MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313672 příspěvků |7987 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 623, 633 (UŘ, B | Diskusní téma 29.11.2022 21:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Kryt řetězu a nádrže na bizonu.


 Ahoj bizonisti. Potřebuji něco objasnit. Na jawamánii v technice v návodu k obsluze je zobrazen bizon s celokrytem řetězu, jako byl na pozdějších typech. Zatím jsem to viděl jenom na jednej novej renovaci. Ptám se tedy :
- je to správně a montovaly se na bizony (třeba na ty poslední) i takovéhle kryty řetězů.
Mám na svém bizonovi plastový asi 3-4 mm tlustý černý pás přes nádrž. Je to 350/oilm. vyr. 04/1972. Ptám se :
- montovaly se na bizony jenom plechové nebo i plastové pásy přes nádrže ?
Děkuji.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Jen čekám na to, až se zde objeví titulek: Replika Bizona je na světě.
Jde o vtip. Ale už se toho vyrábí celkem hodně.    [motovo]   27.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Replika krytu řetězu na Bizona je na světě, budem nabízet na burze ve Zloníně, a taky na www.montyjawa.cz    [Monty]   23.01.2013
Odpověď  já tam mám gumu a nic neteče, guma je i na všech kývačkách apod.    [Jakub]   09.11.2012
Odpověď  Zkoušel jsem už opravdu kde co, jak jsem psal i kůži. Myslím že origo tam nebyla guma, ale neco tvrdšího na bázi pertinaxu nebo podobně. Guma se vždy promáčkne a zdeformuje.    [Pavel]   12.02.2010
Odpověď  Pod páčkou na čepu má být gumové těsnění průměr asi 20/8 mm- měnil jste i tohle?    [Monty]   11.02.2010
Odpověď  Trochu mimo téma, ale když vidím ty fotky s víčkem nádrže ptám se jak vám to víčko těsní? Mně při plné nádrži pod otočnou páčkou vždy teče benzín. Už jsem zkoušel různá těsnění, třeba i kůži ale stále je to to samé. Poradí někdo?    [Pavel]   11.02.2010
Odpověď  Ano prostě se přehledl a uznal to jen tak dal a Bizonum Zdar Chlapaci.    [Zdeněk]   10.02.2010
Odpověď  Díky za vše - takhle by snad měla vypadat diskuse,nemyslíte? Názor ,protinázor ,věcné argumenty a na konci vyřešení problému.

To je jiný kafe než nekonečný hádky s Emanuelem.    [Monty]   10.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  u otvoru pod víčkem jasný otěr, kde se na mě směje vyleštěný    [es2ohv]   10.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechtěl bych , zde stát za vola, ale stalo se.Mám krásný plechový plast přes nádrž, který jsem léta považoval za plastový.Žádná mimořádná plastová inovacé se tedy v 70letech nekonala,snad jen v moji fantazii .Foto jasně dokazující realitu.Omlouvám se také za svoji mystifikaci.    [es2ohv]   10.02.2010
Odpověď  Mé napětí opadlo :-D    [Petr Kropáček ml.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.02.2010
Odpověď  TAK JSEM SE PRÁVĚ VRÁTIL Z GARÁŽE, kde jsem byl fotit místo oběda A CHCI SDĚLIT VŠEM POCHYBOVAČůM A NEVĚŘÍCÍM, ŽE TEN MůJ PLASTOVEJ KRYT NA NÁDRŽI JE SKUTEČNĚ plechovej, takže se VÁM VŠEM OMLOUVÁM za své bludy. KOVANÍ BOZONISTÉ berte to jako zkoušku vaší bdělosti a ukázku mojí blbosti. Alespoň už ten plech nemusím shánět, když ho vlastně mám žejo.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2010
Odpověď  Jsem napnutej jak struna :-D
Taky tomu moc nevěřím, ale možný je všecko.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.02.2010
Odpověď  Určitě se nedělal zadnej plastovej jeto blbost mam Bozona 4* a žadnej to nema uplna hovadina jeto pružne a peruje tak to asi někomu připada jako plastovedrži to nadrž brostš blbost.    [Fedorka Přibram.]   09.02.2010
Odpověď  Jasně, nafotím to tak aby to bylo jasný, ale nemám garáž doma, takže lepší fotky nejdřív zítra večer.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2010
Odpověď  Ale z fotky to přece nikdo nepozná - nalakovanej plechovej bude uplně stejnej - vím,že přes net důkaz nezískám,jsem ale pochybovač.    [Monty]   09.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je ten plastovej pás.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2010
Odpověď  Právě renovuju 250, půjde do zelené barvy,a dostane celokryt řetězu. Uvažuju i o olejové nádrži bez čerpadla,podle prospektu - co vy na to?

Ale plastový pás přes nádrž? Držel jsem v ruce jistě 30 různých Bizonů,ale s tímhle jsem se nesetkal -a navíc, pás není jen ozdoba,ale drží předek nádrže k rámu - copak by to plast vydržel? Viděl jsem pásy stříbřenkové,chromované a černé - nezaměnujete černě lakovaný plech za plast?    [Monty]   09.02.2010
Odpověď  mám číslo 211 a je to podle tp 1970    [danny]   09.02.2010
Odpověď  ked sa tu uz riesia roky vyroby a vyrobne cisla, myslite si, ze bizon s vyrobnym cislo 235 bol vyrobeny v roku 1970?nedochoval sa mi totiz vyr. stitok:(    [Alex]   09.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě ten dobový článek SM 69 viz motomagazín.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Musím se kouknout do garáže na ten plastový pruh přes nádrž.Číslo výrobní 1843 také rok 1972 třetí měsíc.Je to také poslední serie dojíždějící ve výrobě.Nikdy mě ani nenapadlo,že je možné, aby byl pás plechový.Co jsem viděl za život BIZONŮ a taková podstatná věc,že existuje mi utekla, člověk se pořád učí.Přitom na burze co jsem držel v ruce ND na Bizona, tak jsem narazil taky na plastáky.Nechápu to.K tomu krytu ještě takovou poznámku ,tento černoch co měl být šlágr pro obchodní dům Neckermann v prodeji pro západní trh v DEUTSCHLANDU je také zapouzdřený podobající se 634.Řekl bych ,že je to, ale vyjímka , která potvrzuje pravidlo.Kryt nemá být zakuklenej,ale má mít decentní profil tvaru bekovky.Ale neodsuzoval bych , kdyby ho někdo použil při renovaci. Dokonce se mi ten orgán ze 634 více líbí na BIZONU.Ale to je jen můj takový nepodstatný názor.    [es2ohv]   09.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Petr Kropáček - Máš pravdu sériově od.r. 70 nic, ze světa motorů z r. 69 (viz motomagazin) jsou zatím k dispozici už 2 dobové fotky (1969), dále popis ve článku ze SM 69 (motomagazin) a původní návod k obsluze (jawamánie), kde ty kryty jsou uzavřený, ale autor (JB motomagazín) tam i tady sám píše, sériově prokazatelně nic.
Já na svém bizonu mám taky ten otevřenej kryt, ale líbí se mi i ta druhá varianta, tak před renovací uvažuju, jestli tam nedát ten uzavřenej, když min. do r. 69 se s ním počítalo a byl prokazatelně na některý předsériový kusy montovanej. No nic, tady ta diskuze je k věci a to mne baví.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2010
Odpověď  Snad jenom k tomu krytu řetězu- fotka z motomagazínu zobrazuje stroj po renovaci, na fotkách před renovací je vidět, že měl klasicky otevřený kryt. Majitele znám, před lety jsme se o tom bavili a říkal, že tam dával kryt z 634.
Pak tedy relevantní zůstává pouze ten jeden známý oficiální obrázek Bizona, který by se tu mohl řešit tisíckrát a stejně bysme ho nevyřešili. Na 100% víme pouze to, že vznikl před seriovou výrobou Bizonů, takže logicky nemůže zobrazovat seriový stroj.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.02.2010
Odpověď  Všem Vám moc děkuju za příspěvky. Pro sebe bych to tedy zatím uzavřel asi takto :
Otevřené kryty na řetěz se dodávaly ze sériový výroby, nicméně i z dobových fotografií v motomagazínu z těch reklamních letáků je patrné, že na některých bizonech byly namontovány i ty hranatější uzavřený , je to dobře vidět na tej poslední fotce při jejím zvětšení(motomagazín) i na fotce od vladika tady, tudíž pokud to někdo takto zrenovoje, vůbec bych to nebral jako nemístnou úpravu nebo veteránský zločin.
Co se týče pásu přes nádrž, tak jsme se tu sešli zatím asi jenom dvá, co ho máme z plastu, ale i to bych považoval za možné už z výroby, ten můj bizon má výrobní číslo 2134 a pokud jich bylo vyrobeno 2175 (motomagazin), tak bůhví co na ty poslední kusy v 04/72 v jawě montovali, třeba to bylo nějaké další zlevnění výroby a socialistická budoucnost v plastech. Samozřejmě ten plechovej kryt se mi líbí víc. Pokud ještě někdo má nějaký dokumenty nebo vlastní poznatky, tak přispějte.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2010
Odpověď  Tá známka ma potešila. To by ma ani vo sne nenapadlo, že sa Bizon objaví na známke a ešte zahraničnej. :D    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Skladování moto CALIFORNIAN pro Podnik zahraničního obchodu na export.Zda-li tento Bizon byl určen na export a měl se někde objevit v cizině nevím.Detail na kryt řetězu je o.k.    [es2ohv]   08.02.2010
Odpověď  Dle mých poznatků se Bizon s tímto provedením krytu řetězu nikdy neprodával. Nemohu však vyloučit vznik několika kusů mimo výrobní sérii.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  UŘ detail krytu řetězu.es2ohv    [martin]   08.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  UŘ stará dobová fotografie.Vývojová dílna.e2ohv    [martin]   08.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chlupe na zeleného Bizona moc nekoukej, protože to je taková dobová spatlaninka někoho , kdo sice uměl krásně malovat,ale velkou hlavu si z podstatnými detaili při vytváření obrázku nedělal.Na ukázku originál dobová poštovní známka vydaná ve Francie v roce 1985, kde taky převzali předlohu nedokonalého Bizona. Oilmaster bez oilmastera pouze z nefunkční ledvinou, kryt řetězu a výfuky na 634 a ta barva je taky pro mě diskutabilní.Kde vzal autor na malůvku v 70 letech inspiraci se už asi dnes nedozvíme. Na UŘ dobová fotografie je patrné vidět krásný kulatý tvar krytu řetězu proti hranatému, který patří 634, ale v nouzi bych ho asi použil. Na Bizonu by to prdělo.K plastu přes nádrž si ted nejsem vůbec jistý zda-li je z plastu nebo plechu.Já se domnívám na 99 procent , že můj Bizon ho má taky z plastu jako Tvůj. es2ohv    [martin]   08.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  S tým žltým krytom by vyzeral takto. Fotka použitá z: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=bizon&menu=9&pos=bizon_foto    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je ten jeden renovovanej, o kterým bych nedokázal říct, že to vypadá špatně. Možná by mohl bejt taky žlutej, ale je otázka, jak by pak vypadal s těma černejma gumama.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2010
Odpověď  Díky za první info. Jenom douška, i ten všude inzerovanej náčrt zelenýho bizona má ten zapouzdřenej kryt řetězu taky.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2010
Odpověď  Kryty řetězů byly zpravidla normálka otevřené, ty uzavřené mělo jen pár ojedinělých kusů. Mám pocit (je to možná jenom pocit) že jeden renovovaný s ním jezdí, ale je to grafitový prototyp. Ty, co můžeme na motorkách vídat, jsou obyčejně podomácku upravené z 634.
Plastové pásy přes nádrž jsem ještě nikdy neviděl, moc bych nevěřil že je někdy vyráběli.
Pro odkryté zadní pružiny platí to, co pro kryt řetězu- prototypy je měly, ale "seriově" vyrábění Bizonové nikoliv.
Zkrátka- u Bizona není radno se příliš řídit podle literatury.
Takhle jsem například zuřivě hledal zámek řízení, který v návodu je, než jsem zjistil, že na Bizonu nikdy nebyl.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2010
Odpověď  - 3. dotaz, co ty zadní tlumiče, bez zakrytovaných pružin ?    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  poslední    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  další obrázky    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2010
 Přidat odpověď   (38) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006