Dobrý den, mám Jawu kývačku po renovaci a když motorku zajíždím, tak se mi stává, že motor se za jízdy kousne nebo začne mít tužší chod a zdechne. Čím to prosím může být? Jinak motor je po výbrusu, Klikovka po repasi, benzín mám dost oleje. Děkuji za rady. [jena] 01.04.2021 Přidat odpověď |
| Správná připomínka...:) Samozřejmě i při zavřeném plynu, tam palivová směs jde, ale přes volnoběžnou trysku, jinak by motor bez přívodu zdechl. Jenže je to opět chudé a hřeje se to. Každý karburátor, pokud tam patří od výrobce, je stavěn na to aby s ním motocykl fungoval ve všech režimech spolehlivě, takže na zajetém motoru se není čeho bát. Ovšem na nezajetém motoru při zmiňované jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, bych doporučil občas na chvíli vymáčknout spojku a párkrát vrknout plynem aby se tam dostalo více směsi a tím pádem i oleje. To samé na volnoběh bez rychlosti - jen občas "zakroutit heftem". [J] 03.04.2021 |
| Při zajíždění dávat pozor aby motorem nebylo bržděno, bez plynu. Třeba jízdou z kopce se zavřeným plynem a zařazenou rychlostí. V ten moment do motoru nejde směs a nemá jej co mazat. Takto jsem v 15 letech přidřel píst nové čezety. [Luboš] 03.04.2021 |
| Olej HQ? A jsme doma, to musí mít pořád někdo pocit, že do veterána patří něco echt. [Pepan] 03.04.2021 |
| Chce to minerální olej v předepsaném poměru na zajetí - ne nějaké syntetické sr...ky do pily a po kapkách. Stalo se mi kdysi totéž, při zajíždění - vše správně, včetně minerálu, v předepsaném poměru, akorát to chtělo nastavit větší bohatost směsi, oproti nastavení u zajetého motoru. Na chudší směs se to více hřeje a má tendenci se kousnout. Typicky ne na tvrdo, ale jak píše tazatel - motor nejdříve "tuhne" a po vymáčknutí spojky se zastaví. U takového jakoby "zadření" nemá cenu sundávat válec, jelikož píst se "nemázne" na tvrdo. Nejdříve bych zkusil seřídit karburátor a správný filtr. Bez filtru je to také chudé. [J] 02.04.2021 |
| U motoru by se správě má používat stálá značka oleje, poměr pro zajíždění kyvky(s ojnicí na bronzovém pouzdru) je ale v manuálu předepsán na 1:18 na prvních 1000km a do 1500km na 1:20. Ale teď je důležité především sundat ten válec a zkontrolovat poškození, při tom zadírání se klidně mohli v drážkách sevřít kroužky, k tomu na pístu i ve válci budou "prasátka" a je nutné to zapravit. [Martin Štindl] 02.04.2021 |
| Včera jsem tam měl olej Husqvarna (modrý) a dnes jsem se dočetl, že to není vhodné, tak jsem dal motul 2T a ještě jsem zvednul jehlu v karburátoru na poslední zářez. No a při dnešním zajíždění se zase kousnul a po chvíli jsem znovu nastartoval a motorka dál jela. Jinak benzín s olejem mám v poměru 1:25. A když jsem motor na podzim kompletoval, tak píst s válcem nebyl těsné. Tak už nevím, kde může být problém. [jena] 02.04.2021 |
| Chudá směs. [J] 02.04.2021 |
| Olej jaký? Měl jsem to samé s moderním olejem, směs s motorákem byla na zajetí ok. [Jan] 02.04.2021 |
| Když už se tedy párkrát "hryznul" tak sejmout válec, zjistit kde a zapravit. Mazací poměr je konkrétně jaký a karburátor je také nastaven pro zajíždění? V případě že je všechno správně a zajíždí se opatrně tak problémy mouhou mít původ právě v GO motoru - těsnější píst, nesprávný materiál pístu, úhlování ojnice, mezera kroužků aj. [Martin Štindl] 01.04.2021 |
|
|