Zdravím všechny Bizoňáky. Zajímalo by mě jaký typ plastu je na masce a pod sedlem bizona. Musím
vyplnit praskliny i dílo po elektrolitu. Jestli má někdo zkušenosti s lepením těchto plastů, tak
prosím napište. ROMAN [roman] 24.03.2010 Přidat odpověď |
| snad ti to pomůže [Petan69] 03.04.2022 |
| Jo už to vidím . . . na fotce to vypadá, jako že je ten "chladič" přišroubovaný. To bude pěkná "psina" to vyrobit . .. ): ): [radekb] 03.04.2022 |
| Dno té záplaty je přišroubovaný do rámu přes takový distanční sloupek asi 10 mm vysoký. Vedle toho VAPE regulátoru je vidět velkoplošná podložka a matka M6 Ten zub je vidět i zvrchu je to jakoby prolisovaný , ale samozřejmě za tepla. [Petan69] 03.04.2022 |
| Jo ten náznak "zubu je vidět i na tom mém torzu . . . [radekb] 03.04.2022 |
| Moto-šoko, škoda, že je tak daleko . . . Je dobré to nechat spravit tam, kde už jsou zkušenosti. [radekb] 03.04.2022 |
| Díky,z této fotky je vidět, že jsi vepředu přidaný plast "ukotvil" v prostoru filtrboxu, a dno té "záplaty" je ještě i vespod "ukotvený" ? A ještě dotaz - ten "zub" je vidět i z vrchu ? [radekb] 03.04.2022 |
| Našel jsem jen toto. Jde ti asi nejspíš o tu část, na které stojí baterka, ta bývá rozežraná nejvíc. Plast je v tomto místě přišroubovaný a ještě je tam takový "zub". K dotvarování tohoto plastu jsem použil horkovzdušnou pistoli. Ten plast PA6 má dost vysoký bod tání a když začne měknout, tak se už skoro pálí a vznikají na něm bublinky! (moje zkušenost) Plast jsem nahřál a pak pomocí velké stojanové vrtačky a různých svařených a soustružených nástrojů vytvaroval plast. Svařit jsem to nechal v Moto - šoko. Pracuje tam šikovný svářeč plastů. [Petan69] 03.04.2022 |
| Dotaz pro Petan69 můžu požádat -Nemáte více fotek z opravy podsedlového plastu v prostoru baterie ? Klidně i na mail... Díky radekb [radekb] 03.04.2022 |
| Držák ze sedla je položený na víčku airboxu. A jestli myslíš na spodku vedle regulátoru VAPE, tak tam je 2x velkoplošná podložka čím je plast přichycený k rámu. To VAPE tam je jen odložený. Cívku mám namontovanou pod nádrží... [Petan69] 31.10.2018 |
| Mohu se zeptat, co je to na spodní fotce na víčku airboxu za plech? [Roman] 31.10.2018 |
| Na tom spodním obrázku je vidět spára mezi dnem a bokem, má to tak být, kvůli pružnosti [Petan69] 30.10.2018 |
| Svářeči nastříhej ze zbytků slabý proužky, kdyby to neměl čím zavařit. Vše poctivě obrousit od barvy, ať ti to drží. Podsedlák i masku nastříkat jako plastový nárazníky na autě, základ na plast, plnič, tmel i barva na plast, nebo s nějakou tou přísadou, aby to bylo pružný. [Petan69] 30.10.2018 |
| Byl jsem tam osobně a chtěl jsem polyamid 6. Byl tam v kanceláři velice ochotný pán a ve skladu našel nějaký zbytek cca za 200,-. Asi by bylo dobrý tam předem zavolat a objednat, pak si nechat poslat, nebo osobně vyzvednout (většinou až druhý den) Svařili mi to kluci v Moto-Šoko na Kladně asi za 500,- Vše jsem připravil, vyřezal, vyvrtal a ohnul horkovzduškou. (ohýbat to jde dost špatně, ale dá se to) Petr [Petan69] 30.10.2018 |
| Mohl bys mi prosím tě poradit který konkrétně polyamid z jejich nabídky jsi použil? Koukal jsem, že PA6 mají vždy s nějakým přívlastkem. A svařit sis to nechal od někoho, nebo jsi to nějak svařoval v domácích podmínkách? [jara.tuma] 30.10.2018 |
| ještě z boku [Petan69] 30.10.2018 |
| Materiál podsedláku je Polyamid-6 (silon). Jde to svařovat a drží to! Mám to takto opravený. Kus desky jsem koupil v Primapolu https://www.primapol.cz/ [Petan69] 30.10.2018 |
| Přesto, že je to již notně starý příspěvek, tak to zkusím a zeptám se uživatele Jakub jestli ještě nemá ten zničený podsedlák na pokusy. Svůj podsedlák mám taky zničený a hledám odvahu a způsob jak jej opravit...Předem díky! [jara.tuma] 30.10.2018 |
| Ty plastové držáky jsem na svém bizonu také neměl, odléval jsem je z dentakrilu a pak stříkal na
černo. Větší část jednoho původního mi zbyla, pokud někomu poslouží jako vzor pro odlití tak je k
dispozici. Jinak s podsedadlovým plastem jsem měl obdobné problémy, nechával jsem to zkoušet
svařovat a opravdu to nejde, nakonec jsem plast laminoval, zatím to drží,ale není to ideální řešení. [Honza] 08.06.2010 |
| K opravě tohoto dílu jsem se zatím nedostal, ale podle všeho je to termoplast, na kterém laminát
držet nebude, ale ti co spravují automobilové názazníky by si s tím mohli poradit. nebude ale asi
úplně snadné vyrovnat povrch a sjednotit s okolím. Pokud to tehdy stříkali na nezdrsněný povrch, tak
to taky něco vypovídá. [Honza l] 04.06.2010 |
| kdyby měl někdo zájem laborovat s lepidly a rozpouštědly případně zkusit svářet ten podsedlový
plast, mohu poskytnout jeden dok*rvený jako pokusného králíka [Jakub] 04.06.2010 |
| Sice mám také prožraný podsedadlák,ale zajímá mě něco jinšího.setkal jste se někdo s původně
nelakovaným podsedalovým plastem.Na mém bizonu 250 632.02 r.v.1970 který už byl párkrát stříkán a
natírán,se tyto nepůvodní vrstvy loupou a pod nimi je plast vyloženě zrcadlově lesklí.přiložené foto
není aktuální.Ještě bych se vás chtěl zeptat jestli by někdo neměl navíc plastové záslepky které
kryjí jäkl rámu z kterého vychází vzpěra zadního blatníku? [jeeenik] 04.06.2010 |
| zdravim, zrovna ted jsem tento problem opravoval, prvne jsem nanytoval snad 1 mm tlusty hlinikovy
plech, boky jsem k plechu prilepil tavnym lepidlem a pote vse prekryl kytem se skelnymi vlakny,
zatim to drzi perfektne.. Je potreba vse dobre odmastit, ja pouzil aceton. Drzaky na inducky jsem
pouzil PVC trubku pro odpad, prumer 45 mm, narezal a prilepil taktez tavnou pistoli. Drzi to supr.
Nyni se chystam vse striknout plnicem a vyvrtat potrebne otvory pro kabely a hadicku na pary od
baterky. Pro zajemce muzu zaslat podrobnejsi foto na mail. [kvartan] 14.05.2010 |
| ja mám na tom plaste kopu laminátu ale príliš dobre to nedrží. Ale ten, kto to laminoval predtým
nezdrsnil povrch plastu a v niektorých častiach to ide ľahko odlepiť. [vladik] 25.03.2010 |
| co to zkusit zalaminovat? [Jakub] 24.03.2010 |
| Já jsem měl v bocích podsedlovky velké díry - předchozí majitel tam měl něco jako boční obrysová
světla - a řešil jsem to také tavnou pistolí. Jen jsem ta místa zevnitř podlepil kusem hmoty z
výstražné cedule z práce a z venku jsem to zalil.Vnitřek jsem lepil obdobně. Byly tam také velké
vyžrané díry, ale zatím to tři sezony drží. Spotřeboval jsem cca 3 tyčinky lepidla. [Pavel] 24.03.2010 |
| Bakelit byl křehkej a lámal se- tohle je pružné, něco jakoby PVC. Problém bude v tom, že
odleptané hrany jsou zastárlé a ovlivněné tou kyselinou. Navíc v místě, kde bývá podsedlovka vyžraná
nejvíc- pod baterkou- konstrukce toho plastu pohlcovala síly od všech možných deformací pod celým
sedlem- bylo to prostě jediné slušné uzavřené místo- a tak se musí jednat o hmotu, která se nepustí
ani plastu, který se deformuje. [Petr Kropáček ml.] 24.03.2010 |
| Děkuji za odpověď. Ale myslím, že v dnešní době musí existovat něco s čím by se to spojilo. Ten
plast vypadá jako bakelit. [roman] 24.03.2010 |
| Tak třeba Romixx tu podsedlovku lepil- viz
http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/renovace-jawy-350-633-bizon-15288.html?kid=12411 Zkus
se tedy výše uvedeného přeptat, jak mu to funguje. Já jsem se uchýlil k nanýtování kousku
plechu, protože si myslím, že tenhle kvaziplast, ze kterýho je to vyrobeno, by se určitě rozlepoval.
Z boku plastu jsem měl jednu menší dírku a tu jsem vyspravil lepidlem z tavné pistolky. To drží
dobře, ale byla to opravdu dirka velikosti průstřelu a v místě, kde není plast nikterak namáhán. [Petr Kropáček ml.] 24.03.2010 |
| Ještě fotka mojeho mazlíka, na kterém bude ještě hodně práce dostat ho do původního stavu. [roman] 24.03.2010 |
|
|