existuje nějakej osvědčenej trik nebo technologie jak zachránit původní lak na motorce když jej někdo přetřel barvou? je to vůbec možné? děkuji [L] 11.03.2012 Přidat odpověď |
| to vittorio: i bez nádrže to zkousnu ;-( [hobo] 04.03.2015 |
| to vittorio: pokud máte doma třebas torzo dalšího Bizona, bez světel, podsedlového "labyrintu" či plácačky na mouchy umístěné pod spz, rád je koupím. Děkuji za info, zoufalý sháněč [hobo] 04.03.2015 |
| Nedavno jsem tady polemizoval o kvalitě práce-chromu tehdy a teď. Protože někteří rádi vzpomínají, jak se to tenkrát dělalo dobře a teď je to samý fušer. Dík Vittorio za ukázku. [Lada] 24.02.2015 |
| Nepatri to sem velmi kedze je to bizon, chcel som konzultovat ten stary povodny lak. Nejaku foto som daval uz aj do bizon sekcie. Pri tejto motorke som vytriezvel a zistil, ze ako to jawa vo vyrobe flakala. To si clovek neuvedomi pri starej kyvacke kde uz ta hrdza nie je jasne od coho vznikla. Ale tu vidim ze odflaknuty podklad pod chrom je po rokoch hotova pohroma. Motorka takmer nejazdila bola v sklade a napriek tomu ten chrom proste pracuje. Zatial som lestil len predok a stazene to mam tym ze to nechcem rozoberat. Chcem to vylestit poskladane. nevyhnem sa ale rozborke karburatoru lebo je cely od "karamelu" a aj vnutro nadrze. Na to nemate niekto dobre rozpustadlo ? [vittorio] 24.02.2015 |
| vittorio-krásnej bizon, nechceš nám ukázat nějakou lepší fotku? Dík [Jakub] 24.02.2015 |
| Miestami boli nejake nanosy mastnoty a tam som pouzil najprv odmastnovac a handra bola tiez cervena. takze nie je to len zalezitost auto polishu. [vittorio] 24.02.2015 |
| moze to mat dve priciny: 1.povrch farby bol mierne zoxidovany a lestenkou si tu zoxidovanu farbu rozpustil. V tom pripade by to uz dalej pustat nemalo. ak ti to pusta aj nadalej, tak sa dostavame k pricine c.2 a to je nekvalitny polis. doporucujem ti radsej si priplatit za kvaltnejsi vyrobok, napr turtle wax alebo 3m [peto 01] 23.02.2015 |
| Myslite, ze je toto normalne ked motorka takto farbi od auto polishu ? je to povodny nedotknuty lak, 40 rokov stary. bola to zasla ulozenka. [vittorio] 23.02.2015 |
| A stav ze včerejška,.... PS: Je to půlbuben dvoupáka, jen je sestavena pro evidenčku a přepis. Kola, přední blatník a podobně mám na repasi. Byla to i tak složenina,.... Ale originál vhodné díly samo mám všechny,... [Dolin1] 15.08.2012 |
| Původní stav - 2011 [Dolin1] 15.08.2012 |
| dále dotaz ,mám v háji spojku. Do tohoto motoru patří stejná spojka jako do péráckýho motoru? případně máte kontakt kdo prodává solidní lamely? [L] 05.07.2012 |
| dělá někdo v replice to sklo do zadní lampy? [L] 04.07.2012 |
| Rozdíl je nahnán hlavou (vzhledově jsou stejné ale rozdíl ve spalovacím prostoru), v kanálech, kdy kývačka je má větší, jsou zvětšené jak ve válci tak v kárterech. a samozřejmě i ten karbec dá to své. [Jarda] 03.07.2012 |
| ještě jsem si všiml že v TP mám 9 koní , a na deklech motoru nejsou znaky jawa a hlava je stejná jako u péráka. Čím vším se lišil tento motor od mladšího provedení, které má 12 koní? čím jsou ty koně nahnané? karburací a menší prostorem v hlavě? případně je hlava zaměnitelná? a co zvuk a tah je stejný u obou provedení? a kdy cca končili tyto starší motory na kývačkách? [L] 03.07.2012 |
| zadní lampa viz.foto. číslo 0386xx rám ale moto mám mladší 0410xx. brzda je starší model, nemám tedy rozpěru vůči stupačce ale přímo od brzy vůči držáku výfuku. [L] 02.07.2012 |
| L - já teď dělám lautr to samé!! Jen lak nechávám štětkolak,..ale jen to očistit a sestavit (pokřivené, chybějící) je děs! Gratuluju. Jak má vedené lanko brzdy ta tvoje? Už klasika spodem nebo ještě vrchem kolem kastlíku? Má na rámu/motoru číslo? [Dolin1] 01.07.2012 |
| L.: pěkná práce, určitě jsi si máknul, ale ta motorka vypadá moc pěkně. K tomu světlu - neůžeš sem hodit fotku/detail? [vwkafer] 01.07.2012 |
| jinak to byla fuška, už bych tonikdy nechtěl dělat. všecko rozebrat, ošudlad, nový ložiska, těsnění, vařit krk rámu, a tisíce drobných zádrhelů. [L] 01.07.2012 |
| přetíral to asi proto protože to položil a taky předek stál na dešti a slunci protože ráfek bylpřetřený a rezavý, musil sem ho vyměnit za jiný pěkný originál v chromu a lak mi dalodost práce rozleštit aby ta tmavší barva byla stejná jak zbytek motorky. jinak co to zadní světlo netušíte ? furt nevím. mám tam šedo stříbrné smalými sklíčky , barva vypada originál. pak mám doma ještě s horním malým sklem a dolním velkým ale musel bych ho nalakovat na červeno, je černé originál. jaké tedy patří sem? [L] 01.07.2012 |
| To se ti povedlo, vypadá pěkně. Až se divím proč to někdo přetíral. Ale to je jedno, hlavně že výsledek je pěkný. [martin S.] 30.06.2012 |
| tak už to mám došudlaný a v hromadě. repliky jsou jen kolena jinak je vše originá. Co bylo nepoužitelný sem sehnal v originále. Ale valná většina motorky je zachovalá. Nejhorší bylo všecko otřít acetonem a ošudlat a pak rozleštit. teď už jen vyrazit. [L] 30.06.2012 |
| Tady zatím nádrž,ještě není úplně hotová,jelikož pod tou červenou je ještě jedna stříbrná až pod ní je původní barva.Pak sem hodím fotku až bude hotovo. [rohlicimuz] 21.06.2012 |
| Tak jsem se pustil taky do odstrňování přetřené motorky,konkrétně jawa-čz 175/359 r.v.1958 se štítkem v angličtině. Jelikož jsem spíše příznivcem strojů v původním stavu,pokusím se jí do něho navrátit,po přečtení tohoto tématu jsem to zkusil s odstraňovačem starých nátěrů,celkem to šlo ale bylo to pomalé a když jsem to nevychytal tak to narušovalo i původní barvu. Zkusil jsem proto hadr namočený do acetonu a přitisknout ho na povrch a omotat igelitem,výsledek perfektní stačí to tak 10-15 min.nechat působit a pak jenom setřít hadrem. Zde foto stroje ve stavu jak sem ji sehnal,začal jsem tím odstraňovačem starých nátěrů na nádrži ,kde působil velmi rychle,na té oranžové na zbytku motorky to šlo dost pomalu,kdežto aceton rozežírá spolehlivě oboje. [rohlicimuz] 21.06.2012 |
| super díky, mrknu tedy jestli by mi to někdo narychlo nepřefutroval. Případně kdybyste měli na někoho kontakt z okolí Brna sem sním. dík [L] 20.06.2012 |
| Svíčky se se závitem M18x1,5 se zajisté stále vyrábí viz třeba http://www.brisk.cz/zapal ovaci-svicky/bezny-provoz /zapalovaci-svicky-super Ale řekl bych že tam původně nebyla. Někdo strhl závit a jednoduše ho přeřezal za větší. Jezdit se s tím dá, ale vzhledem ceně jiných hlav a popřípadě i nového vyvložkování (cca do 200kč)bych to předělal na původní M14 [smradzjzd] 20.06.2012 |
| V Brisku Tábor jsem koupil vložku,tušim že má závit 18°1,5.Stála 21kč. I s těsněnim. [k.b.] 20.06.2012 |
| chlapi docela sem se teď zasek. Na hlavě je tlustší svíčka které neháže jiskru, když dám standardní svíčku kterejch mám kopu tak jiskra nádherná ale jsou menší a propadnou závitem. Vyrábí se nová svíčka to starší "tlustší" provedení???? [L] 20.06.2012 |
| Kejvačky a panelky měly podle tehdejších norem ukostřený + pól, ale ono je to jedno. Když zapojíš baterii podle toho, jak to chceš, nabudíš na správnou polaritu dynamo, tak můžeš jezdit s kotřením jakéhokoliv pólu. [jawarmaniak] 17.06.2012 |
| tak šavle jsem asi 2x ještě rozebral a nakonec si to sedlo ale musel sem to rozebrat až do šroubku. Tím že jsem zabrušoval na rámu ty kalíšky na misky ložisek se nejak rozjely míry , ale už je to konečně OK. Dám sem fota v jakém sem stádiu. Otázka další jak poznám , že je na kostru + nebo - ?? někdo oddělal štítek na zapalování. [L ] 17.06.2012 |
| ještě zatím jedna meziotázečka. jaká je povrchová úprava zadních sklopných stupaček? červená nebo pozink? [L] 30.05.2012 |
| o víkendu to zkusím rozebrat a napíšu. Apropo našel jsem fotku ještě před demontáží,než sem to rozebral a tam šroubvy sedí upně na brejlích viz. foto. Takže jsem musel opravdu udělat něco špatně při tom skládání. [L] 29.05.2012 |
| nezlob se na mě ale už jsi vyzkoušel jak ti tady radili vzít samotnou nosnou trubku tlmiče a samotnou matku a našroubovat to do sebe? Pokud to nepůjde tak je problém asi v závitu. Pokud to půjde asi se to zakousne o tu středovou tyčku. Ale pokud toto nevyzkoušíš tak tady nemáme co řešit. [Jolek] 27.05.2012 |
| to su tenke plechove podlozky medzi gumovu podlozku na krytkach a spodne brejle. toto s tvojim problemom nesuvisi. [vit] 27.05.2012 |
| chlapi našel jsem v katalogu ND jakýsi podložky, který v reálu na šavlích vůbec nemám, není možné že by tyto podložky nějak vymezovali tu vůli kterou mám nahoře brejle s maticema tlumičů?? viz. fotot, co je to tedy za podložky, z jakého materiálu a kam přijdou?díky [L] 27.05.2012 |
| Vem jen matici a zkus ji našroubovat do vršku vidlice- bez brýlí. Hned budeš vědět jestli ti jde dotáhnout na doraz nebo ne [Beat] 25.05.2012 |
| já bych ti doporučil rozebrat, vyhodit vidly a zkusit jen trubku a horní brýle a dotáhnout není možné, že by si to nesedlo, pak teprve s pružinou [Mirekku] 25.05.2012 |
| a další [L] 25.05.2012 |
| ještě přikládám pár fot rozborky [L] 25.05.2012 |
| nu rozebíral jsem tojá ale kdo to kdysi zčeho všeho složil netuším.Na nic jsem nepřišel, matice dole jsem očistil jemný závit a dotáhl nafest. A ty matice nahoře i když jsou dotažený nafest i tak je mezi nima a brýlema vůle.dal jsem tam gumový těsnění čímž jsem vytěsnil tu vůli ale mechanicky nevím. rozebral jsem to snad už 4 x, na nic famozního jsem nepřišel. Dále bych se chtěl zepat jaká je povrchová úprava zadních stupaček, pozink nebo červená?? a co lejete za olej do těch vidlic. Apropo mám ještě jedny vidlice navíc a na těch jsou taky ty dva šrobuy zepředu co jsou na nic ty dráty na kostru asi. A nahoře je taky vůle. Nemá tam opravdu nahoře být těsnění? a ta vůle je tam schválně aby člověk těsnění nedorval při extrémním dotažení??? [L] 25.05.2012 |
| Ja tam vidim este jeden "problem". Tie sroby jak tam mas ten kabel chyteny kvoli kostre tak tam ma byt diera. Idu tam take stucky alebo ako to nazvat a tadial ma prudit vzduch volne. Opravte ma prosim ak sa mylim, taketo riesenie som este na originaloch nevidel. Nie su tie tlmice skladane z viacerych druhov ? Su to diely tej vidlice ? Rozoberal si to ty ? Bolo to v poriadku pred rozobratim ? Jawa mala niekolko druhov vidlic a ich kombinacia nic dobre nemoze priniest. Hlavne tie horne zatky je mozne ze su z ineho typu vidlice. [vit] 25.05.2012 |
| No a nemáš zespoda pod tou velkou maticí na té ose co je "durch" přes vidli malou matičku?? Že tě jako nepustí dál? No najdi si v pařičném návodu na Jawu-ČZ a mrkni na to jak je to dělané,.... [Dolin1] 24.05.2012 |
| Horní matice musí jít normálně dotáhnout,ještě jsem takový problem neviděl,ani neslyšel. No asi bych vyzkoušel našroubovat matice do trubky vidlice bez brejlí.Od toho bych vycházel.To,že při dotahování horních matic jsou šrouby ve spodních brejlích povolený,to je asi zbytečný připomínat, a to že by trubka vidlice přesahovala přes okraj brejlí,to je taky nepravděpodobné.Nemůže to být takový hlavolam! [J.J] 23.05.2012 |
| ještě jedno lepší foto toho problému s maticema nahoře. dík za každou radu, sem fakt ve slepé uličce. Mám to rozdělaný tak prosím o co nejvíce reakcí ať to můžu zdárně dorazit. [L] 23.05.2012 |
| A nebude chyba u těch převlečných matic třeba v tom, jak jsou ty závity zasrané? Ty závity jsou totiž strašně jemné, zkus je pořádně vyčistit (arva) a potom by to mělo jít dotáhnout... [PavelČZ] 23.05.2012 |
| a dále nahoře dva šrouby myslím že 32 na brýlých když dotáhnu sebevíc tak nejsou uplně nadoraz, je tam mezera cca 2-3mm. tím pádem jsou brýle vepředu volnější, logicky je někde chyba , netušíte kde? díky za každou radu, už dva dny ty šavle rozdělávám a skládám ,zasranej od oleje ale tyto dvě věci mi vrtaj hlavou. [L] 23.05.2012 |
| chlapi opět prosím o fundovanou radu, na této fotce kde jsem rozebral šavle nemůžu dotáhnout převlečenou matici viz. foto, stačí když je dotažená napůl? [L] 23.05.2012 |
| Ty nýty na přichycení štítku jsem myslím zahlédl i ve Fabory, Ale budou i na některé větší burze. Myslím, že mají po boku šikmé drážky, které vystupují ven (nevím, jak bych to lépe popsal) . . [radek] 07.05.2012 |
| spíše potřebuji poradit na otázky.díky [L] 07.05.2012 |
| To bude mašina vypiplaná jako děcko; Fénix, co z popela vznesl se zas ... to obdivuju! Píše tu [mara0022] 05.05.2012 o závodních rámech Jawa, letovaných mosazí - platilo to i pro Libeňáky? Děkuju za info, [Hobo] 06.05.2012 |
| a ještě v krytu řetazu nemá být náhodou takový gumový "špalda" já ho tam neměl. Má či nemá být? myslím že na ČZ tě na krytu je. [L] 06.05.2012 |
| myslím nýtky na štítek na rám. [L] 06.05.2012 |
| dále otvory na nýty mají průměr 2,8mm. Kde sehnat takové ty nýtky "zatloukáčky" ?? [L] 06.05.2012 |
| Pokud je možnost, tak bych dal přednost svařovací metodě 141 nebo též TIG či GTAW. Svařování CO je v aktivním plynu, kdežto argon má tu výhodu, že lázeň je o něco chladnější a vzniklá martenzitická struktura svaru má jemnější zrno. [pmr] 05.05.2012 |
| Ano . při svařovaní se mění v mistě svaru vlastnosti svařovaného materialu ktery nema pak už takovou prožnost . je překalenej . Někde jsem slyšel že se na zavodní jawy ramy letovaly mosazí aby byly spoje pružnější [mara0022] 05.05.2012 |
| Nejsem svářeč, ale řekl bych že mezi CO a struskovým (nevím jak se to jmenuje) svářením neni velký rozdíl v tvrdosti sváru. Ostatně, tvrdost sváru ve vstahu k typu svářečky je dost odvážná teorie. Tvrdost sváru jako takového bude asi spíš určovat z jakého železa je elektroda? Nesvářel bych ničním jiným než CO. Jiná věc je, že kolem sváru je velké pnutí vzniklé extrémním rozdílem teplot při samotném vaření. To bych viděl jako problém a častý důvod neúspěchu kdy opravený díl praskne hned vedle původního sváru. Podle mě tam to pnutí bude vždy a je nutné udělat protiopratření a svár "popustit". Popuštění je proces při kterém ohřeji svár a jeho okolí aby místo chladno pomalu postupně a pnutí se rozložilo. Tak že CO a autogen a hurá do toho. [vana-hb] 05.05.2012 |
| byl prasklej pod okem na sajdu [L] 05.05.2012 |
| zajímavé je že jsem objevil číslo asi rámu na výztuze krku ale takové té z nepohledové strany. musí sesundat nádrž a vepředu v trojúhleníku je číslo na výztuze. Bez sundání nádrže by to nikdo neviděl. Setkali jste se s tím někdy? [L] 05.05.2012 |
| díky. dá se toložisko koupit jen celé? nebo i částečně jen ty vnitřní kroužky. Protože aktivně jsem si už koupil nové kuličky, který by mi tím pádem byly nanic.ale to je pakatel. Jinak rám mi vařil švagr COčkem. [L] 05.05.2012 |
| Protože ti lidé musí dělat za každou cenu chytráky. Pokud umíš svářet a máš základní znalosti tak není vůbec důvod proč by jsi menohl. Jak pak ho asi dali v továrně hdohromady? ... svařili ho tak to asi jde. [vana-hb] 05.05.2012 |
| potřebu chlapi zase konatakt na někoho kdo dělá v replice ty kalený misky v krku řízení co v nich jsou ty kuličky 6.35. Dvě misky se mě rozsypaly na padrť. díky za kontakt , stojím teď na tom. A ještě jedna otázka.Dost lidí říká , že se nesmí vařit rám, tomu nerozumím ,proč? [L] 05.05.2012 |
| má tam být červík, tady sem to našel v katalogu. [Jolek] 02.05.2012 |
| u tohoto typu bylo obě kola stejné, takže i přední kolo mělo unašeč rozety, kvůli tomu tam bylo to víčko. Nevím přesně co myslíš tím matice řízení, pokud tu co drží horní brýle, tak tam podložka být nemá. Zajišťovací šroub pokud se nepletu je takovej červím M10 s drážkou na šroubovák + matka, která ho zajistí. [Jolek] 02.05.2012 |
| a futra té zadní kyvné vidlice vyrábí někdo v replice? no tak chlapi ,poraďte ,nenechte mě ve štichu [L] 02.05.2012 |
| a ještě zajišťovací šroub na čep kyvné vidlice je standard nebo nejaký speciál? díky za rady [L] 02.05.2012 |
| jinak neměl jsem tam vůbec pojistnou podložku matice řízení, kam tam vlastně má přijít? Nemá někdo foto? díky [L] 01.05.2012 |
| jinak dnes jsem zjistil , že přední kolo pod krytkou má stejný unašeš "ozub" jako zadní kolo , má to tak být? [L] 01.05.2012 |
| za každý kontakt budu rád, docela to hoří, stojím hlavně na tý nádrži teď. díky [L] 01.05.2012 |
| neznáte někoho kolem Brno kdo to umí zavařit? sám nemám vybavení ani zkušenost a netroufám se do toho pokoutně pouštět nikdy sem to nedělal a nerad bych to zprasil. Bodla by nějaká firma co to udělá jakožto kooperaci. [L] 30.04.2012 |
| L- Poradim ti co udělat aby ti nádrž nebouchla až ji budeš letovat.Sodu rozpust v teple vode,do hrdla nádrže strč gumu s dirou,dirou prostrč drát(ja dávám hlinikovej) nabiječku baterii -na nádrž + na drát.Eště na konec drátu navleč kus hadičky aby se nedotykal nádrže.nech zapnuto alespon 2 dny.Nádrž bude vyčištšná a bez známek po benálu. Pak zaletovat cinem se střibrem-asi. Nemam zkušenost. [k.b.] 30.04.2012 |
| tak spodní masku i šavle jsem rozebral, ale mám další totálně neblahý fakt, teče mi nádrž, někdo ji v tom místě pájel asi nějakým stříbrem či olovem ale kolem toho to dost teče. Co můžu dělat? co radíte? obrousit najít prasklinu a zavařit COčkem , nebo jiná rada? díky za info, dost to spěchá s tímto sem nepočítal. [L] 29.04.2012 |
| samozřejmě patří tam slovo řiditek ne řite nejak mi občas blbnou písmenka na a sem tam mi nejdou poté co je syn vytrhal a já dal zpět. Apropo ty šrouby sem všecky samo povolil ale ani pak to nešlo. Někdo motorku navalil kdysi asi proto si myslím že je ten spodek mírně zkroucený. asi zkusím dřívko látku a zespod tomu uštědřit pár ran a zkusit to vyrazit. I tak díky za rady. [L] 28.04.2012 |
| zdar .1čka . to jsem ještě nevidel snad samodomo?2jka to musiš povolit ty matice co jsou na přední vidlici .Snad vel 41. a matice by měla byt i na krku taky ta41 A PAK SUNDAT . Když nepude rukou tak opatrně oklepat přes dřivko kladivem [mara 0022] 28.04.2012 |
| Zdar,vyměnit to můžeš,já tam mám tý samý.Typnul bych,si,že ty co tam máš ten prasklej,ai praskali,tak přešli na ten odlitek,z jednoho kusu. Ten druhý dotaz kole tý masky.To je logický,že ta spodní maska ti nejde vydělat.Musíš prvně vytočit ty matky vidlic,vyšroubovat ty zadní šrouby,co držej matky.Cělej držák s řidítkama vydělat a a pak ti teprve půjde vysunout ta maska. [elstrem] 28.04.2012 |
| chlapi opět se obracím o radu, jeden z úchytů řite sem mě z obou stran prasklý - je to vidět na fotce označeno číslem 1 , doma sem našel podobný který tam sedí, ale není jako by z plechu lisovaného jako originál ale jako by obrobek nebo odlitek obrobený. Můžu to takto vyměnit? Případně z čeho je který a který je starší?nebo to byla jen technologická změna? dále když povolím všechny šrouby tak spodní část masky nemůžu vytáhnout ani se nehne viz na fotce označeno č.2. jak to srazím ven? nerad bych to zničil. díky za rady. [L] 28.04.2012 |
| No měl by tam být, ale asi dal co mě,..já tam měl dokonce dvě matky,... [dolin1] 25.04.2012 |
| nikdo netušíte? [L] 25.04.2012 |
| zde foto [L] 23.04.2012 |
| apropo na táhle zadní brzy je takový pozoruhodný "šléšek" nemá tam být náhodou křídlová matice? netušíte? [L] 23.04.2012 |
| ok poměřím to a pokud budu potřebovat ten kryt nebo špice či niple ozvu se vám. [L] 23.04.2012 |
| Ano, to máme. [monty] 22.04.2012 |
| na ty dráty a niple se musím kouknout. Apropo prodáváte i ten starší štít i s tou krytkou? [L] 22.04.2012 |
| prolisy v ráfku asi ničemu nevadí - prostě to bude z jinýho nástroje. Ale díry pro dráty máte stejný?Dělalo se taky několik verzí . [Monty] 22.04.2012 |
| zde názorné foto [L] 22.04.2012 |
| tak mám raději rozplést svoje staré původní kolo, nebo stačí když koupím u vás pane monty v replice ten plech na tři šrouby? vše ostatní je na bubnu stejné? ložiska,osa , atd? apropo mám ráfek chromový a ten původní na kole oba mají stejné rozměry ale ten původní má menší ty bublinky na šrouby než ten co jsem koupil chromový. Je to také podstatný rozdíl nebo to na funkci nemá vliv? díky [L] 22.04.2012 |
| děkuji za info, takže na rok 1955 mám raději nechat přeplést plus nový ráfek kolo se štítem se šrouby než to bez šroubů? Jinak hřídel , ložiska a dráty a ráfky jsou stejné či jiné? [L] 22.04.2012 |
| Ještě porovnání - vlevo je starší provedení "štít A" pro typ 353/03(354/03),vpravo je mladší provedení "štít B" pro typ 353/04(354/04). [Martin Štindl] 21.04.2012 |
| Pro štelování naklápění světla je u staršího provedení(do roku 1956)šroubek malý.Oni vlastně ani zaměnit nejdou,starší provedení(hliníkový,bakelitový) nemá závit a v čepu je dírka pro závlačku,mladší má jen závit a měkkou podložku. U těch vík je to vlastně takto, starší provedení(353/03 a 354/03) mělo universální kryt stejný pro přední a zadní kolo - upevnil se na tři šroubky k unašeči a u předního kola byla navíc krytka která zakrývala unašeč.Mlaší provedení(353/04 a 354/04) už nemělo krytku ale ale ten dekl se upevňoval také na tři šroubky. Tady na té fotce(štít B) ale ty díry pro šroubky nejsou. [Martin Štindl] 21.04.2012 |
| ještě bych měl dotaz viz. níže šít středu kola A a B rozdíl je že na jednom jsou 3 šroubky a na druhém nejsou. Který střed kola patří na co? předpokládám, že jde o starší a novější kolo. Jest tak? Dále ten šroubek na štelování světla na budce , netušíte? Má být ten menší pérácký nebo větší kývačkový jak na oboučce.Děkuji za reakce. [L] 21.04.2012 |
| štít B [L] 21.04.2012 |
| štít A [L] 21.04.2012 |
| zkusím, díky za typ, ale v mém případě to bude spíš bezcenný rámeček na nějaké světlo. ale i tak napíšu do sekce předválek. dík [Jarda] 20.04.2012 |
| Jardo mě ta tvoje obroučka připomíná spíš obroučku na čz 175 předválečnou. Zkus si někde oměřit-ověřit jestli to není ona. [L] 20.04.2012 |
| Tak to jste mě teda potěšili, no nic, půjde na hřebík, přeci ho nevyhodím:) Díky za vysvětlení! [Jarda] 20.04.2012 |
| Tak tan je úplně jiný. Je jinak tvarovaný. [Dolin1] 20.04.2012 |
| JArdo pěknej rámeček, ale tipuju to na světlo pal.. je tak celkově zakulacenej a tvarově jinej [Beat] 19.04.2012 |
| ještě druhá [Jarda] 19.04.2012 |
| Klidně mi tykej. No, taky nevím jestli je to jistě pérák,houby tomu rozumím, nemá to ty boční capky na naklápění paraboly, ale byl za 50 korun, tak jsem zkusil štěstí. Z toho původního jsem udělal zmačkaný papír když se mi splašila mašina a opřel jsem to sousedův barák. Kývačkové světlo do něj krásně pasuje, ale na mašinu je to tak o 5mm v průměru mensí. [Jarda] 19.04.2012 |
| Jarda máte fotku?? To snad ani není možné,.... V kývačce je totiž zcela normální mít pérácké sklo a obráceně. Světlo mezi 353/354 - 355/356 a 351/352 je normálně zaměnitelné. [L] Dobové fotografie ukazují více druhů rámečků. Jak bez nýtků tak s nýtky. Otázkou je spíše parabola. [Dolin1] 19.04.2012 |
| Já jsem zase koupil rámeček na péráka na burze v domění že mi to bude pasovat na moji 150 půlbubna, ale udivení bylo až doma, že jsem rámeček nenasadil, byl menší. Takže asi půjde z domu a budu shánět ten správný, větší. [Jarda] 19.04.2012 |
| tak chlapi netušíte jak s tím šroubkem na budce?Je stejný jak pérák nebo je ten kývačkový větší? a co obroučka , mám obroučku viz. foto packy z boků jsou nanýtované dvěma nýta, na budku sedí celkem,ale nejsem si jistej jestli není z péráka. [L] 19.04.2012 |
| díky dost info tam je. Ale o tom stříbrném zadním světle třeba nic. Nebo dále na budce je stejný šroubek jako na budce na pérákovi? [L] 17.04.2012 |
| chlapi může mi sem hodit někdo foto jak má vypadat obroučka, sklo, šroubek, parabalo na tuprvní kývačku? případně kde to koupím? moc díky [L] 14.04.2012 |
| Já jsem viděl zadní lampu se stejnýma okýnkama na aukru a byla v chromu. [Michal] 12.04.2012 |
| na aukru sem našel v historii i další foto této lampy ve stříbrné barvě. že by na lidovku dávali stříbrné ? nebo je to nesmysl? [L] 11.04.2012 |
| tak zadní lampu mám v originál barvě červenou s prolisem a různýma okýnkama a pak bez prolisu a se stejnýma malýma okýnkama ovšem v stříbrné barvě. Vypadá původní. Je možné že ta zadní lampa mohla být v stříbrné barvě? [L] 11.04.2012 |
| na rámu musím provést několik svárů, stačí to zavařit COčkem , je potřeba si na něco při svařování dát vyloženě bacha? nerad bych si posléze rozbil hubu. je odřízlý jeden úchyt výfuku ,stupačka, a na krku doraz šavlí. Dále co nýtky na štítek? jaký tam patří , kde je koupím? To jsou takový ty "zatloukáčky" nebo obyč? [L] 03.04.2012 |
| Já mám taky na kývačce 250 rok 55 už celobuben to co má jolek [Lubek] 29.03.2012 |
| tak teď jste mě chlapi dokonale zmátli. Já tam měl světlo z panelky plastový. Tak který tam mám dát? ty plechový mám myslím dvě, musím se mrknout jestli jsou stejný či rozdílný. [L] 29.03.2012 |
| OK, není to moc vidět. Ale i tohle v katalogu je tuším jiné - má prolis. Bez prolisu sou podle mě jen na malé kývačky,..nevím to ale 100%. Nemám můj PC a všecky info mám tam (nebo,....v horším případě - měl sem?). Ale sklíček a světel na zadek je více druhů. Minimálně 4. Sklíčka sou buď úzká, se širokým spodním a nebo s úzkým spodkem s částečným rozšířenním pro osvětlení SPZ. A u tohoto posledního plechu taky existuje verze s prolisem i bez. [Dolin1] 29.03.2012 |
| nevím jak s této titěrné fotky poznáš jaké je tam sklíčko (možná máš lepší oči než já), ale v katalogu ND pro půlbuben je světlo s úzkým sklíčkem a na mé kývačce z 55 taky bylo. [Jolek] 28.03.2012 |
| ta zadní lampa je pro mě dost klíčková informace. Mám tam totiž panelkový světlo. Tak ať tam dám to správné. pokud to víte někdo nabeton dejte echo. děkuji [L] 27.03.2012 |
| podle mě tam patří zadní světlo s úzkým sklíčkem. [Jolek] 27.03.2012 |
| Jo péráckej. Od modelu 353.03, resp. 354.03 (1957) došlo ke zvýšení výkonu a začal se montovat třmenový karburátor 2926TŘ-02, resp. 2924TŘ-02 [jawarmaniak] 27.03.2012 |
| to je péráckej karbec? těch pár naštěstí mám,musím se kouknout.Jinak to kolínko mezi karbecem a válcem dělá někdo v replice? jinak díky ,máš pěknou tabulku , klobouk dolů. [L] 27.03.2012 |
| dále zadní lampa má být s tím prolisem nebo bez? [L] 27.03.2012 |
| chlapi místo dahadů mi raději věcně poraďte jak je to s tím sedlem a uchytem šroubkem, parametry šroubu a jestli lze použít novější kytaru. dále jaký na ten rok 1955 patří karburátor? označení či foto by mi bodlo. díky [L] 27.03.2012 |
| standa: Však TO O HORNÍM JEKLU PÍŠU o 2 příspěvky níž. Jekl pod nádrží je panelkovej 30x40 a krk zamykání na visací zámek. Čili je to panelka, nikoliv kyvka. To snad ještě poznám. Jinak sorry, ale celý vlákno jsem fakt nečetl... jestli chceš, tak to během týdne vyfotím, a to i s nádrží. [jawarmaniak] 26.03.2012 |
| Jawamaniaku-řeknu ti takhle ,doufám že to vezmeš:) Jestli sem chodíš tak umíš číst a přečetl jsi můj příspěvek celý i to co se tam píše o HORNÍM JEKLU. Pokud máš starší kývačku tak má horní jekl jiný jak panelka.Ta má totiž ten jekl stejně velkej jak přední který jde pod motor. Až budeš mít chvíli tak se koukni na tu svou kývačku a ty jekly si přeměř. Pokud budeš mít horní jekl menší jak přední poznáš důvod proč ti nádrže sedí. Já to mám taky z vlastní zkušenosti.Přivezli mi nalakovanou motorku s rámem panelky a nádrží pro ampérmetr a "dej nám to dohromady" od tý doby si to moc dobře pamatuju:-) [standa] 26.03.2012 |
| Ne, protože pravý kastlík byl zezadu vyhnilý, oba kastlíky pak měly uřezané mechanismy zavírání, přední blatník byl bouchnutý, stejně tak nádrž, podsedlový plech byl prasknutý a kdosi jej svařoval elektrikou, takže si dokážeš asi představit, jak byl dokroucený. Plech sedla to samé v bledě modrém s tou vyjímkou, že elka, která drží sedlo a dost často se lámou, byla nahražena 8čkama šroubama. Motor měl na ojnici vysypané spodní jehlové ložisko, písty zarostlé, a kliku s ložiskama zarezlou, takže byl porod to vůbec rozpůlit. Takže jsem naznal, že kejva je zralá na kompletní generálku a zachraňovat lak nemá smysl. Ostatně, když si tu galerii u mne na webu projdeš celou, tak ti to bude jasné :) Renovace se mi z časových důvodů táhne už přes dva roky a asi ještě protáhne. Asi to znáte všichni. Chuť nechybí, práce moc, ale času a peněz už ne. Ještě ke všemu se ke mě dostal originál přívěsný vozík ČZ z 50. roku. Takový unikát jsem nechtěl nechat proklouznout (už ho budu muset vrátit), tak jsem se vrhl na výrobu repliky, takže kejvačka stojí dál... A jelikož mám v garáži sidecar, tak asi ani kývačkový rám kvůli větší tuhosti dávat nebudu. [jawarmaniak] 26.03.2012 |
| tak pak netuším proč to někomu sedí a někomu ne... nevím. apropo pokusíš se tu štětkovku stáhnout jako já? [L] 26.03.2012 |
| teď jsem to zkoušel, nádrž se spínačkou na panelkový rám, a taky nepasuje, když dám dozadu šroub tak vepředu to pasuje jako na fotce od L [meela] 26.03.2012 |
| tak pak netuším čím to, nádrž máš se středovým prolisem či bez? [L] 26.03.2012 |
| no jistě. Na fotkách je nádrž přišroubovaná... [jawarmaniak] 26.03.2012 |
| rám panelka - nádrž kývačka viz.foto, taky mi to tam nějak blbě sedí. Ale jak sem psal, já budu vracet původní rám. [L] 26.03.2012 |
| ale možná na tom něco bude,že to nesedí. Rám mám panelkovej a nádrž kývačka a někdo aby to tam napasoval zařízl ty přední oka na nádrži. Jawarmaiaku- a zkoušel si tam dát i šrouby? Já každopádně budu na moto vracet původní kývačkovej rám až ho vyvařím. [L] 26.03.2012 |
| Nádrž se spínačkou na panelkovej rám prostě nepasuje. Už se to tu řešilo a znám to z vlastní zkušemosti. Pokud k této kombinaci došlo, pak se provrtal horní jekl rámu, aby šla nádrž dole vůbec uchytit; jinak spodní úchyt nádrže na oko na spodní straně rámu prostě nedosáhne. [FilipS] 25.03.2012 |
| standa: blbost. Mám kyvku r.v. leden 57 s rámem panelky (oficiální výměna v 70. letech) a mám na tom normálně nádrž se spínačkou. [jawarmaniak] 25.03.2012 |
| proto tam chci vrátit původní rám co k tomu patří, s tím okem na side. [L] 25.03.2012 |
| Ještě jednu věc si zkontroluj.Pokud bys použil rám třeba z panelky a chtěl tam dát nádrž s dírou pro skříňku tak ti bude vadit ten silnější horní jekl v rámu.Nepustí ti nádrž dost dolů a nepůjdou ti tam šrouby který ji drží. [standa] 25.03.2012 |
| potřeboval bych pár rad ať tento model udělám správně? má někdo totéž 1955?díkec [L] 25.03.2012 |
| a ten šroubek je obyč? Případně jaké má parametry? nebo k tomu ještě něco patří? A drželo to solidně ? [L] 23.03.2012 |
| a sedla kytary jsou všechny stejné? mám dvě tak,ale řekl bych žádný rozdíl. Nebo na ten šroubek má sedlo jíný dosedací plech než na zámek? [L] 23.03.2012 |
| jo to je ono [meela] 23.03.2012 |
| tak to se teda přiznám to sem nikdy neviděl. Nemáte někdo foto? na tom mém původním rámu je jen takový malý pléšek. viz.foto. to je ono? [L] 23.03.2012 |
| Na kývačkovém rámu z daného roku je zajištění sedla šroubem, žádný zámek tam nepatří. [Lukáš] 23.03.2012 |
| ještě bych poprosil o dotaz, na tom nepůvodním rámu z panelky je element na zámek sedla.viz. foto. Na tom druhém poškozeném rámu originál z roku 1955 toto vůbec není. Bylo to stejné? stačí když to odbrousím z panelkového rámu a navařím na ten druhý kývačkový? díky za radu [L] 23.03.2012 |
| Samozřejmě že vím že to byl přechodovej typ a určitě mohl mít plechy z půlbubnu i z pozdějšího modelu, jen když už tam má bezlemovej přední blatník tak by mě tam spíš seděl i zadní belemový. Tím nechci říct že tam nemohl být s lemem. Mám taky 55ku s jednopákovým motorem, celobubnama a blatníkama bez lemů, ale je fakt, že mám jeden z prvních kusů s celobubnama. [Jolek] 22.03.2012 |
| Díky za ty Vaše tipy jax nepůvodní barvou levně slušně dolů, todleto théma jsem našel náhodou, jako vždy, podle fotek. Zachráním díky Vám krásný starý stroj a gdepa do nového laku,bude pěkně originál,původní ;-.) Až budou někde body, máte u mě každý po deseti !-.) [Hobo] 22.03.2012 |
| 54. [beat] 22.03.2012 |
| 55. [beat] 22.03.2012 |
| Jolku, padesátej pátej měl právě už změny narozdíl od půlbubnu a zpousta věcí byla inovace, dokonce se s tím chlubili i v reklamě (to se myslím týkalo změny 2 pák za jednu). Jinak pro doplnění, má taky rám s okem, klaxon se středem pal. [Beat] 22.03.2012 |
| no podle mě by měla mít zadní blatník taky s přerušeným lemem jako na půlbubnu. Každopádně má mít plechové zadní světlo a kryt karbecu s kloboučkem, víc toho z fotek vidět není. Jo a bateriovej kastlík na šroubovák samozřejmě. [Jolek] 21.03.2012 |
| pro Beat: přesně jak píšeš to mám já taky, zadní blatník lem, přední vepředu bez lemu, na budce dírka pro šroub, rám s okem, a konec roku 1955, proto se ptám zde jestli to tak opravdu bylo jako originál, celé to budu mít rozdělané a budu šudlat tu barvu acetonem a když už to budu mít a nebylo by tam něco původního tak bych to rád dokompletoval do původního stavu. Klakson má minci PAL. Jinak poraďte, co všechno má mít tento rok a typ? [L] 21.03.2012 |
| Já mám původní nádrž a pod gumou na ampérmetr jsem našel opačný případ...světlejší pod gumou a tmavší celá nádrž. [Jarda] 21.03.2012 |
| Když už se tu řeší barvy včera jsem se díval na starou hudební komedii To byla svatba strýčku a tam jezdí Jawa 250 v černo červeném provedení, celý předek červený, zadní část i s nádrží vše černé až na kaslíky ty jsou červené a sedlo červeno černé asi koženka, spínačka v nádrži, tlumiče rybiny. Byla to něčí dobová úprava nebo se to tak dělalo? [Mirekku] 21.03.2012 |
| to Beat - bylo by možné napsat číslo vašeho stroje? Klidně na mail. Zajímám se právě o tento přechodový typ. Máte ještě zadní brzdu s vedením bovdenu horem? Díky [Jindra] 21.03.2012 |
| Jinak barva je na některých místech vyšisovaná a hluboký tmavý odstín je místy nenávratně pryč. Motorky nevypadá nic moc, ale vše co není vidět je opraveno a zrepasováno- ložiska, lanka, dobíjení, karbec, atd. Přikládám foto z jedné vyjížďky, jinak má asi nejoblíbenější motorka.. [Beat] 21.03.2012 |
| Pro L: konečně někdo, kdo se snaží zachovat původní nebo funkční stav, za to ti držim palce. Pokud je to 55, může to tak být s těmi blatníky. Mám doma 55 celobuben, už jednopáka, přední blatník bez lemu, v masce šroub, silný zadní tlumiče bez šroubků, zadní blatník lem.. [Beat] 21.03.2012 |
| přední blatník co vpředu nemá lem je staršího provedení [meela] 20.03.2012 |
| Koukám, že někdo vzal stříbrnou barvou i řidítka a vše na nich. [martin S.] 20.03.2012 |
| jinak dneska jsem odacetonoval budku , ještě vyleštit a bude fakt pěkná i linka jde vidět. [L] 20.03.2012 |
| rád by se zde zeptal jestli je možné, že přední blatník zepředu nemá pertl ale z boku a vzadu ano, a zadní má pertl všude. Je to možné?nebo je to nějaká šílená kombinace? [L] 20.03.2012 |
| Já mam doma jawu 250 353 z dokladama,po tátovy,je to puvodní stav od nové, nikdo stím nic nedělal,a přesto po zaslání foto, někteří psaly,že to není puvodní,a ruzné chytrosti je vydět že všichni tomu nerozumí.Vtu dobu se to švyhalo jak to šlo. [v.] 19.03.2012 |
| zezadu [L] 18.03.2012 |
| krom toho , že je nepůvodní bateriový kastlík a zadní lampa jsem už pochopil proč byla celá motorka přetřená. Celý předek je buď z jiného typu nebo byl na dešti a slunci a zadek zakrytý. Přední ráfek je rezavý přetřený stříbřenou a zadní má chrom, dále přední blatník ,šavle a budka mají i postažení barvy tu původní takovou tmavší jakoby vybledlou naslunci.Což nerozleštím asi do stejného odstínu jako zadek. Navíc a to hlavně přední blatník je ostrý bez pertlu a budka má šroub na regulaci paraboly -čili starší typ, kdežto zadní blatník už má pertl. K motu mám doklady rv. 1955 ale konec roku prosinec. Jak ji mám tedy dokompletovat abych to neprasil. Na motorce mám rám z panelky (ale originál ač napaden kutilem mám též k motu s okem na sidecar). [L] 18.03.2012 |
| blatník [L] 18.03.2012 |
| druhá strana [L] 18.03.2012 |
| tak už sem nahrubo odlakoval půlku motorky. Stejně to budu muset rozebrat a doladit detaily. Ale jsem spokojen. Posílám pár fot. Upzorňuji , že to ještě není ono,chce to okraje a detaily a leštěnku ale výsledek se mi líbí. [L] 18.03.2012 |
| je tam měněný rám, asi původní praskl, myslím že když to rozebral a složil tak mu to asi barevně nehrálo tak udělal lidovou "genárlku" laku. Ale uvidím.Zkusím to , opískovat to můžu vždycky. [L] 16.03.2012 |
| tak tak. já bych to typoval na přední blatník. Tak jsem to měl i já. ale pořád byla lešpí drobná retuš, než celý černý:-) [Jarda] 16.03.2012 |
| Otázkou je co pod tou barvou najdeš, minulý majitel to určitě nepřetíral jenom z nudy... [meela] 16.03.2012 |
| Věřím že se ti vše povede očistit, a pokud to uděláš v klidu, poctivě, kdy každý díl vymontuješ a očistíš, bude to dokonalé! závidím stav i linky, štětkovice ti origo barvu a linky pěkně zachovala. Až bude hotovo, určitě se pochlub. [Jarda] 16.03.2012 |
| no rozhodně chci očistit celou,je to sice fuška ale myslím že to za to stojí. nechce to dělat dlouho aby se člověk u toho nenasral,nejprv blatník třeba pak jít od toho a druhej den kastlík a tak cca za měsíc to v klidu snad dám. pak sem dám foto. [L] 16.03.2012 |
| Stejně se ti nepovede "očistit všude všechno" a s tou neorigo barvou to možná vypadalo líp než když bude kus očištěný a kus ne ... ale jestli ji očistíš celou tak klobouk dolu a chtěl bych vidět ftku před a po,. [jawa] 16.03.2012 |
| tlumič [L] 16.03.2012 |
| kastlík [L] 16.03.2012 |
| tak aceton šel do akce,vzal sem na to houbičku na nádobí,nejdřív navlhčit díl nechat chvíli zabrat, pak navlhčit a šudlat hrubou stranou a pak navlhčit a šudlat měkkou stranou houbičky,pak suchou hadrou.zasílám pár ukázek.paráda. pod štětkovkou je nádhernej původní lak i s linkama. díky za dobré rady zde. [L] 16.03.2012 |
| Po práci s odstraňovačem [martin S.] 12.03.2012 |
| Tak to tím odstraňovačem to bude rychlejší. Takhle vypadá práce s odstraňovačem po 20ti minutách. A to ta původní barva na té plechovce je mnohem méně odolná ve srovnání s lakem na motorkách. Takže za pár sekund by se rozleptala také. Toto byla otázka vychytání několika přesných sekund, kdy to setřít(přesněji vysát molitanovou houbou), než to rozežralo i tu původní barvu pod tou žlutou. [martin S.] 12.03.2012 |
| záleží jak je vrstva silná a jak tam drží. Já jsem měl přetřený jen tu středovou část. delal jsem to cca 2-3 hodiny hodiny. Na jiném dílu co jsem potřeboval vrátit do původního stavu jsem barvu sloupal. několik dní, nehty na rukách KO, ale taky se povedlo. POkud ti to nepůjde rozleštit, tak se vrat na začátek těcho příspěvků, a použij fintu jawarmaniaka. nacucej hadru acetonem, rozlož po blatníku, a třeba zamotej smrśťovačkou nebo igelitem, aby aceton nevyprchal a čekej. kde se hadra nedostane, tam zbytek odleštit aceton/hadra/popel [Jarda] 12.03.2012 |
| a jak dlouho jsi Jardo ten blatník leštil? můj vypadá takto [L] 12.03.2012 |
| Jinak já Prostějovsko [Jarda] 12.03.2012 |
| To vypadá dobře, to zachránit půjde. chce to hlavně trpělivost, ale přináší to ovoce. [Jarda] 12.03.2012 |
| jsem kousek u Brna, zkusím to tedy tím acetonem a popelem ,nejdřív na nepohledové části, pokud to neklapne tak nic nenadělám , chci to jen zkusit zachránit,renovovat můžu vždycky [L] 12.03.2012 |
| Ten popel mohu také potvrdit. Je to nepochopitelné, ale je nejlepší třeba i na začouzené krbové sklo. A nějaké přípravky jako krboš a jiná čistidla můžou jít někam. [martin S.] 12.03.2012 |
| jistě by to šlo i odstraňovačem starých nátěrů.Ta původní barva ho dlouho snese bez nějaké reakce, než se začne něco dít. I několik minut a ty méně kvalitní s ní ani nic neudělají, zato tu přetřenou ti to odstraní za pár sekund. jak uvidíš reakci musíš to hned setřít a původní barva zůstane. Už jsem to tak dělal víckrát, ale je lepší to na méně viditelném místě zkusit.Třeba černý lak z čz 125c jsem žádným odstraňovačem ani nedostal, prostě tu reakci bez poškození vydržel. Šlo to až opálením. ALE opravdu si to raději někde, třeba zevnitř kastlíku vyzkoušej!!!! [martin S.] 12.03.2012 |
| odkud jsi? Já jsem měl stejný případ že celý přední blatník vypadal takto, a dostal jsem to dolu. Použil jsem hadr, namočil do acetonu, poté ponořil po popelu a leštil a leštil až jsem to odleštil. Pro někoho je popel možná nepochopitelný, ale pokud nepálíte "bordel" a topíte jen poctivým dřevem, nemůže se jím uškodit, protože v popelu není nic co by lak podřelo. Zároveň slouží jako super brusná pasta. a při použití acenu to jde dobře. Tohle mi kdysy poradila moje babička, a používám to docela často, i na chycené chromy rzí. [Jarda] 12.03.2012 |
| vcelku rád bych to zachránil, ten původní lak, je to vůbec možné? případně není někdo kdo to v kooperace dělá a rozumí tomu ? pro případ že bych to nezvlád. [L] 12.03.2012 |
| myslíš ponořit do acetonu? nebo jen přetírat štětkou několikrát denně? [L] 12.03.2012 |
| zkusím to, děkuji za informaci. pak dám echo jak to dopadlo. [L] 11.03.2012 |
| Jestli je to syntetika, tak to zalej acetonem, nech den, dva rozežrat, a pak to setři. Původní vypalovací syntetika benzín a aceton vydrží [jawarmaniak] 11.03.2012 |
|
|