MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315895 příspěvků |8163 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 16 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 17.4.2024 23:42  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Velké bubny na kývačku


 Poradí někdo, od kterého roku (modelu)se používají velké bubny na kývačku se zajištěním ložiska dvěma ségrovkama namísto zajištění osazením v otvoru bubnu a jednou ségrovkou? Díky. VP    [VPRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravím, neví někdo jestli je ten rozměr drátů 183xM4 vhodný i pro hliníkový ráfek? (ČZ 482 Trail - panelkový buben a hliník. 21" ráfek)    [meela]   04.03.2024
Odpověď  Díky Monty - ozvu se. . ..    [radek]   14.09.2014
Odpověď  183X M4 .

Oba ty rozměry máme skladem.    [Monty]   14.09.2014
Odpověď  Monty, nebo nekdo jiny, vedeli by jste rozmer spic pro panelkovy buben a rafek 21"    [takysportkar]   14.09.2014
Odpověď  148X M4    [Monty]   13.09.2014
Odpověď  Rád bych použil velký kyvačkový buben a 19-ku ráfek. Jaké špice použít ?
Nevíte někdo rozměry ? Byly takové kola na nějakých modelech ?
Díky za info,    [radek]   13.09.2014
Odpověď  Nepovažuju se za znalce kývaček, přesto jsem přesvěčen, že Michal má pravdu. Od echt kývačky jsou vlastně všechno kývačky (včetně CZ), protože mají kyvnou vidlici. Jestli se pak následně objevil panel, tak to nepřestala být kývačka-pořád měla kyvnou vidlici, ale pro rozlišení se tomu říkalo panelka. Takže jestli někdo nazve CZ z r. 61 CZ- kývačkou, tak se vyjadřuje správně a kdo chce, rozumí.    [Honza l]   19.01.2012
Odpověď  Jasně pro detailní použití pro potřeby veteránistů je toto rozdělení nedostatečné. Slouží spíše pro laiky, kteří jasně chápou rozdíl mezi pérákem, kývačkou a panelkou a nějaké detaily je nezajímají a neznají je. Takže kývačka s otevřeným nebo zavřeným sáním, je pro obecnou laickou veřejnost pořád kývačka.Já třeba toto rozdělení používám při rozhovoru s lidmi co to tak nežerou jako já a když řeknu jawa tak vědí že je červená a když čz tak černá a když řeknu kývačka tak vědí trošku přesnějc co myslím a víc jím zatěžovat hlavu nemá cenu :-)) proto asi také toto rozdělení stále přežívá, protože laiků je pořád mnohem víc, než opravdových znalců.Je to asi jako kdyby mě někdo řekl vrtulník a tryskáč, tak jasně vím jaký je mezi nimi rozdíl-s vrtulí a bez vrtule, ale když by na mě vybalili nějaké tipové označení, tak bych také nevěděl. Proto také pro laiky přes letadla, jako jsem já je každé vrtulové vznášedlo vrtulník a pro znalce je to třeba "apache" "COBRA" a jiná označení která mi nic neříkají. Tak asi tak k rozdělení kývaček, panelek a péráků apod. Nic přesného se z toho vyčíst nedá    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2012
Odpověď  To máš sice pravdu, ale na druhou stranu ani podsedlové plechy malé kávačky z roku 1955 nejsou stejné jako plechy z roku 1956 a ještě jiné jsou z roku 1958, to samé u typu 250/353 což je asi ta nejkývačkovitější kývačka se podsedlové plechy v různých letech liší (podle toho jesli máš ještě otevřené sání nebo ne atd.) Prostě pořád se inovovalo a pokud se řekne "kývačka" je vždycky potřeba upřesnit která, jinak stejně nevíš co na ní zrovna pasuje...    [Michal14]   18.01.2012
Odpověď  Jako jo, tvar tam je, ale pokud to vezmu historicky, tak "kývačkyLobecně jako takové skončily 1960,...pak obě firmy daly "nové" modely 45X ČeZeta a "Panelky" Jawa.... A nové modely to opravdu byly....
A taky třeba podsedlové plechy na malou kývačku nejsou z let 1956-1960 stejné jako 1961-1968 + x dalších rozdílů.....Taky když se pak řekně Čezeta kývačka 250 (myšleno 455) je to něco jiného něž Jawa-ČZ 250 (353).....a nepasuje nic!    [Dolin1]   18.01.2012
Odpověď  Souhlasím s rozdělením Michala14. Také beru jako kývačka všechny dvousedadlové poválečné jawy s odkrytými řidítky a ty se zakrytými jsou panelka a 19"kola sport a tak se to bere všude. Je to tak jako pérák lidovej název, ale s jasným rozdělením co je co, které je myslím celorepublikově brané.Ty novější s hranatýma nádržema už tam nespadají. Prašivka jsem ještě neslyšel :-))    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2012
Odpověď  Čz jsou známé pod pojmem prašivky, takže ČZ řady 45x jsou prašivý kývačky, deluxka je prašivá panelka a pak sou ještě novější hranatý prašivky :-)    [smradzjzd]   18.01.2012
Odpověď  Označení "kývyčka" není nic oficiálního, je to spontánně vzniklý lidový název stejně jako "pérák", "panelka" atd. Žádnou přesnou definici proto asi nikde nenajdeš. Já osobně říkám "kývačka" všem motorkám po péráku s kapkovitou nádrží a typickým zakrytováním, včetně typů ČZ řady 450. Jen pokud má taková motorka panelový řídítka s šišatym tachometrem, říkám jí "panelka" a pokud má 19" kola říkám jí "sportka". Panelka a sportka je podle mě pořád kývačka, akorát zvláštní poddruh. Všechy tyhle motorky jsou příbuzné a mají velmi podobný design, i když s řadou dílčích konstrukčních odlišností. Ale je to jen můj názor, někdo jiný to může vidět jinak...    [Michal14]   18.01.2012
Odpověď  A jak je teda definovaná kývačka? Mám 175/450 a myslel jsem, že to kývačka je??    [PavelČZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2012
Odpověď  [didi] Ale motocykly ČZ řady 45x (ač se to nezdá a nevypadají tak) NEJSOU KÝVAČKY!

[pista170] - Mrkni na tohle http://www.montyjawa.cz/i ndex.php?option=com_virtu emart&page=shop.brows e&category_id=6&I temid=26 a jinak google.    [Dolin1]   18.01.2012
Odpověď  dakujem velmi pekne za odpovede a rady. tak musim zhanat velke bubny. Ak by ste niekto chceli vymenit male za velke mozem poskytnut male. Este jedna otazocka k tym velkym. Bocné krycie plechy na bunoch su prichytene tiež pomocou 3ks skrutiek ako na malych bubnoch? Mam jeden velky ale to je asi na panelku, ten kryci plech je tam len natlaceny bez akýchkolvek skrutiek. Dakujem za odpoved.    [pista170]   17.01.2012
Odpověď  Velká kývačka JAWA 250/353 má celonábojové bubny (velké) od roku 1956. Ráfky 1,85Bx16", dráty 36 ks - M4x112, niple M4x18. To je i rok 1960.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.01.2012
Odpověď  Podle seznamu náhradích dílů z roku 1961 jsou 2 ségrovky,a dráty jsou shodné se 175-450 :paprsek M3,5 x 121 jak v chromu tak v zinkovém provedení. Týka se to ČZ 250 TYP 455 A 175 -450.    [didi]   17.01.2012
Odpověď  [pista170] - Ano toje na malou kývačku. Velká má dráty tuším 110mm x 4.    [Dolin1]   17.01.2012
Odpověď  zdravim vas pani. mozete mi prosim niekto poradit ake rafiky, bubny a špice (rozmer) by mali byt pouzite na Jawe 250/353 (1960). Teraz tam mam bubny s vonkajším priemerom cca 180mm a špice 124mm dlhe - bolo mi povedane, že to je na malu kyvacku. Je to pravda?
Dakujem veľmi pekne za odpovede    [pista170Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.01.2012
Odpověď  Zdravim, mam navod na obsluhu vydani 1959r.a jsou tam dve segrovky.    [fabi]   13.12.2010
 Přidat odpověď   (21) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006