MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311931 příspěvků |7841 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 23.1.2022 20:14  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

350/354 1955 renovace nebo nechat?


 Ahoj chlapi, koupil jsem o víkendu jednu z prvních 350/354 - rok 1955 bez TP a řeším, co s ní, abych mohl normálně jezdit (chci jí na výlety, ne na výstavku).
Plán byl, že bych opravil chromy do stříbrné lidovky (kola, kolena, vyfuky, nádrž), nalestil origo lak a dostal ji na veteránské značky.
Na fotce to ale tolik není vidět, ale koroze je celkem značná i v laku a vyleštění moc v tom případě už nepomůže. Hodně bojuju s puchýřkama, pod kterýma je to totál zrezlý.
Na druhou stranu mi přijde ale škoda ten lak opískovat a dát nový akrylát.
Plechy pod sedlo mám, origo na 350, jenom zadní světýlko není origo a motor je cca o dva roky novější model, číslo motoru tedy nesedí.
Štítek souhlasí s rámem. Jaké jsou možnosti tohle dostat na veteránské značky v tomhle stavu? Popř. v té lidové verzi? Komplet renovaci za 100 tisíc dělat nechci, to by mi jí bylo líto pak tahat na 300 km výlet na víkend a nechat jí stát třeba vedle stanu přes noc.
Ještě uvažuju o možnosti to protáhnout přes Německo, tam totiž člověk zajde na úřad s veteránem a po nějakym tom papírování a TÜV (TK) dostane zpět bílý značky a normální papíry. U nás stále nemyslitelné :-/    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2016     Přidat odpověď  
Odpověď  Carlos01 : jak jsi pokročil? Dej sem foto.už je na papírech? Díky    [Pavel ]   25.07.2018
Odpověď  Ta plechařina je samozřejmě špatně a renovace je nedotažená. Není pískovat a pískovat a protipól je zase leštění vík do zrcadla ala psí gule které je dnes velmi módní, stačí se podívat na stránky renovátorů a inzerci. Cena mě nezajímá a nechává klidným.    [panelka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2016
Odpověď  Prodano za 101 tisíc, je to vubec možný?!? Takovahle slozenina be papiru?    [Carlos01]   03.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celkový pohled.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Raději nechat než renovovat takto http://aukro.cz/jawa-350-354-kyvacka-r-v-1956-i644 2236161.html ma tam kastlik panelka, motor opískovaný, podsedlláky z 353.. Škoda.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2016
Odpověď  Tady je to celkem hezky popsané: http://www.oldtimer-markt.de/ratgeber/grundlagen/Z ulassung-ohne-Fahrzeugpapiere
Jinak jde to i v Polsku, jen u nás se všechno musí honit přes veteránské značky. Nechápu, že to není ještě sjednocené, když nám jde DE v EU jako vzor.
Tuhle jsem to vyprávěl technikovi na dopravnim inspektorátu a nevěřil, že něco takovýho jde. Není to zas taková věda, ale papírování a stání na úřadech s tím nějaké bude.    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2016
Odpověď  Carlos01:blizsie informacie ohladom prihlasovania veterana v nemecku nemate? Tiez som pocul o tejto moznosti ale nic konkretne.    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2016
Odpověď  Já bych ty kývačkové rád odkoupil (bohužel pérácké na výměnu nemám).
Mám v té mé 354 vyměněný motor za lehce novější, tak by se to dost hodilo.
Také ale nejsem toho názoru, že to má mít stejnou cenu jako pérácké 350, ne-li větší...    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2016
Odpověď  Nevím no. Výměna kývačkového karteru v ceně 3000 (cca - ?) za pérácké, které většinou pod deset nekončí se mě nezdá jakoby echt gold :D. Ale to je jen hledisko ceny.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2016
Odpověď  pro david k,bloky jsou odlite do pisku stejne jako 18 nemaji diry pro uchyceni segmentu startovani a chybi pouze nalitek a uchyceni na kryt retezu,znalci to poznaji,pridam foto,prvni kyvacka dvoupaka a bloky na jednopaku maji jiste rozdily    [Zeus]   16.08.2016
Odpověď  proto je chci vymnenit,techto kyvacek dvoupak je min nez 18 peraku,takze by nemel byt problem vymnenit    [Zeus]   16.08.2016
Odpověď  To bych si radši koupil kartery na péráka než ničit kývačkové.Takto předělaný motor nemá z historického hlediska žádnou cenu,je to jenom předělaný paskvil.    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2016
Odpověď  Zdravim,mam bloky na prvni kyvacku 354-00XXXX,je to pod 6000 tisic,opravdu hezke bloky,parove,shanim na perose typ 18,nechce se mne tyto nicit,pokud ma nekdo zajem,vymnenim za peracke,jinak budu nucen je predelat.Kdo bude mit zajem dejte vedet,jsou jine,nez pozdejsi na 354,toto jsou dvoupakove...,nizke cislo    [Zeus]   14.08.2016
Odpověď  Je to všecko origo barva. jen odstíny nesedí,..časem seženu nebo i snad mám,..jen prozatím tohle.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2016
Odpověď  pekna prace ale je pravda ze jak se to sklada tak zalezi jak trefili odstin v fabrice a pak jak hodne byla moto na slunku tady kdyby byly ty plechy tmavsi tak je to spice ale stejnak smekam. bude delat radost    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2016
Odpověď  dolin: hezká práce, škoda že ten kastlík neladí s podsedlovým plechem... ten je nastříkaný nebo originál?    [meela]   12.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  po    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vždycky to jde. Jen to chce štětstí na díly, pokud toto není tak peníze a hlavně čas!!
Naše poslední Jawa (125/355 1960) před (7.7.2016) a po (1.8.2016).    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2016
Odpověď  slusny prace na tom bude ale kdo ma rad patinovky ji oceni    [Free]   02.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nádrž přikoupím, jinak dneska jsem si dvě hodinky trochu pohrál se starým benzínem a čistidlama a nevypadá to zas tak zle, jak se původně zdálo...    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2016
Odpověď  Chromování vlastní nádrže mě stálo včetně pošty stejné peníze a to jsem měl nervy jestli nebude opět reklamace a jak dlouho to bude zase trvat.    [ventil]   23.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna vec - co s timhle? Mel bych tam, nez se to nekde oficialne nafoti, pribouchnout 354 na zacatek? Nekde jsem tu uz podobne cislo motoru zahlednul-znamená to nahradni dil nebo da se z toho čísla neco vycist?
Ted jsem navic objevil nove nachromovanou nadrz za 4500 komplet připravenou na lak, tak jsem na vazkach jestli nedokoupit vyfuky+kolena od hadravka, drobnosti nechat nachrimovat a nehodit ji komplet do laku, mam ted pekne dilema....    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2016
Odpověď  To je dobová úprava dle mého gusta. Pérákokývačkopanelkopůllitr. Jak zpíval kdysi Honza Vyčítal o Cadillacu.    [Stenly]   22.07.2016
Odpověď  Pánové. V tomto případě jde o dobovou úpravu motocyklu. Téma dobových úprav je zcela odlišné téma, se kterým nemá otázka přístupu k této kývačce nic společného. Prostě je rozdíl, zda zachováte individuální úpravy dělané původnémi majiteli, nebo zda provedete individuální úpravy během renovace.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2016
Odpověď  Určitě zajímavý a původní kousek...    [ventil]   21.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavé - v sekci Pérák se rozplývají jak je úprava stříbřenky (či šedého laku) na kolech, bocích nádrže a tlumičích výfuků krásný, a tady je to problém ? ?
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 2013/0348703001431695460.jpg    [radekb] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2016
Odpověď  a nebo udělat lidového vojáka    [ventil]   21.07.2016
Odpověď  Kývačka je dnes už tak běžná motorka, že když budeš chtít zaujmout, musíš jí nechat rezatou :))    [Ladic]   21.07.2016
Odpověď  Já osobně bych tedy kola buďto s citem vyřezal, očistil středy, koupil nové špice a novy vypletl. Ty rezaté dráty nevím teda jako no. Ráfek buďto funglovku nový (replika jako je myšlena) a nebo teda po důkladné kontrole, očištění, pasivaci a nalakování vypletl zpět. Dle stavu a osobní logiky po demontu.....
O ložiskách, mazivu, nových paknách a stočení středu ani nemluvím. To bych udělal automaticky bezdebaty.

Barevné variace bych nějak extra neřešil. Nádrže byly jak chrom/8850, tak stříbro/8850, tak slonová kost/8850 a i celostříbrná (dnes to celkem věrohodně inituje Celox) s červenou linkou. Bavíme se o velkých kývačkách. Udělal bych nádrž tak, jak si ji měl v originále.

Časem (za pěníze a to nemalé vzhledem k modelu), bys sehnal i originál původní patinové díly jako světlo typ "půlbuben (odhad ceny tak 3000 za patinovku), kolena (500,- až 1000,-??), podsedlové plechy (odhad je tak 3000), rybiny výfuky (2000,-)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2016
Odpověď  Právě že tam tyhle barevný kombinace moc neřeší, např. tady nahoře je dobová fotka lidovky 354 z roku 55, kde má jak kola, tak nádrž ve stříbřence:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=117&idtop=168047    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2016
Odpověď  Co a jak se dělalo najdeš u jawarmaniaka na jeho stránkách    [ventil]   21.07.2016
Odpověď  OK, takže zatím hliníkové rouno a pěkně ručně obrousit jak kolena, tak výfuky (snad to půjde, jsou tam občas i dost velké šupiny), ocistit benzínem lak, vzit ho tempem popr. jinou lestenkou.... Kola muzu dat opiskovat a znovu stribrenka, tak se pocitam i original delaly (neni po chromu pamatky), ale nádrž jsem myslel, že se tak dělala taky? Alespoň se to tak zdá pod tou vrstvou rzi na ní....    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2016
Odpověď  Nedávno se na facebooku řešil podobný příklad, avšak šlo o Jawu 350 OHV. Nalezená v ošuntělém, ale výjimečně nedotčeném stavu. Šťastný majitel, dědic, už byl natěšený, jak ji bude renovovat. Naštěstí se nás našlo dost na to, abychom mu tento čin rozmluvili.Tedy rozmluvili. Bude záležet jen na něm, jak s našemi radami naloží. Věřme, že než ji uvidíme někde v inzerci, nenapadne ji zbytečnou renovací. Můžete si říci, že Jawu 350 OHV je o něčem jimém. Je. Ale zásady jsou a budou vždy stejné.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.07.2016
Odpověď  S těmi testacemi už zacházíme příliš daleko. Něco jiného je testace na historickou původnost a něco jiného je legalizace vozidla pro použití na silnicích. Jasně. U nás jsou tyto dvě rozličné věci zkoubeny do jedné, ale to je jen proto, že náš stát je takový jaký je.
Ne každý u svého starého vozidla potřebuje doklad o tom, že je dochované v původním stavu a má tedy deklarovanou historickou hodnotu. Někdo chce prostě jen provozovat staré vozidlo v době, kdy diktát doby žádá vše staré z provozu vytěsnit. Podívejte se třeba do Británie, kolébky veteránů. Lidé si zde veteránů užívají. Pokud nejde o výjimečný kus, který logicky vyžaduje odborný přístup, tak nemají problém cokoli přimontovat, odmontovat, upravit. Hlavně, když se svezou a udělá jim to radost. Je to jejich majetek a tečka. Co je komu do toho.

Já osobně vždy doporučuji více přemýšlet než konat. Jakákoli zbytečná práce na historickém vozidle jeho cenu nezvýší, v mnoha případech paradoxně sníží. V případě běžných vozidel bude vždy platit, že největší cenu budou mít ta vozidla, na které nikdo nesáhl. Kdyby tato Jawa jen tak ležela zakonzervovaná v garáži, tak její cena bude stoupat úměrně stáří a vývoji na trhu. Pokud se s ní cokoli udělá, tak se její hodnota sice zvedne, ale cena, za kterou se bude dát prodat bude vždy nižší, než budou náklady do ní vložené. Čest výjimkám.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.07.2016
Odpověď  Calos01- místo kotouče vem do ruky hliníkové rouno    [ventil]   21.07.2016
Odpověď  Pokud někde testují HV že je místo chromu i třeba zašlého stříbřenka a lakuje se nádrž na modelech, kde se nikdy nelakovala je to samozřejmě špatně, jestli to tak někde funguje brzo přijdeme o možnost znova dostat na silnice stroje, které se tam díky naší legislativě už nikdy nedostanou. Už jsem taky něco slyšel o zpřísnění podmínek a jsem pro.    [ventil]   21.07.2016
Odpověď  Chlapi co pro začátek zkusit vzít mosaznym kartáčem ve vrtacce boky nadrze a vyfuky, co to udela?    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2016
Odpověď  Já bych se přikláněl k tomu NIC NENATÍRAT. Buď udělat pořádnou renovaci a nebo uvést do provozuschpného stavu nálezový stav, jen s výměnou poškozených dílů. To, že budou na motorce rezavé díly, nemůže mít žádný vliv na testaci. Motorka nejezdí na lesk, barvu ani chrom. Důležité je, aby na motorce byly díly původní a v původní úpravě. Případně repliky dělané dle původních vzorů.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.07.2016
Odpověď  Pro představu - jedno moto s šedými boky na nádrži -
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=117&idtop=131985    [radek]   21.07.2016
Odpověď  Já bych to vzal ještě trošku jinak a teď bez ohledu na originalitu. Chceš co nejdřív jezdit? Nalakuj to stříbřenkou co má být v chromu, oprav co nejlépe lak a nalešti a zkus udělat veteránskou testaci. Pokud bude motor funkční tak bych do něj nesahal. A časem uvidíš, třeba seženeš něco hezčího, nebo něco úplně jiného a toto zase prodáš. je velmi jednoduché koupit nepojízdnou motorku, rozebrat a několik let ju mít v bednách. Rozebraných nepojízdných motorek jsem za posledních 20 let posbíral více (prase, pérák, sportka apod...) a vzhledem k jiným prioritám (renovaci předválečného auta) prozatím leží v bednách tak jak jsem je získal, i když bych se rád svezl.    [HonzaBK]   21.07.2016
Odpověď  Nástřik chromem je pěkný a ani není drahý. Mám některé části nárazníků u auta zachráněné touto metodou a nepoznám, které jsou chromované a které ne. Ale je to technologie podobná lakování a tudíž pro díly výfuku asi nepoužitelná.    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.07.2016
Odpověď  Mám obavu, že ten nástřik chromu bude darda jak to Brno a na kolenech asi shoří, použité chromy se dají ještě sehnat. Já jsem nedávno dal do světa origo ještě nikdy nepoužitá kolena 250 a 350 ale pouze levá po 3 ks, tlumiče a další na burzách třeba sežene.    [ventil]   20.07.2016
Odpověď  Ještě k tomu chromování. Možná by stálo za to zvážit nastříkat díly chromem (barvou). Technologii má zmáklou Moto Kenny, viz jeho stránky. Nevím co to stojí, ale bude to asi levnější jako běžný chromy nanášeny elektrolyticky. Možná, že by to na ty staré díly bylo docela vhodné...tedy myslím proti té stříbřence, jinak samo sebou upřednostni klasické chromování.
K technické stránce a stavu motoru není co dodat, to si Carlos musí odhadnout sám.
Jinak ta barva se dá rozleštit a pak zakonzervovat přestříknutím polomatným lakem (ať to zas k těm "chromům" trochu pasuje.... Koroze pak nebude pokračovat. Celkově bych se toho nebál není to Bugatti nebo Ferrari.... :-)    [Gripen09]   20.07.2016
Odpověď  Nikdo se nechce hádat, vidím že ses v náhledu taky posunul, ale názory typu přetřít chromy a mluvit o renovaci, nebo restauraci jsou trochu mimo. Ono vlastně pokud bude na bílých je to jedno, na srazech a akcích je takových strojů plno na rozdíl od kompletních pěkných renovací, asi ti doktoři mají stroje jen v garážích. Mám po renovaci dva stroje (jeden na V), další zachovalou patinovku a nyní rozjíždím renovaci 475 na V. Znova přeju ať se daří.    [ventil]   20.07.2016
Odpověď  Hlavně se tu kvůli tomu nezhádejte, koukám že není žádný jednotný názor co s tím.
Podívejte se na to takto - mám jednu z prvních 250 specialek z roku 36, kolik jich je dochovaných v původní barvě? Kolika majitelům před 30ti lety radili v hospodě veteranistí odborníci, že to je shnily ať to přetře...a kolik máme dochovanych kusů teď a kde jsou ceny s dochovaným lakem?
Osobně se nakonec přikláním k tomu doopravit chromy případně dokoupit dily, ale zachovat originalitu, tak jak mohla vyjet z linky... žádná lidová tvorivost.    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
Odpověď  Neměl jsem sílu přečíst všechny předchozí přízpěvky..tento motocykl je zralý jen na renovaci. Ano, konečně začínáme oceňovat původní stavy ale ZACHOVALÉ původní stavy. Toto je nekompletní chudinka v hodně špatném stavu určená výhradně k renovaci tzn k veliké investici. Pokud chceš původní motorku na které jen něco málo opravíš a budeš jezdit, měl jsi koupit jinou.    [Arpi]   20.07.2016
Odpověď  Souhlasím, že barvit to co nikdy barveno nebylo je nesmysl. navíc to bude vypadat hrozně. Jinak z vlastní zkušenosti vím, že lakované díly vydrží víc než chromované. Ta koroze vůbec nemusí být hloubková a vůbec nemusí být všude. Pokud bude garážována a provozována v suchu, tak není třeba nijaké zvláštní konzervace. Konkor bohatě stačí. Motor může spolehlivě běhat i po letech. Pokud je v pořádku převodovka a klika, tak je vyhráno. Zjistit stav válců je hračka. Je možné, že nebude třeba ani dělat výbrus. Samozřejmě může být vše i inak, ale proč na to nejít s nadšením a optimismem?
Kolena určitě půjdou sehnat původní, jen mírně potlučená. Výfuky jsou bez šance. Na sehnání kluzíků a ostatních dílů v původním patinovém stavu chce čas. Do té doby může motorka počkat, nebo jesdit na replikách. Vůbec v tom nevidím problém. Kývaček co se lesknou jako by byly od kolotočářů je hromada, proč nutně přidávat další?
Znovu opakuji. Podívejte se na fotky z minulých srazů Péráků a bude vám vše jasné. Perfektně renovované české motorky nechme doktorům, právníkům a všem těm, kteří nemají šanci zvládnout jejich opravu vlastními silami.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.07.2016
Odpověď  Restaurace, renovace to ano, ale dávat do barvy díly které se nikdy nelakovaly je něno jiného. S pokusem obnovy barvy lze souhlasit a že nové chromy za rok zajdou, to možná pod okapem. Nazdar renovátoři.    [ventil]   20.07.2016
Odpověď  Takže na rovinu. Ak naozaj chceš jazdiť niekde ďalej tak to musíš všetko do skrutky rozobrať a všetky spotrebné diely vymeniť (všetky gumové diely, ložiská, tesnenia, lanká, kabeláž a pod.) Motor je čistá lotéria, ale predpokladám to isté. Takže vlastne GO celej motorky. Kto to niekedy robil mi dá za pravdu, že tie drobnosti a práce sú minimálne polovica ceny renovácie celej motorky do pôvodného stavu.
Plechy a hlavne rám sú napadnuté koróziou, pravdepodobne hlbokou, takže samotné ošetrenie a zabránenie ďalšej bez opieskovania nebude vôbec jednoduché. Tá chémia tiež niečo stojí a výsledok vôbec nie je taký jednoznačný ako sa tvrdí. Plus laborovanie s farbou a dotieranie poškodených miest, čo je otročina ak to má vyzerať slušne a nie štetkovo.
Chrómy kompletne na odpis, takže buď nové (pálka)alebo používané zachované (pálka), prípadne striebrenka alebo iné farby (historická hodnota nula, nazvime to diplomaticky dobový tunning = nemá nič spoločné s veteránom)
Takže suma sumárum zainvestuješ kopec peňazí do stodolovej rekonštrukcie (renovácie?) a budeš mať doma paskvil natretý striebrenkou s nulovou historickou hodnotou a mizernou spoľahlivosťou ale na veteránistických značkách. Osobne radšej poriadnu renováciu a máš pokoj na jazdenie a zábavu na najbližších desať rokov. Ale rozhodnutie je na tebe, ako si to spravíš tak sa budeš voziť.
Howg....-;)    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
Odpověď  Není to jen o penězích . .. Je to o rozumu. Starý obraz by jste asi taky akrylátem (či jemu podobným lakem) nesku.vili. Naše veřejnost se teprve učí co je to veterán, a co je to renovace, restaurace, nebo totální rekonstrukce, a replika.
Zapomněl jsem na kryty zadních tlumičů - ty taky do chromu. Toho chromování bych se nebál, i on časem zajde, "svítit" to bude jen první rok. Pokud, tak zkus napřed
dát jen kolena výfuku nové chromované a tlumiče výfuku do šedé (matné černé) a jen tak najdeš kompromis. Stejně tak s nádrží - napřed bych boky nalakoval šedou a "viděl bych", jak to vypadá.
A lak ? No i ten jde "dolakovat" - koupit syntetiku 8850, do ní "kápnout" černou syntetiku pro správný odstín ((1-2 kapky - vyzkoušej v malém množství na malé ploše či nejlépe na jiném dílu než z té motorky. Cca po čtyřech až šesti hodinách zkus "spoj" rozleštit. Předem původní lak zakrýt.
Je to veterán, starý, "oprýskaný", většina z nás už se taky "neleskne" :),
a pokud ano, do této kategorie dříve či později dojde . . . :D :D :D .    [radek]   20.07.2016
Odpověď  http://www.eurooldtimers.com/cze/testace-historick ych-vozidel.html    [ventil]   20.07.2016
Odpověď  Já bych vše rezavý co mělo být chromovaný nastříkal na stříbrno, výfuky asi na černo, nebo pro testaci taky na stříbrno a časem jak by byla barva škaredá tak na černo. Nádrž bych nastříkal taky na šedo s červenejma linkama, dal bych asi nový sedlo, samozřejmě lanka pneu apod. Do motoru bych taky nešahal. Zbytek vyleštit, pokud je nějaký díl opravdu hodně reazvej, zkusil bych sehnat jinej míň rezavej.
Když si přečteme pravidla testace veteránů, tak lakování (originál nebo jiné nemá vliv na veteránskou testaci. takže i když budu mít růžovou nebo žluto nebo strakatou motorku, tak bych asi měl podle pravidel testaci dostat. Pokud by jiný odstín nebo kvalita laku měla být důvodem neudělení testace, tak by polovina veteránů - aut nejezdila.    [HonzaBK]   20.07.2016
Odpověď  Diky vsem za nazory, zkusim vycistit a vylestit lak, jak to pujde a pak s tim zajdu za mistnim veteranklubem jestli by prosla verze s novymi vyfuky, jinou nadrzi, nachromovanyma kluzakama a rameckem svetla.
Ventil: Majitel jsem ja, nemusis o me mluvit ve 3. osobe, podsedlaky jsou naprosto netknuty, elektrika taky, stav na fotce je prvni slozeni z dílů bez šroubů, tak tam holt ten svazek visi, to z toho ale nedela KO elektriku...jo a stodolu nemam ;)    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
Odpověď  (Carlos01):
Mám taky takovou(rok 1955,půlbuben),stav asi o něco horší,lak ještě víc zrezlejší a nebo vybledlejší..Řešil jsem uplně to stejné.Bez TP a navíc zrezlé!! K čemu to?? nakonec to mám jako rezavku patinovou na koukání :))
Pokud nevíš co s penězi tak renovuj,ty asi víc víš..z fotek jde málo poznat co s tím.Jinak bych se pokusil o patinovku.    [Smart] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2016
Odpověď  Souhlasím s robinez. Ty evidentně velmi hodně rezavé plechy (neřeším chrom) a to jsme neviděli stav podsedláků vydávat za patinu? No to teda nevím, majitel zřejmě jde směrem ke stodolové renovaci, pokud ji udělá stroj zůstane aspoň v celku a to bude pozitivum pro jeho budoucnost. Pozn. ta trčící eletrika pod nádrží vypadá opravdu jako nová ...
Koupil jsem nedávno 353, která léta stála v suchém prostředí s originálními chromy tak mám asi vlastní etalon patinovky i když už mám averzi k tomuto výrazu, za který se tady dá schovat kde co. Ať se majiteli daří v renovaci.    [ventil]   19.07.2016
Odpověď  Toto jsou dilema, které si musí každý vyřešit sám. Pokud je stav motoru a hlavních dílů dostatečně zachovalý, tak není důvod k renovaci laku. Jsem toho názoru, že pokud zrezlé chromované díly nahradíš novými replikami a zbytek motorky necháš původní, tak to musí pro testaci stačit. Je to v podstatě minimálně možný zásah pro to, aby byla motorka plně funkční a zároveň minimálně zasažená renovačními zásahy. Mnoho lidem se takový přístup nelíbí, ale kdyby takto postupovali renovátoři od 70. let, tak jsou v naší zemi veteráni na zcela jiné úrovni. Renovace laku může přijít kdykoli v budoucnu, třeba od dalšího majitele. Až zpracuji fotky ze srazu Péráků tak sem dám fotky Péráků, které jsou právě tímto způsobem renovovány. Sice si každý nových kolen, výfuků a dalších detailů hned všimne, ale jako celek to nijak zle nevypadá.

Vymyslel jsem pro toto takový terminus technikus. Něco jako... Uvedení vozidla do stavu, v jakém by se nacházel, kdyby byl do dnešní doby normálně provozován.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.07.2016
Odpověď  Tak jasně, že klasická výměna lanka brzdy gumy, duše, ložiska, futra mne nemine, to bych ale dělal tak jako tak a nepřijde mi to jako nějak finančně náročný položky, spíš časově - stejně jsem si teď na výlety dal do kupy ČZ 250/475 Sport a 200km není problém.
Na motor ale sahat nebudu, chytá na šlápnutí, nic nezvoní, stejně tak zapalko vypadá jak z fabriky - takhle jsem ještě zachovalé neviděl. Elektrika jakbysmet, ta je jak nová, nezpuchřelá, nikde žádná izolačka, všude ochranné koncovky...
Kola do stříbřenky není problém, tak originál zřejmě i byly, ale co s výfuky? Nemám problém s tím koupit od Hadrávka novotu s kolenama, ale pak to bude jak pěst na oko.... Stejně tak jako rámeček světla - ten origo s patinovým chromem neseženu. Přední spodní kluzáky taky ne, pokud chci dodržet verzi tlumičů a nedávat tam novější....
Zadní tlumiče po otočení jsou po vyčištění OK, nádrž budu muset sehnat jinou zachovalou, tahle je hrozná, ale ten zbytek viz výše netuším...    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2016
Odpověď  Je to jenom o penězích, práci a času. Promiň taková podokapová vražda na 300km výlety je nesmysl, možná do lesa na hřiby nebo na ryby i bez tp. Podvozek od brzd, ložisek, kyvky, pneu a komplet vidlice je bez repase šrot, elektrika steřelá atd., motor je otázka věštění z koule. Lak a nové chromy jsou jen pozlátko nakonec. Postavili jsme 354/1958 z daleko horšího základu.    [ventil]   19.07.2016
Odpověď  .....když prostě všechny mechanické části projdeš, dáš nová lanka, ložiska, těsnění, pneumatiky... dodám tlmiče, uloženie kyvky, sedlo, elektriku, dynamo proste okrem laku všetko rovnako ako pri renovácii. Samozrejme práve tieto drobnosti sú spolu dosť drahé. Staré diely v dobrom stave (výfuky, kolesá, teleskopy, nádrž a pod.)na burzách tiež nie sú za pár korún... A zrazu zistíš že jediné čo na tej moto nemusíš robiť je opravovať lak, čo je iluzórne, lebo ten lak zďaleka nie je taký zachovalý, aby si sa ho nemusel ani dotknúť.
K tomu zistíš že motor je na odpis, alebo sa ti po pár 100 km rozpadne kľukové ložisko, prípadne vypadávajú rýchlosti a pod. Takže skôr či neskôr políš motor a vzhľadom na opotrebovanie polovicu dielov budeš musieť aj tak vymeniť. Keď to všetko zrátaš a napatláš tou striebrenkou o ktorej tu všetci básnia budeš mať "patinové" moto s polovicou nepôvodných dielov a nulovou spoľahlivosťou. A ak som to správne pochopil chceš s tým jazdiť na výlety a predpokladám dosť ďaleko, takže si dobre zváž či sa budeš chcieť voziť, alebo stále niečo opravovať, prípadne voziť pokazenú motorku domov na prívese...
PS - viem o čom hovorím, ročne na 353/58 a 361/66 odjazdím cca 5000 km a väčšina sú dlhé trasy, nie 20 km do roboty. Takže keď sa niečo vážnejšie po..re domov to neodtlačíš    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2016
Odpověď  Rámeček světla a kluzáky přední vidlice bych dal do chromu (nebo sehnal starší
v patině). Ostatní bych natřel stříbřenkou (šedou), ložiska kol bych vymyl a znovu namazal tukem, vnitřky blatníků odrezil a nalakoval proti korozi. Motor podle potřeby v jakém je stavu, skontrolovat hlavně ojnice na klice a oko pro píst.
Přidal bych jen nové kroužky a motorka pojede lépe jak nová ( rychlejší zajíždění).
Časem seženeš na burzách i díly v lepším stavu, tak je pak vyměníš . . .
Viděl jsem tlumiče výfuků natřeny matnou černou a taky to prošlo . . .
A sedlo opravil. Dobře to popsal níže "meela".    [radek]   19.07.2016
Odpověď  zase moc nevěř tomu že se ti to rozpadne pod zadkem, když prostě všechny mechanické části projdeš, dáš nová lanka, ložiska, těsnění, pneumatiky... tak to pojede úplně stejně spolehlivě jako renovovaná leštěnka. Takže opravdu záleží pouze na tom jak se ti to vzhledově líbí víc. Já bych třeba na takový stav sehnal zachovalou nádrž, výfuky a další potřebné věci a byla by to kráska, navíc na kývačku to vyjde oproti renovaci levněji (ale ty ceny už taky nejsou co bývaly...). To je postup který mě osobně baví mnohem víc než to někam hodit, aby udělali chromy, lak... a čekat. Navíc výhoda takového stavu je, že tě tolik neštvou provozní šrámy, ty se prostě jenom připočtou k těm starým :-)
Na burze jsem jednou slyšel krásnou hlášku kterou jsem vzal za svou: "nejhezčí je stav, kde není poznat kde začíná rez a končí patina" :-D    [meela]   19.07.2016
Odpověď  Nezabudnite, že fotka veteránu je VŽDY o 100% lepšia ako skutočnosť,takže v reále je to moto úplne zhnité a pri rozobratí sa nájde ďalších X problémov, ktoré treba urgentne riešiť, ak to má bezpečne jazdiť. A je jedno či to bude jazdiť každý deň, alebo raz za rok, zabiješ sa na tom úplne rovnako.....

Za mňa určite kompletná renovácia, je to síce drahšie ale určite vhodnejšie na prevádzku a hlavne sa ti to nerozpadne pod zadkom pri 80 - 100 km/h. Je to drahé ? Nuž "bez penez do hospody nelez", takže ak chceš niečo takéto mať (starú motorku), musíš pre to aj niečo urobiť. Na konci na tom aj tak budeš seieť ty, takže šetríš koniec koncov len na svojom živote.

A čo sa týka zachovania patiny, hrdza nie je patina, hrdza je znakom že sa majiteľ o svoju motorku vôbec nestaral a nechal ju hniť pod odkvapom skoro až do jej smrti, kým sa nenašiel niekto, kto sa ju pokúsil zachrániť.
Táto moto nie je o patine, je to hrdzavý nekompletný kus šrotu, dobrý základ na renováciu, ale nič viac.    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2016
Odpověď  Já bych na ní vyčistil lak,chromované díly bych vyměnil za původní v pěkném stavu,kola mají být v tomto roce výroby stříbrná tak bych je tak udělal a byla by s toho pěkná motorka v původním stavu.A k těm veteránským dokladům,když jsem viděl co může jezdit na veteránských dokladech za vraky shnilé mercedesy,předělané a shnilé gazy tak nevím proč by tahle motorka nemohla projít,kdyby jí majitel dal do pěkného původního patinového stavu.    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2016
Odpověď  Slušný základ na kompletní renovaci, dobrá koupě spousty starostí a výdaů. Taková štětkopatinová nízkonákladová renovace ve stříbřence ti na testování HV předpokládám asi neprojde, to už by mohlo jezdit na V opravdu všechno. Rovnou se přeptej na podmínky u testačního komisaře ať předejdeš zklamání.    [ventil]   18.07.2016
Odpověď  No otázka je, kdybych nechal udělat i chromy a lak, jestli bych měl vůbec šanci na veteránské doklady s neoriginálním o dva roky novějším motorem (který má navíc překleplé číslo - zřejmě náhradní díl, má tam cosi ve smyslu "3/8 - 1039"). Něco by se dalo ušetřit na "lidové verzi" otázkou je, jestli se tahle v lidovce vůbec dělala....    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2016
Odpověď  Ja by som to nechal tak (pokracovat v patine),
akurat skontrolovat brzdy, motor, elektriku
a samozrejme nahradit rez striebrenkou :)
Renovovat do ciastocne alebo do nova mozes kedykolvek,
ale k zaujimavemu patinovemu povodnemu stavu sa uz nevratis...    [jozef]   18.07.2016
Odpověď  Tak pokud veteránské, tak tohoto typu je tolik, že z našich by ti je nedal asi ani jeden z komisařů. Také se přikláním k nákladnější renovaci. Bylo by dobré sehnat ta čísla, protože s veteránskými bys musel dosáhnout kvůli testaci poměrně vysoké autenticity a nějaké fidlání stříbřenkou by ti asi neprošlo. Zkus se poptat ve veteránklubu u vás, co na to. Jinak postavit to na cedule EU jde snad i ve spřáteleném Polsku. ;)    [verdom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2016
Odpověď  Já se většinou kloním k zachování patinového stavu, ale v tomto případě jsem na vážkách. Možná by bylo lepší, kdyby tuto motorku koupil někdo, kdo by ji chtěl použít jako statický exponát. Pokud ale má spolehlivě jezdit, k tomu na normálních číslech, tak nezbyde než ji nákladně renovovat. Píšu záměrně nákladně, protože renovace bude tak jak tak stát více, než je cena v nálezovém stavu.

Pokud by někdo chtěl takovou motorku renovovat na profesionální úrovni, tedy dosáhnout vysoké úrovně renovační kvality, tak se asi jen těžko obejde bez služeb profesionálů a jejich práce něco stojí. Tím nechci říci, že i v domácích podmínkách nelze udělat zázraky, ale většinou to opravdu nelze. Druhá věc je, zda v případě Jawy má smysl dosáhnout špičkových kvalit. Dobrý výsledek udělá i přiměřeně poctivá práce v domácích podmínkách.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.07.2016
Odpověď  No, sdělím ti svůj pohled na tvůj stroj.
U tohoto stavu bych už asi šel do nějaký renovace. Jestli chceš chromy do stříbřenky, tak opravit už i lak by bylo tak za cenu 2x stříbřenka, takže lak tak 10-15 tis. a u tý stříbrný bych se nebál jít do komaxu (už mne tu kamenují). Jak je to pak s veteránskýma číslama nevím, řeším si jenom bílé značky.
No a můj odhad na total renovaci :
Tedy chromy (i repliky) 12 tis., profi lak + linky 15 tis., GO motor + el.in.10 tis. zvládnul bych to pro sebe pořídit od známých fachmanů do 40 tis. nevím kde se pořád berou ty ceny renovace za 100 tis. ?
Nicméně do stroje bez bílé SPZ bych já peníze necpal.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2016
 Přidat odpověď   (69) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006