Ahoj!Zajimalo by mne,jestli je pravda,ze prvni kyvacky 353 a 354 mely dvoupakove
motory,pulbubny a jestli ty pulbubny byly stejne jako na peraku?Diky moc! [Vojtech] 05.11.2007 Přidat odpověď |
| Aha.. no, tak to sečti, kolik bys za nej chtel? Ty kartery s cislem 030 tis jsou uz moc.. jak ze vseho vyplívá, potrebuju kartery s cislem do 12 tis. Diky [Ducray] 20.10.2019 |
| Ale koukal jsem se dolu do diskuze, ty sám máš starší z nižším číslem, tedy se ti tyhle určitě nehodí. Nevadí, mám je doma, chleba to nežere. [Past] 19.10.2019 |
|  Ale měl bych tady volný kartery 354-030870, kdybys měl zájem. [Past] 19.10.2019 |
|  Což o to. Jenže je to průser. I kdybych ho prodat chtěl. Já už jsem dávno z těch karterů postavil motor. A jelikož je tam samozřejmě opravená klika, výbrus, ložiska, zrekonstruovaný zapalování, tedy jsem do toho nacpal takovejch peněz, že když bych to sečetl, tak mi to nikdo nedá, tedy si ho musím nechat. Viz fota [Past] 19.10.2019 |
|  foto [Past] 19.10.2019 |
| To Past: neprodal bys ty celobubnové kartery? Popř. za něco vyměnil.. [Ducray] 19.10.2019 |
| Diky za odpovědi, na motorkáře taky ještě kouknu😉 [Ducray] 19.10.2019 |
| Tam toho moc původního není. [jarda Š.] 18.10.2019 |
| Jinak do jakého čísla se dělali celobubny s půlbubnovými díly bude těžko někdo vědět.zkus pročíst databázi na motorkaři.cz [Smart1] 18.10.2019 |
| Celobuben 1955 ,číslo 09138,blatníky už s lemem.u 353 je to jinak. https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=54162&act=fotogalerie [Smart1] 18.10.2019 |
| Ducray: je zajímavé že to číslo máš přes výpustný šroub,to jsem teda ještě neviděl. [Smart1] 18.10.2019 |
|  kartery 354-006896- 6 celobuben celkový pohled [Past] 18.10.2019 |
|  kartery 354-006896- 6 celobuben - výrobní číslo [Past] 18.10.2019 |
|  kartery 354-006896- 6 celobuben číslo odlitku zespodu začíná 18 [Past] 18.10.2019 |
|  kartery 354-006896- 6 celobuben 4 [Past] 18.10.2019 |
|  kartery 354-006896- 6 celobuben 3 [Past] 18.10.2019 |
|  kartery 354-006896- 6 celobuben 2 [Past] 18.10.2019 |
|  kartery 354-006896- 6 celobuben 1 [Past] 18.10.2019 |
|  kartery 354-006896- 6 celobuben [Past] 18.10.2019 |
| Mám kartery 354 s číslem 354-006896, tedy 6 celobuben a motor 354 s číslem 354-006668 tedy půlbuben. Kartery jsou naprosto stejné, není na nich žádný rozdíl, na obou zespodu čísla odlitků začínají 18.Pod řetězovým kolem nemají odlitky žádné číslo. To by mělo znamenat, že první celobubny měly stejné kartery jako půlbubny [Past] 18.10.2019 |
|  Nechci postavit půlbuben. Chci zachovat motorku jak je, jen tam dát 354-kový motor, ale aby seděl i s číslem k prvním celobubnům. Proto jsem se ptal jestli někdo neví do jakého čísla cca se dělali první celobubny s půlbubnovými díly..? Nechci mít paskvil. Kartery co mám jsou lité do písku a mají dvě díry v pravém karteru nálitku na karburátor, kolík pro kryt karburátoru, podle čeho jsem si myslel že budou cca pasovat na počáteční celobuben (přikládám ještě foto čísla zespod levého karteru). Nedávno jsem mohl koupit kartery na půlbuben s číslem kolem 002000 za 2 tis., ale nechci to celé překopávat na půlbuben. Tak neměl by jste někdo kartery s nižším číslem? Kryt karburátoru a podsedlové plechy? Popř. i na výměnu..? [Ducray] 17.10.2019 |
| Půlbubnový motor 354 je do výrobního čísla 006890,kartery jsou ještě z péráka,pod řetězovým kolečkem a ani na spodku karterů není číslo 354.zespod je číslo začínající 18kou.lze je ještě poznat z jednoho detailu na pravém karteru. Nedávno jsou půlbubnové kartery dlouho prodával a skoro nikdo je nechtěl.občas se objeví v inzerci.značené i jako náhradní díl. [Smart1] 17.10.2019 |
| Motor číslo 354-025xxx je z roku 1956, spíš ke konci roku, určitě ne z půlbubnu. Půlbubnový nemá v tom místě odlité vůbec žádné číslo, jednička nad číslem odlitku neznačí žádné provedení motoru. Půlbubnový motor je jinak opracovaný pérácký odlitek, odlité číslo je zespodu karteru, a má užší přepouštěcí kanály. Ten tvůj motor má mít ještě hranatou dosedací plochu, ale kanály už kývačkové. Pokud má ta 353 shodná čísla motoru a rámu, tak bych to radši nechal, jinak tam ten motor klidně dát můžeš, na prvních celobubnech vypadal cca stejně. [Jarda Š.] 17.10.2019 |
|  Ahoj, díky, jawarmaniaka znám a už jsem prolezl i hromadu témat zde.. Mám kartery 354-kové které jsou provedením 354/1 ale s číslem 0253xx (viz. obr. je číslo formy a provedení). To je to, co mi trochu nesedí.. Setkali jste se s tak vysokým číslem u tohoto provedení karterů? V ranných celobubnech 350 byly ještě jistě kliky s velkými dírami, válce a hlay s hranatými dosedacími plochami že? Chtěl jsem tenhle 350-tkový motor nandat do 353-jky, kterou jsem nedávno koupil, r. 1955, č. 0356xx celobuben s všemi půlbubnovými díly, ale ty čísla.. Nevíte někdo do jakého čísla se dělali 350-tky celobubny s půlbubnovými díly? Je to trochu prekérka, chci dát dohromady motorku jak to opravdu má být spasované a ne nějaký paskvil.. Popř. neměli by jste někdo 354-kové kartery které by pasovali do r. 1955?? Nebo radu jak to elegantně spasovat:-) [Ducray] 17.10.2019 |
| Mám půlbubna 354,co by jsi potřeboval vědět? jinak hodně infa je zde : http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html [Smart1] 16.10.2019 |
| Ahoj vespolek. Chci uz delsi dobu sehnat 354 pulbuben, nebo prvni celobuben. Děda ji mel, ale ta uz je nenavratne pryč.. na 350 jsem stesti nemel, ale nedavno jsem sehnal prvni celobuben 250 s pulbubnovymi dily. Mám doma 350 motor 354/01, tak bych to chtel spasovat. Potreboval bych radu ohledne výrobních čísel, nemel by jste nekdo chut podebatovat? Nemáte někdo prosim podsedlove 350-tkove plechy? Diky moc [Ducray] 16.10.2019 |
| Panove, zdravim. Davam postupne dohromady JAWU 250/353 a shanim na ni nejake dily. Mezi nimi i
podsedlove plechy na otevrene sani. Proto kdyby se nekomu valely jen tak v garazi a byl by ochoten
mi je za rozumnou cenu prodat, byl bych vdecny. S pozdravem Michal [ogar] 17.04.2008 |
| také na své 250 nemám chromované Hanci [Hanci] 30.01.2008 |
| Sešli se u mě tři páry těchto otevřených podsedlovích plechů,z toho jsou jedny údajně z 350ky(ale
předělané na kryté sání)Každopádně všechny se rozměrem schodují.Za další jsem si přivezl kývačku
250ku r.v.61 a plechy z této kývačky které jsou značeny(250)se schodují tvarově i rozměrově s
350kovejma z mých panelek(značeno-350).Jediný rozdíl je u panelek oválná díra pro zámek sedla a
navíc jsou držáky pumpičky.Svádí mě to k myšlence jestli se na oba obsahy nedávaly plechy
stejné,tedy jenom v době kdy se konstrukčně schodovaly takže 250/599 Ne!.Je to předběžná myšlenka
žádný závěr!Zdá se my to jako blbost ale mě to takhle furt vychází. [jeeenik] 27.01.2008 |
| ten plech prodává montyjawa [Mirek] 16.01.2008 |
|  Plechy ti seděj, ale chybí ti tento plech [Ladic] 16.01.2008 |
| když jsem porovnával mezi sebou ty středové plechy tak ten na 350 se trochu lišil. To co jsem měl já
tak ty plechy na 350 mají přední stranu za motorem asi o 1cm delší aby se ta mezera skryla ale
stejně tam nějaká je a je pravdou že menší než s těmi na 250tku. Nevypadá to tak blbě, ale je možné
že někomu to sedí dobře. [Mirek] 16.01.2008 |
|  Tady ty plechy co mam na 350 jsou z 250 a v tom označeným místě to právě tak vykrojené nemám jako to
máš ty na fotce, tak opravdu netuším. [marian] 15.01.2008 |
| Ahoj Mirku. Díky moc za fotky. Chci se ještě zeptat- ten prostřední díl je myslíš origo na 350? Já
měl totiž dost podobný z 250 na 350 a přesně takhle jsem měl vidět na spodku karter motoru. Když
jsem dal ještě na 350 ten pravý plech z 250, tak jsem ho neměl takto vykrojen, jako jsi měl na své
350 ty. Mám doma asi troje trojdílné plechy a i z 250ky šly ty boční plechy celkem pěkně, nevíte o
tom někdo něco víc? Nezdá se mi totiž, jak je ten plech z 250 moc vykrojený. Prostřední plech co mám
ted na 350 je taky daleko mělčí, takže vážně nevím. Nevíte někdo, jestli na 350 jsou ty prostřední
díly mělčí a na 250 hlubší? Popřípadě jak je to s tím chromováním(stříbřením toho prostředního dílu,
protože většina tvrdi, že se nikdy nechromoval a někdo zase tvrdí že se chromoval, tak vážně
netuším:-) [marian] 15.01.2008 |
|  a 350 z prava, koho by zajímali nějaké rozměry 350tky tak dejte vědět kryty 250 už nemám [Mirek] 15.01.2008 |
|  pravá strana 250 je vidět že ten plech má naprosto jinej úhel kolem motoru [Mirek] 15.01.2008 |
|  ještě 250 [Mirek] 15.01.2008 |
|  toto je kryt na 250 tku nasazený na 350tce je vidět že je užší a má mezi motorem větší mezeru [Mirek] 15.01.2008 |
|  takhle sedí kryt 350 [Mirek] 15.01.2008 |
| Ahoj Mirku,ty fotky by byly supr.. [Vojtech] 14.01.2008 |
| Ten středovej plech se dělal jak v chromu tak stříbřence taky jsem je měl. Ty plechy poznáte
spolehlivě jen když je namotujete dá se to zjistit měřením 350tkový musí vpředu být delší a jsou za
motorem i širší ale každej vám prodá spolehlivě 350tkový a pak zjistíte že jsou 250. Na tom
pravém se to pozná tak že se směrem k motoru tolik nezužuje a pravý má zase táhlejší tu hranu kolem
motoru co jde kolem krytu řetězu. Nejlíp když se u někoho podíváte na rozdíly. Kdyžtak sem dám
nějaké fotky. Já koupil troje než jsem sehnal 350tkový. [Mirek] 14.01.2008 |
| Ahoj,ja jsem nedávno mluvil s jedním chlapíkem,který se věnuje veteránům už plno let a ten se mi
dušoval,že se chromované dělaly na vývozáky..ele rozhodně netvrdím,že je to pravda,to vážně nevím a
je fakt,že žádný dobový materiál mi to nepotvrdil..Tak nevím.. [Vojtech] 29.12.2007 |
| moh to bejt dobovej tunnig [Mates] 27.12.2007 |
| vycházím také z toho, že jsem se právě na povrchovou úpravu těch mezikusů tady už jednou ptal a bylo
mi řečeno, že se tento díl pouze stříbřel. dnes to prý k tomu pochromování svádí, ale prý se to
stříbřelo, tak fakt nevim... [marian] 27.12.2007 |
| Mates: je to možné, já to nevyvracím, jen jsem řekl, že jsem to na žádné fotografii neviděl... [marian] 27.12.2007 |
| mariane . myslim, že když si nenecháš stáhnout chrom a budeš ho sundavat doma mechanicky, tak jistě
poznáš, že to chrom byl. [Mates] 27.12.2007 |
| já si právě myslím, že ty prostřední díly nebyly nikdy chromovány. co jsem viděl dobové a reklamní
fotky, tak i na vývozních verzích byly ty plechy stříbřeny. když člověk odstraní z toho plechu tu
stříbrnou barvu, tak pod ní to vypadá jako by to bylo chromovane, ale pouze se tak leskne ten plech. [marian] 27.12.2007 |
| voltěchu mám těch plechú doma asi 5 a jeden byl v chormu a přematlanej stříbřenkou, tak sem ho zase
do chromu udělal [mates] 26.12.2007 |
| Jo a koukám že Mates má ten plech v chromu..známý říkal že to bylo na vývozních verzích(?) [Vojtech] 26.12.2007 |
| No hlavně že sedí a vážně tam vypadá pěkně.Dám zítra 353kový motor do rámu a také to vyzkoušim a dám
vědět,ele nevím jak to pujde protože ty prsa jsou krapátko zdeformované.. [Vojtech] 26.12.2007 |
| ja to právě takhle dělal- sehnal jsem si dobrý postranní plechy(levou i pravou stranu co seděly
pěkně na karterech a kolem kastlíků) a postupně jsem kupoval jen ty prostřední mezikusy, až jsem
narazil na ten mělký, co mám na fotce, který tam sedí pěkně, ale jestli je origo?, to nevim... [marian] 26.12.2007 |
| No a co třeba zkusit vyměnit jen ten mezikus?Melký za hluboký? [Vojtech] 26.12.2007 |
| mám doma ještě jedny plechy, který maj taky ten hlubší prolis na prostředním dílů a třeba mi zas
nejde vůbec přisadit levý plech- ten výřez co na něm je ke karteru, tak nejde přisadit na karter. [marian] 26.12.2007 |
| Vojta: teď babo raď- viděl jsem na 354ce ten prostřední plech hlubší než mám já na svojí fotce a
seděl tam moc pěkně! Nejlepší asi bude tvoje plechy oba vyzkoušet rovnou na motorce a uvidiš které
tam budou líp sedět... Nebo máte někdo recept na to, jak ty plechy od sebe bezpečně rozpoznat? [marian] 26.12.2007 |
|  Pravý bok.. [Vojtech] 26.12.2007 |
|  Levý bok.. [Vojtech] 26.12.2007 |
|  Ten červený je mělký a ten modrý hlubší..na těch fotkách to sice není vidět,ele je to poměrně
markantní rozdíl.. [Vojtech] 26.12.2007 |
|  Dik Mates,funguje to:-)Vim,ty moje prsa nejsou zrovna v nejlepším stavu,ele jak se říká,darovanému
koni na zuby nekoukej..semozřejmě pevně doufám,že se mi je podaří zaschránit,teda ty modré ne,ty
jsou uřízlé. [Vojtech] 26.12.2007 |
|  jde asi o ten mělčí prostření plech co mám já na svých fotkách [marian] 26.12.2007 |
|  taky přikládám fotk mojich plechů [marian] 26.12.2007 |
|  vojtěchu otevři to v malování,pak obrázek roztáhnout nebo zkosit a hlavně uložit,jako JPG. tady
posílám fotku plechů zezhora, ja seděj na motoru [Mates] 26.12.2007 |
| Tak jsem sem chtěl dát fotky těch plechů co mám,ele mají více než 100kb a když je zmenčím na
100kb,tak jsou tak prtavý,že na nich není nic vidět:-)Poradíte mi prosím někdo? [Vojtech] 26.12.2007 |
| Vojta: na té jedné fotce je krásně vidět, jak mi koukal karter když jsem tam měl ten plech z 250. [marian] 26.12.2007 |
| Vojta: Ahoj Vojto. Ten meziplech se tuším taky liší- na 350 by měl být mělčí. měl jsem na svojí 350
prostřední plech z 250 a byl tam vidět karter, tak jsem sehnal plech mělčí, který už sedí lépe.
Jinak hlavní rodíl myslím je v tom plechu na pravé straně- ten byl jiný. Jinak mrkni na tento odkaz,
tady se to docela intenzivně řešilo:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=22910 mám tam fotky svojeho
prostředního plechu... [marian] 26.12.2007 |
| Ahoj,no já tam právě to číslo hledal už dříve,ele nikde jsem ho nenešel..a liší se to tím
meziplechem a nebo tím bočním?Ty meziplechy mám dva,jeden má hlubší prolis u sáni než ten druhý,ale
slyšel jsem,že to nemá nic společného s kubaturou,ele s rokem výroby.. [Vojtech] 26.12.2007 |
| Mates: Na těch plechách kývačkových to vyražené nikde není. Je to vyražené na pozdějších typech s
uzavřeným sáním- panelka,sportka atd... [marian] 26.12.2007 |
|  samozřejmě se od toho odvijí i tvar lišt na sajdě [Mates] 26.12.2007 |
|  Vojtěchu po prvním přiloení k motoru pochopíč, kde je problém, ale na 350 je vyražený číslo 350(u
prodloužení plechu pod kastlíkem)na fotce je zrod mího blatníčku inspirace z youtube, uvedení 560 do
prodeje.(samozřejmě je to info pro ty kdo si všimli, že je divnej) [Mates] 26.12.2007 |
| Jo a Mates pěkný! [Vojtech] 15.12.2007 |
| Ahoj pánové!Tak jsem si dneska konečně sehnal podsedlové plechy(stálo mě to dost usilí a kamarádi už
mi neřeknou jinak než vetešník:)ele mam je..jen nevím jest-li jsou z 353 nebo 354,vím že už jste to
tu řešili,ele přesto tomu pořádně nerozumím..liší se jen tím plechem u sání?Díky [Vojtech] 15.12.2007 |
| mates: máš to pěkně udělané. navíc s tou saidkou to vypadá suprově ten půlbuben. nevíte někdo,
jestli se dělala kombinace na půlbubnech- středy kol světle stříbrné a ráfky s dráty chromované? [marian] 14.12.2007 |
| Vojtech: Souhlasím, je vážně škoda, že informací o kývačkách(knižních atd...), je opravdu málo:-( A
to už vůbec nemluvím o půlbubnech- o těch se člověk nedočte ani na internetu... Sháním proto
informace přímo u majitelů půlbubnů, ale je jich asi po skromnu, takže informace mám zatím mizivé.
Meela: Je to opravdu možné:-) Viděl jsem půlbubna s o něco vyšším výrobním čísle a měl už
taky jednopáku a český štítek, takže Ti dávám za pravdu:-) [marian] 12.12.2007 |
| Marian: To jsem taky někde četl, ale nevěřím že byly jenom na export, není to přeci žádnej
californian :-) Vyvážely se nejspíš hodně na začátku a potom byly volně ke koupení. [Meela] 11.12.2007 |
| Docela mě mrzí že ještě nevyšla žádná pořádná kniha o kývačkách,jediné co jsem sehnal je opravy a
seřizování motocyklu Jawa..nebo o něčem víte?Ale ona je to určitě jen otázka času. [Vojtech] 11.12.2007 |
| Jinak měl jsem jawu 350 z roku 1954 a nějaké díly mi z ní zbyly. Mám ještě přední kolo a vrchní díl
masky. Kdyby měl někdo zájem tak se mi ozvěte na email tedik@centrum.cz [Roman Černý] 11.12.2007 |
| Meela: Typy 02 byly myslím exportní? Já mám ale štítek v češtině. [marian] 10.12.2007 |
| Ta jednopáka by měla být originál, měl by to nejspíš být typ 02 a ty to tak měly. [Meela] 10.12.2007 |
| Ahoj Vojto. Motor by tam měl být origo-výrobní číslo sedí se štítkem i rámem, je tam původní
karburátor i s krytem z péráka. Jen tam jednopáka mi tam taky moc nesedí, ale myslím si, že ji už
někdo předělával z dvoupáky na jednopáku. Mám celkem vysoké výrobní číslo-006120, takže je možné, že
je tam páka takto original, protože se domnívám, že poslední kusy měly už páku jednu. Jinak je
motorka až na pár dílu komplet. Asi ji ani zatím nebudu renovovat, dokud je alespoň v takto
zachovalém stavu. [marian] 10.12.2007 |
| Ahoj Mariane,uprimne ti ji zavidim!A ten motor tam mas original?Tak ze tam muze byt jednopakovy
motor a pulbubny? [Vojtech] 09.12.2007 |
|  ještě jedno foto [marian] 01.12.2007 |
|  Ahoj Vojto, přikládám pár fotek mojí první kývačky jawy/čz 350/354 z roku 1955. Má už jednopáku [marian] 01.12.2007 |
| Jinak máš fotky o pár článků níž.Tam najdeš od oka pár rozdílů.Např. na aukru
jsem viděl,že někdo prodával kola na tyhle tipy. [Tom] 06.11.2007 |
| snad jsem to malinko osvětlil - další rozdíly - přední osa kola 12 mm,takže jiný
kluzáky vidlice,zadní osa 17 mm,takže zase jiný napínáky,zadní brzda na táhlo -
takže jinej pedál,jiný tvar lemů obou blatníků,jiný kryt řetězu,kola s ráfky
1,85-16 A - mají jinak díry pro dráty,běžným ráfkem nejde nahradit.Přední
světlo je naprostý atyp,podobný péráku,ale jiná vnitřní konstrukce. Tachometr s
černou bakelitovou stupnicí.Nic dalšího mně nenapadá. [MONTY] 06.11.2007 |
| Nikdo tady nechce delat zadneho bastarda!!Ja jen zjistuji cim se ta motorka lisi
a u neceho clovek zacit musi.. [Vojtech] 06.11.2007 |
| Budu dělat trošku chytrýho - průměr brzd je stejný na půlbubnové kývačce
250/350 jako na pozdějších pérácích (160 mm obě kola). Pozor,na
půlbubnové 125/150 jsou kola úplně jiný! Přední střed je téměř
stejný,ale užší asi o 10 mm,štít brzdy je jiný,zadní střed kola je úplně jiný(na
rovné dráty jako kývačka,ale jiné délky drátů) Zadní brzda(rozeta )
je stejná jako pérák,ale štít brzdy je zase jiný(upravený na celokryt řetězu)
Motor se liší v oblasti řetězového kolečka(je jiný kryt řetězu)
Ta motorka má ještě asi 100 dalších odlišností(přední
vidlice,blatníky,brzdový pedál,kryt řetězu,ráfky,přední světlo......)
Nemyslete si,že dáte na obyčejnou kývačku jiný kola a máte unikát.
Vytvoříte maximálně napodobeninu,s větší pravděpodobností bastarda. [MONTY] 06.11.2007 |
| Takze od perackych kol nejsou moc k rozeznani,nejake bubny na peraka tu mam,tak
ze zitra vezmu metr a pujdu merit..dik moc! [Vojtech] 06.11.2007 |
| Diky moc Honzo,takze ta kola jsou atypicke a moc se jich neudelalo,cili sehnat
je bude asi pekny orisek..jestli jsem to dobre pochopil,tak ty motory jsou
stejne jako u peraka 250 a 350?A nebo uz maji jine kartery?A maji vyrobni cisla
353/01 a 354/01 nebo bez toho 01? [Vojtech] 06.11.2007 |
| Ano, první kývačky typ 353 a 354 měly dvoupákové motory, které byly v podstatě
stejné jako na pérácích (jen pár drobných odlišností). Stejně tak měly
půlbubnové brzdy, ale o trochu větší průměr (pérák 150/25, kývačka 160/25). To
bylo do poloviny roku 1955, pak už se používala jednopáka u celobubny (typ
353.03, 354.04). Konkrétně je to od v.č. 353-024000 a 354-006890. [Freddie] 06.11.2007 |
| Diky moc Honzo,takze ta kola jsou atypicke a moc se jich neudelalo,cili sehnat
je bude asi pekny orisek..jestli jsem to dobre pochopil,tak ty motory jsou
stejne jako u peraka 250 a 350?A nebo uz maji jine kartery?A maji vyrobni cisla
353/01 a 354/01 nebo bez toho 01? [Vojtech] 06.11.2007 |
| Chytrá kniha říká,že na 353 a 354 byly z kraje půlbubny a dvojpáka. Píšou
tu-bubnová jednostraná průměr 160x35mm a na péráka jak 250 tak 350 průměr 150mm.
353-výkon 9k později typ 353/03 r.v 1955 12k a dvojpáka a plný bubny. [Honza] 06.11.2007 |
|
|