 Zdravím, řešil někdo repasi zadních tlumičů na půlbubny (a první celobubny, ty s tlustým spodkem :-) )? Gufero je jasný, to je v katalogu. Dále tam je kožené těsnění a gumový kroužek (položky 10 a 23) - ty si můžu oměřit, ale pokud už někdo má rozměry tak mi je sem prosím napište. Tohle jsou jednoduché věci, ale co s táhlem a pouzdrem (položky 5 a 7?). Zkoušel je někdo repasovat? Nebo nedělá je někdo nové? (hlavně to pouzdro) [Meela] 26.03.2023 Přidat odpověď |
| meela. Rozměr nevím. Dal jsem tam co jsem našel doma a nějak to pasovalo. [mara] 03.05.2023 |
| mara, nemáš někde prosím napsané rozměry těch o-kroužků? [meela] 03.05.2023 |
| Opravoval jsem kdysi kamarádům tlumiče do aut i motorek, kdy se ještě daly sehnat náhradní díly a také opravy byly běžné. Mohu potvrdit, že u těchto motorkových samotný olej jejich činnost "zabetonoval". Pamatuji si zhruba ředění půl napůl aby skutečně fungovaly. Je to o správném výběru tlumičového oleje, kterých dnes bude na trhu mnohem více. [Luboš] 03.05.2023 |
| mara: pěkná práce, já to snad nakonec nebudu potřebovat, našel jsem slušné díly. Ale třeba to pomůže někomu dalšímu. Beat: tohle jsem od kamaráda slyšel taky, že jsou ty tlumiče příšerně tvrdé... jemu někdo poradil propilovat na povrchu pístku drážky, aby se olej propouštěl i kolem něj. Asi hodně záleží na oleji, v návodu na 353 dokonce píšou, že se má používat směs 60% tlumičového oleje a 40% petroleje. [meela] 03.05.2023 |
| Jen jestli Vám to bude chodit-už to je dýl co jsem ty tlumiče rozdělával. Ale když se do nich nalil odpovídající olej nechtěly přepoštět- neměly kudy, a rázem přestaly pružit.. [Beat] 02.05.2023 |
|  Teď jsem to taky dělal. [mara] 01.05.2023 |
| Za mě: Pouzdro pro ten mikropohyb vyhoví z jakéhokoliv kluzného materiálu/kovu. Tedy i ten spékaný bronz, pokud seženete příslušný rozměr "napřesno". Ocel ne, litina a vše okolo bronzu ano. I když ten spékaný má mikropóry naplněné mazivem, tak to ničemu vadit nebude. Nebo litina, měkká, šedá, ne bílá a tvrdá. S tyčkou může být problém. Měla by být naprosto rovná, hladká, lesklá, nekorodující, s odolným tvrým povrchem. Originál měl chromovaný povrch. Ale poctivě chromovaný, aby to nezrezlo... Opravoval jsem podobné tlumiče na jiné exotické moto a náhradu jsem vyřešil výrobou ze zachovalé tyčky správného průměru z nějakého autotlumiče, kterou jsem na koncích upravil podle motocyklu. Nezničit povrch upnutím do tvrdých čelistí. Osobně mě nenapadá jiné provozuschopné a dostupné řešení. Jedině, máte-li možnost broušení nakulato, použít nerez. V nouzi nerez přímo s přesností h9, pokud je v daném průměru k dispozici. Ale i tyto tyče bývají prohnuté, s nehezkým povrchem, který si nemusí úplně rozumět s těsněním a vlivem i nepatrného průhybu můžou váznout, drhnout. [host] 20.04.2023 |
|  Jedno pouzdro jsem vylisoval, předpokládám, že materiál bude bronz, myslíte, že je lepší nechat vyrobit nová z bronzu nebo je možné použít i nějaký jiný materiál? Jdou koupit i "samomazná" pouzdra ze slinutého bronzu, je to vhodný materiál? Že bych je rovnou mohl koupit a neotravovat soustružníka... Prosím poraďte, jestli se v tom vyznáte, díky [Meela] 20.04.2023 |
|
|