 Pánové potřeboval bych pár informací. Mám Jawa 350 Automatic a scháním pár náhradních dílů, konkrétně: nové lamely, pružiny mezi zavažička (do zásoby, originální praskají), nebo i jiné díly spojky. Neví někdo z jaké oceli se dělaly převodové hřídele nebo startpáky, dělám totiž druhý automat a chybí mi hlavní hřídel, tak pokud by někdo věděl, dejte prosím vědět. [Ybungen] 28.08.2011 Přidat odpověď |
| Ano, píšu o vložce do kluzáku. Rozpěrka, co tam mám, má délku 11 mm a vyplňuje prostor mezi ložiskem a kluzákem, to sedí. [Milan z Plzně] 26.10.2020 |
| Píšeš asi o vložce do kluzáku, ještě existuje i rozpěrka na osu mezi kluzák a kolo o které jsem psal dole. [kadel] 25.10.2020 |
| Ahoj všem. Nejlepší řešení mi připadá ta osa kola z panelky, projde kluzákem a opře se o rozpěrku. Trubky jsou rovné, měl jsem vidlice rozebrané a měnil jsem pouzdra. Já si koupil rozpěrku na partdeck, ale blbě jsem ji vybral. Má délku si 15 mm, takže nekouká z kluzáku ani na jednu stranu. No, chybama se učím :-) A díky všem za rady. [Milan z Plzně] 25.10.2020 |
| Taky elegantní řešení, tam mě nenapadlo hledat. Já skládal předek z X dílů a až bylo hotovo zjistil jsem mírnou křivost jedné trubky a i s jinou mě prořád nějaké mm chyběly. [kadel] 24.10.2020 |
| Taky jsem na jeden stroj řešil delší vložku, buď necháš vytočit delší, nebo upravíš dvě origo a delší rozpěrku (standardní je 8 a 11 mm?). Nemáš mírně křivou některou trubku vidlice? Když s ní budeš otáčet může se měnit vzdálenost od štítu případně kola. [kadel] 24.10.2020 |
| Potřebujete u předního kola bud delší vložku v kluzáku, nebo delší rozpěrku v kole,mezi ložiskem a vložkou v kluzáku. Prostě rozsah posunutí vložky v kluzáku je nedostatečný. Větší hlava osy je správně. Druhá varianta(z Panelky) má hlavu osy o průměru díry v kluzáku, dlouhou cca 30 mm a dosedající přímo na rozpěrku v kole. A rozříznutá vložka tam není vubec. [Monty] 23.10.2020 |
| Ahoj a díky všem za rady, máte pravdu, já jsem už dokonce s panem Hadrávkem o tom včera odpoledne mluvil, mám asi turecký kolena. Už jsem ty podložky z kolen sundal, nechám si vypálit na laseru nové, spasuju je s trubkama kolen a tigem je nechám navařit. Celé i s kusem kolene je to schované pod maticí, tak to bude snad už v pohodě :-) A jestli ještě můžu mít jeden, asi triviální dotaz. Když utáhnu přední osu, tak se mi trochu stáhnou k sobě kluzáky. V levém kluzáku je rozříznutá vložka, je nová, vložka mezi kluzákem a ložiskem je taky nová. Připadá mi ale divný, že průměr hlavy osy je větší než průměr vložky v levém kluzáku, takže se hlava osy opírá o kluzák. Není to taky něco tureckýho?? Běžný je přeci, že se celá osa utáhne k pravému kluzáku, levým volně prochází a po propružení se utáhne šroub levého kluzáku, který kluzák utáhne na osu. [Milan z Plzně] 23.10.2020 |
| Milane, řešil jsem s p. Hadrávkem výrobu atypických kolen. A je na to jednoduchá finta. V tvém případě odřízni tu navařenou podložku co jde do válce a přivař jí znovu a správně. Nemusel by se ani opálit chrom, kdyby se to vařilo Céóčkem a hned ochladilo. [Petan69] 22.10.2020 |
| Kolena 353 a 559 jsou jiné jak bylo uvedeno, dával jsem kolena Hadrávek a doutníky Buyak na 354 a komplet Hadrávek na 559 a vždy to byl trochu boj, ale úspěšný. K dotěsnění používám jen kamnářskou šňůru a případně jí přidám až do utěsnění až si to celé sedne. Začínal jsem vždy letmým přichycením doutníku a kolena do válce a případně upravil díry v úchytů, ale já dělal šroty, kde se dovařovaly některé držáky. [kadel] 22.10.2020 |
| Máš štatně ohnutý kolena. Běžně se to stává u tureckých výrobků. Panelka má úplně jiná kolena.Kolena od Hadrávka pasují. To je alespoň moje zkušenost [Stenly] 22.10.2020 |
| Ahoj, z toho si nic nedělej, já se taky dost často seknu ... :-) Ale když už si tu spolu povídáme a ty máš 250, chtěl bych se ti na něco zeptat. Já mám ještě kývačku 250, z roku 1961 a mám na ní nová kolena a výfuky. Ale nějak to nepasuje, když dávám na motor celý výfuk s kolenem, nedokážu koleno utáhnout k válci, nesedí příruba s těsněním. Musím napřed nasadit koleno a utáhnout ho a pak na něj nasadit vlastní výfuk a silou ho napasovat se šrouby na rám. Prostě to koleno trochu ohýbám. Nemůže to být sestava z panelky??? Ten původní majetel totiž sestavil ze dvou motorek (kývačky a panelky) jednu. Rám a motor mám z kývačky, kastlíky, přední vidle a blatník z panelky. Jo, a těsnění kolene a výfuku je na gumový "O" kroužek, bez matice, jen nasunout. Neporadil bys??? [Milan z Plzně] 22.10.2020 |
| Děkuji, jsem trouba. Neuvědomil jsem si, že je tady debata výhradně o 350 a já mám 250. V dědině máme ještě jednoho automata 250, ale majitel je trouba a bastlíř, sice ví co má, ale jeho amatérské stodolové pojetí renovace je zoufalé a už si nevybavuji jakou na ní má hlavu. Ještě jednou se omlouvám. [kadel] 15.10.2020 |
|  Ahoj, posílám ti fotku hlavy z mojí motorky, snad ti to pomůže. [Milan z Plzně] 15.10.2020 |
|  Ahoj, posílám ti fotku hlavy s mojí motorky, snad ti to pomůže. [Milan z Plzně] 15.10.2020 |
| Díky, to mi stačí, tedy asi kulatá a "nízká" co byla u toho torza, tak jsem ji tam nechal. [kadel] 14.10.2020 |
| Ahoj, udělám ti fotku hlavy, ale teď si myslím, že svíčky jsou v ose válců a hlavy jsou kulaté. Ale nemám to před sebou, odpoledne nebo zítra to vyfotím. Já si nejsem jistý, jestli ten motor je vůbec z automatika, jestli na normální motor nedal ten chlap, co mi to prodal, jen víko z automata. I když proč by to dělal ... snad jen kvůli vyšší ceně. Já se do toho pustím přes zimu, zkusím zjistit podle výrobního čísla karterů, co tom bylo původně. [Milan z Plzně] 14.10.2020 |
| Na burze jsem narazil na torzo motoru automatic samozřejmě bez spojky, takže jsem si udělal sice pseudoautomatic, ale na akcích u nás je vždy jedinný. S tou vačkou jste mě zaskočili a poučili. Já mám dotaz ke tvaru hlavy u automatika, já mám typ se svíčkou v ose a kulatý tvar. [kadel] 12.10.2020 |
| Jasné,dík.To si ešte dobre dopadol.To na mojej expert všetko na tej automatickej spojke pozváral dokopy a urobil z nej obyčajnú.Ale aspoň ostal ten predľžený hlavný hriadeľ prevodovky. [Joski] 07.10.2020 |
| Ahoj Joski, já tam mám normální vačku. Ale to může být proto, že pod víkem je normální spojka, ne automat a tomu odpovídá i ta vačka. Ten, co mi tu motorku prodal si automatickou spojku vyndal (a asi i s vačkou) a dal tam standardní věci. [Milan z Plzně] 06.10.2020 |
| Ako som ti na to pozeral všimol som si ešte jeden údaj ohľadom Automatic 350.Jedna z troch iných súčiastok(okrem spojky) je údajne aj vačka poloautomatu spojky s väčším zdvihom.Ale tu tam ja určite nemám.Mohol by si pozrieť či je na tvojom motori nejaká inakšia? Dík. [Joski] 02.10.2020 |
| Ahoj Bohumile, díky za nápad. Ten Šátek mi nenapadl, přitom furt po něm něco chci :-) Ale měl jsem ho spojenýho s ozubenejma kolečkama do motorů .... [Milan z Plzně] 02.10.2020 |
| No tak vezmeš tu spojku na 250 automatic a odnýtuješ z ní řetězové kolo a nahradíš ho upraveným kolem z klasické spojky, kterou tam máš. Pokud to není možné, tak na ni necháš udělat nové kolo s 45 zuby např. pan Šátek to určitě zvládne. [Bohumil] 02.10.2020 |
| Je to problematické, já vím. Pokusím se napřed koš vyměnit, třeba někdo má na 350 a potřebuje na 250. A když se nepovede, zkusím to. Převod u 350 je 1,666 (45:27), u 250 je 1,782 (41:23), tedy pro stejnou funkci spojky má 250 trochu větší otáčky, ale ne o moc. Ale možná vymýšlím hloupost .... [Milan z Plzně] 02.10.2020 |
| To asi nebude dobre fungovať.Na tej 250 je primárny prevod 23/41 zubov,na 350 je to klasika 27/45 z.Je to-podľa múdrej knihy preto lebo,citujem:u 250 je změnen primární převod tak aby se pri větším počtu otáček spojkového bubnu lépe využilo odstredivé síly závaží k funkci automatické spojky. [Joski] 02.10.2020 |
| Ahoj a děkuju za vysvětlení. Jen proč se ptám ... koupil jsem Jawu 350 automat a pod víkem byla normální spojka. No, stalo se.... taky trochu moje chyba. A mám možnost koupit automatickou spojku na Jawu 250. Tak zjišťuju možnosti, co vyměnit, co upravit a tak ... [Milan z Plzně] 02.10.2020 |
| jo, nepochopil jsem to -ano,koše se liší počtem zubů kola, jinak jsou stejný. A k tomu kolečka na klikovce jsou jiný . [Monty] 01.10.2020 |
| ne- liší se to i primárním kolem(na 350 je uplně jiný než na 250) Ale u Automatu se liší i koše pro 350 a pro 250. A primární kolo na Automatu 250 je speciální (větší než ostatní 250) - u 350 Automatu je primární kolo stejný jako na všech Panelkách. [Monty] 01.10.2020 |
| Děkuju Monty, mělo by se to lišit snad jen v počtu zubů primárního řetězového kola, ne? 41 u 250, 45 u 350. [Milan z Plzně] 01.10.2020 |
| 250 a 350 mají odlišný koše vnější, je jiný primární převod [Monty] 30.09.2020 |
| Dobrý den, poradil by prosím někdo, jaký je rozdíl mezi automatickou spojkou z 250/559 a 350/360??? Děkuji předem .... [Milan z Plzně] 30.09.2020 |
| Zdravim,mam JAWU 350/360 automatic a mam problem pri zaradenu 4 motorka začne trhat ,sekat neviem kde je chyba ale automechanik to určil na špatnu spojku. potrebujem poradit ak ma niekto radu na opravu motorky dakujem [vlado cerny] 13.06.2016 |
| Ahoj nevim jestli to je recept na tvuj problem, ale ja kdyz sem skladal spojku na stadaka ferodovou, tak sem to musel zmacknout stahovakem aby se to tam veslo rukou bez sance. [CIJOML] 28.08.2012 |
| Ja mel puvodne 5lamel s korkem a 4 plechove po renovaci lamel s korkem dostanu do spojky pouze 4 a plechove 3 podle me jsou korky moc vysoke pri reklamaci jsem neuspel pry to tak ma byt nevite nekdo jaka ma byt vyska korku podle me to je dost dulezite? Jinak ve vykrese jawy otstrdive spojky je 6 lamel s korkem a 5 z plechu to me privadi na myslenku jestli petilamelove spojky nevznikl ze stjneho duvoddu jako moje ctyrlamelova [pepan] 28.08.2012 |
| na obrazku nisie je vidiet 5 korkovych a 4 plechove lameli,ale na plagate od motorenu je 6 korkovych a 5 plechovych lamiel,tak neviem, [sh30] 10.04.2012 |
| ja tam mam 5 korkovich lamel a 4 medziplechy zatial to funguje bez problemov. [uso] 08.04.2012 |
| Ahoj priznivci automaticke spojky, svoji motorku s touto spojkou mam jiz cca 8 let po renovaci ale obratil se na me jeden pan, s konkretnimi dotazy ohledne spojky a byl velmi prekvapeny ze jsem mu rekl ze mam ve spojce 6 korkovych lamel. Z jeho materialu a jeho motoru ma byt lamel 5. Jak je to tedy? Kolik mate vy lamel ve sve spojce? [Duin] 05.04.2012 |
| myslel som si ze koliecka maju viac alebo menej zubou.takze okrem hlavnej hriadele je prevodovka taka ista ako na panelke? [sh30] 01.09.2011 |
| Převodovka krom delšího hřídele je úplně stejná jako na jakoukoliv velkou panelku či kývačku. Nevím co si pod pojmem obrázek představuješ, ale fotek či řezů motorem je plný net a je i ve všech návodech, nic speciálního nemám viz třeba http://kyvkniha.sweb.cz/o brazky/rez2.jpg [smradzjzd] 31.08.2011 |
| smradzjzd,prosim ta nemas aj obrazok prevodovky na automatica? [sh30] 31.08.2011 |
| pripadne tu ticku a rozperku kupim,za vasu cenu.nemate niekto? [sh30] 30.08.2011 |
|  a toto, nic víc [smradzjzd] 29.08.2011 |
|  Ten dodatek je jenom ten obrázek. seznam a 2 stránečky [smradzjzd] 29.08.2011 |
| Tom smradzjzd nemohl bys prosim ten dodatek k manualu sem hodit oscanovany nebo ofoceny?diky [free] 29.08.2011 |
| este,rozperka pritlacnej dosky,az to niekto mate prosim pomerajte to,vdaka. [sh30] 29.08.2011 |
| vyzera to tak ze my chyba len:tycka uplna,mozte ju niekto pomerat,,popisat,dal by som ju vyrobit.moooc dakujem. [sh30] 29.08.2011 |
|  Obrázek z dodatku k návodu [smradzjzd] 29.08.2011 |
|  Omlouvám se za mystifikaci, v katalogu o různých délkách není řeč a nedošlo mi to z různých čísel ND [smradzjzd] 29.08.2011 |
|  davam do kopy spojku no neviem co za tycku je vo vnutri tej spojky mam len 1obrazok a na nej je to zle vidno,tu je foto toho co mam,neviete,je tam vsetko?vdaka za radu. [sh30] 29.08.2011 |
| 3/8x3/8 58čl [smradzjzd] 28.08.2011 |
| ahoj,nevies kolko clankov ma retaz na tuto spojku? [sh30] 28.08.2011 |
|
|