MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315085 příspěvků |8093 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 50 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 3.10.2023 16:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Moja Jawa 250


 Dobry den, rad by som sa s vami podelil o moju Jawu, ktoru mam po dedovi.
Dedo ju kupil v roku 62 cize ide asi o jednu z poslednych 353. Neviem presne dokedy na nej jazdil ale ja som ho na nej nikdy nevidel (som rocnik 85). Ako mlady cucak som na nej spravil tuzing. odkapotil som ju a nieco som natrel striebrenkou - toto dnes strasne lutujem.
Diely co som demontoval by som mal mat vsetky. Chcel som motorku dat na kompletnu renovaciu ale cim dalej tym viac sa priklanam k tomu ze by som sa ju pokusil skor restaurovat resp. ju ponechat v povodnom stave len vsetko vycistit, lak sa pokusit vylestit a zakonzervovat. Co sa tyka motoru tak pravdepodobne bude treba na nom daco porobit. Motor sice pred 18 rokmi po niekolko dekat trvajcej pauze, co motorka stala v garazi nastartoval a na motorke som sa vozil ale nerad by som daco zanedbal. Niektore diely, nenavratne poskodene alebo chybajuce (napr lanko tachometru) bude treba urcite vymenit za nove.
Co mi robi najvacsie vrasky su diely napatlane striebrenkou. Na kovovych dieloch sa tej striebrenky az tak nebojim. Prinajhorsom sa z vyfuku obrusi, horsie je ze som tou striebrenkou napatlal aj diely co su v laku.
Skuaim pridat par fotiek, budem vdacny za kazdy nazor ci renovovat alebo skor sa pokusit nechat povodny stav a vycistit co pojde. Inak na motorke sedia vsetky cisla so stitkom...
Vdaka Pajo    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021     Přidat odpověď  
Odpověď  Mate pravdu, jak som sa mohol taku kktinu opytat...    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2021
Odpověď  Teda Pajo, ty budeš fakt expert, když se musíš ptát na kontrolu žárovek v držáku. Jinak k tomu tachometru - má to cejchování VDO, tedy 1000ot/min. odpovídá rychlosti 60km/hod, 1000 otáček odpovídá 1km na počítadle vzdálenosti.    [Bohumil]   26.02.2021
Odpověď  Soryjako učivo základní školy jak zapojit 6V žárovku nedáš?..To hachometru strčíš vhodnou třeba nějakou tyčku, nebo origo náhon a protočíš, jestli rafika reaguje je možná ok, ale kalibrace to nebude.    [. ]   26.02.2021
Odpověď  chlapci vdaka za komenty aj fota. Este by som sa chcel spytat, ak vyberem tachometer tak da sa nejako otestovat ci mi funguje? napr napojit ho nejako na vrtacku a pripadne okontrolovat tie kontrolky ako svietia ja neviem napr napojenim na baterku?
vdaka    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  dobíjení červená vpravo    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2021
Odpověď  Zapojení dle fotky neodpovídá originálu    [. ]   25.02.2021
Odpověď  Oprava: dobíjení samozřejmě vpravo    [Kadel]   25.02.2021
Zobrazit dokumentOdpověď  Našel jsem nějakou fotku na netu, na kontrolky je vidět právě tím otvorem v tachometru, který slouží i k osvětlení od hlavního světlometu. V realitě to moc vidět není, člověk si je musí nastavit sám na sebe, podle toho jak na mašině sedí... V tachometru je kolem dokola kroužek z průhledného plastu, který býval v místě kontrolek i trochu obarvený, aby se zdálo že je kontrolka dobíjení červená a kontrolka neutrálu oranžová. Žárovky jdou koupit v pohodě, správně mají mít 2W    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2021
Odpověď  Koupíš 6V/2W, nebo 1,5?, dobíjení vlevo si můžeš obarvít na červeno třeba fixou, vlevo neutrál, zapojení viz. příslušné schema    [Kadel]   25.02.2021
Odpověď  Vdaka Meela, daju sa tie ziarovky este kupit?
Nahodou nemas foto jak by to malo svietit ked je to vsetko funkcne?
dik    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2021
Odpověď  A samostatné podsvícení tachometr nemá, pouze parabola světla má v sobě výřez, kterým je tachometr (trochu) osvětlen - tacho má v přední části také výřez    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malé kývačky (175 a 125) mají ten držák zvlášť, ale systém je stejný    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa má držák kontrolek přímo na držáku tachometru viz foto    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2021
Odpověď  Ahojte, nemate pls niekto fotku budikov kyvacka 353/04 ako vyzera podsvietenie a ako tam svietia kontrolky?
dakujem    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2021
Odpověď  Ano vyskusam na nejakej neoakovsnej casti. Popravde som sa bal aby mi to nesundalo aj lak.
Vdaka    [Pajo6507]   22.02.2021
Odpověď  Aceton potřebuje nějaký čas působení aby zabral. Acetonem napustit nějakou tkaninu, přiložit a obalit třeba igelitem. Po nějaké době začne působit a ta doba se musí odzkoušet podle toho jaká je to barva, jak je stará, kolik má vrstev. Pouhé natírání obvykle nestačí.    [Luboš]   22.02.2021
Odpověď  mk64 tiez ma to napadlo ale vobec netusim jak by sa to tam mohlo dostat...    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak aceton s tym absolutne nepohol. Jedina cesta bola mechanicky to odstranit...    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Odpověď  Je to zajištění přední kapoty na nějaké auto    [mk64]   22.02.2021
Odpověď  Na jawu to nebude, součást zámku dveří???    [Kadel]   22.02.2021
Odpověď  to na kývačku není, ale co to je to netuším :-)    [meela]   22.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jj zajtra by som mal mat aceton tak skusim...
Ozaj chlapci neviete ci ta vec co je na kastliku je nejaka suciastka z motorky? Mal som ju v krabici medzi ostatnymi dielmi a nepamatam sa uz ci to bolo ja motorke alebo nie. Diky    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2021
Odpověď  to si počkej na aceton, jestli to šlo takhle dobře bez něj tak s ním to máš hned...    [meela]   18.02.2021
Odpověď  Ahoj, skusal som zatial co som mal doma kedze do obchodov teraz moc nechodim. Najprv technicky benzin - bez uspechu, riedidlo s6006 - bez uspechu, lieh - bez uspechu. Tak som tu striebrenku na spristaka hubkou na riad a jarou zodral. Ale len kym sa neobjavil cerveny lak. Potom som zvysok striebrenky opatrne brusil tempom. Este ma napadlo ze zajtra skusim frajerkin odlakovac a este by som chcel skusit ked otvoria obchody odstranovac naterov ale to najprv skor na napriklad vyfuku ktory neni lakovany a nehrozi ze sa poskodi aj lak alebo na rafikoch...    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2021
Odpověď  To vypadá docela dobře. :-) Nebál bych se toho acetonu případně bych vyzkoušel ředidlo (C6000) a když hodně experimentovat tak Methyl Ethyl Keton, ale to už bych byl opatrný. Čím jsi to zatím vším zkoušel?    [miskamar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celkom to ide. Toto je testovaci diel kde si skusam rozne pripravky...    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2021
Odpověď  CO mám letitou zkušenost, tak ve všech oblastech života se najdou lepší a horší lidé. Stejně je to i v kovošrotech, které navštěvuji přes 40 let. Při hledání specielních, neobvyklých věcí bývá i specielní cena. Ale u běžného sortimentu, jako plechů, trubek, jeklů, kulatiny, hřebíků či šroubů jsem se ještě nikdy nesetkal s nějakou neobvyklou cenou nebo podmínkami odkupu. Když jde o pravidelného zákazníka, který se navíc nesnaží za každou cenu nakoupit co nejlevněji, většinou je i nižší cena a větší vstřícnost. Kdo ale přijde nakoupit se slovy "co za to chcete, stejně se to tu jen válí", tak odchází s nepořízenou a pocitem křivdy.
Je to jako sedět v hospodě, poručit si vodu a diskutovat o ceně, že za stovku mám doma celý kubík.    [Luboš]   17.02.2021
Odpověď  Nebuďte naivní, šroťáci jsou už dávno vychytaní a vychc***, ale občas se tam dá něco objevit. Jinak i atyp šrouby jsou v eshopech a bazírování na šroubech bez značení nych nepřeháněl.
Po nutné kompletní renovaci ty "kdovíjaké" díly a originální bude zkoumat pod lakem kdo, bude to víc Jawa a co luft v duších?    [Kadel]   16.02.2021
Odpověď  Opravit motor, brzdy vidlice a nechat v původním stavu. Kompletní renovaci z kdovíjakých dílů (pod lakem to není poznat) může mít každý kdo má peníze. V originálním stavu je jich omezený počet.    [tečka]   16.02.2021
Odpověď  Letitou zkušeností je navštěvovat pravidelně nejbližší kovošroty, být zadobře s obsluhou a starých matiček, šroubečků je na metráky. Právě těchto "pokladů" vyhazují lidé celá vědra, protože je nikdo nechce přebírat. Jde jen o to se s obsluhou dobře domluvit, aby je nevysypali a nechali stranou. Doma se to přebere, občas i nějaký karburátor, či zapalování se ve vědře najde a zbytek se zase prodá zpět. Ale chci upozornit na to, že obsluha prodá dráž a vykoupí vždy levněji.    [Luboš]   16.02.2021
Odpověď  Jasne ze sa da kupit, ale bezne niektory nekupis, resp uz budu vyzerat inak.

Co som ja nevedel zohnat v beznych obchodoch so spojovakom : M8 sroby a matky na 14 kluc, sroby s polgulovou hlavou s drazkou, sroby s polozapustenou hlavou s drazkou (ako su napr sroby na spinacku na nadrz). Navyse sesthanne dnesne sroby maju oznacenie na hlave, co povodne nemali... proste neni to ono. Preto, ak sa da ja preferujem zachovat povodne.

Imbusy krizove tiez neznesiem na jawe    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2021
Odpověď  Ale i spojovák se dá taky koupit a nemyslím jen ten SK leštěný nerez. Nové šrouby ještě snesu, ale křižáky a imbusy jsou prasárna, která se často vyskytuje.
Vše je jen o prioritách a financích. Teď dělá chalupu, potom přijdou starosti s dětmi atd. Já se k tomu dostal až skoro v 50 a buď se tomu bude věnovat, nebo ať to hodí pod plachtu.    [Kadel]   16.02.2021
Odpověď  a este jedna rada - zachovaj a pouzi povodny spojovaci material pokial je pouzitelny.
Hlavne sroby a matky M8 s hlavou na 14mm kluc, pripadne M8x1 na motor a nadrz, mensie M5/M6 sroby s polgulatou hlavou s drazkou atd aj so sesthranom. Dnes uz take nekupis resp tazko sa zhanaju. Dnesne nove sroby potom na motorke posobia ako past na oko.

Resp vseobecne nevyhadzuj nic z povodnych veci a ked tak az na konci ked budes spokojny s vysledkom ;)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2021
Odpověď  ten perak je fakt paradny...absolutne ma nerusi ze neni dokonalo vylesteny    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2021
Odpověď  Nádherný Pérák. Ano, toto je asi nejlepší přístup k historickému vozidlu, pokud to stav a majitelovy nervy a peněženka dovolí. Výhodou, a to dost zásadní, je, že člověk nemusí mít strach jej normálně užívat. U naleštěného zamrzí každý škrábaneček a strach zamezí užít si motorky tak jak se patří.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  este jedna, vysledok po repase (este je tam par replikovych dielov)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vidim to v principe rovnako ako JB a miskamar :)

Pred podobnou dilemou som stal ked som kupil Peraka pred par rokmi, nebol kompletny, bol bez papierov. Rozhodol som sa ist cestou kompletneho repasu stroja a GO motora (motor bol nepouziteny v stave v akom som ho dostal). Cielom bola motorka na ktorej sa da normalne jazdit a nebudem mat stres ze niekde nieco oskriem z noveho laku atd.
Dlho to trvalo (aj stalo dost penazi...) kym som pozhanal chybajuce povodne diely ktore by zodpovedali stavu zvysku stroja, podarilo sa mi aj zohnat papiere a mam radost z vysledku.
Situacia podobna ako Pajo - hodiny a hodiny stravene cistenim a osetrovanim dielov, povodneho spojovacieho materialu, oprava ramu, "tlmicov", nove hlavove lozisko, loziska v kolesach... (opravene miesta osetrene zakladovkou a lokalne streknute sprejom). Ale STALO TO ZA TO!

Dnes bohuzial zase nejazdi :( (motor na oprave) ale na jar bude snad zase kompletny.

V roku 2018 som si s nim zajazdil na pretekoch PGP (Perak Grand Prix Bernolakovo) a celkom uspesne ;). Toto by som urcite nerobil mat ho zrenovovaneho

Pajo drzim palce!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2021
Odpověď  Pajo: barvu zkus sundat acetonem.pokud to nepůjde,sehnal bych jiný v původním laku.    [Pavel]   15.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po 2    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po 1    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pred    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry den tak penazi do toho mozem dat len tolko aby to nijak nepocitíla rodina a neutrpel zivotny standard. Aj ked pri takejto jawe to asi nebudu desat tisice...
Dnes som daco skusal na zadnom svetle a celkom to ide...    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Pajo6507: Ano, tohle byl v podstatě můj přístup. Táta měl starou 250, první motorka na které jsem jel byla 250 a protože táta tu svou prodal ještě když jsem do toho neměl co mluvit, tak jsem si pak chtěl pořídit vlastní, což jsem udělal. Dal jsem ji do stavu, v jakém ji měl táta a má pro mě citovou hodnotu, ne finanční. Jsou na ní věci, které odborníka dráždí, ale já ji mam pro radost a ne na výstavy. To samé s mým fichtlem. Když mi bylo patnáct, tak jsem dostal střep na polní cesty a až když jsem se uklidnil, tak jsem ho nastříkal a sehnal k nemu papíry. Ne kvuli veteránství, ale citové hodnotě a doufám, že dokud budu živ, tak ty stroje zustanou v rodině. Jezdím s nima krátké výlety pro radost a na větší mám toho Enfielda, jak psal pan JB, který má evidentně přehled a taky zdravý názor. Člověk se tím nesmí nechat finančně sežrat. Neměl by se dostat do stavu, kdy těch peněz bude litovat. :-)    [miskamar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Odpověď  mate pravdu, mozno syn ju po mojej smrti streli :)...ale to uz ma asi trapit nebude    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Odpověď  Je správné, že si chcete motorku ponechat v rodině. Už z tohoto důvodu bych volil spíše restaurování než renovování. Respektive spíše generální opravu.
Ale pozor. U každé motorky jednou dojde ke konečnému zúčtování. Někdy je to prodej, jindy vyřizování pozůstalosti. Jsou lidé co je to trápí a také co je to netrápí.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2021
Odpověď  Dobry den, vdaka za nazor.
Motorka je po mojom dedovi, chcem ju na obcasne vylety. Ja som sa doteraz veteranom nejako extra nevenoval. Ale ked uz tu motorku mam tak by bola skoda neporobit ju. Ja ju mam uz dlho ale az teraz som "dorastol" do toho aby som ju porobil. Predavat sa nikdy nebude. Tych v lepsom pripade par tisic euro sa nevyrovna hodnote, ktoru ta motorka ma pre mna. Raz ju po mne snad zdedi moj syn.    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Odpověď  Můj názor je podepřen léty zkušeností. Pokud do takové motorky vrazíte hodně peněz, a tomu se pokud chcete aby vypadala pěkně, nevyhnete, tak ta motorka ztrácí původní význam. Pokud se renovace nezhostí renomovaná firma, tak při případném prodeji, který žádnou motorku nikdy nemine, nikdy nedostanete to, co jste do ní vložil. Práci nepočítám. Pokud však zůstane ve stavu nálezovém a jen se poléčí poškozené detaily, kdykoli ji, a se ziskem, prodáte.
Pokud se na motorce chcete něčemu učit, baví vás dělat motorky, tak se dnes nabízí hromady technicky zajímavějších motorek a ve finále i lacinějších. Ale to je jaksi věcí každého soudruha samého. Jawa má krásnou historii, ale až na výjimky příliš obyčejné motorky. Proč asi dnes mnoho příznivců starých Jaw pokukuje po nových Royal Enfield 650? Protože nejen že dobře vypadají, ale i dobře jezdí. Pokud se rozhodne s něčím jen tak vyjet, tak Jawa zůstane v garáži.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim vsetkych,
vdaka za vase komentare. Chcel by som vsetkych poprosit, aby sme viedli diskusiu slusne a bez zbytocnych utokov a urazok. Vsetkych nas spaja jedno a to laska k starym vozidlam.
Po precitani vsetkych prispevkov to vidim nasledovne. Motorku sa pokusim rozobrat a vsetko dokladne vycistit od mastnosti bordelu striebrenky atd. Nasledne sa pokusim lakovane casti vylestit - podla vysledku sa bude vidiet ci je to pekna patinovka alebo je to len obuchany crep co je lepsie zrenovavat (ja sa renovacii nebranim a nevidim v nej nic zle pokial je motorka fakt skareda a nema majitelovi robit v takom stave radost. renovovat vsak motorku ktora je pekna v povodnom stave vidim ako nezmysel). Co sa tyka vyfukov tak tie co si pamatam tak neboli hrdzave skor boli matne ako keby tam chrom ani nebol. To iste aj rafiky, nezda sa mi ze by boli hrdzave len boli skratka matne neleskle ako keby bez chromy. Na dobovej fotke z 64 roku vsak vidno ze pochromovane su. Uvidim v akom budu stave ked sa vycistia ale novych vyfukov a rafikov by som sa nebal (samozrejme v pripade, ze bude lak po rozlesteni pouzitelny). Motor by som chcel len vycistit a valec motora natrie na cierno. Ziadne lestenie hliniku nehrozi, pretoze to tak neboli ani ked to bolo nove. Celkovo skusim najblizsie vyfotit detail chromov napr na svetle alebo na riaditkach, aby to videli aj ti ktorych tu tu na fore zaujima. Pneu urcite nove kvoli bezpecnosti. Sedadlo urcite nove - viem ze original bola kozenka ale chcem sa spytat co by ste povedali na kozene (mam sikovneho calunika).
Inak co sa tyka motorky tak cely zivot bola parkovana v garazi nasledne v pivnici v bytovke cize na dazdi alebo vo vlhku nikdy nestala.
Iste nechcem sa s nicim unahlit, tento rok musim hlavne postavit barak s dielnou aby som mal nasledne jawu kde renovovat. Temu som zalozil kvoli tomu, aby som nasiel spravny smer ktorym sa nasledne vydam a aby som sa mohol na renovovanie lepsie pripravit. Podiskutovat, venovat sa studovaniu materialov atd...
Priebezne budem isto pridavat fotky a dotazy.
este raz vdaka vsetkym za rady
Pajo    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Odpověď  to JB: TO je docela zajímavý pohled. :-) Sám bych asi svoji kejvu na polňačku netahal, ale zase pokud to tak cítíš, tak proč ne. To je přece jedna z výhod toho, že těch motorek bylo tolik... Každý ji může použít k čemu chce a ve výsledku nevznikne "škoda" a ta motorka to určitě vydrží. Každopádně když já jsem koupil tu svoji, tak byla přestříkaná sprejem do modra, řídítka domácí výroba, prolomenej rám u stojánku, výfuky byly snad z bizona nebo čeho, vystřižený a chromovaný zadní blatník a už ani nevim co všechno. Takže když přišel čas ji trochu opravit, tak jsem se novému laku, různým chromům a novým dílům nevyhnul. Díky tomu zase uplně necítím, že by měla nějakou historickou hodnotu. Jezdit může všude a hlavní kritérium je jí znova neposlat k zemi... :-D    [miskamar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Odpověď  Já ale o lesních speciálech nemluvím. Ty motorky jezdily všude. Od okresek po polní cesty. Byl to prostě dopravní prostředek pro denní použití v realitě, která tehdy u nás panovala. To, že to plnohodnotný dopravní prostředek není si uvědomovali i sami potentáti a snažili se zemi motorizovat auty. Bohužel jim zcela uniknul západní trend volnočasové zábavy a tak motorky s příchodem Škody 1000MB v podstatě zařízli.
Dnes, kdy se lidé shlédli v bruselských časech, jsou tyto motorky in a dle toho to s nimi vypadá. Najednou se mají lesknout jak nikdy, mají jezdit tam kde nikdy nejezdily. Nebojte, i já moc dobře vím, že v 60. letech stačila k chlubení i obyčejná sportka, protože při tehdejší bídě i taková 250 sportka byla opravdu něco. Jenže pořád to jsou a budou jen ony obyčejné, pro dělnictvo a chudé krajiny světa vytvořené, motorky denního použití. A s těmi se nejvíce zábavy zažije na polních cestách v pantoflích a bez helmy. Mám to vyzkoušené a vím o čem hovořím. Netvrdím, že s nimi třeba nelze vyrazit do světa, ale primárně k tomu byly jsou a budou úplně jiné motocykly.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  to JB: No, žiadne rýchliky to síce nie sú, ale na cestách 2. a 3. triedy som na nich odjazdil tisíce km, takže drviť ich iba na poľných cestách je naozaj škoda. Majú určite na viac a hlavne kvôli ich veku a histórii by som z nich určite lesný špeciál nerobil...... -;)    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já byl vždy příznivcem původního stavu, i když nebyl dokonalý. Nechci polemizovat o stavu technickém, ten musí být samozřejmě v pořádku, ale spíše o stavu laku, chromech atd. V případě, že se bavíme o běžných motorkách jako jsou kývačky, panelky, tak zejména u nich je původní nedokonalý stav značnou výhodou. Těchto motorek si totiž nejvíce užijete na polních cestách a to se moc neslučuje s novým lakem a chromy. K tomu ani nový lak ani chromy nijak nezvýší hodnotu motorky. Dokonce je tomu spíše na opak.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.02.2021
Odpověď  Robinez> to je ono, naprosto souhlasím se vším co píšeš i s tím, že na fotkách vypadá všecho super, daleko lépe než jaká je skutečnost. Mnohokrát se mě to potvrdilo, když jsem pro něco jel, rez místo chromů, praskliny a jiná poškození plechařiny, nepůvodní (prý dobový tuning) a chybějící díly a další věci co nejsou na olítané vráně běžně vidět - tlumiče, ložiska, motor atd., atd.
Sentiment je na hovno, sám jsem investoval do záchrany TP nemálo času a peněz za stroj, kde to ani nemělo jinak ani smysl.    [Kadel]   14.02.2021
Odpověď  A na dôvažok. Radšej vidím pekne zrenovovanú plne funkčnú jazdiacu motorku, ako "pôvodný stav", ktorý je zhnitý, hrdzavý a zanedbaný a ešte mám pri ňom slintať blahom, že tá hrdza pod farbou je "originál". Prípadne zlepeninu z dielov z desiatich motoriek, ktorá je zaručene "pôvodná" .....    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2021
Odpověď  Všetci zabúdate že na fotke všetko vyzerá o 100% lepšie ako v realite. Farba sa asi bude dať zachrániť, ale bude treba hodne dorábať. Ráfky sú pravdepodobne po smrti. Kolená a výfuky tak isto. Ráfky a špice radšej nové repliky ako totálne zlikvidované pôvodné diely, jasne napadnuté hrdzou, t.j. nebezpečné na jazdenie. Gumy aj tak vyhodíš, teda ak sa nechceš niekde na mokrej zákrute zabiť. Takže postupovať individuálne diel po diele, ale keď to všetko skontroluješ pravdepodobne zistíš, že 80% motorky bude treba buď nákladne reštaurovať/renovovať alebo rovno meniť. Spočítaj koľko to bude stáť času a peňazí a podľa toho sa rozhodni. A k tým zohnateľným pôvodným dielom v dobrom stave na inzercii, nuž to bola možno pravda pár rokov dozadu, teraz sa na 99% predáva nepoužiteľný šrot, vyžadujúci kompletnú renováciu pred tým, ako sa dá normálne použiť. PS - tiež mám kývačku po otcovi ale nezabúdam na to že je to bežná pekná motorka, žiaden raketoplán a bolo ich vyrobené tisíce. Hodnota je hlavne emočná, nie finančná a veteránistická.    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2021
Odpověď  Dřív se téměř všechno, dá se říci i bezhlavě a často zcela zbytečně renovovalo. Opískovat, nový lak, chrom, čím víc chromu, tím víc veterán. Nyní je trend opačný, což je dobře. Je to vidět i v poptávce po původních dílech a strojích. Zachovalé původní stroje stojí velmi často i víc , než po nákladných renovacích. Není vyjímkou, že nákladnými renovacemi si renovátoři snížili hodnotu stroje, tedy, kdyby jej nechali tak jak je, měl by větší cenu. Navíc vznikají kopie cenných motocyklů a vypadají stejně jak zrenovované originály.
Mě se naštěstí vždy i tenkrát líbily původní stavy, mají svoje kouzlo, tedy vše co mám je v drtivé většině v původním stavu. Tedy i u této motorky jednoznačně doporučuji zachránit původní stav.    [Jarda]   14.02.2021
Odpověď  Ty ráfky, kolena a další díly prolezlé liškou těžko bude leštit a zachraňovat, jiné než nové bude hledat léta letoucí tak ať si hledá. Renovovaných tuctovek nikde moc nevidím, slátanin spousty, ano.
Finanční náročnost poctivé renovace už dnes není pro každého a stačí se podívat na ceny do renovačních salonů jak to šroubují. Mám zachovalé stroje včetně původních chromů tak i zrenovované.
Tak hodně zdaru.    [Kadel]   14.02.2021
Odpověď  Dovolím si také přidat svůj pohled na věc. Před pár lety bych řekl jasně zrenovovat. Dnes bych se spíš přikláněl k zachování původního stavu. Spíš se dnes přikláním k názoru, ta motorka se stává tuctovkou právě, když se zrenovuje - Všechno nové, vyleštěné, případně vyměněné, dáš jich deset vedle sebe a všechny jsou stejné, už se mi to tolik nelíbí. Tím ale nechci snižovat práci renovátorů, taky jsem tu svou konec konců zrenovoval.
Nicméně, nechal bych původní stav "s licencí v rámci normy" - budou hodně shnilé ráfky = vyměnit, pokud budou hodně zničené výfuky - vyměnit. Vždycky bych se na to díval v klidu dvakrát a s rozumem. :-)    [miskamar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2021
Odpověď  Pokud je to rodinné dědictví, tak mu neraď ať mění díly, ty trubko. Potom už to není původní stav. Má to komplet, tak to sešroubuje, rozleští a hotovo. Nebo jí zrenovuje a nic se nestane. Děda by měl radost. Ty tvoje rady si můžeš nechat pro nesvéprávné...    [J]   14.02.2021
Odpověď  J. Trhni si nohou. Hlupáky, provokatéry a urážející primitivy zcela ignoruji. Je to pod mojí důstojnost.    [Jarda]   14.02.2021
Odpověď  Jardo, ty jsi patinovaný zoufalec...? Kolik ti je?    [J]   14.02.2021
Odpověď  Ale takhle podle fotek ty výfuky nevypadají zas tak špatně. Věřím, že se ti je povede zachránit a použít. A na rovinu. Nové můžeš koupit potom kdykoliv. Ty staré si schovat.    [Jarda]   13.02.2021
Odpověď  U kol bych buď zkusil sehnat patinové, stále ještě jsou ale ani bych se nebál dát nové ráfky, tím se nic nezkazí. Bubny původní, očištěné a nové dráty a ráfky. Výfuky, opravdu záleží, v jakém stavu budou po očištění původní. Ty bych se snažil zachovat. Očisti, uvidíš. Pokud nebudou vyloženě zmuchlané , vyrezlé , zachovat. Pokud budou, sehnat buď lepší, nebo koupit kvalitní nové, ony časem patinu též chytí. Tachometr buď sehnat jiný a přestrojit a nebo vyměnit. Pracovat v klidu, nespěchat.    [Jarda]   13.02.2021
Odpověď  Jako že je dílů i patině v inzerci ještě dost? No to jsem se hodně zasmál. Když dá i nové díly a bude tu tuctovku občas používat patinu nové věci taky chytnou. Furt lepší jakože patinka stříbřenkou na kamna. Nefunkční tachometr si nech zrepasovat, prostě bude mít nový rámeček i kolečka.    [Kadel]   13.02.2021
Odpověď  Nové chromy na patinovce budou jak pěst na oko. Kamarád má po tátovi 250 panelku a dal na ní nové kolena, výfuky a madlo. Sám uznal že to přepísknul a shání origo ve slušném stavu. Dílů na 353 je ještě dost a pořád se objevují na inzerci další a další. Nesnaž se renovaci uspěchat    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2021
Odpověď  vdaka za vsetky nazory. ak by som sa rozhodol ponechat povodny stav co napriklad s rafikmi ktore uz nemaju asi ani naznak chromu. vymenit ich alebo nie? pripadne aj vyfuky a kolena? bola by velka zvrhlost mat nove vyfuky a rafiky a zvysok stary? taktiez prosim o nazor co s takym tachometrom, ktory je asi nefunkcny; opravit z novych suciastok alebo len ho sfunkcnit tak ako je? inak skusal som dat striebrenku dole s obyc zinkou na riad a nasledne brusnou pastou a vyzera ze by z toho cosi mohlo byt.
pekny den Pajo    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2021
Odpověď  servus Zkoušíš provokovat??    [Jarda]   12.02.2021
Odpověď  Mas obycejnou omselou kejvacku, kterych se vyrobilo silene mnozstvi, historicka hodnota je nula. Klidne ji zrenovuj.    [servus]   12.02.2021
Odpověď  Jednoznacne NErenovovat! Ta motorka vobec nevyzera zle.
Striebrenka - ako pise Jarda - skus riedidla, pri troche stastia pojde dole a cervena jawacka vypalovana zostane. Ja som takto uspesne vycistil zadne svetlo (natrete na modro) a kryt retaze (natrety na cierno) acetonom. Trva to, chce to trpezlivost, dostatok handier atd ale ide to! Nezabudni dobre vetrat, najlepsie to robit vonku. Pripadne skus ine riedidlo. V krajnom pripade vyskusaj (na kusku) gelovy odstranovac starych naterov ale pozor na dobu aplikacie aby ti nezozral aj cervenu farbu. Nasledne vycistit/vylestit napr Tempom.
Sedlo zozenies aj original v dobrom stave. Pripadne chybajuce diely alebo vadne skus vymenit za jazdene originaly co budu vzhladom pasovat k motorke a mas krasny patinovy stroj s "nezaplatitelnou" originalitou a rodinnou historiou    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021
Odpověď  Tak samozřejmě že zachovat původní stav, to je jediná správná odpověď, navíc když je motocykl po dědovi. V žádném případě nerenovovat. Těžce bys toho jednou litoval. Navíc nevypadá vůbec špatně. Pustit s do toho pomalu s rozvahou, co už se stalo za chyby před tím, se nedá nic dělat, nyní v klidu restaurovat díl po dílu. Nespěchat, nenapáchat žádné další škody. Stříbřenku zkusit ředidlem nebo jinými rozpouštědly, pokud nepůjde dolu, tak pracně pomalu seškrábat, jde to. Na konci budeš mít krásný původní stroj, kde ti sedí i čísla. Držím palce. A foť a dávej sem fotky, rád se na to, jak postupuješ v rekonstrukci budu dívat.    [Jarda]   11.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  a este jedna dobova    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  dalsie demontovane diely    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  no...    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  este jedna    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  next    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  este jedna    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  dalsia    [Pajo6507] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2021
 Přidat odpověď   (205) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006