 Dobrý den, mohou sem majitelé půlbubnových kývaček 250 nebo 350 dát fotky výrobních čísel rámů? Dle pana Krafta z jawy se výrobní číslo nerazilo na krk nad výrobní štítek, ale pouze na trubku pod sedlem. Tímto bych mu to chtěl vyvrátit. Setkal jsem se s několika půlbubny, které mají originální výrobní číslo nad výrobním štítkem. Děkuji [Josef] 20.09.2022 Přidat odpověď |
|  Nad štítkem... [fikuscz] 08.11.2022 |
| pro uživatele s nickem ".". Proč by mělo být jedno STK v kraji, jedná se o soukromý subjekt, tak proč by si měli necht ujít kšeft? [HonzaBK] 03.11.2022 |
| Až budeš mít jen jednu STK na kraj kde se to bude dělat a jen jednoho technika co bude dělat veterány, tak budem koukat! [.] 02.11.2022 |
| Nejjednodušší bude počkat na STK jak se budou technici stavět k různému umístění výrobních čísel. Pokud Jawa nevydá dobrozdání o umístění výrobního čísla a na STK bude problém, tak jediným smysluplným řešením budou nakonec raznice. Měl jsem toto na ČZ 150 a jedině bumážka s razítkem a zápis tohoto v dokladech byla teprve platným argumentem pro úřední osobu a uznání, že výrobní číslo vyraženo není vůbec. Firma ČZ, na rozdíl od Jawy, se postavila k historii čelem. Duplicita výrobních čísel je však běžná věc, je třeba si uvědomit, že konkrétní číslo se vztahuje k určitému vozidlu a jeho přesnému modelu. U jaw 353/354 to jsou modely označované jako 01, 02, 03 atd včetně dalšího číselného označení. Toto označení je nedílnou součástí identifikace vozidla. Proto, pokud existuje duplicita výrobního čísla, tak s největší pravděpodobností půjde o dva rozdílné modely, které se proto odlišují i jinak (rokem výroby, výkonem, váhou apod). A pokud existují k duplicitním číslům příslušné původní doklady, lze snadno na evidenci vozidel prokázat, že jde o dvě různá vozidla. Měl jsem duplicitní výrobní čísla traktoru označeného jako Zetor 50. Teprve po předložení obou TP vyšlo najevo, že čísla jsou sice duplicitní a jde skutečně o Zetory 50, ale jiné modely, lišící se rokem výroby, výkonem, váhou... Pro přesnou identifikaci nestačí jen onačení Jawa 353. Obvykle je v dokladech i další označení, které je směrodatné. Problém nastává při chybějících originálních dokladech, které jediné poskytují plnou identifikaci. [Luboš] 02.11.2022 |
| dyť už je to tady dávno mrtvý, tak buďte rádi za každý příspěvek :)) [...] 02.11.2022 |
| jj bohužel to je v hodně temátech, i na jiných forech, že se začne něco řešit a najednou se řeší úplně něco jiného. Tomu se asi nevyhneme. jediná možnost je tyto příspěvky mazat. [HonzaBK] 02.11.2022 |
| Prosím, věnujte se jen níže uvedeným výrobním číslům. Na problematiku testační si založte vlastní vlákno. Dekuji [Josef] 01.11.2022 |
| Paniku dělat skutečně netřeba. Jen se duševně připravit a obrnit trpělivostí pro velkou neznalost personálu STK u vozidel starších 30 let. Ale i na STK si časem zvyknou, že výrobní čísla jsou pouze na štítku, či vyražena jinde než obvykle čekají, vozidla nemají světla do mlhy, či nesvítí brzdové světlo. [Luboš] 01.11.2022 |
| Nikde jsem zatím nečetl, že by se mělo něco s doklady měnit, tak tu nedělejte paniku! Doklady se budou vyřizovat pořád stejně, akorát krajský testace budu nahrazeny STK jsem pochopil. [HonzaBK] 01.11.2022 |
| Otázkou je, jak to s vet. doklady na jaře bude- viz novela, kdy musí veteráni na STK atd. [jan] 31.10.2022 |
| TP nemám tedy žádný papíry na jaře chci veteránský TP.. dík za datum výroby Jinak půlbubnů se vyrobilo prý 25000 /250 a 6800 / 350 Ziky [Zdeněk] 31.10.2022 |
| Chlapi díky. To ZIKY: Tvoje motorka byla vyrobená někdy na začátku prosince 1954. Nemáš přesné datum z původního TP (Datum první registrace)? Původní TP bude BU03xxxx? To Dolin: Nemáš také datumy prvních registrací, místa registrace, číslo TP? Připravuji hezkou tabulku, kterou sem potom vyvěsím - samozřejmě bez čísel TP. Je v ní krásně vidět, jak to šlo hezky za sebou, jaké série TP byly přidělovány, kolik motorek bylo vyrobeno v daném roce..... Díky. P.S.: Klidně mi to můžete poslat do mailu pod jménem. [Josef] 14.10.2022 |
|  250 353 - 1955 [dolin1] 13.10.2022 |
|  353-1955 [dolin1] 13.10.2022 |
|  Jasně že bylo nad štítkem! 353-1955 [dolin1] 13.10.2022 |
|  Můj půlbuben [ZIKY] 13.10.2022 |
| Ahoj,mám 354 z roku 1955, číslo vyražené nad štítkem,354-0059xx. [Pavel] 13.10.2022 |
| Měl jsem kdysi kývačku, všelijak poskládanou, měla číslo na krku nad štítkem, jako na foto, ale bylo pouze 6 místné bez 353 a pomlčky. [Luboš] 04.10.2022 |
| Díky za reakce - doufám, že se ozve i někdo další.... Mám vytvořenou tabulku s výrobními čísly, údajů z TP, a fotky s výrobním číslem na rámech. Zajímaly by mne: - motorky s výrobním číslem v intervalu 353-020490 až 353-025707 z roku 1955. Tam by měl být zlom v ražení nad štítkem/pod sedlem. - motorky s výrobním číslem v intervalu 353-038411 až 353-047288 z roku 1955/56. Tam by měl být zlom v ražení pod sedlem/na krku. Proč jsem to začal celé zkoumat? Protože se na STK objevily dvě motorky se stejným výrobním číslem rámu, ale jedna z roku 1954 a druhá z roku 1957. A je problém ... Po oficiálním dotazu v Jawě k číslování rámů a umístění výrobního čísla nad štítkem se mi pan Kraft vyjádřil, že se výrobní číslo nad štítkem nikdy nerazilo a správně má být jen pod sedlem a poté na krku vpravo zboku. Po mém dalším dotazu na duplicitu výrobních čísel rámu mi bylo odpovězeno, že se rámy od roku 1957 znovu nečíslovaly. Jeho odpovědi neuznávám a dokládám vše fotkami, rámů, štítků, údajů z TP, ale marně. Trvá si na svých odpovědích a nekomunikuje. Pokud by tu někdo měl motorku jawa 250/353 z roku 1957 a to s TP vypdaným mezi 07.1957 až 10.57 s TP mezi čísly AA273xxx-AA279xxx, nechť se mi prosím ozve a fotky z jeho motorky/štítku/rámu poslouží jako důkaz, že se číslovalo od počátku. Jawa měla původně "číslo stroje" stejné pro rám o motor, ale poté to přepracovala na "číslo motororu" (to navazuje na předchozí čísla strojů) a nově vniklo "číslo rámu" (které jde od 353-000000). Díky [Josef] 04.10.2022 |
| Vypadá to že nejméně do č 6499 vyráželi číslo nad štítek ..dle mého půlbubnu 1954 [Ziky] 03.10.2022 |
| Doporučuji si projít vlákno o půlbubnech. https://ww.w.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=119412 jinak mám doma několik půlbubnů a číslo je pro roky 1954-1955 VŽDY nad štítkem více směrem doleva, koncem roku 1955 a asi i 1956 je pod sedlem (ale to už jen celobubny)...potom už klasicky na pravé straně krku. V roce 1959 mám už asi 5 motocyklů Jawa-ČZ 250 typ 353 s číslem na levé straně krku! [dolin1] 21.09.2022 |
|
|