MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307257 příspěvků |7552 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 159 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 20.10.2020 19:53  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

zapojení relé


 předpokládám, že se již řešilo, ale konkrétně můj dotaz jsem v diskuzi nenašel... opět dotaz na 354, spínačka v nádrži... předchozí majitel jezdil na novější a hlavně výkonější dynamo... já jej prozatím chci nechat, nejsem si ale jist, jak propojit s externím relé... prosím tedy o radu...Má se propojit kontakt 1 a 2 na dynamu s kontaktem D a M na relátku? Ovšem který s kterým? 1D a 2M či obráceně. A pak ještě kontakt na relé R propojit s přepínačkou s ampermetrem na pozici 51? Nic víc co se týká relé nepropojovat? A nebo nějak úplně jinak? Prosím o komentář a radu, díky.    [berni]   31.08.2020     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [mara] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2020
Odpověď  Dobrý den,
dovolím si zneužít téma na můj dotaz, nevíte někdo jaký je úhel kuželu čepu klikovky u panelky na straně zapalování (pod dynamem/rotorem)? Děkuji za odpověď.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2020
Odpověď  Pokud motor poběží pěkně, bez střílení do výfuku a do karburátoru a půjde za plynem, tak by se dalo říct, že kondík je OK.
Podle Dočkala se dá funkčnost kondenzátoru ověřit pomocí střídavého napětí 230V a žárovky...
Myslím, že dnes každý druhý multimetr už umí změřit kapacitu 0,22µF    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2020
Odpověď  propipnul jsem multimetrem kladivko a nebylo vodive spojeni mezi jeho kontakty... po ocisteni je uz na svicce jiskra. Otazka je, zda to opaleni kontaktu neni dano spatnou funkci kondiku, ktery nezamezuje jiskreni    [berni]   21.09.2020
Odpověď  Zkontroluj kontakty na kladívku a spojení s kabelem. Kontakty můžou být zaolejovaný, zoxidovaný, nebo orezlý. Při otáčení motoru musí mezi kladívkama při zapnutém klíčku přeskakovat jiskra. Taky může být zkrat na kladívku mezi izolačníma podložkama, nebo ve zkratu celé kladívko. Pravděpodobnost že bude kondenzátor totálně ve zkratu je malá.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2020
Odpověď  zapojil jsem konecne a testuji, nehazi ale jiskru jedna svicka. Prohodil jsem pokusmo draty na civkach (z kladivek) a zacla palit druha svicka... tedy civky, kabel, faja ani svicka vadne nejsou... Odhaduji kondik na kladivku, co myslite?    [berni]   19.09.2020
Odpověď  díky, takto to tedy zkusím napojit    [berni]   01.09.2020
Odpověď  Podle fotky statoru to vypadá že tam je osazen regulační odpor(dva žluté vodiče připojené ke svorkovnici M označené číslicí 2). Mělo by se to propojit takto:
Z kontaktu statoru označeného "1" na svorku regulátoru značenou "D"
Z kontaktu statoru označeného "2" na svorku regulátoru značenou "M"
A pak propojit regulátor se spínačkou:
Z kontaktu regulátoru označeného "D" na kontakt spínačky označeným č.61
Z kontaktu regulátoru značeného "B" na kontakt spínačky označeným č.51
Pokud není jisté jak bylo původně polarizováno dynamo tak ho pro jistotu nabudit podle toho jak se bude zapojovat akumulátor.    [Martin Štindl]   01.09.2020
Odpověď  mam ten bez odporu, 50 W. Takto to jezdilo, nez jsem pred deseti lety stroj rozebral do krabice ( tedy jen odpojil rele a spinacku, nic vic nic min tam nebylo) . Zda je kombinace tohoto rele a dynama vhodna nevim, ani netvrdim, predchozi majitel tak jezdil. Ja bych rad opet motor rozjel tak jak je, az casem treba osadil origo dynamo. Tedy D na 61 a B na 51 ? a kostrit + baterie, tedy pro jistotu rele na ukostrit propojenim na + baterie?    [Berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Při zapojení této kombinace(stator dynama bez držáku regulátoru/relé PAL Magneton) je potřeba přizpůsobit k sobě stator i regulátor. Existují totiž dvě provedení Magnetonu - regulátor bez regulačního odporu a s regulačním odporem(viz na fotce vpravo). V případě že regulátor nemá regulační odpor tak rezistor musí být zapojen na statoru dynama.
Kontakty relé Magneton jsou funkcí takto:
D(61) - kontakt uhlíku a kontrolky dobíjení
M - kontakt budícího vinutí statoru
B(51) - kontak baterie    [Martin Štindl]   31.08.2020
Odpověď  diky, tedy zelena na D (2D), bílá na M (1M)... a dále musí jít z D a B drat na spinacku? zde ale porad nevim ktery kam ( na 51 a 61)? letak k rele uvadi zeleny, modry ci cerveny, kyvacka ve schematu vede ze svorkovnice rele ke spinacce cerveny a zluty....    [berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Marek]   31.08.2020
Odpověď  označení kontaktu na spínačce beru dle tohoto schématu https://media0.7x.cz/images/media0:50fe2072ab49b.jpg/El.Jawa+%282%29.jpg    [berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  a jestě foto použitého relé    [berni]   31.08.2020
 Přidat odpověď   (14) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006