MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297017 příspěvků |7075 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 82 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 17.11.2018 21:22  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

el.zapojeni


 nazdar,koupil jsem svazek dratu na panelku na aukru,ale nikde ani rana jak zapojit regu.rele.znamy rikal,ze se tam davalo extra protoze orig v zapal.bylo poruchovy.poradite jak a kam ho mam zapojit?dik    [vrata]   08.07.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Vim , že se to sem nehodí ale nechtěl by někdo nové původní relé na kývačku? Kdyžtak foto je bazoši.    [Michal]   22.11.2015
Odpověď  U všech elektronických regulátorů je vždy poněkud problematické startování tzv. "bez baterky" a je hodně závislé na stavu dynama resp. hodnoty remanentního magentismu. Slušné dynamo je schopné dát jen na remanenci pří cca 1000ot/min asi 1V což by mělo při dobře koncipované "elektronice" stačit. Samozřejmě,že baterka i téměř ve "stavu smrti" tomu může pomoci.Regulátory AEV jsou stavěné tak,že když má baterka aspoň něco přes 2V tzn.že normálně je naprosto nefunkční,tak stačí,aby dynamo dalo aspoň 700mV a dojde k jeho lavinovitému nabuzení a tím i dostatečnému napájení zapalovací cívky,aby motor chytl.Obecně však nemůže "elektronika" v tomto režimu konkurovat kontaktnímu regulátoru-bohužel,polovodičové přechody na bázi křemíku se otevírají až při 0,6V.    [Milan(OHC)]   04.07.2010
Odpověď  ale asi záleží na typu regulátoru, tady se píše o dvou různejch, třeba se ještě někdo ozve, taky mě asi brzo čeká novej regulátor, ted jsem s jedním 2 dny bojoval a radši jsem to vzdal :-)    [Meela]   02.07.2010
Odpověď  Třeba to je chytrej regulátor :-) ale teď vážně, Jíra jenom dostal špatnou informaci - tady někde jsem kdysi četl že když je slabá baterka tak to s tímhle reguláorem nejde roztlačit, to by mělo být všechno...    [Meela]   02.07.2010
Odpověď  Co to je za blbost? Jak ten regulátor pozná jakým způsobem bylo roztočená klikovka tj. dynamo? Zda přes páku či přes zadní kolo...    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2010
Odpověď  Kolega mi tvrdí, že po montáži tohodle regulátoru nejde motorka roztlačit a dá se startovat jen našlapováním    [Jíra]   01.07.2010
Odpověď  Zajimalo zda se to prebuzeni da provest na kyvacce 250 353/04 rok 1960??    [steft01]   27.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail zapojení.    [Jarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Návod + kontakt -staženo z JWM.    [Jarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Návod-staženo z JWM.    [Jarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  regulátor v akci :-) staženo z JWM.    [Jarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2009
Odpověď  Dobry vecer, tak jestli to dobre chapu tak na svoji kyvacku 353/04 muzu dat rele AEV 0360(je elektronicke??).Toto rele se vyrabi pouze s ukostrenim MINUS.A proto se musi prebudit dynamo??Mohli byste mi prosim nekdo napsat presny postup jak prebudit.Cetl jsem jeste neco ze musim vyradit nejaky odpor mohli byste mi to prosim nejak upresnit o co jde,kde je a tak.Predem moc dekuji za odpoved    [steft01]   26.08.2009
Odpověď  D - 61, M - 51    [rene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2009
Odpověď  sehnal jsem klasicke magneto,kde jsou svorky M B D.kostru mam minus,poradi me nekdo jak to mam zapojit?elektrice fakt moc nerozumim,ale zas tak blbej nejsem abych to nezapojil podle navodu.B:baterie-,D?M?na zapalovani mam cisla...diky moc    [vrata]   18.07.2009
Odpověď  Mirek: Nic se nenastavuje,regulátor se namontuje přímo na držák původního elektromechnického regulátoru a provede se elektrické připojení. Ke každému regulátoru AEV je přiložena montážní návod, který je snad napsán tak, že člověk s alespoň elementární schopností číst technický text a mající minimální technické návyky,je schopen montáž zvládnout. Pokud je však tzv. "totální elektrolama", musí se obrátit na někoho schopnějšího ve svém okolí.    [Milan(OHC)]   16.07.2009
Odpověď  a jak je to s instalací a nastavením resp. jak složité je vyměnit za staré relé.    [Mirek]   16.07.2009
Odpověď  Jaromír patrně použil regulátor MRV7P. Tyto regulátory se dělají ve dvou provedeních -P a N - pro ukostřené mínus a plus pólu baterie. Regulátory AEV jsou "zatím" jen v provedení pro ukostřené mínus,ale návody k montáži těchto regulátorů obsahují i postup pro přepólování dynama. Regulátory nelze srovnávat, protože MRV je pouhý napěťový regulátor,kdežto AEV je plněhodnotný regulátor "dynamového" typu tedy i s proudovým omezením,které chrání dynamo proti přetížení. Proto je na regulátoru uváděn i údaj o výkonu, pro jaké dynamo je regulátor určen. Otázka srovnání by tedy byla v poloze trabant-mercedes,oba sice jedou,ale....Rovněž i prodejní cena regulátorů AEV je o něco vyšší, protože proti MRV je to "elektrárna". Jinak k záležitosti toho vybíjení baterky - záleží,kdy ten regulátor byl koupený, protože některé série regulátorů MRV měly problém s hodnotou regulovaného napětí, které bylo nízké a pak skutečně mohlo docházet k tomu,že baterka nebyla v provozu dostatečně nabíjena až došlo postupně k jejímu úplnému vybití.    [Milan(OHC)]   15.07.2009
Odpověď  zdravím ,toto mě zaujalo.já mám podobný,ale od jiného výrobce,cena zhruba stejná,důležité je při jeho koupi znát co je ukostřeno,ale wattáž ne.taky s ním mám problémy,ato bude ožná ono.pérák mi jezdí supr,dobíjí,ale jakmile zapnu světla,tak po cca 10km už to jen mžourá,a během chvíle to chcípne,totálně vycucaný.přitom vše ostatní je ok,určitě zkrat žádnej.Nebo nmi to dělá baterka,kterou už tam mám asi 6let,a je dost mizerná.ale i když sem to měl na panelce,kerá měla baterkzu novou,dělalo to to samý.na příští stroj instaluju tohle.    [jaromir]   15.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím.Ten černý plast je původní držák elektromechanického regulátoru a není tedy součástí regulátoru AEV. Tento regulátor je zastavitelný na běžné typy držáků na dynamech motocyklů Jawa a Čz. Samozřejmě vyjímkou je např. dynamo 6W/75W,kde je pouze svorkovnice. Pro tyto dynama se také používá samostatně montované dvocívkové relé viz. např. Jawa350/634. Ale i toto je nahraditelné regulátorem AEV 0361 6V/75W, pro které je připravený držák, kterým ho je možné upevnit na původní připevňovací místa dvojcívkového regulátoru.Připojuji foto zástavby na dynamu z \\\"péráka\\\".    [Milan(OHC)]   15.07.2009
Odpověď  ->kejva 350: to těžko, z obrázku je vidět že ten "tmavý plast" je pozůstatek původního 1-cívkového relé a do něj šikovně napasovaný regulátor - stříbrná krabička    [Luk]   15.07.2009
Odpověď  [Milan(OHC)]: Zdravím Milane měl bych na tebe otázku ten regulátor je i s tím tmavým plastem pod ním? Jedná jse mi oto jestli je do oblouku a pasuje přímo na dynamo tak jako na fotografii.    [kejva 350]   13.07.2009
Odpověď  [Milan(OHC)]: Zdravím, prosím, mohl byste mi poslat nějaké schéma a více fotek toho zapojení na dynamo? Moc dík. mr.Mic@seznam.cz    [Michal Martínek]   11.07.2009
Odpověď  Regulátory vyrábí a prodává firma AEV s.r.o Kroměřiž. Mají označení AEV 0358 6V/45W, AEV 0360 6V/60W a AEV 0361 6V/75W. Údaje o výkonu jsou z toho důvodu, že regulátory jsou vybaveny i proudovou regulací, která chrání dynamo proti přetížení. AEV 0360 je určená především pro JAWA500OHC, ale je vhodná i pro dynama 50W a 55W. Podle mojich informací stojí v AEV 400Kč(s DPH).Zkus si tam zavolat na 573 500 013(p.Michalík) nebo michalik@aev.cz    [Milan(OHC)]   10.07.2009
Odpověď  diky a kde bych ho popripade sehnal a kolik stoji?    [vrata]   10.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podívej se ještě jednou na www.jawamania.info do rubriky TECHNIKA,tam si najdeš soubor "Navod na obsluhu Jawa 250,350 typ 559.04 a 360.00" a tam jsou i schemata elektroinstalace. Když budeš potřebovat opravdu dobrý regulátor, tak tady máš i připojenou fotku zástavby regulátoru AEV na panelce 250/559    [Milan(OHC)]   10.07.2009
Odpověď  nasel jsem kulovy,kdyz budes tak hodnej posli me to na aht@seznam.cz diky moc    [vrata]   08.07.2009
Odpověď  na jawamania.info si stahni schema zapojeni elektriky na panelku a je tami na dvoucivkove rele ktere se davalo dodatecne kdbys to nenasel pisni me na mail nekde to vyhrabu    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2009
 Přidat odpověď   (27) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006