MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306456 příspěvků |7520 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 149 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 10.8.2020 13:41  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

akutní rada Jawa 250/592 dobíjení


 Zdravím,
řeším akutní pomoc otci,který se vydal na cestu kolem čr bez vape :)
jawka začala zlobit - regulátor furt cvaká a napětí se objevuje a ztrácí.vypadá to na špatný kontakt,ale snad někde ve vynutí..zkouší se to proměřit a zprovoznit ať pro něj nemusím potupně s vozíkem kamsi k Třeboni,ale bez výsledku.
Kdyby ste měli kontakt na někoho kdo se v dynamech a dobíjení u jawek vyzná,byl bych vděčný.Třeba stačí rada po telefonu..Díky
fstranak@centrum.cz
605354659    [Franta]   12.07.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Když si někam vyjedu, běžně měřák a pájku nevozím, natož věci na rozebrání dynama, proměření a proletování studených, nebo nefunkčních spojů, ani seznam prodejen kde si koupím AEV.
Původně psal, že neví, zda zlobí dynamo, nebo regulátor.
Jinak na cestě buď spravíš svépomocí, případně seženeš někoho v místě kde jsi, nebo je asi snazší vyměnit celý díl, který ti někdo doveze, ať můžeš jet dál po ose, a ne na vozíku..    [Beat]   13.07.2020
Odpověď  Tak nějak to pošolíchal,a jede,asi to zlobí vážně regulátor,aev je montáž téměř bez úprav,to zvládne,půjčí pájku,drát,měl by k tomu být i návod.jen ho někde po cestě sehnat.ale zatím to dobíjí,tak sem zvědavý,co se vysype dnes. Pardubice-značím si :)
Díky za pohotové reakce!    [Franta]   13.07.2020
Odpověď  Pro Beat.Co chceš seřizovat,když použiješ AEV?? Výměna je práce na 30min. Mechanické relé na motocyklu nedá dohromady nezná pořádně ani jeho funkci.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2020
Odpověď  Rada nad zlato, viz níže..na cestě bude určitě měnit AEV..
Jinak sežeň v dědině u sebe jiné zapalování a celé ho vyměň.. neuškodí vzít s s sebou i rotor. Pokud nemáš , stav se Pardubicích:o)funkční seřízenou sadu rotor a stator najdu..    [Beat]   13.07.2020
Odpověď  Omluva, blbě jsem to pochopil, píšeš, že Vape není potřeba a dynama jsou nezničitelná. S tím souhlasím.
I původní regulátory (relé),pokud mají dobré kontakty a jsou správně seřízené, dělají svou práci dobře.
Problém trochu nastává při denním svícením, na které to nebylo navržené. Pro ty, kteří jezdí dlouhé trasy je určitě v dnešní době lepší volba Vape.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.07.2020
Odpověď  Už to přeposílám,děkuji!    [Franta]   12.07.2020
Odpověď  Jen maličké upřesnění - Vape není dynamo, ale alternátor.
Jinak OK.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.07.2020
Odpověď  1)Stator je 6 cívek zapojeno v serii.Ve spojení cívek může být studený spoj.Případně chyba bývá v nýtku,kde je připojena kostra.
2)S rotorem pokud má čistý komutátor a proškrábané drážky nic neuděláš.
3)Dynamo vyzkoušejte bez relé a regulačního odporu statoru.Spojte rotor a stator pararelně na sebe a k tomu žárovku aspoň na 24V.Opatrně s plynem izolace nemusí vyšší napětí vydržet a bez regulace se indikuje okolo 20V.Já tak zkouším sobě dynama běžně.Pokud bude žárovka svítit a zvyšovat jas podle otáček chyba je v relé.Stačí koupit AEV někde po cestě a jízda může pokračovat.
4)Pozor pokud od sebe oddělí rotor a stator bude pravděpodobně potřeba dynymo znovu nabudit.
Vape není potřeba tyto dynama jsou nezničitelná.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2020
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006