MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307260 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 120 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 21.10.2020 14:51  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Kývačka s hlinikovým motorem


 Hledám informace ke kývačce 353,výrobní číslo rámu 353000104 s motorem o č.-353-S-000104. Motor celohliník s dvěmi svíčkami.    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  To číslování by mělo být v pořádku, nebude se jednat se o výrobní číslo ale o označení součásti. V katalogu to asi nebude dohledatelné protože levý a pravý karter je většinou označen dohromady jako "motorová skříň" a karter samotně nešel objednat.    [Martin Štindl]   21.03.2020
Odpověď  Ještě k identifikaci
kartry jsou spárované pod č.4384, ale každý je jiný!
Výrobní číslo u sekundáru je 353.11.279, druhý ma číslo .353.11.261    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.na válci    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor mám už smontovaný, po GO. Ale ta čísla jsem trošku zvětšil...
Na válci je 27.353.13.801 znak 4331.2 a na hlavě
je 353.13.810 znak 4331.2    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2020
Odpověď  nemas na ty hlave nebo valci vyrazeny naky udaje? na svedu je vyrazeny s 553 tady pokud by to bylo tovarni by to mohlo byt taky nejak ty dily musely rozlisovat pri vyrobe to co je na foto jsou cisla odlitku z toho nevim zda se da neco zjistit skus to blejsknout z obou stran na svetle bez blesku    [free]   07.03.2020
Odpověď  V mládí něco podobného občas stavěli kluci doma i ve Svazarmu, přikláním se ke skládačce z různých motorek.    [vintera]   06.03.2020
Odpověď  Nevíte, existuje dodatek katalogu náhradních dílů k SuperSportům 559/03 a 353/07?    [Jarek]   06.03.2020
Odpověď  No však to tvrdím taky :-)    [meela]   06.03.2020
Odpověď  Meela:je to 353/08 a nie superšport.rám má mať oko na side a nádrž bez Cz a bez krúžku.sedacka na panty.v prototypovou knihe asi tiež nezistí nič.    [Jumbo]   06.03.2020
Odpověď  Meela: Maska se spínačkou jde taky vyměnit. Kdyby to byl stroj dovezený z USA a ne z Polska, kde to ojezdili stejně jak u nás, tak by to trochu "nabouralo" kapitolu o Super Sportech. Ale i tak je to vzácný stroj oproti klasické 353.    [Jarek]   06.03.2020
Odpověď  Jo tenhle typ podle výrobních čísel taky tipuju (mimochodem popisky u fotek jsou špatně, je to až rok 1956), ale plechařina je skoro celá špatně a odpovídá spíše tomu supersportu - maska se spínačkou, dvoudílné plechy na kryté sání, sériové kastlíky (měly by být rozšířené), nádrž se znakem jawa-čz (má být bez čz, navíc není vidět jestli má spínačku nebo ne)...    [meela]   06.03.2020
Odpověď  Schránky mohly být za tu dobu vyměněny, jsou to tři šroubky. Historie SuperSport.

http://www.jawamania.info/historie/detail.aspx?historyid=38    [Jarek]   06.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jarek]   06.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Meela: Na fotce to neklame, je tam úchyt na side. Stejně jak měla 354/08.    [Jarek]   06.03.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Na fotce to asi klame, vypadalo to na úchyt.

Karburátor rozhodně není určující věc, člověk ho vymění tak za 3 minuty :-) , navíc 2924 je tak na 175 a né na soutěžní motor. Karburátor 2928H je rozhodně starší, přidávám článek z roku 1955...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2020
Odpověď  Ne na rámu úchyt na side není,bohužel ho teď nemám doma, je u lakyrníka, který čeká na pokyn, jakou barvu má na nést...

Je to všechno zajímavé, proto mi to vrtá hlavou. Světlo do toho může vznést číslo karburátoru, našel jsem tam 2924SBB-17b (nebo SBD-17b).
(co mi trvrdí jeden pan karburátor 2928H se do výroby dostal prý až, nebo po roce 1964...)
Přední a zadní ráfek nejsou steně široké, no a oproti 353/08 nemám na kastlících šrouby k uchycení sport.čísla...(ani tam nikdy nebyly mám to otrýskané) pouze na masce a ty tam zjevně jsou z fabriky.
Když jsem psal do Jawy, tak mi sdělili, že archív nemají....    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2020
Odpověď  Je to motor z modelu 353/08, resp. 354/08 byla soutěžní kývačka. Motor z kývačkového supersporta je značený 557 a z panelkového supersporta je značený SS 559.

https://www.motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=dodatek04    [Jarek]   05.03.2020
Odpověď  Zase na fotce se mi zdá, že má rám oko na side, to s tím moc nehraje. Číslo motoru také ne. Ale je pravda, že ostatní věci na supersport sedí víc než na soutěžáka z 56 co jsem psal dříve...

z NTM nepomohli?    [meela]   04.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.válce    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  no, přiklaním se k té 353/07, jak jsem si četl co obnáší, tak indučku s dvěmi vývody tam mám, převodové poměry souhlasí, výfuky jsou kratší, na pření masce jsou šrouby pro číslo...
přikládám výrob.č.válce, a hlavy, snad to k pomůže k určení typu.    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2020
Odpověď  koukam ze supersport ma jiny znaceni motoru    [free]   01.03.2020
Odpověď  vyfot i zbytek motoru ale vypada to na soutezaka nebo toho supersporta

https://www.motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=dodatek04    [free]   01.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za přízpěvek! To číslo motoru co mám vypadá takto...    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2020
Odpověď  Není to supersport? https://www.motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=dodatek04    [Banjokid]   16.02.2020
Odpověď  a existuje i katalog, nejsou tam ale obrázky dílů jako v sériovém katalogu, pouze seznam odlišných částí od série

https://etovar.eu/cs/jawa-libenak/1444-katalog-nahradnich-dilu-a-dodatek-k-obsluze-jawa-35308-35408-libenak.html    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020
Odpověď  super, vyzkouším, děkuji!    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  No motor by měl být jinej komplet, kartery, spojka, válec, hlava, klikovka, převodovka... Podívej se tady do fóra předválečných jaw, najdeš tam kontakt na pana Arnošta z národního technického muzea, píše ostatním info o jawách podle výrobního čísla. Má k dispozici "prototypovou knihu", kde podle výrobního čísla najde i nějaké info navíc (ale asi nic o barvě, spíš komu to bylo prodáno a podobně)    [meela]   06.02.2020
Odpověď  no, nebo Hatatitla    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  Možná na tom jezdil Vinetou za Rybanou :-))))    [old shatterhand]   06.02.2020
Odpověď  no, nemám k tomu velký techničá..., čili přesný model a rok nezjistím, každopádně šrouby na čel.masce to má, jestli sloužily k uchycení závodního čísla..., nevím.
Moto jsem zachytil v Polsku. Trebas filtr sání, to má už pod sedadlem. No a polák mi kupř. tvrdil, že moto mělo modrou metalízu se stříbrnými linkami..., to co je na fotu to vytvořil sám... Jestli tomu tak bylo nezjistím, moc jsem nepátral a nechal jsem vše otrýskat... Teď když dávám dohromady motor, tak vidím spoustu nětradičních věcí...    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  To bude nejspíš ročník 1956, ale některé díly už asi budou vyměněné... třeba výfuky by měly být spíš delší...

tady jsou pěkné fotky

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=129&idtop=206784    [meela]   05.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  blíže viz foto (moto jsem rozebral a prochází komplexní opravou), kola jsou 16", výfuky doutníky-krátší než u kývačky, řazení a start páka jako u peráka..    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2020
Odpověď  Je to celé moto nebo jenom rám s motorem? Třeba soutěžní motory byly v první polovině 50-tých let většinou označeny P250-xxx, typ 353 mohl být možná později před libeňákem 553? Podle vnějších znaků by šel přiblížit rok výroby, má to kola 16" nebo 19"? Matice kolen výfuků jsou na válci jako u kývačky (vnější) nebo u panelky (vnitřní)?    [meela]   05.02.2020
 Přidat odpověď   (33) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006