MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309754 příspěvků |7690 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 32 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 14.4.2021 13:28  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Nádrž na sportce čz


 Zdravím, víte někdo kdy se používaly nádrže na silentblocích na sportkách? Mám 250/475 někdy ze začátku výroby, rok 1962 (číslo přibližně 800, přední brzda napravo), ta má nádrž normální, potom 175/470 taky z roku 1962, ale brzda už nalevo a ta má nádrž co vidíte na fotce. A nakonec mám 175/470 z roku 1965 a ta má nádrž zase normální...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Vysvětlení je snadné. Nějaký letecký inženýr vylepšil stroj a zapoměl to patentovat.    [Milan]   31.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, využívám tématu nádrž čz sport. Na motorce je klasická nádrž s oky na šroub, ovšem místo klasického šroubu je tam silentblok, který tím pádem neplní funkci. Motorku koupil můj děda v roce 1963 jako novou a od té doby je stále doma. Máte k tomu nějaké vysvětlení?    [L]   31.03.2021
Odpověď  Našel jsem i speciální vrtáky pro gumu a měkké materiály:

http://www.mepac.cz/cz/prodej-stroju-a-zarizeni/vr taky-pro-gumu-a-mekke-materialy

Ale pro tyto účely je to nejspíš moc velký luxus... Oki, zkusím to zmrazení.    [PavelČZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2018
Odpověď  Nikdy jsem to nezkoušel, ale prý se má guma zmrazit a pak jde normálně obrábět.    [ pan Pávek]   23.01.2018
Odpověď  tak to zkus, guma se bude kolem vrtáku žmolit, možná někdo poradí    [panelka]   23.01.2018
Odpověď  Staré mám taky, ale taky bych chtěl dát nové. Napadlo mě to vyřešit úpravou větších silentbloků na požadovaný rozměr. Půjde v té gumě vyvrtat (nebo nějak vyřezat) větší díra klasickými vrtáky?    [PavelČZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2018
Odpověď  mám tři stroje se silentbloky a při renovaci bych dal taky nové ale nikde jsem je nenašel, naštěstí jsou staré použitelné. Možná by se dali vyrobit z nějaké hadice.    [panelka]   20.01.2018
Odpověď  Chtěl bych se zeptat jaké silentbloky do nádrže patří a kde je sehnat? Někdo nějaký typ? Díky.    [PavelČZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2018
Odpověď  určitě stříbrné nebo aspoň bílé, případně do šeda, jednobarevný jsou nudný...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2009
Odpověď  Co je lepší mít boky střbrné nebo celou nádrž červenou? Chrom zatím nepřipadá v ůvahu, děkuji za rady    [Marta]   06.11.2009
Odpověď  jsem si toho vědom , ale nádrž má dole dulek který by se dal opravit ale je i nepatrně mášklá i ve znaku a tam už si myslím že moc na opravu není. Ci jiného udělat když na tom nedrží barvatak jak by měla? Obroušeno bylo vcelku poctivě.    [Marta]   05.11.2009
Odpověď  nepískuj jí!škoda pěkné nádrže.když byde opískovaná už nikdy podotýkám NIKDY nepude nachromovat.    [jaromir-noskov]   05.11.2009
Odpověď  Dle mého názoru , ale nikdy komplet červené nádrže nebyly ne?    [Ivan]   05.11.2009
Odpověď  Tak já se podělím o můj zážitek s nádrží. Mám sportku r.v.1962 bez zpěry a silembolky na nádrži. Nádrž jsem znova opravoval a jelikož nezbyly peníze na chrom zvolil jsem stříbrné boky.
Nádrž jsem stříbrnou nalakoval a po oblepení nádrže jsem stříknul červený střed. Po sundavání pásky jsem sundal místy i stříbřenku na původní obroušený chrom. Myslel jsem že mne asi mrdne nějakým způsobem jsem se to snažil zaretušovat a zpravit. Když se mi to stále nelíbylo tak jsem oblepil červený pruh a stříknul znova stříbřenku a ta se mi zdrcla v opravovaných místech. Tím jsem se totálně nasral a nádrž nechám opískovat hodím základ a bude nádrž jen celá červená a nalinkovaná a snad někdy časem i chromová.    [Marta]   05.11.2009
Odpověď  Bylo to kvůli vibracím. Nebyla tam od začátku, přidali ji tam až v průběhu výroby.    [Michal14]   05.11.2009
Odpověď  K čemu tam ta vzpěra vlastně je? To má být opatření proti vibracím motoru, nebo ke zvýšení tuhosti rámu?    [Radek]   05.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vzpěra vypadá takhle.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2009
Odpověď  A když si dáš tady do vyhledávání termín "vzpěra" tak tam je i fotka.    [vojta]   05.11.2009
Odpověď  Na hlavě je vzadu za svíčkou šroub (myslím že M8 nebo M10) a od toho šroubu vede šikmo dozadu nahoru k hoření rámové trubce vzpěra z plechu (profil "U"), kde je zase k rámu uchycena šroubem.    [vojta]   05.11.2009
Odpověď  CZ175/450, r.v. 60, bez silentbloku i bez vzpery, ani jsem tu vzperu nikdy nevidel, jak to vypada? Je jina hlava motoru?    [Jirka]   05.11.2009
Odpověď  Tak se nám tu tvoří docela pěkná sestavička :-)    [Marta]   04.11.2009
Odpověď  473,r.v. 1964,žádný silenbloky nemá...ale mám ještě jednu 450,nevim rok a ta má nádrž se silenbloky.    [zelyvel]   04.11.2009
Odpověď  Vlastním čz 175/450.02 rv. 62 v původním stavu a silentbloky na nádrži jsou.    [hanz]   03.11.2009
Odpověď  No moje skromná teorie je že ty silentbloky souvisí se vzpěrou od rámu k hlavě, když nebyla tak držáky nádrže vibracemi praskaly - tak udělali silentbloky - pak někoho napadla ta vzpěra a silentbloky už nebyly potřeba... (samozřejmě + - nějaká přechodová období)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2009
Odpověď  Ještě jsem zapoměl dodat, že ta moje sportka bez silentbloků je z roku 68, takže spíš z konce výroby.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2009
Odpověď  Ty silentbloky by mě taky zajímaly. U některých prodejců jsem se setkal s tvrzením, že nádrž bez silentbloků je na klasické provedení a se silentblokama na sportku. Podle mě to ale takle jednoduché není. Mám sportku 175/470, nádrž je stopro původní a silentbloky nemá...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2009
Odpověď  já renovuji čezetu 125 typ 453/05 De Luxe, při koupi jsem měl dvě necelé rozebrané téměř do šroubku - tudíž nemohu posoudit zda je tam nádrž origo, ale já mám rok 64 s motorem se znakem i nádrží se silenblokama.    [PaVeLVaN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2009
Odpověď  já mám čz 125/453 s motorem 175/450 se znakem na víku a se silentblokama na nádrži    [petrkr]   16.10.2009
Odpověď  nema nekdo fotku toho zadniho silentbloku ?    [vittorio]   01.10.2009
Odpověď  V podívej se mi prosímtě na to víko a popř udělej foto nádrže hlavy a víka spojky díky.    [Marta]   30.09.2009
Odpověď  Ještě mám takový dotaz co máte stroje kolem roku 1962-63 máte na spojkovém víku znak ČZ? Já mám spojkové víko bez znaku. Díky    [Marta]   29.09.2009
Odpověď  První roky výroby jednovýfuků ČZ, nevím do jakého roku, se dávaly víka s čelistmi na pravou stranu, jak bylo do té doby zvykem.// Pak dávali víko brzdy na levou stranu pro zvýšení účinnosti přední brzdy a rovnoměrnější rozdělení přítlaku mezi náběžnou a úběžnou čelist. Tak praví ing. Pavel Husák v knize Údržba opravy a seřizování motocyklů ČZ, rok 1964. Píše ještě trochu více, to se podívejte do čezetmanie je to tam na skenované. Nádrž se silentbloky bych neřešil já mám doma po tátovi origo ČZ 175/470 a druhou po sousedovi, taky origo, vše rok výroby 1965 a tam silentbloky nejsou.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.09.2009
Odpověď  Ok předek otočím a nádrž scháním nějakou pěknou chromovou tudle stříbřenkovou bych chtěl sundat. Dnes jsem objednal nové zadní kolo a dodělávám to co se mi nezdá a na jaře už jen jezdit.    [Marta]   28.09.2009
Odpověď  Fotku celý motorky ti teď neudělám, je trochu nešikovně uložená, ale nějaké detaily by vyfotit šly. Hlava je tam bez šteftu. Jinak pokud jde o tu tvojí se stříbřenkovou nádrží, tak tam tu brzdu dej nalevo určitě, je vidět že blatník je otočený.    [Meela]   28.09.2009
Odpověď  Tak jsem koukal na tu ČZ 125 je to rok výroby 1960 ...nádrž na obouch stranách uložená v silenbloku....    [marty]   27.09.2009
Odpověď  jasně koukni a uvidíme jsem docela zvědavý    [Marta]   25.09.2009
Odpověď  Mám dojem že je rok. 64 ale radši se podívám .....pak ještě písnu.    [martin]   25.09.2009
Odpověď  A co máš za rok výroby? brtránec jí tam také měl a měl rok 1962    [Marta]   25.09.2009
Odpověď  Zdravím ..!!tuto nádrž ze silemblokem mám též na své čz 125 ....    [martin]   25.09.2009
Odpověď  Foto celé sportky. zpěru na motor tedy taky nemáš. A hlava je tedy bez šteftu?    [Marta]   25.09.2009
Odpověď  A čeho potřebuješ foto?    [Meela]   25.09.2009
Odpověď  Mám sportku 175/470 r.v.1962 a přední brzdu napravo a nádrž se silembloky.
Mohl by si vložit nějaké foto? Já chtěl brzdu předělat na levo    [Marta]   25.09.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale jo, 175 má dva šrouby nad sebou a tomu hornímu to vadí. Neví někdo ty silentbloky na nádrži? Nevím jestli jí můžu přehodit na rok 1965 nebo ne...    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2008
Odpověď  Regulátor, který máš na fotce se v roce 1965 používal. Šroubu by to nemělo vůbec vadit.    [kriz]   02.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobře, tak něco jiného :-) Používal se na 175 z roku 1965 tenhle regulátor? Nejde přes něj zašroubovat jeden šroub co drží víko zapalování...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2008
 Přidat odpověď   (45) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006