MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315875 příspěvků |8161 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 14.4.2024 09:20  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Tazne pav


 Cau. chci se zeptat... ten na burze v chotusicich sem kupoval tazny na pava na kyvacku s 16" koly... ale nejak se mi nezda. pasuje nejak divne a musel sem zohybat komplet znacku a ta je ted cela zakryta... tak jestli sem omylem nedostal na 19" kola tak prosim odborniky o posouzeni. dyztak ho sundam a vyreklamuju    [Foglik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2012     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bratrovi jsem před dvěma lety dělal na STK jeho kývačky a musel jsem mít i PAVa - je ve velkém techničáku uveden včetně výrobního čísla viz. příspěvek z 07.03.2012 Později jsem se optal ještě na jiné stanici STK a bylo mi řečeno stejně - pokud je takto k motorce zapsán i přívěsný vozík(přímo PAV, ne jen tažné zařízení) tak kontrolou musí projít společně. To že je na něm zalaminovaná SPZ(vlastní výroba) je jim celkem fuk - i přesto že to odporuje zákonnému znění.    [Martin Štindl]   17.05.2017
Odpověď  resite nesmysly pav ma vyjimku ze zakona a ta plati stale najdete si to na motomagazinu a vytisknete si to az pujdete na stk jinak na stk se s pavemm nejezdi je to jako kufr muze a nemusi byt pokud budou picovat cajti je to stejne stim ze oni by neznaly zakon coz by meli je to jejich zamestnani    [Free]   17.05.2017
Odpověď  Musí prý.. Nemusí Panelko, ale zaplatí a absolvuje opět celou, zatímco v té první prokáže jen odstranění závady. Žádná procenta závadovosti neexistují, nedávno byl zveřejněn průzkum z celé ČR a průměrná úspěšnost je 90%. Jsou ale i takové STK, kde bylo 97%. Oproti rokům za bývala je 90 úspěšnost neskutečně vysoká.    [Honza l]   17.05.2017
Odpověď  V dobách DI všude vše platilo stejně a fungovaly do cca roku 2000 i počítače už měli. To pro ty mladší pamětníky.
Pokud stk vyšťourá závadu, musí se zase k nim prý na opakovačku, i to je cesta k výdělku a taky musí plnit % v závadovosti jinak budou taky nápadní. Takže žádná vstřícnost.    [Panelka]   17.05.2017
Odpověď  V dobách registrů pod DI nebylo zdaleka tolik vozidel a taková frekvence změn předpisů. Jinak doporučuju jít na STK jinam. Dnes si většinou dobře uvědomují, že jsi jejich zákazník a jsou mnohem vstřícnější, než tomu bývalo.    [Honza l]   17.05.2017
Odpověď  To je sice pravda, ale pokud vím, nikde není psáno že PAv smí být tahán jen za jedním jediným motocyklem. Nejlepší možná cesta je nechat si do TP motocyklu zapsat asi jen to tažné zařízení.    [Lucasbiker]   17.05.2017
Odpověď  U nás je pane těžký přestupek jízda bez rz, s nesprávnou a pozměněnou atd. viz. celé znění zákona. Na stk si sám naběhl, pokud by ji měl malovanou tvrdil bych, že to tak bylo ve své době schváleno, navíc si nechá objevit i druhou značku? Bohužel registry pod městy a stk mají "své" výklady, v dobách registrů pod DI-VB/PČR nebyly až takové zmatky.    [Panelka]   17.05.2017
Odpověď  RZ predsa ma na motorke, takze bez znacky nieje. Akurat nieje viditelna    [Jan]   17.05.2017
Odpověď  Prostě ti nýmandi na stk mají teď navrch, vyžadují pikačoviny a ještě sis sám naběhl v reklamce vymakanou dvojitou spz. Nevím jak by to řešil PaCh na silnici kdyby to zjistil při kontrole či nedejbože nehodě, asi by ti aplikovali přestupek jízda bez rz atd. dle znění zákona, pak máš flastr jak Brno a hlavně ZÁKAZ činnosti od odboru dopravy.    [Panelka]   17.05.2017
Odpověď  Ahoj všichni, budu se muset připojit k Honzovi a apelovat aby jste ve svém vlastním zájmu nezapisovali Pavy do TP motocyklu(zapsané pouze tažné je věc jiná). Před pár lety jsem to v dobré víře a pro klid v duši udělal, zápis proběhl bez problémů, motorka s pavem dojela do chorvatska a zpátky a něco najezdila i po ČR. Ani jednou mě za tu dobu nestavěla policie, zato jsem od té doby absolvoval 2-3 technické prohlídky. Předposlední víceméně bez problémů, ačkoli se objevili narážky technika na neoficiální spz na pavikovi (magnetická folie z reklamky-krásná práce, avšak neodpovídá legislativě-není vydaná na magistrátu, není reflexní, rozměr apod). Poslední zážitek z stk jsem měl dnes. Přijel jsem s motocyklem a připojeným PAvem, technika absolutně nezajímal technický stav (rozměr pneu, světla apod.), ale šel jen po pávikovi. Nejvíce se řešila RZ-prý jakkoli vyrobená RZ nevydaná magistrátem tam nemá co dělat a považuje se za falsifikát registrační značky. Buď přehazovat na PAva značku z motorky anebo si nechat na úřadě vystavit druhou, která se ovšem nejspíš stejně na PAva nevejde a navíc jak to bude vypadat... Další, co řešil, že pavik nemá nikde vyražené výr. číslo a štítek není směrodatný. Věc další-pod magnetickou RZ na paviku jsem měl další samolepící RZ jiného motocyklu(PAva, resp. motorky střídám)-taky průšvih, poněvadž je-li PAv zapsán v TP u jednoho motocyklu, není jej možné používat i za jinými motocykly a ten, v jehož TP je zapsán, zase nemůže být provozován bez PAva (v TP motorky mám napsáno: Připojen přívěsný vozík PAv 40, výr. č XXXX).
Výsledkem je absolutní bordel, každý si problematiku ohledně legalizace Pavů vykládá po svém a tak já osobně před absolvováním další technické prohlídky zmíněného motocyklu, zamířím nejprve na úřad vymazat zápis PAva(doufám že to vůbec jde :-D ) a technické prohlídky budu absolvovat pouze ze solo motocyklem. PAva potom můžu používat jak chci a za kteroukoli motorkou, samozřejmě s rizikem, že může být problém při kontrole Policií, příp. plněním škody z povinného ručení. Je to vždy jen o lidech a když narazí člověk na zarputilého idiota (jako já dnes...), dokáže to jinak krásný koníček pěkně otrávit. Vždyť my tu vlastně udržujeme kulturní dědictví a zákonodárci nám to jen znepříjemňují ;-)
PAvům zdar a nenechte se zblbnout ;-)    [Lucasbiker]   16.05.2017
Odpověď  Dřív než na registr musíš na STK, kde ti dají dobrozdání, že závěs je správně namontován, je originální a je funkční. S tou originalitou to je někdy problém, takže potřebuješ hlavně narazit na rozumného technika. Dostaneš STK na 30 dní, protože máš rozpory v techničáku (závěs není zapsán).
Pak teprv na registr s typovým průkazem a schválením od Jawy (po mě ho chtěli).
Pak znova STK, kde Ti dají STK už normálně na 2 roky.
Tak jsem to absolvoval loni já, ale jestli to je tak i na Slovensku, nevím.    [čoud]   23.10.2016
Odpověď  vezmes si tipovy prukat od pava a zajdes na registr vozidel tam to ho za mirny poplatek zapisou nekdy chtej od jawy vyjadreni zalezi na urednikovi hlavne se nenech zvyklat aby ti na to davali nakou jinou spz a podobne i takovy "profesionálové" se na uradech najdou jinak staci procist ve foru diskuze je tam toho hodne
v Tp pak budes mit neco jako povolen přípojný vozík pav 40 do max váhy 50kg to tam maj ja v dalsim tech mam povolen pav 40 do max rychlosti 70kmh    [Free]   23.10.2016
Odpověď  Nazdar chlapi ako zapisat tazne na pava na 250-ku.    [milos123123]   22.10.2016
Odpověď  Jen malá úvaha
Ono to přepsat jde přesně tak jak píšeš , RZ do depozitu a je klid , ale tak nějak mám výhledově pocit, že se na nás něco chystá a mít moto v depozitu , respektive je z něj vyzvednout, už brzy nebude tak jednoduché a hlavně levné. A protože mám strojů víc,dávám přednost ročnímu poplatku 75 kč u ČPP .Budoucnost ukáže .Víte třeba , že už tu byl i návrh,aby po propojení registru vozidel a databáze STK / což je naštěstí v tomto státě technologická utopie - aspoň zatím , bylo možné automaticky kontrolovat
,jestli máte nebo nemáte platnou STK a pokud ji do určité doby neobnovíte , tak povinně do depozitu nebo odhlásit a ekologicky zlikvidovat .... Pokud ve státě platí přímá úměra, že čím větší stupidita , tím snáze se v legislativě prosadí, je třeba být ve střehu. Omlouvám se, že jsem odvedl diskuzi od tématu , snad nebude
tak zle a naše krásné stroje budeme mít pro radost a ne pro starost.    [petr]   07.09.2012
Odpověď  když koupim nekompletni rozebrany vrak s doklady tak proč by to nešlo přepsat, jde samozřejmě bes stk a pojistkY ale daj to do polopřevodu na me jméno a spz zustane v depozitu.    [kotis]   07.09.2012
Odpověď  je pravda, ze nektere urady si to vysvetluji tak, ze evidencka je soucasti technicke, ale v Praze taky bez technicky nemas sanci kdyz nedelas prevod v depozitu. Potom jim staci jen evidencka    [CIJOML]   06.09.2012
Odpověď  jj. teď jsem si to dohledal , je to tam ... , ale je fakt že min 3 referentky mi řekly, že není STK třeba. Tak tolik odbočka. Ať to jezdí !    [petr]   06.09.2012
Odpověď  V Brně naprosto normální stav. Bez STK ani ránu. Je to přímo i v zákoně. Že to někde jde i bez STK, to je spíš na libovůli patřičného DI.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2012
Odpověď  Trochu odbočím, ale také zajímavá skušenost. Léta přepisuji motorky s tím ,že se snažím nedávat RZ do depozitu , ale s pojištěním od ČPP cca 75 ,. kč je mít na značce.Teď k jádru věci : Vždy po mě na DI chtěli evidenční kontrolu, doklad o pojištění ,příp. plnou moc. Nikdy se nezajímali o technickou kontrolu a min. 5 motorek ji při přepisu nemělo a vše proběhlo bez problémů. Dnes jsem narazil.
jiná referentka, jiný přístup a bez STK přepsat nelze.Takže výklad předpisů zřejmě podle toho, jak se kdo dobře vyspal. Takže jen pro zajímavost - také po Vás při přepisu chtěli kromě ev. kontroly také platnou STK ?    [petr]   06.09.2012
Odpověď  Je blbost s tím chodit na úřad zapisovat do TP. Hromada našich dědů a hromada z nás jezdí léta bez jakkéhokoliv zapsání a nejen z vlastních zkušeností vím, že to ničemu nevadí. Není totiž nikde striktně popsán postup, jak to s PAvem je - takže každý si to vykládá po svém, včetně úředníků - a ti velice pešliví to samozřejmě chtějí řešit skrz vlastní - novou registrační značku.
Mimichodem lze z dobových informací dohledat, že PAv se k motocyklům Jawa - ČZ považuje jako příslušenství - součást motocyklu.
Takže prosím vás, nechoďte s tím zapisováním na úřady a už vůbec nepište dopisy na MD !!!! nebo nám brzo všem přidělí povinnost jezdit s PAvem na STK + vlastní značku, tak jak je to s přívěsnými vozíky. :( :( :(    [Honza]   06.09.2012
Odpověď  tak sem dneska byl na urade. Kdyz mi zacli davat na PAva RZ o rozmeru 340x200 mm pro navesna vozidla, tak sem se sebral a odesel. Takze dal to budu resit pres MDCR proc nekde to zapisou a nekde rvou RZ jak kravy    [Foglik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2012
Odpověď  Ona to na tom úřadě opravdu neni jeich věc. Co s tim má ta úřednice jako dělat? Na motorku značky v sadě neexistují a asi těžko půjde kandidovat do poslanecké sněmovny aby se pokusila prosadit změnu zákona.

Když nad tím přemýšlím, tak na to pasuje i tento v případě, že zůstane značka i na mtoorce:
§ 125c/1a) 1. Řízení vozidla, na nemž v rozporu s jiným právním predpisem38b) není umístena tabulka registracní znacky nebo je umístena tabulka registracní znacky která nebyla vozidlu pridelena
Máme to za stejný postih.

Má prosím někdo pro to domácí kreslení falešných značek oporu v nějakém zákoně? Říkáte že nemám pravdu a při tom jediný argument proti mému tvrzení je, že "prostě se překreslí protože to dělaji všichni" ... šťourám v tom, protože má pavíka v garáži a výhledově to taky budu řešit.    [vana-hb]   18.03.2012
Odpověď  No samozřejmě když nazazím na blba problém bude vždycky, ale jak už sem tu psal od niko z desítek majitelů pavů jesem nikdy neslyšel, že by s tím někdy měli problém. Ani já jsem s tím problém nikdy neměl. Proč bych si to teda nějak preventivně komplikoval.
Co se týče dětí v sidekaru, stará vyhláška to výslovně řešila a děti v něm jezdit směly. Protože sidekar stejně jako pav není dnes moc obvyklý, v nové vyhlášce jsem o tom už nic nenašel a je otázka jak to vlastně je. Uváděl jsem to ale jen jako Mimochodem - když táhnete za autem přívěs, RZ tažného vozidla není zezadu vidět. Musíte si jí snad kvůli tomu přemontovat dozadu na přívěs vedle RZ přívěsu? (jasně, asi odpovíte že stačí značka kterou má příves)    [Michal14]   18.03.2012
Odpověď  Tak kdyby mi řekl úředník na úřadě, že to není jeho starost, tak bych to chtěl okamžitě od něj napsat na papír a s jeho razítkem podepsat a hned bys viděl jak by otočil.    [ ]   17.03.2012
Odpověď  Ja to resit nebudu, na urade mi rekli at si to resim jak chci, ze to neni jejich starost s tema RZ. Na PAva prekreslim tu co mam na motorce presne tak jak se ma a hotovo. Pokud s tim nekdo bude mit problem, tak at mi udelaji specialni sadu RZ.    [Foglik]   17.03.2012
Odpověď  Michal14: Máš sice pravdu, ale PAV originální značku zakrývá obdobně jako nosič kol na autě na kouli. Takže když narazíš na blba, tak bude takhle argumentovat. Děti v sidecaru zákon neřeší. Pokud by se stala nehoda tak bude záležet na soudu, který by mohl aplikovat požadavky na děti v autě.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2012
Odpověď  Já zas myslim, že je to blbost a že ten ředitel STK neví co řiká. Podobné školení jsme v práci mívali taky a když jsem se toho školitele ptal na podmínky provozu sidecaru (jastli v ní smí jedit děti - podle staré vyhlášky mohli, a jak je to s dětskou sedačkou, a bezpečnostníma páama, jestli se to na to taky vztahuje apod.) věděl uplný prd, akorát mlžul a citoval podobné obecné paragrafy, takže jsem se nic nedozvěděl...

Samozřejmě že na vozidlo, které má mít RZ patří pouze oficiální značka a nikdo si nesmí ktreslit svojí, ani jí upravovat. Ostatně Vítovi Bártů za to sebrali papíry. Tady ale jde o to, že Pav má vyjímku - nepodléhá evidenci a vlastní RZ mít nemusí.    [Michal14]   17.03.2012
Odpověď  Tak dneska jsme měli školení profesilnálních řidičů (to školení k profesnímu průkazu) a byl tam i ředitel jedné stk. Tak jsem se ptal na ty pávy.

Jejich výklad je, že si nikdo nesmí kreslit vlastní značky a ta která je přidělena vozidlu (motorce) musí být čitelná a umístěná v souladu se zákonem. Jak si to kdo zařídí je jeho věc. neni moc možností a v podstatě buď přehodit z motorky na páva a nebo jí na motorce přendat aby byla přez páva a tažné vidět.

V ceníku přestupků je to tento:
§ 125c/1a) 2. Řízení vozidla, jehož tabulka registracní znacky je zakryta, necitelná nebo upravena anebo umístena tak, že je znemožnena nebo podstatne ztížena její citelnost.
POKUTA 5 000 – 10 000 doprovázená ZÁKAZEM ČINNOSTI na 6 mes. – 1 rok

To, že to někdo dělá jinak (značky si kteslí a ohybá je pod tažné) neni omluva a to že za to policajti nedávaji flastry je jen jejich benevolence. A i kdyby si ty značky nakreslili všichni tak je to prostě pořád přestupek a platí ceník bodového systému.    [vana-hb]   17.03.2012
Odpověď  Ano, však nepíšu, že to bylo u všech typů. Pouze poukazuji na to, že u některých motocyklů ani není potřeba nějaká povolení nebo zápisy provádět.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.03.2012
Odpověď  JAWARMANIAK: to máš pravdu, ale tohle bylo až od typu 467/477.    [Lukáš]   08.03.2012
Odpověď  Moje chyba, nevšiml jsem si :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2012
Odpověď  Já s tím snad problém mít nebudu, páva nemám :-) to kámoš to takto má.Já se nad tím jen tak zamýšlel, coby kdyby. A zatím jsem zjistil, že je asi jediný s pávem a vlastní značkou :-))    [martin S.]   08.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jedna věc. Takto vydávali ve Strakonicích technické průkazy, takže mnohdy ani ty zápisy tažného na DI nejsou potřeba :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to jak napsal free. Dokonce ta výjimka je uvedená v typovém průkazu. Je to paragraf 2, odstavec b) vyhlášky MD 145/58. A kupodivu tahle vyhláška pořád platí a pochybuju, že se bude měnit. Přece kvůli pár PAVum na silnici nebudou přepracovávat vyhlášku...
Akorát budeš mít Martine kvůli tomu problémy. A to neberu v potaz STK. Do budoucna počítej s poplatky a úřednickou byrokracií při případném prodeji a přeregistrací na nového majitele nebo při změně bydliště. Ale když ti to takto vyhovuje, tak prosím. Proti gustu...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2012
Odpověď  Já jen popsal svůj pohled na věc.Nechci nikoho mystifikovat. A pokud je vlastní spz chyba úředníka, tak za ní bude popotahován on, né majitel takového páva, takže je z obliga a pokud mu to takto projde i na STK, tak je úplně za vodou. Vyšší kontrola způsobilosti k provozu už snad ani není. Už bych se k tomu nechtěl dál vyjadřovat. Šlo opravdu jen o můj názor, který je ojedinělý a já to vím a tak to beru :-)    [martin S.]   08.03.2012
Odpověď  jo a pav podleha stk je tam napsano ze se mas na stk dostavit s pavem pokud ho mas zapsanej v tp...    [free]   08.03.2012
Odpověď  ps v tom vyjadreni co se tu nekde pohybuje se to jasne odkazuje na naky paragrafy v zakone, neni to jen o tom vyjadreni k tomu jak to ma presne urednik proves    [free]   08.03.2012
Odpověď  martin s tvuj nazor povazuji za naprosto mylny a to z duvodu ze to jak to ma vetsina lidi jak sem psal nize je presne dle zakona a dle ministerstva co chces vic??? pokud bych sel do detailu tak pav s vlastni spz je prave podle tohoto zakone nesmysl a muzou se po tobe vozit a kdbych to dotahl do absurdit tak bys pripadnej spor s policii nebo soudem projel na plny care a ktomu by to asi odsral i ten urednik co ti to tak chybne napsal do papiru.co se tyka toho jak pises s kradezi atd tak to je mimo, cajtum je naka stara motorka sumak a je jim sumak i treba novejsi auto specialne ho hledat nebudou bud na nej nahodou narazej nebo ho zabavej po naky stare ale nedelej si iluze ze by ti nekdo hledal starou jawu nebo pava at to mas na papirech tak nebo tak. podle me tady zbytecne mystifikujes lidi co stim nemaj zadnou skusenost.    [free]   08.03.2012
Odpověď  Ještě upřesním proč to tu tak řeším.Já jen vidím problém v tom nepřesném specifikování v zákoně. Pokud tak všeci jezdí na základě stanoviska ministerstva a není to v zákoně striktně dáno, tak stačí jeden dobrý právník a vše je rázem jinak. Páv nemá svou SPZ ani pojištění, nepodléhá stk a přitom má mít namalovanou či jinou spz, kterou zákon zároveň zakazuje a přitom jezdí na veřejných komunikacích?. To si protiřečí a zde je klička v zákoně, která podle mě jen čeká na pořádný průser a dobrého právníka. Stanovisko ministerstva není zákon, je to jen stanovisko a konečné slovo má soud, to vím z vlastní zkušenosti, je to doporučení od uznávaného orgánu, ale je zpochybnitelné a napadnutelné a dobrý právník ho dokáže zpochybnit.Toď vše, jen jsem chtěl objasnit, co jsem měl na mysli a co by se mohlo stát.Takový můj pohled na věc. Snad tím nikoho nepobouřím.    [martin S.]   08.03.2012
Odpověď  To nikdo samozdřejmě nemusí, když to u nás zatím takto funguje. Já osobně bych i když to není potřeba a možná je to i chyba úředníka, chtěl mít páva na SPZ.Možná jsem divnej, ale co je na papíře a k čemu je doklad to prostě platí. Už jsem se takto mockrát v tomto utvrdil a mockrát se mi to vyplatilo. A u nás v ČR se pořád po někom opičíme, takže co je u kolegů na Slovensku, může být zítra i u nás, né-li v horším a přísnějším provedení. Ono jen stačí aby se fakt něco vážného s pávem stalo, novináři to rozmažou lidé se začnou zajímat a problém s legislativou pávů je na světě. Stačí jen zapřáhnout páva za jiný motocykl než za jawu a průser je zde. Když ho dáš za choopera, tak už tam nepatří a není pojištěn. A co třeba krádež páva? Kdo ti bude a sjakou vážností a nasazením hledat a pátrat po něčem co má statut součásti motorky jako třeba cestovní kufr? Něco co už má doklad má statut samotného vozidla. To jsou jen mé úvahy. Nikomu je nenutím, buďme rádi, že to zatím je tak jak to je, ale co bude zítra nikdo neví. Takže za mě: co můžu udělat dnes nebudu odkládat na zítra , až to bude třeba povinné a komplikované. To je jen má úvaha a pohled na věc. A těch pár stovek za klid v duši by mi za to stálo a můžu si pak tahat páva s čistým svědomím třeba za hajabuzou :-)    [martin S.]   08.03.2012
Odpověď  miník: Ale pokud chápu dobře, tak takto je úpraven PAV na Slovensku. Tam máte tu byrokracii celkově nějakou podivnou. Např. mopedy musí mít SPZ a podléhají registraci, atp.
V ČR to takto nefunguje.

martin S. Ber to, jak chceš, ale proč bych měl platit STK a povinné za páva, když to není potřeba a samo ministerstvo to potvrdilo. Je potřeba jen mít v TP zapsané tažné. To je jako chtít platit povinné ručení a absolvovat STK jen kvůli tomu, že bych měl na autě střešní nosiče nebo nosič kol vzadu na tažném zařízení :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2012
Odpověď  No prostě, očekávat nějaké nepříjemné změny v zákoně se dají vždy, takže je lepší to mít v cajku s TP hned dokud to jde bez problémů. Za rok to už může být problém.    [martin S.]   08.03.2012
Odpověď  Dnes som bol na úrade vybavovať TP,tak som sa opýtal aj na pav.Úradník chvílu pozeral do počítača a potom mi oznámil nasledovné:Pav musí byť zapísaný v TP motocykla a EČ pridelené motocyklu musí byť namontované na pave(rovnako ako napr. na nosiči bicyklov),akákolvek namalovaná či vytlačená značka je v rozpore zo zákonom.Bohužial nová vyhláška ktorá začne platiť od nového roka z takouto možnosťou neráta,pav nebude možné považovať za príslušenstvo,ale ako samostatné vozidlo,bude musieť mať svoj TP,EČ a zákonnú poistku.Úradník mi doporučil postup:najpv absolvovať kontrolu originality,dať úradne vyraziť číslo rámu(keďže je len na štítku),uzavrieť zákonnú poistku,potom STK,potom úrad a nakoniec dopravný inšpektorát.Ešte horšie je to zo zapísaním ťažného zariadenia (pokial nie je zapísané),je potrebný aktuálny a platný certfikát výrobcu a schvalovací protokol zariadenia,a neviem či je zariadenie s certifikátom na trhu.Ešte skúsim presondovať možnosť prevádzkovať pav na veteránskych značkách.    [miník]   08.03.2012
Odpověď  Výrobce uváděl v TP automaticky že je možné připojit Pav. Je to jen informace o tom že je motorka pro provoz s pavem shválená. Když chceš pava k takové motorce připojit, měl bys správně namontovat tažné zařízení, zajet si s nim na STK, kde to zkontrolují a pak s papírem z STK zajít na evidenci, kde ti to zapíšou to TP .    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2012
Odpověď  Já mám u několika motorek hned na první stránce v TP uvedeno "možnost tahat PAV 40". Motorka nemá ani tažné a nemám ani páva. zatím to na STK nikdo neřešil.
Kdybych to chtěl v průběhu roku "zavadit" tak musím co? Jen teda znovu na STK i když má motorka STK platné třeba ještě rok?    [Dolin1]   08.03.2012
Odpověď  martin S. Na to je taky víc pohledů. Někdo na STK PAVa tahá. Zatím vždy, jsme brali na technickou jen motorku s tažným a PAV zůstal doma a nikdy to nevadilo :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2012
Odpověď  U sajdy je to celkem jasné, klasická motorka je kategorie Lc, pokud má sajdu je Ld a prakticky ji nelze bez sidecaru provozovat. U PAVu se pohledy liší, ale podstatné je, že musí být zapsáno tažné ve velkém (i malém) TP. Pokud to někdo provozuje bez tohoto zápisu jde o celkem jasný průser. Další věci jsou již méně podstatné a kolik hlav tolik názorů. Pokud jde o inspektoráty mohu doložit vlastní úsměvnou zkušenost když jsem obnovoval v mezičase (2001-2004) zrušené papíry na motorku se sajdou a úřednice počítala místa k sezení motorka 2 se sidecarem 3, dohromady tedy 5 :-)    [Lukáš]   07.03.2012
Odpověď  No také si myslím, že pokud už je páv součást motorky , tak musí na STK také.Prostě co je zapsáno a provozováno na veřejné komunikaci, tak musí podléhat nějaké kontrole.To by pak mohli jezdit pávíci i bez kolečka a kdo by to kontroloval, když né STK? Níže jsi psal, že na STK nemusí, tak jako motokufry a v bodě "c" je že musí, jak zde píšeš.
Jinak za úvahu o sajdě se omlouvám je to něco jiného než páv. Člověk nemůže znát vše. Znáte to, člověk se vyzná v tom co seho týká. A o nové věci se do hloubky zajímá, až se ho týkají. Jelikož nemám ani páv ani sajdu, tak tuto problematiku neznám a proto se ptám.    [martin S.]   07.03.2012
Odpověď  Martine, trochu tě poupravím. Není nutné PAVa do TP zapisovat. Stačí zapsat jen tažné. Odvolávám se na oficiální vyjádření ministerstva dopravy bodc.

c) V případě koupě samostatného přívěsného vozíku typu PAV je možno doplnit TP motocyklu zápisem o jeho dodatečném vybavení příslušným závěsným zařízením a údajem, že motocykl je možno provozovat s přívěsným vozíkem typu PAV. Kontrolou v STK je nutno provést jak motocyklu tak i přívěsného vozíku.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přívěsný vozík PAV opravdu není hodnocen stejně jako přívěs u automobilu,u PAVa ale potřeba aby byl uveden v TP motocyklu za kterým je tažen - SPZ zůstává stejná jako u motocyklu.
A to je zase další byrokratická klička,podle úředních stanov nelze vlastně vydat dvě tabulky SPZ pro jeden motocykl - tu druhou vlastně ve formátu jako mají automobily.SPZ tabulku pro PAV si majitel obstarává tedy sám - nechá si ji vytisknout a zalaminovat.A zase v protikladu k tomu další pravidla zakazují provozovat vozidlo s jinou SPZ než takouvou která je vydána/přidělena úřadem.Jednoduše je v tom prostě binec.    [Martin Štindl]   07.03.2012
Odpověď  Věřím tomu že má někdo pava přihlášeného do evidence jako samostatné vozidlo. Uvedené vyjádření monisterstva dopravy však jasně potvrzuje, že nic takového není potřeba. Proto nevidím jediný důvod proč by to někdo dělal - jen si tím zcela zbytečně přivodí další povinnosti a poplatky (STK, pojištění, převod atd...)

Úvahy o tom, jestli by snad samostatnou SPZ neměla mít i sajdkára připojená k motocyklu, protože může někoho srazit, asi nemá cenu ani komentovat.
Tyhle věci jako je připojení sajdy atd. mají jasná pravidla a myslím že je lepší si je zjistit, než tu bez znalosti věci rozumovat a vymýšlet blbosti. nic ve zlém...    [Michal14]   07.03.2012
Odpověď  PAV má vyjímku ministerstva dopravy a je to součást motocyklu. Takže pojistka motorky a pojišťovna se nemá, co vykrucovat.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2012
Odpověď  jo já se jen ptám, protože zatím s pávem znám jen jednoho kámoše co s ním jezdí a ten to má takto, takže sem měl za to, že to takhle je normální u všech.Už to chápu, že to tak není, jen by mě opravdu zajímalo jak by se vykrucovala pojišťovna v případě nehody pávem. Třeba až ti pod páva vběhne dítě nebo cokoliv jiného. Už slyším slova likvidátora: "ukažte mi pojistku a doklady kde je vozidlo či prostředek zapsán a evidován" Zatím se to možná nestalo, ale vše je jednou poprvé. A to jak se umí pojišťovny vykrucovat znám dobře, když ti nezaplatí vytopený dům protože byl vytopen SPODNÍ vodou a né povrchovou a můžeš mít v pojistce vodu zapsanou jak chceš apod.Aspoň pojistku bych si na páva sólo udělal pokud to teda jde?    [martin S.]   07.03.2012
Odpověď  Návěsný vozík (PAV, Motex/Kovohron, atp.) Je brán jako příslušenství (součást) motocyklu. Má SPZ tažného stroje. Je to stejná kategorie, jako např. kufr na motorku. Nemusí se zapisovat ani do techničáku motorky. Stačí jen, aby bylo zapsané tažné zařízení (podle oficiálního vyjádření ministerstva dopravy). Pak na STK s motorkou PAVa mít nemusíš. Taky nemusíš přece jezdit ukazovat technikovi motokufry...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2012
Odpověď  jak je to vlastně jinak. Všichni teda mají páva zapsanýho v TP od motorky? To pak jde jezdit jen s tou danou motorkou a její stejnou spz? A když je teda v TP od motorky, tak nechcou páva viděět i na STK?    [martin S.]   07.03.2012
Odpověď  nikdo ti to nebere. jak sem psal vzniklo to chybou urednika kterej nevedel jak to ma spravne udelat tak proste z toho udelal vozejk jako sou bezne za auta.    [free]   07.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě poznámka na které kámoš jen získal, protože jinak je prý páva možno zapojit jen od obsahu 175ccm a mu napsali toto    [martin S.]   07.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chlapi já páva nemám a nikdy jsem to nepotřeboval řešit, ale pokud je páv na značkách taková rarita, které tu těžko věříte, tak přidávám důkaz, že tato varianta opravdu existuje.    [martin S.]   07.03.2012
Odpověď  myslim ze tady uplne vymejslite blbosti jasne je napsano v vyjadreni ministrestva jak to ma bejt tz na pavu je stejna znacka jako na moto nakreslena nebo treba jako samolepka jelikoz pav se bere jako prislusenstvi k moto to znamena je to to samy jako treba nosic, oficicalne by mel byt zapsan v TP ale aby vam ho zapsali jako vozejk za auto se sice drive obcas stalo ale postup je to chybnej. proto je tu k dispozici to vyjadreni od ministerstva. co se tyka znacky ze ji musis zohybat tak ano neni to dobre ale pokud pojedes s pavem nic se nedeje jen kdybys ho mel odpojenyho tak muze byt problem.pac ti znacku zakryva tazny. jinak jezdim s pavem jako vsichni ostatni a zadnej problem tj viz jak tu nekdo daval odkaz na sraz pavu a to i v zahranici zadnej problem    [free]   07.03.2012
Odpověď  No s těma SPZetkama moc na výběr není. Také jsem chtěl na veterána menší veteránskou značku a řekli mi že mají menší jen na mopedy a moto do 50ccm což mi nemohou dát. Tak mám také tu veteránskou plachtu. A při každé projížďce zabiju tak 50 much a komárů s tou plotnou na zadním blatníku :-))    [martin S.]   07.03.2012
Odpověď  No ja dneska volal na urad a ptal se co se s tim da jako delat... ze zato hrozi takovej postih sem mu povidal a at mi poradi... a rekl mi ze mi muzou dat jenom mensi SPZ o rozmerech 20x18cm tak sem mu rekl ze tu mam a ze je moc velka. tak odpoved byla at si to vyresim jak chci a prastil s telefonem. A ze sem byl hodne milej do toho telefonu. Ve ctvrtek s tim sjedu na STK aby mi dali potvrzeni na zapist PAVa a pak na urad a tam si je podam...    [Foglik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Ono co hlava to názor. Nejlepší bude se zeptat přímo na úřadě, protože jen tam ti dají platnou odpověď o kterou se můžeš pevně opřít. K čemu ti bude rada všech co mají páva, když policie a zákon to bude vidět jinak. Jak vidíš tak páva na značky dát jde, to nelze spochybnit. Min. jeden případ existuje a na to dám krk. Vídávám tohoto páva u kámoše běžně. Tak zavolej na úřad a budeš mít jasno a hlavně klid pro veškeré další připravované legislativní změny. Může se stát, že pokud je dnes vyjímka, tak za rok už bude registrace povinná a budeš mít klid, když si ji uděláš hned.Proč si ji neudělat, když to jde a sež z obliga a nemusíš se potit až tě zastaví kontrola. Já mám raději vše v pořádku, než se spoléhat na neznalost zákonů, která mimochodem neomlouvá.    [martin S.]   07.03.2012
Odpověď  Zdarec, zacinam byt z teto diskuze ponekud nervozni. Mam lakovat PAVa a vubec nevim jak to bude s tim prihlasenim. Nemuze napsat nekdo kdo registraci provadel v posledni dobe, treba pul roku. A ne jen se tu dohadovat,jak to nahodou je.Dik Steft    [steft01@seznnam.cz]   07.03.2012
Odpověď  To jo, ale je to dopravní prostředek, takže jde pojistit, kdežto páv je samostatně nepojízdný a navíc vysvětlovat to nějaké ženské u přepážky o co jde, tak je lepší ji dát TP a má v tom jasno. Když tak nad tím přemýšlím, tak by mě zajímalo jestli zákon takto pohlíží i na sajdkáry. Také namají spz a asi ani pojištění a sajdou už jde někoho srazit. No každopádně když úřady umí přidělit SPz jednomu pávu, tak to tak budou muset umět přidělit i všem ostatním, takže zákonem to ošetřeno asi je a teď je jen o náhodě jak chápavého a znalého policajta kdo potká. Pokud potkáte striktního pedanta, tak to může dopadnout i odstavením vozidla pro nezpůsobilost k provozu, nebo jízdu bez pojištění apod?    [martin S.]   07.03.2012
Odpověď  Díval jsem se na článek o Pavech na motomagazínu a doporučuji si přečíst odstavec "Podmínky pro provoz" a následné "Sdělení tiskového oddělení Ministerstva dopravy a spojů o schvalování vozíků Pav do provozu za motocyklem "
viz http://www.motomagazin.cz /index.php?action=pav& ;menu=13&pos=vozikpav

Dočtete se tam, že Pavy se ani dnes registrovat nemusí a zapisují se do TP motocyklu...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Ještě k tomu pojištění - i když si moc neumim představit nehodu způsobenou pouze pavem, tak je otázka jestli k tomu abys ho pojistil potřebuješ registrační značku. Na mopeda platíš taky povinný ručení i když žádnou RZ nemá a v evidenci neni...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Martine - díky za vysvětlení. Než jsem dopsal poslední příspěvek, tak jsi na něj stihl odpovědět :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Tak se ho zeptej jak to přihlásil na SPZ, když pav nemá žádnej klasickej techničák a neni a nikdy nebyl v evidenci. Ale asi to nějak jde, kdysi dávno jsem o jednom pavu s vlastní SPZ taky slyšel. Mě to ale přijde naopak dost nestandardní a myslim že i většině ostatních majitelů pavů.
Standardní mi naopak přijde postup, kdy se připojení pava zapíše do techničáku motorky. Já to tam mám taky.
Jinak pokud bude mít pav samostatnou SPZ budeš s nim muset nakládat jako s každym jinym přívěsem - chodit na STK, mít pro něj samostanou zelenou kartu, při přodeji udělat evidenční kontrolu, platit poplatky za převod atd...
Jestli znáte někoho kdo to tak dělá, dejte mi vědět, já jsem ještě nikoho takovýho nepotkal.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Tak jsem to zjistil a je to takhle. Kámoš zašel s tipovým listem na úřad a Na STK a na základě toho mu přidělili Velký a malý techničák a SPZ. Páva má jako vozík podléhající jednou za 4 roky technické jako vozík za auto a také musí platit pojistku přímo na páva. Problém je totiž v tom, že kdo to tak nemá, tak v případ, že se stane nehoda způsobená pouze pávem (třeba jeho odpojení atd) tak ho nemá pojištěný a nemá ho ofic. evidován na úřadě nebo tak nějak. V TP na motorku má zapsán jen závěs. Další problém je však ten, že k pávu vydávají klasické velké SPZ, která na každé straně přečnívá, takže máte na pávu vyčnívající ostré hrany, což je také špatně. Takže opět chaos, tak jako u nás v čr ve všem.Takže stejně vozí namalovanou menší, ale má páva jako sólo evidované vozidlo s pojistkou spz a TP.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Kámoš má páva a má na něm sólo SPZ, která je jen na páva a neshoduje se s SPZ s motorky. Co vím, tak šel na úřad a páva si nechal přihlásit oficiálně a dostal k němu i SPZ.Aspoň tak to je co vím,nějak mi to přišlo standartní, tak jsem to nikdy nezkoumal, zkusím to přesněji zjistit.    [martin S.]   07.03.2012
Odpověď  Ano, to je samozřejmě pravda...

Tak jestli někdo víte jak je to správně, tak to sem napište...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  To že něco dělají všichni neznamená, že je to správně ... .    [honza]   07.03.2012
Odpověď  Jinak fotky z většiny ročníků srazů pavů si můžete prohlédnout tady:
http://www.mentosmotorbik ers.cz/srazy_pavu.php
Podívejte se co mají všechny pavy za SPZ...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Ano v tom máš určitě pravdu, vyhláška už je určitě překonaná. Ale jak už jsem psal všichni lidi s pavama co znám to tak stále dělají - mají na pavu napsanou SPZ motorky a neznám nikoho kdo by s tím měl někdy problém.
A jak už jsem se taky zmiňoval, těch lidí není málo - na srazy ve Lhotce, které probíhají už několik let jich pokaždé přijde kolem stovky. A všichni to řeší stejně jako já...
Podstatné je, že Pav není brán jako samostatné vozidlo, ale jen jako příslušenství motorky, nemá proto klasický technický průkaz a ni RZ a nemusí mít samostatně technickou, tak jako běžné přívěsy třeba za auto. Toto podle mě stále platí a úřady to co vím zatím respektují.
Otázka je jaké jsou předpisy na Slovensku, to nedokážu posoudit...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2012
Odpověď  Michal 14- ale tá vyhláška dávno neplatí,to by sme mohli kľudne doteraz jazdiť na stadionoch bez vodičských preukazov-v kartičkách je to čierne na bielom.Neviem ako v Česku ale na Slovensku pav bude asi velký problém,od nového roka nesmie na ceste byť nič čo nemá vlastný TP a EČ,dokonca ani polnohospodárske náradie na vlastnom podvozku,plaťáky,zberacie vozy,proste nič.Doterajšie technické osvedčenia a prehlásenia o zhode už platiť prestávajú.    [miník]   07.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak v typovém průkazu se mimo jiné dočteš :
"Ministerstvo dopravy povolilo vyjímku z ustanovení §2 odstavce b) vyhlášky MD 145/58 U.I., a to, že návěsný vozík PAv nemusí mít samostatnou SPZ. Na návěsném vozíku musí však být napsána SPZ totožná s SPZ tažného vozidla. "
Co vim všichni se doho dodnes držej a nikdy jsem neslyšel že by s tim někdo měl problém...    [Michal14]   06.03.2012
Odpověď  Jen takový postřeh - na posledním srazu pavů ve Lhotce bylo myslim 112 účastníků s pavem. Ani jednoho nenapadlo, že by přehazoval značku z motorky... :)    [Michal14]   06.03.2012
Odpověď  Vyrábět si vlastní značku je pěknej průser, asi bych přehazoval originál - viz analogie s přídavnejmanosičema na kola. Ale v pá budu mluvit s kamarádem co dělá technika na dopravnim tak se ho přeprám.    [vana-hb]   06.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  vana-hb - na pavu tak jako tak má být SPZ a to ta samá jako na motorce. Pavy mají vyjímku s tím, že nemusí mít samostanou RP jako každý jiný přívěs, ale musí na nich být SPZ stejná jako na vozidle za které je připojen. Máš to napsáno v typovém průkazu pava. Samozřejmě že nedostaneš druhou tabulku, ale musíš si nějak pomoct sám - buď tam tu SPZ namalovat, nebo jako já si jí třeba vytisknout a zalaminovat. Sice by někdo striktně se držící předpisů mohl namítat, že takto vyrobená SPZ není platná, ale jiné řešení u pava prostě neni a dělají to tak všichni.
Problém s tažným na fotce vidím spíš v tom, že RZ je při odpojeném pavu zakrytá tažným zařízením, což asi bude problém. Já mám tažné trochu níž (mám sportku) a tak mi stačilo u značky jen trochu ohnout oba dolní rohy a narval jsem to tam - viz foto...    [Michal14]   06.03.2012
Odpověď  Co je to za napad tažné udělat širší,at si tovyřeší uřady! čeka mě taky přepis jawky s tažným, nehodlam do toho rejpat a přemistovat světlo a podobně a platit pokuty za zohejbanou značku jinak tažné mam 42cm nad zemi a vozik je mirně nakloněn dolu k tažnemu mam 16 kola    [kotis]   06.03.2012
Odpověď  Diky. Ten vykres sem taky nasel... meril sem to podle nej a rozmery sedi. Proste me jenom zmatlo to jak to bylo moc vysoko ze nekdo to ma niz to tazny, je mozny ze ho maji nejak upravovany.    [Foglik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2012
Odpověď  Tady je plánek s rozměry,tak si to podle něj oměř a hnedkonc budeš vědět,na čem jseš:
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=106&idtop=13756    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  jinak sem to zkusil dneska premerit... tak jak to bylo puvodne tak to bylo 46cm nad zemi, zkusil sem to dat na ten horni sroub stupacky akorat sem tim prisel o nosic, ale to nejak vykoumam. Ted na tom hornim sroubu je to 44cm od zeme. Zkusil sem jen tak posladat vozicek nez pujde do lakovny a zaprahnout ho za to a vypada ze je rovne, takze to takhle necham.    [Foglik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2012
Odpověď  Ta spz na té černé motorce je poškozená a ještě umístěná proti předpisům (číslo v podstatě neni čitelné). Na technické by to nemělo projít a s dnešníma přísnejma podmínkama asi neprojde. A od policie pravděpodobně dostaneš dobrej flastr ... .

Neexistuje jiné legální řešení než tažné udělat širší aby se tam značka vešla. I když jako "znouzecnost řešení" bych viděla značku přehazovat z motorky na přívěsný vozík. Stejně, když se vozík připojí tak bude značka na motorce téměř zakrytá a na páva si třetí značku vyrobit nemůžeš. Je to ten samý princip jako ty velké držáky kol co se dávají dozadu na auto - taky by se na ně měla přehazovat značka z auta.    [vana-hb]   06.03.2012
Odpověď  RZ musi byt citelna ze vzdalenosti 2m ... z takove vzdalenosti sem fotil tu fotku. Tady sem nasel toto co vim ze plati, takze toto hrozi.

...jehož tabulka státní poznávací značky (registrační značky) je zakryta, nečitelná nebo upravena či umístěna tak, že je znemožněna nebo podstatně ztížena její čitelnost (pokuta od 10 000 Kč do 20 000 Kč a zákaz činnosti od šesti měsíců do jednoho roku)...    [Foglik]   06.03.2012
Odpověď  A na tu aerodynamicky tvarovanou SPZ se úřad dívá pak jak? Chápu, že to jinak nejde a asi chyba úředníka co to vymyslel tyto plachty, ale to normiš STK projde?    [Dolin1]   06.03.2012
Odpověď  foglik: zadní tlumiče s tím nemají nic společnýho, ať jsou nastavený jakkoliv tak jsou stejně dlouhý...    [meela]   06.03.2012
Odpověď  Zdar,já myslím,že máš tažný na sportku,protože máš to tažný dost daleko od blatníku.Já to mám taky,jak na tý červený,A navíc dole se tažný šroubuje za ten vrchní šroub stupačky,tady vychází na ten spodní levý šroub.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2012
Odpověď  Vono, jak na to koukam tak asi taky zalezi na tom jak sou nastaveny zadni tlumice... ty motorky co to maji v urovni odrazky, tak maji strasny nakopnutej zadek jestli na to spravne koukam.    [Foglik]   06.03.2012
Odpověď  Mně to vychází stejně jako na tý červený co jsi sem dal na ukázku    [meela]   05.03.2012
Odpověď  Ja ho jeste zitra zkusim jestli ho dostanu na ten horni sroub od stupacky. Tam by se mi libilo vic. Znacka me netrapi, jenom prislusnici asi nebudou radi jelikoz je znacka necitelna... Skoda ze uz ji mam, ted se nasla puvodni co ma byt na motorce, mozna zkusim zajit na urad co s tim mam delat...    [Foglik]   05.03.2012
Odpověď  jinak pohledove me vychazi stejnejako tobe    [free]   05.03.2012
Odpověď  znacku musis zohejbat stim nic nenadelas a tazny tusim ma bejt 45cm nad zemi ten kloub? kdyztak me opravte    [free]   05.03.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  ...    [Foglik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  pro porovnani tazne co sem nasel na netu    [Foglik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Jeste druha fotka z boku. Co sem koukal na netu tak vsichni to maji v urovni odrazky...    [Foglik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2012
Odpověď  Tenkrát byly hlavně rozměrově menší tabulky SPZ.Standartně SPZtka nepřekrývala odrazku.    [Martin Štindl]   05.03.2012
 Přidat odpověď   (97) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006