MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315078 příspěvků |8091 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 29 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 27.9.2023 01:38  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Vibrace předního kola


 Dobrý den, ahoj,
prosím o radu k vibracím předního kola. Na panelkce 250 mi ve vysokých rychlostech od 80 km/h začne vibrovat přední kolo. Od cca 70-ti km/h je vidět jak to zvládá odpružit vidlice (zasouvá se a vysouvá se) a jízda je v pohodě, ale od 80 km/h to vidlice přestane zvládat celý předek motorky začne házet a výrazně klesá odvladatelnost. Do 70-ti km/h se motorka chová uplně super.

Přední kolo má "nový" ráfek, výplet a plášť Heidenau cca (5000km). Kolo jsem nechal zkontrolovat z hlediska vycentrování a nebyl nezjištěn problém. Ložisko krku řízení jsem dotáhnul. Směs v tlumičích je tlumičový vs motorvý cca 1:1.
Vzhledem k tomu, že se to projevuje až ve vyšších rychlostech, připadá mi, jako by to bylo vyvážením kola, ale s tím jsem se nikdy nesetkal a nikdy jsem neslyšel, že by někdo kolo vyvažoval.
Zkouším dotaz, než se pustím do pracnějších pokusů.
Předem díky za názory a tipy na identifikaci příčiny.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2023     Přidat odpověď  
Odpověď  Jestli kolo kmitá nevyvážením tak, že se zasouvá vidlice, bude asi špatně vypletené. Těch 60 gramů na v podstatě holém ráfku by tomu nasvědčovalo. Symetrie vypletení se dá přezkoušet jednoduše na motorce kusem drátu a otáčením kola.    [Stenly]   20.08.2023
Odpověď  Takže jsi vyvážil kolo bez pláště. Takže celkově na nic.    [vojta]   19.08.2023
Odpověď  Závěr,
dal jsme asi na tři místa olovo, které jsem umístil, kvůli estetice dovnitř ráfku, resp mezi ráfek a duší. Mám tam takovou tu plochou gumu a až na ní je duše tak jsem to schoval ještě pod te gumu.
Nakonec jsem tam musel narvat asi 60g olova.
Opravdu výrazně se to zlepšilo, ale jiné motorky jezdí prostě lépe, takže do konce sezóny to bude takhle v pohodě, ale v zimě to bude chtít pořešit.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2023
Odpověď  Já si nechal kola normálně vyvážit, nestojí to majlant. Dali tam nalepovací závažíčka s chromovým vzhledem, tak to nevypadá úplně hrozně. Na jednom kole museli dát 20 g    [Webersinke]   12.07.2023
Odpověď  Tak dovážit- bud nalepovací závaží na ráfek jako na auto, nebo postaru namotat na drát letovací cín, a pojistit izolačkou.
Není třeba jezdit do servisu, stačí postavit motorku na stojan a nechat kolo volně otáčet. Zastaví se těžkou stranou dolů. A dovážení rozdělit aspon na tři dráty, lepší na pět.    [Monty]   07.07.2023
Odpověď  Ahoj, tak udělal jsem dva pokusy s pootočením plaště. Je to určitě lepší, ale není to pořád ideální. Ještě to zkusím.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2023
Odpověď  Před týdnem na jednom Jawasrazu jsem si taky poprvé všiml vyvážení předního kola na jedné Jawě, ale nebyl čas to s majitelem řešit.    [Lojza]   05.07.2023
Odpověď  Je pravda, že duše je lepená. Díky za tipy. Vyzkouším.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2023
Odpověď  Stejný problém jsem měl kdysi na bizonu po lepení duše. Kamarád poradil vypustit a pootočit plášť na ráfku. Na druhý pokus to vyšlo.    [Luboš]   04.07.2023
Odpověď  tak VYVÁŽIT kolo?

Možná taky zkusit otočit pneu po ráfku o půl otáčky. Může se tím nevyváženost soustavy kolo+pneumatika zmenšit.    [Monty]   03.07.2023
 Přidat odpověď   (10) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006