MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309754 příspěvků |7690 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 28 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 14.4.2021 13:51  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 250/353 motor se zadírá


 Dobrý den, mám Jawu kývačku po renovaci a když motorku zajíždím, tak se mi stává, že motor se za jízdy kousne nebo začne mít tužší chod a zdechne. Čím to prosím může být? Jinak motor je po výbrusu, Klikovka po repasi, benzín mám dost oleje. Děkuji za rady.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2021     Přidat odpověď  
Odpověď  Správná připomínka...:) Samozřejmě i při zavřeném plynu, tam palivová směs jde, ale přes volnoběžnou trysku, jinak by motor bez přívodu zdechl. Jenže je to opět chudé a hřeje se to. Každý karburátor, pokud tam patří od výrobce, je stavěn na to aby s ním motocykl fungoval ve všech režimech spolehlivě, takže na zajetém motoru se není čeho bát. Ovšem na nezajetém motoru při zmiňované jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, bych doporučil občas na chvíli vymáčknout spojku a párkrát vrknout plynem aby se tam dostalo více směsi a tím pádem i oleje. To samé na volnoběh bez rychlosti - jen občas "zakroutit heftem".    [J]   03.04.2021
Odpověď  Při zajíždění dávat pozor aby motorem nebylo bržděno, bez plynu. Třeba jízdou z kopce se zavřeným plynem a zařazenou rychlostí. V ten moment do motoru nejde směs a nemá jej co mazat. Takto jsem v 15 letech přidřel píst nové čezety.    [Luboš]   03.04.2021
Odpověď  Olej HQ? A jsme doma, to musí mít pořád někdo pocit, že do veterána patří něco echt.    [Pepan]   03.04.2021
Odpověď  Chce to minerální olej v předepsaném poměru na zajetí - ne nějaké syntetické sr...ky do pily a po kapkách. Stalo se mi kdysi totéž, při zajíždění - vše správně, včetně minerálu, v předepsaném poměru, akorát to chtělo nastavit větší bohatost směsi, oproti nastavení u zajetého motoru. Na chudší směs se to více hřeje a má tendenci se kousnout. Typicky ne na tvrdo, ale jak píše tazatel - motor nejdříve "tuhne" a po vymáčknutí spojky se zastaví. U takového jakoby "zadření" nemá cenu sundávat válec, jelikož píst se "nemázne" na tvrdo. Nejdříve bych zkusil seřídit karburátor a správný filtr. Bez filtru je to také chudé.    [J]   02.04.2021
Odpověď  U motoru by se správě má používat stálá značka oleje, poměr pro zajíždění kyvky(s ojnicí na bronzovém pouzdru) je ale v manuálu předepsán na 1:18 na prvních 1000km a do 1500km na 1:20.
Ale teď je důležité především sundat ten válec a zkontrolovat poškození, při tom zadírání se klidně mohli v drážkách sevřít kroužky, k tomu na pístu i ve válci budou "prasátka" a je nutné to zapravit.    [Martin Štindl]   02.04.2021
Odpověď  Včera jsem tam měl olej Husqvarna (modrý) a dnes jsem se dočetl, že to není vhodné, tak jsem dal motul 2T a ještě jsem zvednul jehlu v karburátoru na poslední zářez. No a při dnešním zajíždění se zase kousnul a po chvíli jsem znovu nastartoval a motorka dál jela. Jinak benzín s olejem mám v poměru 1:25. A když jsem motor na podzim kompletoval, tak píst s válcem nebyl těsné. Tak už nevím, kde může být problém.    [jena]   02.04.2021
Odpověď  Chudá směs.    [J]   02.04.2021
Odpověď  Olej jaký? Měl jsem to samé s moderním olejem, směs s motorákem byla na zajetí ok.    [Jan]   02.04.2021
Odpověď  Když už se tedy párkrát "hryznul" tak sejmout válec, zjistit kde a zapravit. Mazací poměr je konkrétně jaký a karburátor je také nastaven pro zajíždění?
V případě že je všechno správně a zajíždí se opatrně tak problémy mouhou mít původ právě v GO motoru - těsnější píst, nesprávný materiál pístu, úhlování ojnice, mezera kroužků aj.    [Martin Štindl]   01.04.2021
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006