MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315078 příspěvků |8091 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 32 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 27.9.2023 01:08  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 250/455 hlava valca


 Mám model 02 z roku 1961. Je to neskutočne dobrá motorka, najlepšia akú som mal (10). Je na nej hlava bez šteftu. Schcel by som sa však dozvedieť aký je rozdiel v prevádzke keď je hlava cez šteft spojená vsperou s rámom. Privítal by som praktické skúsenosti skutočných užívateľov. Teoretické úvahy prosím nie. Ďakuje    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2023     Přidat odpověď  
Odpověď  tady je zmínka o RRkovo, jestli ještě fungují . .. .
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=191581    [radek]   22.09.2023
Odpověď  Někde je "vlákno", o opravách karterů čz, a je tam i kontakt na firmu, která to dělá. (firma nškde od Liberce ??).    [radek]   21.09.2023
Odpověď  Tá informácia o dorábaní dvojitej vzpery ma zaujala. Nemá o tom ešte niekto nejaké informácie alebo by vedel kde sa dá zistiť niečo viac?    [Vlastimil]   20.09.2023
Odpověď  meela> mám ten motor 455.00. už jako neoriginální ve 475, kde úchyt na vzpěru v rámu už byl. Motor nemá ještě ani loga Čz na víku spojky a zapalování, na válci jsou tuším vidět svorníky na rozdíl od novějšího provedení s hlavou se šteftem. Nové držáky motoru mám ze silnějšího plechu a zatím drží. Mám ještě 2 motory ale.jestě jsem je nezkoumal a víc napoví ten Katalog motocyklů Čz. Ačkoliv byla dělána GO motoru zkušeným mistrem stejně na betonu sportka kolem mě tancucje a po dlouhé jízdě mě brní ruce jak kdybych dělal celý den s pilou.    [Lojza]   20.09.2023
Odpověď  Ve starém světě motorů jsem viděl návod na dodělání vzpěry, řešilo se to už v 60.letech... bohužel to nenajdu, nevím přesně co to bylo za ročník ani číslo :-) Ale byla to dvojitá vzpěra od rámu k zadním šroubům hlavy.
Lojza: 455.00 byla nultá série, nemohly být ty rozdíly jenom kvůli tomu? Jenom pro zajímavost, je to samotný motor nebo celá motorka?    [meela]   20.09.2023
Odpověď  Ďakujem kolegovia za vaše skúsenosti. Rozmýšlal, že si zoženiem druhú hlavu so šteftom ale v ponukách, ktoré som našiel sú dosť premrštené ceny a tak od toho úmyslu pravdepodobne upustím.    [Vlastimil]   19.09.2023
Odpověď  Jako nemajetní študenti jsme chtěli jezdit, tak jsme skládali motorky z toho, co se kde našlo a co kdo daroval. Kamarád měl rád čezety a tak jsem s ním skládal i jezdil. Mohu potvrdit, že některé motory měly tak velké vibrace, až to trhalo držáky. Proto jsme preferovali vzpěry v domnění, že se to zlepší. Popravdě se zlepšilo trhání držáků, ale vibrace se jen přesouvaly. Zajímavé ale bylo, že některý motor doslova "trhač" , který byl zakrátko rozebírán a skládán měl vibrace jiné, menší a naopak, po dalším našem "odborném" poskládání opět silně vibroval. Ale vzpěru jsme považovali za přínos.    [Luboš]   17.09.2023
Odpověď  Vzpěru a hlavu jsem na motor 455.00.001xx dodělal, protože jsem měl na rámu už utržené přední držáky motoru. Motor bez šteftu v hlavě má tuším i trochu jiný válec a kratší svorníky, které jsem o 2 závity vytáhl. Nicméně že by se rapidně snížily vibrace moc nepociťuji. Nuance najdeš i v obsáhlé publikaci Katalog motocyklů Čz.    [Lojza]   16.09.2023
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006