MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308460 příspěvků |7624 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 21 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 22.1.2021 03:07  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Jawa 175


 Zdravím všechny potřeboval bych poradit mám jawu-čz 175/356ku. Jakmile ji nastartuju tak mi do 6v baterie vrací až moc proudu (13-14V). Chtěl bych se zeptat v čem bude problém, jestli v regulátoru nebo v něčem jiném a jak jej vyřešit děkuji.    [LUBOŠ]   21.12.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Regulátor AEV z Kroměříže - jsou docela odolné, ale je nutné dodržet polaritu při zapojování akumulátoru.    [Martin Štindl]   22.12.2020
Odpověď  A kdybych už kupoval nějakou náhradu za regulátor, mohli byste mi nějakou doporučit. Děkuji Luboš    [Luboš]   22.12.2020
Odpověď  Docela běžný jev při nefunkčním regulátoru. Dynamo produkuje toto napětí a regulátor jej nedokáže umravnit. Obvod vinutí cívky pro regulaci napětí bude poškozen anebo jsou kontakty regulace poškozené, znečištěné. Opravu a seřízení pro laika nedoporučuji. V mládí jsem je pro široké okolí opravoval, seřizoval.
Buďto výměna anebo zkušeného elektrikáře. Staré regulátory se obtížně seřizují, protože bývají napadeny opakovanými pokusy majitelů a jejich mechanika je různě poškozená. Obvyklou závadou, způsobenou letitým provozem jsou rovněž opálené kontakty, které řádné seřízení neumožňují. Seřízení regulátoru se jeví jako nepříliš složité (podle knihy), ale v praxi je starý regulátor opravdu dobře seřídit docela fuška. Po čase zlobí opět. Pokud by se sehnal regulátor původní nový, zánovní, tak seřízení jde dobře. Moderní náhrada jde namontovat bez problémů.    [Luboš]   22.12.2020
Odpověď  Trochu podrobněji - takže dochází k přebíjení akumulátoru? Tj. že do akumulátoru tlačí regulátor velký proud 13-14 Ampér!!!?(ne Voltů). Anebo regulace nestabilizuje napětí na cca 7 Voltech ale je skoro dvojnásobně větší? A hlavní otázka - je akumulátor této 175/356 ukostřen PLUS(!!!) pólem jak má být?    [Martin Štindl]   21.12.2020
Odpověď  Problém bude nejspíš v regulátoru. Řešení je několik:
Sehnat si dobovou literaturu (například údržba motocyklů Jawa od Dočkala), kde je popsaný princip mechanického regulátoru - pochopit to a zkusit opravit. - zadarmo
Sehnat jiný regulátor, buď originál nebo novodobou elektronickou náhradu (např AEV) - investice pár stokorun až tisícovka
Koupit celé bezkontaktní zapalování (VAPE) - investice pár tisíc...    [meela]   21.12.2020
 Přidat odpověď   (5) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006