Dobrý den, ahoj, prosím o radu k vibracím předního kola. Na panelkce 250 mi ve vysokých rychlostech od 80 km/h začne vibrovat přední kolo. Od cca 70-ti km/h je vidět jak to zvládá odpružit vidlice (zasouvá se a vysouvá se) a jízda je v pohodě, ale od 80 km/h to vidlice přestane zvládat celý předek motorky začne házet a výrazně klesá odvladatelnost. Do 70-ti km/h se motorka chová uplně super. Přední kolo má "nový" ráfek, výplet a plášť Heidenau cca (5000km). Kolo jsem nechal zkontrolovat z hlediska vycentrování a nebyl nezjištěn problém. Ložisko krku řízení jsem dotáhnul. Směs v tlumičích je tlumičový vs motorvý cca 1:1. Vzhledem k tomu, že se to projevuje až ve vyšších rychlostech, připadá mi, jako by to bylo vyvážením kola, ale s tím jsem se nikdy nesetkal a nikdy jsem neslyšel, že by někdo kolo vyvažoval. Zkouším dotaz, než se pustím do pracnějších pokusů. Předem díky za názory a tipy na identifikaci příčiny. [nate01] 03.07.2023 Přidat odpověď |
| Jestli kolo kmitá nevyvážením tak, že se zasouvá vidlice, bude asi špatně vypletené. Těch 60 gramů na v podstatě holém ráfku by tomu nasvědčovalo. Symetrie vypletení se dá přezkoušet jednoduše na motorce kusem drátu a otáčením kola. [Stenly] 20.08.2023 |
| Takže jsi vyvážil kolo bez pláště. Takže celkově na nic. [vojta] 19.08.2023 |
| Závěr, dal jsme asi na tři místa olovo, které jsem umístil, kvůli estetice dovnitř ráfku, resp mezi ráfek a duší. Mám tam takovou tu plochou gumu a až na ní je duše tak jsem to schoval ještě pod te gumu. Nakonec jsem tam musel narvat asi 60g olova. Opravdu výrazně se to zlepšilo, ale jiné motorky jezdí prostě lépe, takže do konce sezóny to bude takhle v pohodě, ale v zimě to bude chtít pořešit. [nate01] 19.08.2023 |
| Já si nechal kola normálně vyvážit, nestojí to majlant. Dali tam nalepovací závažíčka s chromovým vzhledem, tak to nevypadá úplně hrozně. Na jednom kole museli dát 20 g [Webersinke] 12.07.2023 |
| Tak dovážit- bud nalepovací závaží na ráfek jako na auto, nebo postaru namotat na drát letovací cín, a pojistit izolačkou. Není třeba jezdit do servisu, stačí postavit motorku na stojan a nechat kolo volně otáčet. Zastaví se těžkou stranou dolů. A dovážení rozdělit aspon na tři dráty, lepší na pět. [Monty] 07.07.2023 |
| Ahoj, tak udělal jsem dva pokusy s pootočením plaště. Je to určitě lepší, ale není to pořád ideální. Ještě to zkusím. [nate01] 07.07.2023 |
| Před týdnem na jednom Jawasrazu jsem si taky poprvé všiml vyvážení předního kola na jedné Jawě, ale nebyl čas to s majitelem řešit. [Lojza] 05.07.2023 |
| Je pravda, že duše je lepená. Díky za tipy. Vyzkouším. [nate01] 04.07.2023 |
| Stejný problém jsem měl kdysi na bizonu po lepení duše. Kamarád poradil vypustit a pootočit plášť na ráfku. Na druhý pokus to vyšlo. [Luboš] 04.07.2023 |
| tak VYVÁŽIT kolo? Možná taky zkusit otočit pneu po ráfku o půl otáčky. Může se tím nevyváženost soustavy kolo+pneumatika zmenšit. [Monty] 03.07.2023 |
|
|