nazdar,koupil jsem svazek dratu na panelku na aukru,ale nikde ani rana jak zapojit regu.rele.znamy
rikal,ze se tam davalo extra protoze orig v zapal.bylo poruchovy.poradite jak a kam ho mam
zapojit?dik [vrata] 08.07.2009 Přidat odpověď |
| Vim , že se to sem nehodí ale nechtěl by někdo nové původní relé na kývačku? Kdyžtak foto je bazoši. [Michal] 22.11.2015 |
| U všech elektronických regulátorů je vždy poněkud problematické startování tzv. "bez
baterky" a je hodně závislé na stavu dynama resp. hodnoty remanentního magentismu. Slušné
dynamo je schopné dát jen na remanenci pří cca 1000ot/min asi 1V což by mělo při dobře koncipované
"elektronice" stačit. Samozřejmě,že baterka i téměř ve "stavu smrti" tomu
může pomoci.Regulátory AEV jsou stavěné tak,že když má baterka aspoň něco přes 2V tzn.že normálně je
naprosto nefunkční,tak stačí,aby dynamo dalo aspoň 700mV a dojde k jeho lavinovitému nabuzení a tím
i dostatečnému napájení zapalovací cívky,aby motor chytl.Obecně však nemůže
"elektronika" v tomto režimu konkurovat kontaktnímu regulátoru-bohužel,polovodičové
přechody na bázi křemíku se otevírají až při 0,6V. [Milan(OHC)] 04.07.2010 |
| ale asi záleží na typu regulátoru, tady se píše o dvou různejch, třeba se ještě někdo ozve, taky mě
asi brzo čeká novej regulátor, ted jsem s jedním 2 dny bojoval a radši jsem to vzdal :-) [Meela] 02.07.2010 |
| Třeba to je chytrej regulátor :-) ale teď vážně, Jíra jenom dostal špatnou informaci - tady někde
jsem kdysi četl že když je slabá baterka tak to s tímhle reguláorem nejde roztlačit, to by mělo být
všechno... [Meela] 02.07.2010 |
| Co to je za blbost? Jak ten regulátor pozná jakým způsobem bylo roztočená klikovka tj. dynamo? Zda
přes páku či přes zadní kolo... [Wanderer] 02.07.2010 |
| Kolega mi tvrdí, že po montáži tohodle regulátoru nejde motorka roztlačit a dá se startovat jen
našlapováním [Jíra] 01.07.2010 |
| Zajimalo zda se to prebuzeni da provest na kyvacce 250 353/04 rok 1960?? [steft01] 27.08.2009 |
|  Detail zapojení. [Jarek] 27.08.2009 |
|  Návod + kontakt -staženo z JWM. [Jarek] 27.08.2009 |
|  Návod-staženo z JWM. [Jarek] 27.08.2009 |
|  regulátor v akci :-) staženo z JWM. [Jarek] 27.08.2009 |
| Dobry vecer, tak jestli to dobre chapu tak na svoji kyvacku 353/04 muzu dat rele AEV 0360(je
elektronicke??).Toto rele se vyrabi pouze s ukostrenim MINUS.A proto se musi prebudit dynamo??Mohli
byste mi prosim nekdo napsat presny postup jak prebudit.Cetl jsem jeste neco ze musim vyradit nejaky
odpor mohli byste mi to prosim nejak upresnit o co jde,kde je a tak.Predem moc dekuji za odpoved [steft01] 26.08.2009 |
| D - 61, M - 51 [rene] 18.07.2009 |
| sehnal jsem klasicke magneto,kde jsou svorky M B D.kostru mam minus,poradi me nekdo jak to mam
zapojit?elektrice fakt moc nerozumim,ale zas tak blbej nejsem abych to nezapojil podle
navodu.B:baterie-,D?M?na zapalovani mam cisla...diky moc [vrata] 18.07.2009 |
| Mirek: Nic se nenastavuje,regulátor se namontuje přímo na držák původního elektromechnického
regulátoru a provede se elektrické připojení. Ke každému regulátoru AEV je přiložena montážní návod,
který je snad napsán tak, že člověk s alespoň elementární schopností číst technický text a mající
minimální technické návyky,je schopen montáž zvládnout. Pokud je však tzv. "totální
elektrolama", musí se obrátit na někoho schopnějšího ve svém okolí. [Milan(OHC)] 16.07.2009 |
| a jak je to s instalací a nastavením resp. jak složité je vyměnit za staré relé. [Mirek] 16.07.2009 |
| Jaromír patrně použil regulátor MRV7P. Tyto regulátory se dělají ve dvou provedeních -P a N - pro
ukostřené mínus a plus pólu baterie. Regulátory AEV jsou "zatím" jen v provedení pro
ukostřené mínus,ale návody k montáži těchto regulátorů obsahují i postup pro přepólování dynama.
Regulátory nelze srovnávat, protože MRV je pouhý napěťový regulátor,kdežto AEV je plněhodnotný
regulátor "dynamového" typu tedy i s proudovým omezením,které chrání dynamo proti
přetížení. Proto je na regulátoru uváděn i údaj o výkonu, pro jaké dynamo je regulátor určen. Otázka
srovnání by tedy byla v poloze trabant-mercedes,oba sice jedou,ale....Rovněž i prodejní cena
regulátorů AEV je o něco vyšší, protože proti MRV je to "elektrárna". Jinak k
záležitosti toho vybíjení baterky - záleží,kdy ten regulátor byl koupený, protože některé série
regulátorů MRV měly problém s hodnotou regulovaného napětí, které bylo nízké a pak skutečně mohlo
docházet k tomu,že baterka nebyla v provozu dostatečně nabíjena až došlo postupně k jejímu úplnému
vybití. [Milan(OHC)] 15.07.2009 |
| zdravím ,toto mě zaujalo.já mám podobný,ale od jiného výrobce,cena zhruba stejná,důležité je při
jeho koupi znát co je ukostřeno,ale wattáž ne.taky s ním mám problémy,ato bude ožná ono.pérák mi
jezdí supr,dobíjí,ale jakmile zapnu světla,tak po cca 10km už to jen mžourá,a během chvíle to
chcípne,totálně vycucaný.přitom vše ostatní je ok,určitě zkrat žádnej.Nebo nmi to dělá
baterka,kterou už tam mám asi 6let,a je dost mizerná.ale i když sem to měl na panelce,kerá měla
baterkzu novou,dělalo to to samý.na příští stroj instaluju tohle. [jaromir] 15.07.2009 |
|  Zdravím.Ten černý plast je původní držák elektromechanického regulátoru a není tedy součástí
regulátoru AEV. Tento regulátor je zastavitelný na běžné typy držáků na dynamech motocyklů Jawa a
Čz. Samozřejmě vyjímkou je např. dynamo 6W/75W,kde je pouze svorkovnice. Pro tyto dynama se také
používá samostatně montované dvocívkové relé viz. např. Jawa350/634. Ale i toto je nahraditelné
regulátorem AEV 0361 6V/75W, pro které je připravený držák, kterým ho je možné upevnit na původní
připevňovací místa dvojcívkového regulátoru.Připojuji foto zástavby na dynamu z
\\\"péráka\\\". [Milan(OHC)] 15.07.2009 |
| ->kejva 350: to těžko, z obrázku je vidět že ten "tmavý plast" je pozůstatek
původního 1-cívkového relé a do něj šikovně napasovaný regulátor - stříbrná krabička [Luk] 15.07.2009 |
| [Milan(OHC)]: Zdravím Milane měl bych na tebe otázku ten regulátor je i s tím tmavým plastem pod
ním? Jedná jse mi oto jestli je do oblouku a pasuje přímo na dynamo tak jako na fotografii. [kejva 350] 13.07.2009 |
| [Milan(OHC)]: Zdravím, prosím, mohl byste mi poslat nějaké schéma a více fotek toho zapojení na
dynamo? Moc dík. mr.Mic@seznam.cz [Michal Martínek] 11.07.2009 |
| Regulátory vyrábí a prodává firma AEV s.r.o Kroměřiž. Mají označení AEV 0358 6V/45W, AEV 0360 6V/60W
a AEV 0361 6V/75W. Údaje o výkonu jsou z toho důvodu, že regulátory jsou vybaveny i proudovou
regulací, která chrání dynamo proti přetížení. AEV 0360 je určená především pro JAWA500OHC, ale je
vhodná i pro dynama 50W a 55W. Podle mojich informací stojí v AEV 400Kč(s DPH).Zkus si tam zavolat
na 573 500 013(p.Michalík) nebo michalik@aev.cz [Milan(OHC)] 10.07.2009 |
| diky a kde bych ho popripade sehnal a kolik stoji? [vrata] 10.07.2009 |
|  Podívej se ještě jednou na www.jawamania.info do rubriky TECHNIKA,tam si najdeš soubor "Navod
na obsluhu Jawa 250,350 typ 559.04 a 360.00" a tam jsou i schemata elektroinstalace. Když
budeš potřebovat opravdu dobrý regulátor, tak tady máš i připojenou fotku zástavby regulátoru AEV na
panelce 250/559 [Milan(OHC)] 10.07.2009 |
| nasel jsem kulovy,kdyz budes tak hodnej posli me to na aht@seznam.cz diky moc [vrata] 08.07.2009 |
| na jawamania.info si stahni schema zapojeni elektriky na panelku a je tami na dvoucivkove rele ktere
se davalo dodatecne kdbys to nenasel pisni me na mail nekde to vyhrabu [Freebiker] 08.07.2009 |
|
|