,tukni do googla -moto-reno - a najdes jeho katalog , ma tam aj
tuto gumu ,rok dozadu stala nejakych 130sk [Jozef-Mt] 21.08.2009 |
| chlapi, moze mat vplyv na krivku o ktorej sa tu bavite prasknuta guma sania z karburatora na filter
sania? Zistil som ze tam mam dieru na tom zvare v spodnej casti, takze mi saje vzduch mimo filtra...
kde sa to da kupit? eshopy som presiel a nic.... pasuje z nejakej inej moto? [jano] 20.08.2009 |
| to G : je to pre Jawa ohc ,pre nu su tam az dve krivky a to DIRECT IGNITION TCI zmenis iba v okne na
Jawa ohc a nic sa nemeni ,len po otvoreni suboru ale v kolonke moze byt aj Velorex ignition , -
vidiet ze sa nevyznas :-) -ale ked s tym budes robit pochopis.... [Jozef-Mt] 20.08.2009 |
| Také jsem měl dilema a říkal si že by mělo zůstat vše jak z výroby, je tu však jeden moment a to
vzniklé vůle a s tím spojené strasti naladění předstihu a vyštelování pravidelnosti chodu motoru.
Lukáš to malinko popletl, motor zůstává a je fantastické co po těch letech ještě dokáže když dostane
přesný okamžik zapálení. Mě to až fascinovalo když jsem sledoval kolik motor točím a jak se mění
úhel předstihu, prostě v každém okamžiku vidím jaký je předstih a válce zapalují naprosto
pravidelně, což není možné dosáhnout mechanicky. Protože já tyto motorky pamatuji v normálním
provozu, tak se na ně ani nedívám jako na veterána, tak znovu k PC dofiltrovat křivku a znova nahrát
do zapalka a zatáhnout za plyn. [Drahonovsky] 20.08.2009 |
| Tak jsem měl v první chvíly pocit, že už nejsem na stránkách o veteránech, ale na počítačovém blogu.
S trochou nadsázky mi pánové připadáte, jako by někdo chtěl do letadla bratří Wrightů vložit
tryskový motor z Boeingu 747 :-) [Lukáš] 20.08.2009 |
| Jen vysvětlení k původu té předstihové charakteristiky, kterou jsem tu uvedl. Jedná se o hodnoty,
které byly naměřené na motorové brzdě přímo Jawou jako nejlepší pro chování motoru. Protože měření
bylo provedeno na více motorech, dá se předpokládat, že tímto nastavením nikdo nic nepokazí a navíc
se jedná o ověřené údaje. [Milan(OHC)] 20.08.2009 |
| Proč si tam nenahrajet rovnou to co má bejt pro jawu 500, je to na cd a myslím dokonce že je to i
předinstalované, pak tam nebudeš mít DICECT IGNITION TCI ale jawa 500 [G] 20.08.2009 |
| Zajímavý. [ED250] 20.08.2009 |
| Podla IMFSoFT je krivka na 500 ohc takto...: Inak neni priblem tahom mysi krivku
upravit a nacipovat do riadiacej jednotky - len sa treba vozit s notebookom :-) [Jozef-Mt] 19.08.2009 |
| 2 [Jozef-Mt] 19.08.2009 |
| 3 [Jozef-Mt] 19.08.2009 |
| Připojil jsem OHC na PC a přenastavil křivku předstihu dle Milana, motor jde lépe do vyšších otáček
z Výroby mají v nízkých otáčkách 2.000 30° a ve vysokých 5.000 39,6° vlastně od 0 strmě stoupají
asi od 3 tis už skoro je předstih na 40° a již se téměř nemění, podle Milana v nízkých se předstih
zvyšuje pozvolna a pak jde stále téměř plynule až do 5 tis na 46° Tak možná ještě někdo udělá úpravy
křivky a popíše. Je to super když můžu na PC sledovat otáčky a úhel předstihu, jak nějaký již
dokonalý motocykl nové éry. [Drahonovsky] 19.08.2009 |
| Mám to podobné i s kladívky. 110Km/h tam je hned a pak to leze hóóódně pomaličku.. [ED250] 19.08.2009 |
| Tak to je super, já mám stejný pocit, 90 km a dál už jen velmi líně, na zítra mám domluveno
zkontrolovat a seřídit předstih, udělám podle Milana a uvidíme. Peton, napiš jak byla nastavena
křivka z výroby. [Drahonovsky] 18.08.2009 |
| Tak OHC ozkoušeno při normální jízdě, rozdíl oproti kladívkům obrovský. Sice jsem vždy nastavení
předstihu věnoval maximální péči, ale takovéhoto výsledku jsem nikdy nedosáhl, motorka má krásný
plynulý chod. Akorát se budu muset podívat na křivku předstihu a zkontrolovat podle údajů od Milana
(díky za ně), protože motorka při rychlosti 80-90 dál už moc nezrychluje a s kladívkama šla
podstatně víc. Tak mě napadlo, jestli moc brzo nekončí regulace. Jinak maximální spokojenost. [Peton] 17.08.2009 |
| V předchozím příspěvku to nějak zmršilo po odeslání symbol stupně - to je ten blbinec za číslem.
Tzn. že předstihy jsou pro jednotlivé otáčky 7,18,24,28,31,34 a 37 stupňů + 8-10stupňů základní
předstih. [Milan(OHC)] 14.08.2009 |
| Předstihová charakteristika motoru JAWA 500OHC, model 01 a 02 1500 -
1800ot/min počátek regulace(základní předstih) 2000ot/min 7º
2500ot/min 18º 3000ot/min 24º 3500ot/min 28º
4000ot/min 31º 4500ot/min 34º 5000ot/min 37º konec
regulace K uvedeným hodnotám je nutné připočítat základní předstih 8º ÷
10º [Milan(OHC)] 14.08.2009 |
| Dobře vím, že jsem udělal zatím jen pár prvních krůčků ohledně zapalování, nemám problém s modráním
kolen výfuku, ani se mě nezdá, že do kopce bych ztrácel výkon, taky bych ale potřeboval se svézt na
jiném půllitru abych měl srovnání. U mě je trochu problém čas a i znalosti jak by měla křivka
předstihu vypadat v závislosti na otáčkách, možná by bylo dobře pokud již někdo s tímto má
zkušenosti aby to zde popsal. To Peton: udělal jsi mě radost že ti to již jezdí, nevím jak u
vás, já se však nebojím to projet po silnici, jen tě obdivuji, že ty to dokážeš vydržet. [Drahonovsky] 12.08.2009 |
| to Drahovsky: Tak som zistil ze ojnica ma rozmer mezi stredmi dier cca 150mm "ostatny opravte
ma ak je to o milimeter viec alebo menej" a po zadani zdvihu nam to prepocita pri zadani 45
stupnoveho uhla 14,1 mm predstih . Myslim ze povodne bola cipovana riadiaca jednotka s vyssimi
hodnotami na uplne iny predstih a uhol(u Vas aspon vidno ze OHC vie bezat aj pri inom uhle-teda
predstihu, ak Vam to teda nefarbi vyfuky ,pripadne nepodpaluje ventily), ak ste si ju samozrejme
nedali nacipovat v ImfSofte. Za dalsie je tam aj nadstavenie krivky,ktora ma rozsah linearny a
aj viac moznosti logaritmickych rozsahov ,ktore davaju viac moznosti nastavenia ,ako povodny
mechanicky odstredivy regulator. Taha Vam OHC pri vsetkych otackach na rovinach a kopcoch dobre-bez
straty vykonu s tym povodnym nadstavenim riadiacej jednotky? [Jozef-Mt] 11.08.2009 |
| Tak jsem OHC konečně projel, bohužel jen asi 1 km po vesnici. Chod motoru se mi zdál klidnější, jde
pěkně pravidelně. Moc rád bych to ozkoušel normálně na silnici např. při 80-90 km/h, mám ale
propadlou STK a tak to zatím musím vydržet, bydlení je přednější. Nastavení předstihu je opravdu
velmi jednoduché a rychlé. Pro nasazení krytu dynama jsem musel také trochu oříznout svorku D1. Díky
Jindrovi za rady a postřehy, moc to pomůže, když na to člověk není sám. [Peton] 11.08.2009 |
| Jozef: já zatím nezadával vůbec nic, jezdím na křivku zadanou od IMF soft, už se na to chystám, jen
nemám propojovací kabel a ten si musím půjčit, nevidím v tom však velký problém najezdil jsem na tom
již 2500 km uznávám ale, že je třeba se na to podívat. [Drahonovsky] 11.08.2009 |
| To: Drahonovsky : - aku hodnotu ste zadavali pri dlzke ojnice? V editore krivky ste dali minimum 0
alebo 1 ? Tiez sa stym trapim a prave laborujem nad cipovanim riadiacej jednotky Direct Ignition
TCI 6,6 . Vopred vdaka [Jozef-Mt] 10.08.2009 |
| Já se tak též omlouvám,jen jsem se chtěl na to ihned zeptat,když to tady bylo zmíněno! [Jára] 07.08.2009 |
| Ale jo. Ale Milan má pravdu. Každé odvětví problému by nělo mít své místo (chlívek) ve fóru. My jsme
se s oleji přilepili k zapalování. Jde o to, založit nové téma dole. Též se s tímto přídávkem tu
omlouvám. [ED250] 07.08.2009 |
| Nemám pocit, že by Jano s Edem zablešovali tuto diskusi, naopak, je to poučné pro nás, věrné
příznivce Jawy 500 OHC. Jen tak dál. [walthers] 06.08.2009 |
| Jano,založ si nové téma a zbytečně "nezablešujte" s Edem toto, které je určeno pro něco
úplně jiného. Ostatním se omlouvám za tento příspěvek. [Milan(OHC)] 05.08.2009 |
| A mně zase říkali opak.. Přečti si povídání o půllitru. Tam to píší také. nevím, kde to
vypozorovali. [ED250] 05.08.2009 |
| TO ED250:Proč se má do převodů nalít ještě 1/4L oleje navíc nad kontrolní šroub?!Já tam mám
"zatím" normálně,tak bych nerad něco zanedbal!Co jsem se ptal starších
ročníků-pamětníků,tak mě nikdo na toto neupozornil!Dík [Jára] 05.08.2009 |
| Jestli chceš dávat dlouhozávitové svíčky, musíš předem záviotníkem protáhnout závity. Volná část
bývá zakarboněná.. Dobíjení změříš na baterce, ale jestli při přidávání plynu stoupá ručička
ampermetru do kladné polohy, tak je vše v pořádku. [ED250] 05.08.2009 |
| ten zavit ma zmiatol, nenapadlo ma tam dat dve podlozky teraz tam mam jednu N14Y a jednu
N15Y... Tak neviem ake mam kupit regler je elektronicky, dynamo povodne plus na kostre, ked
strcim klucik ampermeter sa trosku vychyli doprava , po nastartovani viac doprava a ked rozsvietim
svetla este viac doprava. ako skontrolujem ci dobija baterku? budem merat napetie na baterke? [jano] 04.08.2009 |
| Mám tam L17Y (dlouhý závit) a dvě těsnící podložky. Za provozu se mi sedmnáctky jeví o mnoho
čistější než L15 co jsem jezdil před tím. Proč? [ED250] 04.08.2009 |
| ED: ty tam mas L17Y sviecky s dlhym zavitom? [jano] 04.08.2009 |
| Bude tam klasický dynamo s elektronickou regulací. Nejlépe uděláš, když to nafotíš a dáš to sem. To
že zhasínají kontrolky mazání (po prohřátí motoru) na volnoběh je skoro normální. Mění se vyskozita
oleje a klesá mazací tlak. Nevzrušuj se tím. Jen vyměň olej a dej tam ten správný. Nejlépe 20W50,
nebo hodně podobný hustý minerál. [ED250] 04.08.2009 |
| ED250: tak dnes som ju konecne nakopol, vycistil som sviecky, kazda bola ina, musim kupit nove,
takisto fajfky olamane, kable z inducky na sviecku taktiez. vytera to tak ze je zostelovana,
akurat som zistil ze namiesto regleru ma elektronicky s chladicom... nechat to tak? asi by som mal
pozriet na dynamo ci tam nieje vape ci co... pri volnobehu mi nesvietia kontrolky mazania je to
koser? ked pridam tak ano... alebo mi to pri volnobehu nemaze? btw. ked som ju prvy krat
daval na hlavny stojan tak som hromzil ze musim do posilky, ale po precitani dobovych clankov ako na
to je to parada... :) [jano] 03.08.2009 |
| Ručka ampérmetru se musí vychylovat až když je spotřeba proudu. Zapnutá světla, či nabíjení indučky.
Náplně - motorák cca do 3/4 nádržky. Jestli budeš měnit olej vyčisti filtry, pozor jsou dva.
Převoďák po kontrolní šroub + dolít 1/4 litru navíc. Stáhni si na netu povídání o půllitru. Udělej
si přípravky a překontroluj předstih a nastvení karburátoru. [ED250] 03.08.2009 |
| kupil som ju s tym ze je funkcna... skusal som ju nakopnut a chvilku sla a chcipla... zdali sa
mi prinizke volnobezne otacky... kontrolky mazania svietily... ked som ju chcel opat nakopnut zacala
strielat do karbca a z vyfuku sa valil cierny dym tak som to radsej nechal a chystam sa skontrolovat
vsetko co budem vediet... este sa mi nezda elektrika po zastrceni klucika sa vychyli rucicka
ampermetra a pritom je v nulovej polohe? asi by som mal skontrolovat naplne, zapalko,
sviecky... do motora zatial nechcem sahat (vole ventilov a tak...) teoriu som nabity az az ...
uz len tu prax a nejake tie skusenosti. jm [jano] 03.08.2009 |
| Radím Ti prostudovat pečlivě celé fórum. Otevře ti to oči. Je tu vše. Olej minerál. Já používám
MOGUL Special 15W50. Svíčky jezdím L17Y. Základ je mít dobře seřízené zapalování, mít v pořádku
odstředivý regulátor, apod. OHC ti ještě neběželo? [ED250] 03.08.2009 |
| zdarec panove, stal som sa novym stastnym majitelom 500 vky... Co by som mal skontrolovat pred
prvym startom? Stary majitel mi nevedel povedat aky olej a ci tam vobec nejaky je, sviecky, postup
pri startovani, jednoducho nic... Na co si mam dat pozor a co vsetko skontrolovat aby som neostal
niekde visiet? Respektive nejaky postup aby som to nejako rozchodil. dik za rady a tipy
jano [jano mate] 29.07.2009 |
| Peton, dej vědět jak jezdíš, nebo své postřehy o zapalování. [Drahonovsky] 29.07.2009 |
| Mám tušení, že překáží trochu při nasazování krytu na svorkovnici D1 a tu jsem malinko upiloval. Dej
pak vědět až to projedeš. [Drahonovsky] 22.07.2009 |
| Díky za rady, už to chodí. Chyba byla na mé straně, na vypodložení destičky jsem použil šestky matky
a ty byly velké a jedna mi zkratovala "švába", proto to asi bylo cítit. Dokazuje to
odolnost zapalování :-) Teď pro změnu bojuju s nasazením chrom. krytu dynama, vadí mi tam
svorkovnice a také mě trochu zaskočilo, že když dám kotouček šipkou ve směru otáčení, tak značky A a
B jsou na druhé straně, takže nejsou vidět. No ale je to jen detail, na funkci to vliv nemá. Zatím
jsem to ještě neprojel, ale na místě to běží pěkně. [Peton] 22.07.2009 |
| Zapojení (+) na kostru 1. na destičce (+) zapoj na kostru 2. Napájení cívek (vývod 15)
odpoj a připoj přímo na kostru, budou tedy taky (+) 3. Drát který vedl k cívkám na (15) odpojíš
a prodloužíš a připojíš na destičku (G) což je vlastně (-) 4. propojíš 1a, 1b s 1 na cívkách,
zkusíš která má pálit, případně přepojíš Zásada: na zapalování (destičku) + musí být vždy
+ a je jedno zda z kostry nebo baterie, to platí i o mínusu to musí být na G, a indučky vývod 15
musí být také vždy +. To platí vždycky ať máš na kostře cokoliv. Samozřejmě musíš odpojit
kondíky a ze svorkovnice na dynamu to spojit. Tuto banalitu jsem řešil asi týden, než jsem to
pochopil. Až to budeš mít zapojeno, tak venku si přesto přejeď lesklým klíčkem, nebo nožem , musí
svítit zelená dioda a hodit to jiskru, bacha však na světlo, tam to fakt nefunguje, musí být šero.
Až to dáš dohromady a projedeš, budeš spokojen s jednoduchostí a dnes mohu říci i se
spolehlivostí. Pokud ti to nepůjde napiš mě na email. [Drahonovsky] 21.07.2009 |
| Zapojení na - kostra [Drahonovsky] 21.07.2009 |
| *máš to správně zapojené - podívej se kde má bejt kostra a kde proud, v tomhle ti poradí Jindra ten
na to málem také dojel s tím že to málem vyskratoval? *máš správnou vzdálenost čidla od
kotouče? *máš správně namloácenou baterku? je jedno zda je tma či světlo, vem nůž
nebo něco lesklého a přejížděj nad čidlem, pokud to máš ok zapojené roužne se zelená diodka a v tom
by by to mělo hodit jiskru. jinak jsem dej fotku ať vidím jak to máš připojené [G] 21.07.2009 |
| Tak jsem zapalování konečně namontoval. Šlo to celkem dobře až na slavné větší červíky a díry pro
ně, které moc nesedí proti dírám v dynamu. Bohužel jsem z toho zatím nedostal žádnou jiskru. Zapojil
jsem to podle návodu a nic. Na stránkách imfsoftu píšou o zap. cívkách, že mají mít odpor min. 3
ohmy, měřil jsem svoje a ty mají 2,5, může to být problém? V mototechně ale jiné nemají. Má při
zapnutém zapalování svítít nějaká dioda? Já tam mám tmu, jen zapalování bylo trochu cítit. Možná je
to zmetek z výroby a nebo dělám něco špatně. [Peton] 20.07.2009 |
| Malý doplněk. na PC jsem to ještě neměl zapojeno i když se na to již chystám. Po montáži zapalování
Vám zbude pytlík spojovacího materiálu, nepřemýšlejte kam to patří, je to opět ztráta času, myslete
logicky a nehledejte v tom složitost. [Drahonovsky] 07.07.2009 |
| čau, jsem rád že ti to šlape, ale měl si to vůbec napojené na kompa? To pak docela taky oceníš ten
program co k tomu dávají.S pozdravem [G] 07.07.2009 |
| Díky, pěkný návod, alespoň se člověk vyvaruje zbytečných chyb. Takhle to nevypadá až zas tak
složitě. Možná největší problém bude s prostorem, zdá se mi to tam dost natěsnané. [Peton] 06.07.2009 |
| Jedna stránka je mechanická montáž. Vyndal jsem původní zapalování, vyšrouboval krycí plech
ozub koleček, pokud máš původní šroubky tak závit nepřevrtávej, IMF destičku podlož, tak aby byla
jen malá mezera mezi destičkou a plechem. Zapojení musíš udělat podle označení na destičce u nového
je schováno za svorkovnicí a nesouhlasí se schematem na webu. (tím jsem ztratil asi dva dny) kabely
musíš zapojit do svorkovnice venku, jinak se nedostaneš ke šroubkům svorkovnice. Samotné nastavení
je jednoduché, dáš písty do horní úvratě, posviť si tam baterkou jsou vidět, pak nandáš kotouček na
kterém si dříve označíš 40 st. na kotoučku je šipka, tak tu dej po směru otáčení, směr vidíš když
startovačkou protočíš motor, vše si vyzkoušej, že nedotahneš šroubek který přidržuje kotouček a
kotoučkem si otáčíš a vidíš kdy ti svíčka hází jiskru, (písty se nahýbou), je jasné, že těch 40 st.
je nastaveno před Hú , takže ta hrana na kotoučku je o 40 st již za snímačem, písty furt v Hú, to je
veškeré nastavení.Co je důležité je to optický snímač, tak to nedělej venku na světle, ale v garáži,
nebo v šeru, jinak to nefunguje. Já to vždy večer v garáži v pohodě našláp, i projel, ráno to vytáhl
a celý natěšený to chtěl znovu projet a ani si neškytla, další dva dny ztracené, než jsem na to
přišel, přehodil přes to hadr a už to frčelo. zapojení udělej dle schematu, pokud máš jinak
napolované dynamo, tak ho můžeš přepolovat, tak že přimačkneš chviličku ručně relátko, nebo se dá
zapojit jak potřebuješ, jen to chce trochu přepojit u cívek a natahnout ještě jeden kabel, což jsem
taky zvládl, pokud bude třeba, tak to popíšu někdy podrobněji. Paradox byl, že jsem volal do firmy a
neřekli mě to s tím světlem, ale poslali větší kotouček, zbytečně, jezdím na malý. Zapalování je asi
velmi odolné, moje pokusy všechny vydrželo a to jsem zapojil i napájení tam kde vůbec nesmí být, o
přepolování ani nemluvím. Mám na tom najeto asi 2 tis bez nejmenších problémů, možná to bude třeba
chtít někdy ofouknout vzduchem prach, nevím. Popisuji můj postup, kdo tomu rozumí možná kroutí
hlavou, takový jsme my laici, tak to může doplnit. [Drahonovsky] 06.07.2009 |
| Takže když to tak nějak shrnu, tak když už je to namontované, tak to je pohoda, ale dostat to tam je
výzkum? Dá se při montáži něco rozbít, např. přepólováním nebo v čem je ta zrada v elektrice? Už
jsem to objednal, tak abych věděl, co mě čeká. [Peton] 06.07.2009 |
| Jindro,napsal jsi to přesne!Ne všichni se vyznají v elektrice (já taky ne!),tak si myslím,že by
návod měl být srozumitelný i nám-amaterům!Profík to pak musí zvládnout "levou zadní"! [Jára] 06.07.2009 |
| Oprava dynama [Drahonovsky] 06.07.2009 |
| Po překonání počátečních potíží, které však byly způsobeny mojí neznalostí v oboru elektro a asi i
nedostatečnýma informacema od IMF softu, mohu říci super. Odpadá jakékoliv složité seřizování, na
stínící kotouček jsem udělal rysku na 40 st. vím který válec má pálit, kotouček natočím ryskou na
očko snímání, dotáhnu šroubek, šlápnu a jedu. Do nastavení křivky předstihu přes PC jsem již vůbec
nezasahoval, je od nich a necítím potřebu ji měnit. Při dálkové jízdě do Berlína se mě střihnul
půlměsíček, (Wodrufovo pero) na dynamu, zajel jsem do dílny, dynamo celé vyndal na ponk, zabrousil
kužel dal nové pero ze Simsona, zamontoval zpět dynamo, natočil kotouček a normálně jsem odjel,
oprava mě trvala necelé 2 hodiny. To bych asi s klasikou nezvládl, mohu jen doporučit. Jen jsem
přemýšlel jestli návod by měl vytvořit někdo fundovaný, nebo já jako úplný neznalec. [Drahonovsky] 06.07.2009 |
| Není už na čase toho hada vytáhnout za ocas? Celkem by mě zajímalo, jak to se zapalováním dopadlo.
Možná jste to probírali na srazu, ale toho jsem se neúčastnil a tak skoro 2 měsíce napjatě čekám na
nějaké slíbené resumé. Díky [Peton] 05.07.2009 |
| Nechte zatím hada pod kamenem, až doladíme, tak to vytáhneme se vší parádou. [Drahonovsky] 15.05.2009 |
| Tak vidíš Jindřichu že to stínítko bylo s menším průměrem než má být. Nerozumím tomu proč posílájí
jen tohle špatné. [G] 15.05.2009 |
| Všem oznamuji, že zapalování mám namontované a motor běží, ještě třeba doladit, dopasovat abych tam
dostal kryt. Uvidím jak to vše bude fungovat, pak napíšu návod na montáž pro laiky jako jsem já.
Jedna věc je zapojení, druhá mechanická montáž na dynamo. Dělal jsem to dnes celý den a před tím
několik hodin, jinak normálně to odhaduji tak na 3 hodiny komplet. [Drahonovsky] 12.05.2009 |
| 2500 + několik více hodin práce :-) [G] 12.05.2009 |
| Na kolik ta sranda vlastně přijde? [ED250] 12.05.2009 |
| Nyní pokud to shrnu, tak mohu zatím říci: kurva to jsou nervy. Až to bude tak to napíšu obšírněji. [Drahonovsky] 11.05.2009 |
| Doufám, že pane Drahonovský pak podáte také své zážitky s montáží a shrnete to také do nějakého
sloupku :-). Třeba přijdete na nějaké jiné věci které pomohou i jiným namontovat fohle jinak přesné
zapolování. [G] 11.05.2009 |
| Hmm... něco lepšího?? A co jako??? Já jen že na trhu toho tolika není... [G] 10.05.2009 |
| No,1600 km zase není tak moc - až to bude 16 000 ,považoval bych to za důkaz nějaké spolehlivosti a
životnosti. ELektronika ano nebo ne - já bych si ji tam dal,ale něco lepšího než IMF.
Půllitr si o to říká ,kontakty zapalování(a celý dynamo) jsou neslabší místo konstrukce. [monty] 10.05.2009 |
| jen ještě jedno nechce se mi zakládat nové forum - snižuje to cenu motorky a hodnotu? Jen že se
najde plno lidí kterí budou říkat "nemáš tam co tam má být tak je to znehodnocené" A o
to mi jde-o názor [G] 10.05.2009 |
| Ono tu jen jde o ten první šok kdykoliv z montáže a x hodin práce, ale jinak to funguje přesně pak
je příjemné nastavit předstih ( jen povolíte rotující kotouč, nastavíte HÚ a úhel před ní a
dotahnete šroubek s tekutou závlačkou, cca 10 minut práce, bez špíny,měrek, kotouče )mám najeto s
tímhle kolem 1600Km a nikdy mi to nikde nenechalo [G] 10.05.2009 |
| VAPE už vyrábí tohle : http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/lmz.php Je to
použitelný od Šneka místo Lucase,takže po úpravě do všech OHC,ale dělají to pouze pro firmu MZ-B a
tomu taky odpovídá cena. V čechách to přímo nepořídíte. Takže věřím a doufám. [monty] 10.05.2009 |
| čau D., sám vidíš že je tak jednoduchý že nefunguje ani sesazení plošňáku na dynamo. Máš to
snad doma.. [G] 10.05.2009 |
| Monty? mysliš, že VAPE někdy sadu pro půllitra konečně udělá? Já zatím jezdím na kladívka a druhý
den na elektronické relé a celkem spokojenost. Včera jsem koukal na předstihy po 2000Km a hnulo se
to o šest stupňů. To celkem jde. [ED250] 10.05.2009 |
| Po této diskuzi, by mě zajímalo, kolik lidí si to koupilo a kolika se to podařilo zprovoznit, dle
návodu IMF se to zdá velice jednoduché, co zvládne každý jen trochu šikovný a to bez jakýchkoliv
dodatečných úprav. Přesto po příspěvku (G) si myslím, že by bylo třeba firmu IMF dotlačit do fáze,
kdy jejich výrobek by byl použitelný bez těchto dodělávek. [Drahonovsky] 09.05.2009 |
| IMF soft jsem taky měl koupený - ale po otevření krabičky a prohlídce jsem to zavrhnul a
nenamontovaný prodal na burze. Ti lidi v životě neviděli autoelektroniku - namontovat do dynama
těsně vedle uhlíků HOLÝ plošný spoj s optickými snímači mně přijde nemocný a diletanský.
OHC mně zatím stejně nejezdí,tak čekám na VAPE, nebo zůstanu u kladívek. [monty] 09.05.2009 |
| zajístění klínku je špatně znatelné [G] 09.05.2009 |
| úprava kabelů [G] 09.05.2009 |
| má úprava [G] 09.05.2009 |
| 2 [G] 09.05.2009 |
| Je zde vidět jak se to nedotýký [G] 09.05.2009 |
| Hej to není DODO.. je to nehorázdnej poser, ignorace a neschopnost!!! Páč firma IMFsoft nikdy asi
dynamo neviděla. Nejde jen o šroubky 4 x 3,5 mm, ale o plošňák, který absolutně nepasuje na patici
závitů, zajištění klínku, který může kdykoliv vypadnout a něco poškodit, kotouč který je průměrově
jiný, takže nezakryje čidla která to snímají!!! Já jsem kupoval loňskou verzi 4.0 - zelený pošňák a
doufal jsem, že po mém bombardování na adresu firmy s tím něco udělají, ale jak je vidět nová verze
4.1 je na tom stejně špatně ba i hůř = DOOPRAVDY JSEM DOUFAL, ŽE V DNEŠNÍ DOBĚ, KDY COM _1 JE
MINULOSTÍ a USB je i v nejzákladnějším notesu za 5táců, to předělají. Mně po cca 16 hodinách
pilování, řezání nového kotoučku, otravování soustružníků, kteří mi do toho dělali nové vložky a
příruby, prořezávání a upravování šroubků, aby polovina byla 4 x 4 a druhá 4 x 3,5, ubrušování
plošňáku, abych vůbec zandal chrom. Kryt dynama?????, tlačení motorky zpět do garáže, kdy dodávaný
šroubek byl měkký a kotouč klouzal a měnil jiskru jinam. Hledání, který díl vůbec kam pasuje a co je
zase špatně(ze sady jsem skoro nic nepoužil). Chtěl jsem to rozkreslit v CADu a poslat na adresu IMF
softu, aby to překopali, ale ONI SAMI POPÍRAJÍ, ŽE UDELALI CHYBY. Znovu je přenesli do nové verze
4.1(mě jen znechutili dále s nimi jednat). Jen mám ještě jeden strašák, neměl jsem mnoho času se
vrtat v programu a jen doufám, že v něm nebudou stejně mezery jako v hardwaru. Na závěr mohu
říci, že po úpravách, které jsem provedl u tohoto zapalování, funguje doopravdy bezchybně a
bezporuchově. Je vidět, že tato firma udělala velký kus práce, protože ruční nastavování kladívek
šroubky po x ujetých kilometrech je doopravdy jiný LEVEL. Je to velký pokrok a machrovinka si to
píchnout na notes a ladit si předstih, jiskru, nastavování křivek a překročení otáček, aby se motor
nedeformoval. Nehaním tuto firmu ani nijak jí tímto nechci poškodit, ba naopak. Pokračování v tomto
vývoji je velmi úspěšné, ale jen to chce naslouchat uživatelům (což oni v žádném případě nedělají )
a pracování na opravách těchto chyb. Budu rád pokud toto zapalování bude fungovat ve více JAW 500
OHC než jen v mé!!! Pokud to tedy bude nezbytně nutné, rozeberu a překreslím veškeré úpravy, které
jsem prováděl na tomto zapalování. Jediné, čeho jsme se v nové verzi dočkali - podlemého vizuálního
pohledu - je to, že bude více místa pro zapojení kabelů, ale stejně je to hrozně namudlané a dochází
k otlačení kabelů. [G] 09.05.2009 |
| čau to je ještě to staré.. tohle se mi zdá suprové.. vyvést si kabel pod nádrž a řešito to takhle..
žádné otevírání krytu, a více místa.. funguje to ale musíš to předělat... [G] 08.05.2009 |
| Tak se musím přiznat,že jsem si to chtěl delší dobu objednat,ale ted jsem "na
vážkách",jestli to nebudou vyhozené peníze,když to nesedí,jak má! Byl jsem v domění,že
když to prodávají,mají to 100% vychytané a vše je OK!Ale ted vidím a hlavně čtu,že asi ne! [Jára] 08.05.2009 |
| G: [jawař] 08.05.2009 |
| večer jsem přidám článek i fotkama, jen jawaři poprosím tě o foto zapalování ať vidím jaká je tvá
verze!!! dík... [G] 08.05.2009 |
| Tak jsem se na to znova díval , na dynamu mám 4 x 3,5 mm šroubky ( je to tak i v katalogu ), ale
červíci mi dali 4 x 4 mm a matičky taky. Nicméně je možný , že už se polepšili ,protože zapalování
mám doma už asi 3 roky .. s COM zásuvkou ještě na kabelech a s clonkou bez výřezu a bez stupňů .. [jawař] 08.05.2009 |
| Děkuji za reakce, pro (g), tebe chci porosit, co jsi musel všechno udělat aby to chodilo, pro
(jawaře) zítra změřím dodané červíky, šli mě tam normálně našroubovat. Návod od IMF je sice hezky
barevnej, ale nejsem schopen z toho vyčíst co kam patří a v soupisu dodaných součástí mají obecně
psáno podložka, matka, šroubek a to je mi k ničemu, je fakt, že destičku se mě ještě nepodařilo
navléct na zašroubované červiky. [Drahonovsky] 07.05.2009 |
| Je to klasický dodo ( dodělej doma ) , mě jako první zarazilo , že na uchycení plošňáku dávaj 4 mm
červíci , ale na dynamu jsou šroubky 3,5 mm . Tzn. hned přeřezávat závity ,z toho důvodu mi to
zapalování stále ještě leží v šuplíku.. Ale až to rozchodíš dej vědět .. [jawař] 07.05.2009 |
| ve firmě IMF Soft to navrhoval nějaký patlal páč to nepasuje do sebe tak jak by mělo... plošňák je v
jiném měřítku, kotouč prokluzuje a musíš toho hodně předělat...program je dost dobrej to nemohu
upírat ale TA MAŠINKA DODANÁ OD NICH JE POLOTOVAT!!! [g] 07.05.2009 |
| Dynamo [Drahonovsky] 07.05.2009 |
| Foto [Drahonovsky] 07.05.2009 |
| Stojím před problémem namontování zapalování IMF Soft, v první fázi jak vše dát na správné místo, co
kam patří, na co si dát pozor, druhá fáze bude samotné nastavení předstihu a oživení, zakončené
zkušební jízdou. Prosím, kdo s tím má zkušenosti, zda by je poskytl mě a též ostatním. Pro lepší
orientaci, jsem nafotil dynamo a jednotlivé díly dodané se zapalováním. [Drahonovsky] 07.05.2009 |
| Myslím,že se trošku vymlouval - neřešil jsem to sám,znažil se o to známý,a tento projekt skončil
neúspěchem-setrvačnost sady VAPE SZ 13 příliš namáhá pohon dynama. Jediné řešení je
použít tohle: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7198/719820minst.php Je to výrobek
VAPE,ale nelze koupit jinde než u firmy MZ-B . Je to pouze zdroj,ale vidím jako reálnou možnost
přidat sadu VAPE MZ-04 a použít celek na 500 OHC. Vyzkoušeno to nemám. [Monty] 24.10.2008 |
| Vím, poslední dobou se peěkně rozrůstají. CDI s programovatelnou a přepínatelnou křivkou předstihu,
apod.. MONTY, před časem jsi řešil s Kroměříží vývoj VAPE soupravy na 500OHC.. Všimnul jsem si na
starších fótech... Psal jsem ing. Vašíčkovi a ten odpepsal, že je to technicky možné vymyslet i
vyrobit, ale ještě se jim do fabriky nedostal motor, nebo alespoň dynamo k oměření.. Nevíš na jaké
je to cestě? Už jsi od toho upustil? OHC mi zatím dobíjí dobře, ale VAPE by do budoucna nebylo od
věci.. [ED250] 24.10.2008 |
| ED 250 - sada na Jawu není jediný výrobek VAPE,samozřejmě vychází z Ducati,(ono taky co jinýho
vymyslet) ,ale jejich produkce je mnohem širší,včetně automobilů a třeba motorových pil a leteckých
modelů.Zapalování samozřejmě.Vyrábí mnohem víc věcí než mají na stránkách. A svoji konstrukci
mají,firmu znám,byl jsem tam osobně. [Monty] 23.10.2008 |
| Hm. Díky za postřehy. Ještě sem to promýšlel a konzultoval s jedním kořeněm a vypadá to, že to VAPE
asi fakt koupím. Potřebuju vyřešit vše zarás a obzvláště dobíjení... Malinko přišpóruju a
objednávám! [george.l] 23.10.2008 |
| SZ14 jsem montoval na svého péráka. Když roztřiháš lektro-vedení dokážeš všechny vodiče nacpat do
rámu. Regulátor a spínač (trafo) jsem skryl do bateriového kastlíku. Dobíjení - vodič k baterce jsem
vedl přez ampermetr a zastavování motoru jsem řešil pomocí rorpínacího relé. Vše fungovalo jak má,
ampík, klíček a nic nebylo vidět. Vypadalo to jako origionál. Jinak s tím vývojem u VAPE nevím... Po
rozebrání jawa 250/593 jsem došel k názoru, že VAPE je do detailů obšlehlé od Italského DUCATI.
Dokonce jdou komponenty prohazovat. Na Pragovce mám 12V regulátor od VAPE. Nač vymýšlet vymyšlené.. [ED250] 23.10.2008 |
| Na Péráka bych doporučil sadu VAPE SZ 14/1, proti IMFsoft je to rozdíl asi jako mezi OHC a mopedem .
VAPE řeší komplet všechny problémy včetně dobíjení,je to velká firma s vlastním
vývojem,kontrolou a velkým množstvím vyrobených kusů. Technická úroven je úplně jinde než IMFsoft.
Tolik můj názor. [Monty] 22.10.2008 |
| Zdravím! Jaké je resumé s bezkontaktním zapalováním od IMFsoftu? Trošku jsem to študoval a
vypadá to zajímavě. Chlěl bych použít tu jejich variantu pro jednoválcový motor- zlobí mě zapalování
u péráka a nechce se mi to repasovat a pak se v tom každý druhý měsíc šťourat... Jenom teď
nevím (protože se v tom zas tak moc nevyznám), jak vyřešit dobíjení baterky?? [george.l] 22.10.2008 |
| Večer sem dám nějaké fotky [robin] 13.10.2008 |
| Robine,mohl by jsi zde uvéct,jaké úpravy na zapalování jsi na něm po jeho zakoupení udělal?Uvažuji o
jeho případném zakoupení a chtěl bych po tvé zkušenosti vědět,na co si dát při jeho používání
pozor,případně co změnit,nebo jak píšeš upravit,aby to vše fungovalo jak má!Moc díky,učitě i za
ostatní. [Jára] 12.10.2008 |
| To robin: Neříkal jsem "ne!", ale tázal jsem se "ne?", chtěl jsem poznat
zkušenosti uživatelů zapalování od IMFsoftu. To petr: Nemám zapalování od IMFsoftu.
Omlouvám se, že jsem se nejasně vyjádřil. Mám původní zapalování a chtěl jsem diskusi na téma
"zkušenosti uživatelů zapalování od IMFsoftu". [Haba] 12.10.2008 |
| ... moc bych chtěl poprosit Habu jestli by jsi mi nepoohl to předělat samozřejmě finančně se určitě
dohodnem! Pokud by to šlo tak mi napiš na petr.jawa@seznam.cz moc díky! [petr] 11.10.2008 |
| Haba -IMFsoft, ne? PROČ NÉ??? JÁ HO MÁM A JE TO NICE ... jde jen o to předělat 30% věcí co jejich
firma podělala ale jinak po vychytávkách to funguje na 100%, pokud chceš napiš, ukážu ti úpravy a
jak nato... je to fajn věc [robin] 11.10.2008 |
| renovuje někdo zapalování pal ma tip o2? a kolik to tak stojí? [villi] 09.10.2008 |
| Určitě bezkontakt,mám najeto 6000 km a žádný štelování ani závady. [Marian] 09.10.2008 |
| Po několika konzultacích s lidmi co mají zkušenosti s elektrickou výstrojí motocyklů a o kterých si
myslím, že tomu rozumí, jsem dospěl k rozhodnutí zachovat klasiku i za cenu celé generální opravy
dynama a i relátka, dokonce jsem byl upozorněn na možné další komplikace při použití elektronického
relé. Bohužel moje znalosti v elektrice jsou jen okrajové, tak mě nezbývá než věřit zkušenějším. [Drahonovsky] 08.10.2008 |
| Díky, je to tam dost dobře popsané, přesto bych rád slyšel názory těch, co to mají a jezdí. [Drahonovsky] 22.09.2008 |
| IMFsoft, ne? Koukni na internet. Zkušenosti s tím ale nemám. [Haba] 21.09.2008 |
|
|