MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307702 příspěvků |7573 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 25.11.2020 06:13  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Neplacení povinného ručení


 Zdravím , nemáte prosím někdo stejnou zkušenost? Zdědil jsem po dedovi Jawu ČZ 250/353 rv 1957 , která je stále na značkách a není v depozitu. Děda si neplatil od roku 1999 povinné ručení a ja teď nevím jestli mužů moto na sebe přepsat aby tam nebyl nějaký dluh. V ČKP neexistuje žádný záznam o pojištění ani dluhu jako kdyby nebyla pojištěna nikdy. Mám ale z roku 99 ustrizek z pojistky. Psal jsem i na ministerstvo financí informativní otázku bez údajů a čekám na odpověď.
Děkuji Karel    [SegalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  S koupí vozidel bez předchozího placení PR mám jisté zkušenosti. A musím říci, že ne vždy pozitivní. Obecně je placení PR na majiteli/provozovateli. Pokud by ČKP vymáhala poplatek, tak by dluh přešel do pozůstalosti jako i jiné dluhy, např. bankovní, operátorů, dodavatelů energie a pod. Záleží také na tom, jestli bylo moto v pozůstalosti řešeno a jak. ČKP má na vymáhání lhůtu jednoho roku o de dne, kdy se toto dozví.

V případě zákonného řešení pozůstalosti má povinnost placení PR ten, kdo oficiálně moto zdědil o de dne zdědění. Problém je trochu ten, že dědicem se stáváte v okamžiku úmrtí zůstavitele. A od tohoto dne by měl dědic platit PR za zemřelého, stejně jako i jiné poplatky (nájem, energie, splátky apod.) Pokud je dědiců více, je jen na jejich dohodě jak toto budou činit. Jinak narostou dluhy, které se stejně později mohou stát součástí pozůstalosti.
Shrnuto, bylo povinností zemřelého platit PR a od jeho úmrtí povinnost přešla na dědice.

Pokud nemá ČKP moto v evidenci, nemůže porovnat dobu pojištění podle evidence registrovaných smluv na tuto registrační značku, a do doby než se přiznáte nemá z čeho vycházet, což je určitá výhoda.
Spolehnutí se na benevolenci ČKP je ze zkušenosti téměř mimo realitu.
Podle všeho není moto ještě v dědictví vyřešeno, protože by jinak úřad požadoval pojistění k převodu, nebo by se moto muselo při převodu uložit do depozitu, což je jedno z řešení, protože od té doby není povinnost platit PR a ČKP o předešlém stavu nemá informace.    [Luboš]   17.11.2020
 Přidat odpověď   (1) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006