Poradi niekto ako na to? Mam 500vku 01 s elektronickym regulatorom vid obr.:
http://www.elkomp.cz/images/Pzapojeni.jpg (+ na kostre) Meral som napatie na baterke pri
volnobehu 6V, po pridani plynu 6V. Marel som napatie na rele vyvod 61 voci kostre a bolo tam
cca 1,8 V. Z toho mi vyplyva ze asi nebavi dynamo. Alebo sa mylim? Co s tym? Je vadne rele
alebo dznamo? Mozem odpojit regulator a merat napatie na uhlikoch dynama? [janko] 21.09.2009 Přidat odpověď |
| Doposud se mně červíky s čípkem nepodařilo koupit a tak si je dělám z červíků M4x8 s rovnou dosedací plochou. [M] 06.02.2014 |
| Zdravím. jen se chci zeptat,jestli se dají koupit červíky na svorkovnici dynama,nebo jen udělat? [Mara] 05.02.2014 |
| Ta samá zkušenost z Rovenska 2010,baterka týden stará se uvnitř rozpojila a dojel jsem 100 km v pohodě.Relé AEV to přežilo. [jwm] 08.01.2014 |
| Když mi před časem ráz naráz odešla baterie (na záruku jsem pak dostal novou) jel jsem po roztlačení domů bez aku s AEV cca 20Km a vydrželo bez úhony. Viz odpověď dole. [ED250] 06.01.2014 |
| Myslel jsem, že z mojí odpovědi, resp. vyjádření odborného pracovníka výrobce, je to jasné...... [host] 05.01.2014 |
| T-1000 :) to já vím...zajímalo mě jestli to neodpálí to relé od AEV, protože v manuálu mají, že musí být vždy zapojený akumulátor. [jirka] 05.01.2014 |
| Když máš správně zapojenou spínačku, tak přepneš doleva na bezbateriový provoz a jedeš... [T-1000] 05.01.2014 |
| Díky, ale měl jsem na mysli delší jízdu bez aku. Jednou se mi přihodilo na jedné projížďce, že během oběda mi nějaká KU.VA ukradla aku a já pak jel domu asi 80 Km jen na dynamo :-) [jirka] 05.01.2014 |
| Přeposílám fragment své korespondence s výrobcem regulátorů AEV. Možná to bude užitečné: Dobrý den pane xxxx, děkuji Vám za projevený zájem o náš výrobek. Regulátory AEV jsou navrženy tak, že odolávají stavu, kdy dojde vlivem přerušení pojistky k odpojení akumulátoru. Regulátor tedy zvládne provoz bez připojeného akumulátoru, ale obecně není tento provozní stav dovolen. Pokud je v návodech zmiňován akumulátor, tak vždy se jedná o provedení akumulátoru, které je jeho výrobcem přímo určeno pro provoz na motocyklech a nikoliv o akumulátoru např. pro zabezpečovací systémy nebo záložní zdroje, které se majitelé motocyklů snaží velmi často z cenových důvodů používat. V příloze máte přiloženy montážní návody a rozměrový výkres, který je však pouze informativní. Regulátor je možné koupit např. http://xxxxxxxxxnebo přímo v AEV, kde je cena 493Kč s DPH. V uvedené ceně není poštovné. S pozdravem Ing.Milan Divilek, VÚ řízení jakosti AEV s.r.o., Jožky Silného 2783, 767 01 Kroměříž tel. +420 573 500 060 fax. +420 573 500 036 mob. +420 603 227 779 e-mail divilek@aev.cz ----- Original Message ----- From: "Libor Michalík" <michalik@aev.cz> To: <divilek@aev.cz> Sent: Wednesday, September 29, 2010 12:36 PM Subject: FW: Dotaz -----Original Message----- From: Ing. xxxxxxx [mailto:xxxxxxx] Sent: Wednesday, September 29, 2010 6:23 AM To: michalik@aev.cz Subject: Dotaz Dobrý den, mám zájem zakoupit Váš výrobek - regulátor AEV 0360. V této souvislosti mám několik dotazů: 1) Neohrozí regulátor náhodné přerušení vodivého spojení mezi akumulátorem a sítí? Např. průraz některé součástky napěťovou špičkou. 2) Je tedy principiálně možný provoz dynama bez připojeného akumulátoru? 3) Jaké jsou vnější rozměry pouzdra (krabičky)? 4) Kde a řádově za jakou cenu si lze Váš výrobek zakoupit? V nabídkách prodejců motodílů jsem jej zatím neobjevil. Děkuji Vám za odpověď. S pozdravem [host] 05.01.2014 |
| Měl bych dotaz ohledně použití regulátoru AEV. Dočetl jsem se, že musí být vždy připojený akumulátor a tudíž nelze jet jen na dynamo? Byla by škoda přijít o tuto funkci, jednou už mi zachránila... [jirka] 05.01.2014 |
| Za prvé zkontroluj uhlíky, jejich rozměry, stav, doléhání a čistotu. Potom relé a naposledy stav vinutí dynama. Přeměřit, či zkusmo roztočit na baterii vyndané dynamo. [ED250] 01.11.2010 |
| ahoj, tykajici se zapalovani: jawa 500 OHC kdyby teor. NEDOBIJELA (pri vytoceni motoru, nestoupa hodnota napeti na baterce).Co vse, nebo kde vsude muze byt problem? diky za odpovedi [Tom] 31.10.2010 |
| Díky Vlado [Ondra] 26.10.2010 |
| Nazdar, tak tú bakelitovú krabičku aj s pérkama kúpiš na www.montyjawa.cz alebo www.moto-reno.eu. A čo sa týka regulátoru tak ja by som určite použil ten od AEV. A dynamo má 6V 60W. Mám doma 3 dynama aj s originál štítkama a všade je to tak isto 6V 60W. [Vlado] 26.10.2010 |
| Dobrý den, musím se pochlubit, podařilo se mi koupit motor na půllitra. Vypadá, že je v docela v dobrém stavu, jen musím vyměnit hlavu, má stržený závit na svíčku a mám druhou, lepší hlavu. Jinak kompletní. je to typ 02, jeden z posledních. Chybí ale regulátor dobíjení na dynamu. Štítek na dynamu je téměř nečitelný. Přečetl jsem jen že je 6V což mi pomohlo jak mrtvému zimník. Taky jsem zjistil, že to znamínko u symbolu kostry je asi + :) Na veteranforu jsem se dočetl, že motory od čísla 15 - 002105 (což je i můj případ) měly ukostřený plus pól. V příručce k typu 15-02 jsem se dočetl, že by dynamo mělo mít 50W. V jiné příručce (též k 02) zas bylo 60 W. Na dynamu se mi ten rozmačkaný hyeroglyf zdál spíš jako 50. Mohu se tedy zeptat, kde je pravda? Díky. Jinak pořád zvažuju, jaký použiju regulátor, jestli AEV nebo tu plechovou náhradu origa. Potřebuju ještě časem sehnat ten bakelitový deklík s oběma perkama, aby to aspoň vypadalo. [Ondra] 25.10.2010 |
| rozlišujte prosím rubriky, pérák je jinde !! [Tmjawa] 25.08.2010 |
|  ...ještě jeden... [vwkafer] 24.08.2010 |
|  Nejsou nic moc, ale něco vidět přece jen je. [vwkafer] 24.08.2010 |
| Nemám tady registraci, tak to asi nepůjde... [vwkafer] 24.08.2010 |
| vwaker, tak sem ty fotky dej ty. [Lada] 24.08.2010 |
| Nechápu to rozčilení,psalo se o mě,jen jsem odpověděl..Jde Vám o motorky,nebo o ego?Jinak ,kdo by
měl zájem o navinutí dynama na JAWA 500 ať zavolá 604845975 /nebojte nejsem to,já, ale kolega/ [železný kříž] 24.08.2010 |
| Železný kříž, Honza l: napiště sem někdo mejla, pošlu vám fotky z Lešan a dejte to sem. Dík. [vwkafer] 24.08.2010 |
| počuvajte chlapi,chodte sa rozpravat o hlupostiach niekde inde! tu je forum jawa 500 ohc [xx] 24.08.2010 |
| O jaké ucelenosti agregátu píšeš Železný kříži. Myslíš monoblok? Ten měl již dávno předtím Duplex,
Čezety atd. Tomu jsi přece nemohl věřit pokud ti to skutečně někdo říkal. Nebo je tam uceleno ještě
něco, o čem nevím? Jinak ty kamufláže by to chtělo taky nějak doložit, protože je to v úrovni
"říká se.." [Honza l] 24.08.2010 |
| Wanderere,já jsem si to nevymyslel..Četl jsem o tom ,že to tak bylo a že i v jiných análech psaly i
o tom, že jezdily pod DKW , je taky fakt.Je možné,že informace v létech socialismu byly
zkreslené,ale tohle tvrdili přímý účastníci ,kteří použití čísel jednotek SS vysvětlovali tím, že si
nikdo nedovolil je stavět při zkouškách...A že pérák byl podobný DKW je fakt..,my jsme sice tvrdili,
že byl první v ucelenosti agretátu ,ale mimo karburátoru to měla DKW také..Ani nevíš, jak mě vždy
štvalo,když jsem zjistil ,co vše jsme vydávali za české a pak jsem zjistil,že vše se má jinak..Fotku
nemám,ale prototyp péráku je v Lešanech.... [železný kriz] 24.08.2010 |
| milanOHc: kdy uslyšíme natočený zvuk té repliky motoru DOHc? [zdenek] 22.08.2010 |
| Na i-veteran byl inzerát č.i.: 0000230625 Prodám na jawa 500 kompletní orig. tovární výrobní
dokumentaci ke kulatému dynamu včetně předpisu pro nastavení, zkoušení a seřízení. Odpovím pouze na
konkrétní cenové nabídky! 18.8.2010 17:19:20 E-Mail: kliklak@seznam.cz. Koupil to někdo odtud? [Milan(OHC)] 20.08.2010 |
| nemozu to robit uhliky? je odber nie je odber... [janko] 18.08.2010 |
| Ahoj, těžko říci. To blikání je do modra? Mně světla taky nepatrně sem tam v rychlosti bliknou -
světla se jako zachvějou.. Jde to ale poznat jen když světelný kužel opřo o zeď. V normálním provozu
to nepoznám.. [ED250] 18.08.2010 |
| Ahoj Ede , tak jsem to vyzkoušel . Motor mi taky běží se zapnutými světly a odpojeným aku a to mám
vpředu 35 w žárovku. Jen stále nemůžu odstranit stroboskopické blikání žárovek ve vyšších otáčkách -
což nebude vina regulátoru AEV , ale zřejmě samotného dynama. [Richard] 18.08.2010 |
| No sice je tento dotaz o dobíjení, ale musím reagovat. zelezny kriz uvádí: "testovali péráka v
myší šedi Wehrmachtu a s číslem jednotek SS",proto jsem po něm chtěl fotku. Já tu o německém
péráku nic nepsal, jen jsem reagoval. ;-) Mimochodem, to že jsem tu reakci psal před 3/4 rokem
a doteď žádné foto myslím vypovídá samo za sebe. [Wanderer] 17.08.2010 |
|  Všechny zdravím! Tak jsem taky sáhl k osvědčené kvalitě a namontoval na dynamo relé AEV z Kroměříže.
Regulace výrobku od http://dobijeni.webpark.cz/ se mi přestala líbit. Chvílemi relé přebíjelo a za
jízdy mi vařila baterka.. Včera jsem přepóloval dynamo a vše smontoval - dobíjím. Mám pár otázek.
Mám výrobek s dvojitým společným vývodem svorky D/61, kde jeden vývod slouží ke kontrolní žárovce
dobíjení. Tu doufám mohu nechat nezapojenou? Ke kontrole dobíjení používám ampérmetr. A za druhé,
je normální, že motor běží pravidelně na volnoběh s odpojeným akumulátorem a dokonce i se zapnutými
světly? Mám v koncovce a v mazání LEDky a v hlavním světlometu 15W žárovku kvůli celodennímu
svícení. Díky. [ED250] 17.08.2010 |
| To vwkafer/Wanderer: Myslíš tenhle pérák?: "V roce 1942 vznikl prototyp dvěstěpadesátky, která
se podobá ČZ 150 C. Byl natřen zelenou vojenskou barvou a měl tovární znak DKW." [Haba] 06.11.2009 |
| Wanderer, si děláš asi srandu "dobové foto péráka v německé kamufláži",mrkni se kdy se
začal pérák vyrábět a kdy skončila válka a máš jasno,ale jestli se zajímáš o válečné moto tak asi
hodně okrajově. [Radek] 06.11.2009 |
| Něco podobného jsem taky zaslechl říkal to p.Sokol z Brna. [Standa] 06.11.2009 |
| Zaslechl jsem že má dělat bezkontakt Vape Kroměříž a mělo by to být jako náhrada za komplet
zapalování na Jawu 500 nevíte zda to tak bude? Nebo jestli mám shánět zapalování? [Roman] 05.11.2009 |
| Wanderer: pérák 250 v kamufláži Wehrmachtu je v armádním muzeu v Lešanech u Prahy, zkus mrknout na
jejich stránky nebo ještě lépe si tam zajeď, nebudeš litovat, stojí za to muzeum vidět. [vwkafer] 13.10.2009 |
| Myslel jsem, že tu je forum Jawa 500 OHC :-( [Haba] 13.10.2009 |
| Úplně ti rozumím Zel krizi. Jawa nic moc. Zvlášť pro toho, kdo jednou okusil emku, nebo Dněpra ... [Honza l] 13.10.2009 |
| Možná Ládo je to tím,že jsi nečetl v mládí to co já..Tady byly 3 časopisy-Svět motorů,Automobil a
Motoristická současnost...Jestli si myslíš,že 13 letý kluk při četbě motoristických časopisů/jiný
zdroj nebyl/ uvažuje o tom,že je to propaganda ,tak jsi génius..Já jsem si vždy všechny informace
ověřoval a četl jsem vše,co jsem mohl...Ale nejlepší je osobní zkušenost..,proto jsem to použil jako
příklad,kdy jsem já osobně přišel na to,že to je jinak....Bylo napsáno mnoho nesmyslů a dodneška
lidé,kteří se o to moc nezajímají,tomu věří....Ale koukám,TY jsi nějakej chytrolín,víš,čemu věřím a
nevěřím,viděl jsi Beďara,víš,kdo hledal nové cesty...Co ještě víš?To,že nemám oslavný názor na Jawu
nikomu nevnucuji ani nevyčítám..přesto mě to zajímá,hlavně zkušenosti z renovací a jsem rád,že se
tyto motorky probouzejí k životu...A jestli Laďo něco víš o komunismu,zeptej se sám sebe,nebo ve
svém okolí,jestli znají někoho,kdo za svůj celý život v komunismu byl jen jiskřičkou v první
třídě...A vem si lupu.... [zelezny kriz] 12.10.2009 |
| Milý Železný kříži, jestli jsi uvěřil komunistické propagandě, je to jenom tvůj problém. Na těchto
stránkách je ohromné množství příspěvků od ohromného množství fandů. Těžko tady budeš hledat nějaký,
který nekriticky vynáší české stroje. Naopak najdeš řadu takových, jako je ten tvůj, kde je úroveň
českých značek spíše zpochybňována. Jinak řečeno -plácáš. Například o pověsti o prvenství monobloku
u péraka jsem se dozvěděl až od tebe. Znáš ještě nějaké? [Lada] 12.10.2009 |
| Mohu poprosit o nějakou dobovou fotografii péráku v německé kamufláži (ať už Wehrmacht, či SS)?
Zajímám se o válečné motorky a byla by to zajímavá fotografie. Děkuji. [Wanderer] 12.10.2009 |
| Milý Lado,za mlada nás krmily tím,že pérák měl všechno první...monoblok,ucelenost stroje,špičkový
výkon atd...Prostě světová špička...V roce 1969/1970 jsem šel do učení do Mototechny a tam jsem
zjistil,že je všechno jinak...Nedivím se,že když testovali péráka v myší šedi Wehrmachtu a s číslem
jednotek SS,že si toho nikdo nevšiml..protože to nebylo nic zvláštního...Proto jsem to použil jako
příklad..bylo mi řečeno,že nesahám ke kotníkům našim konstruktérům a já musím říci,že je to
pravda...Ale můj názor,že si my Češi myslíme,jací jsme skvělí/a nejsme nic vyjímečného/ u mě vznikl
až po zjištění,že již tady všechno bylo..Opravovali jsme i předválečné stroje a já jsem zjistil jako
učedník,že se pyšníme cizím peřím téměř ve všem..a jestli jsme na něco přišli, tak to komouši
potopili...A že Jawa není nic zvláštního...Bohužel....Tím vůbec nechci říci,nebo se dokonce dotknout
našich konstruktérů..Měli po válce svázané ruce a o to je to horší,že už dneska naše motorky mají
čínské motory a skutek utek....Zbyli jenom vzpomínky na Frantu Štastného a jeho JAWU...... [zelezny kriz] 09.10.2009 |
| Kde jsi Zelezný kříži slyšel, že Jawa měla první monoblok? Viděl už jsi třeba zblízka Beďara? A měl
jsi možnost se podívat zblízka na odlitek bloku a posoudit řemeslo? A víš, kdy se Beďar vyráběl?
Více pokory Zelezný kříži. Jinak mimochodem ti pánové od prkna konstruovali motorky, které vyhrávaly
závody MS a možná to bylo právě proto, že hledali nové cesty. [Lada] 04.10.2009 |
| Milane,děkuji za odpověd... [zelezny kriz] 25.09.2009 |
| Zdravím všechny a zkusme trochu zkrotit vášně. Já jsem v této branži dělal konstrukci(až do postu
šéfkonstruktéra), ale až v době, kdy jsem již musel(ale rád) nasávat velmi pozorně informace
starších kolegů. Proč byla použita soustava s ukostřeným +pólem bude mít více faktorů, ale jako
hlavní bylo uváděno to, že pokud je kostra na + potenciálu zdroje,jsou všechny kovové části spojené
s tímto potenciálem méně náchylné ke korozi. Chemicko-fyzikální vysvětlení se pro to najde, ale je
pak toto otázkou diskuze,jakou bude mít váhu. V dnešní době je tedy "normální" - pól
elektrické soustavy na kostře. Jinak chci jen připomenout to, co již zmínil jawař, že JAWA měla pro
OHC dynama pro + i - pól na kostře(stačí se jen podívat do katalogu ND). [Milan(OHC)] 25.09.2009 |
| Jak už psal Milan , dynamo lze na Jawě poměrně snadno přepólovat. Konkrétně u Jawy 500 OHC by měl
být ukostřen plus pól od čísla motoru 15-002105 viz Povídání o pullitru. [jawař] 25.09.2009 |
| Milý Honzo ,ty je možná znáš ,ale já zase elektrikáře,který se na rozdíl od tebe tím zabývá 70 let,a
jeho informace jsou z praxe a ne od rýsovacího prkna...Veškerá poválečná el.instalace at se podíváš
na co chceš,pochází od Bosche,nebo Scintilli,nebo Lukase....A Bosch měl vždy minus na kostru...Proto
jsem se ptal,proč se u nás po válce přešlo na plus..A ty to víš?Můžeš vysvětlit výhody změny
polarity?Není ti divné,že dnes jako za války a před válkou je na kostru minus?Já nejsem
konstruktér,který zahodí veškeré zkušenosti a vymýšlí vymyšlené...Před každým tahem tuše se má
konstruktér přesvědčit,jestli nevymýšlí vymyšlené,aneb jaké výhody vzniknou překopáním
zaběhnutého,spolehlivého systému...Panebože,co jsme se s tím natrápili...A nedělej z nich
bohy,kolikrát se pyšnili peřím,s kterým Hitler šel na Moskvu....Jawa první monoblok -pchá.. [zelezny kriz] 25.09.2009 |
| Neznám tě Zelezny krizi, ale těm poválečným konstruktérům jistě nesaháš ani po kotníky. [Honza l] 25.09.2009 |
| Podle mně se opičili po SSSR - Moskviče to takhle taky měly. Praktický smysl to nemělo a
motorky pro export na západ měly na kostru minus vždycky. [Monty] 24.09.2009 |
| Pánové může mi někdo vysvětlit,proč přes to,že je osvědčené ukostření mínus polu,Naši přechytralí
pováleční konstruktéři ukostřili plus pol?Nedává to smysl.Ale třeba to byl zlepšovací návrh... [zelezný kriz] 24.09.2009 |
| AEV s.r.o. Kroměříž,p.Michalík,tel.573500013,michalik@.cz nebo přes spojovatelku 573500011 na útvar
prodeje. [Milan(OHC)] 23.09.2009 |
| Milan OHC ,kde se dá relé AEV 0360 6V/60W koupit.Dík [vasek] 23.09.2009 |
| Soukolí pohonu dynama je v podstatě mazané jen olejovou mlhovinou a nebývá až tak zaolejované. Může
tam být ale trochu jiný problém. Otáčením dynama kolem jeho podélné osy se nastavuje i mezizubová
vůle ozubeného soukolí a pokud máš příliš dotlačené kolo dynama do mezikola, tak se soukolí vlivem
vysokého tlaku mezi zuby značně zahřívá a olej se tam prostě neudrží. Zkus se na to podívat a
pootočením dynama musíš dosáhnout toho, že mezi zuby obou kol budeš cítit malou vůli. [Milan(OHC)] 22.09.2009 |
|  Dik Milan za vycerpavajucu odpoved :) Este jedna otaz, na druhej strane dznama vid foto by
nemalo byt trosku viac oleja? Ja to tam mam suche... [janko] 22.09.2009 |
|  .. a druhé [Milan(OHC)] 22.09.2009 |
|  Tento regulátor není zrovna moc dobrá volba. Dynamo na OHC má celkem nízké napětí při remanenci a s
tímto regulátorem bez kontrolní žárovky se prostě nenabudí. Další problém je,že celkem rychle
odcházejí, protože jsou schopné zvládnout pouze 45W dynamo. Jinak dynamo můžeš odpojit od regulátoru
a měřit napětí na uhlících. Pokud bude od budícího vinutí odpojený i odpor,který je nutný pro funkci
kontaktního regulátoru(u elektronického regulátoru musí být odpojený) ,tak budeš měřit napětí, které
dynamo dává při zbytkovém(remanentním) magnetismu a to bude min. 500-600mV pokud je dynamo v dobré
kondici. Při ukostření vývodu budícího vinutí,který má být připojen ke svorce M regulátoru, se musí
napětí dynama prudce zvýšít.Pokud chceš lepší řešení,tak bych ti doporučil regulátor AEV 0360
6V/60W, který je právě určený pro dynama 500OHC. Má pouze určitou nevýhodu v tom, že je určený pro -
pól na kostře. Přebuzení dynama však není problém a vše je uvedeno v návodu, který je přiložený k
regulátoru. Tady je jedno foto. [Milan(OHC)] 22.09.2009 |
|  a este regulator [janko] 21.09.2009 |
|  este foto vcervenom kruzku vidiet preruseny drat , to je ten odpor co treba prerusit pri
pouyiti elektronickeho rele? [janko] 21.09.2009 |
|
|