MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 174 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 623, 633 (UŘ, B | Diskusní téma 27.7.2024 01:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Všechny zdravím a prosím o identifikaci{633- dvouřadý primární řetěz,měchy na vidlici,mech.otáčkoměr na levém karteru,není hrazda na řídítkách].Podle orig.TP číslo motoru i rámu sedí.Jde mi o to jestli má význam renovace.Další foto i detaily mám. moc dík    [petrik]   21.10.2004     Přidat odpověď  
Odpověď  To se ani nedivím, protože takhle dnes potkat Bizona, natož takhle krásného, musí být událost a když k tomu ještě připočtu tu úžasnou palubku s otáčkoměrem, tak to bych padl na zadek. Opravdu je to nádhera!    [Wenda]   10.07.2009
Odpověď  Chlapci,dnes první espezetková jízda,jede to jak kráva,lidi hledí,ani se jim nedivím,je to paráda.Dneska se po 4 taktu jen tak někdo neotočí,vrací se do náš kdysi opomíjený dvoutakt.To je panečku zvuk!Akorát se asi budu muset vrátit do mogulu,ty drahé oleje nějak nečmoudí ani nevoní.Omluvte mě,jsem plný dojmů,634-ku jsem měl v roce 1975 jako prototyp,takže to prožívám    [petrikpetrik1]   03.07.2009
Odpověď  I když jsem tu hodně často za rejpala, tak k týhle palubovce se dá říct jediný: BOMBA.    [Lukáš]   17.06.2009
Odpověď  V tom případě je jasný rok vzniku téhle úpravy.    [monty]   17.06.2009
Odpověď  Monty: Ano, to je pravda. Mám holandskou knížku s tehdejšími motocykly z roku 1975, je tam i panelka 250 i 350 a 350/634 s elektronickým otáčkoměrem.
Mechanický otáčkoměr se začal dávat až od roku 1981 společně s rovnými konci výfuků (do té doby byly výfuky na koncích lehce zúžené jako u Bizona)    [Wenda]   17.06.2009
Odpověď  Pokud si pamatuju,tak první 634 ve vývozní verzi měly elektrický otáčkoměry,až časem(dva roky? ) se objevily víka s náhonem- potom odhaduju r.v. víka cca 1975.Otáčkoměr 1973- takovej mám na svým Enduru z roku 73.
V té době se vývoj Jawy určitě zabýval úplně jinejma věcma než Bizonem.
Ale hezký to je,souhlasím.    [monty]   17.06.2009
Odpověď  Tak pokud je ten otáčkoměr z čízy, tak je vidět, že si dotyčný s úpravou vážně vyhrál, opravdu je to pečlivá práce. :))
Nevím jak ostatním, ale mě se tahle úprava s tím otáčkoměrem velice líbí a je škoda, že se to takhle nevyrábělo.    [Wenda]   17.06.2009
Odpověď  Otáčkoměr je z ČZ typ 988 Enduro, a má dodělaný ten kryt přes střed ručičky a rámeček z Bizona .Proto jiný rozsah a správný vzhled. Původně na otáčkoměru byl rámeček jiného tvaru(jako na čz 150 C) a střed ručičky viditelný.Víko na motoru s náhonem je z typu 634.

Malý dotaz - jak tato spínčka nahradí původní Boschku? Vždyt má pouze dvě polohy,čím se zapínají světla?    [monty]   17.06.2009
Odpověď  Hmm, pekná mašina. Zaujímalo by ma, či ste mali to sanie originál v čiernej, alebo sa robilo iba strieborné?    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Odpověď  Hm, a už jsem za blba- otáčkoměr jde z víka, co? Jdu radši něco sníst :-)    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.06.2009
Odpověď  Ještě něco mě napadá- je vývod otáčkoměru na tom karteru profesionálního vzhledu? Pokud máš karter s vrchním úchytem za válcem (který měl pouze bizon) a vývodem na otáčkoměr, je to fakt zajímavost.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.06.2009
Odpověď  Jenom postřeh- kdyby otáčkoměr byl originál, červené pole by začínalo někde u šesti tisíc, při kterých toho má 350 plné zuby, a ne až v sedmi a půl.
Ale je to opravdu paráda, vypadá to naprosto věrohodně a netuším, z čeho ten otáčkoměr pochází.
Na co je ta třetí kontrolka?    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.06.2009
Odpověď  A ještě jsem se chtěl zeptat, z čeho ten otáčkoměr je, když je tvarově i velikostně úplně stejný jako tacháč? Nevědět, že to takhle nebylo z továrny, věřil bych, že je to originál.    [Wenda]   17.06.2009
Odpověď  Skvělé, fantastické, hluboce smekám! Vidím, že další Bizon je zachráněn pro budoucí generace.
Je sice pravda, že tam ten otáčkoměr není originál, ale na druhou stranu to původní provedení, kdy vpravo byl jen tachometr, vlevo spínačka s poházenými třemi kontrolkami v prostoru, vysloveně svádělo k tomu, že by tam otáčkoměr sedl jak "prdel na hrnec". :)) Kolikrát jsem si kladl otázku, jak by to s ním vypadalo a teď konečně vidím, že je to perfektní. Díky moc, je to opravdu vynikající práce!    [Wenda]   17.06.2009
Odpověď  ty kolena ani z bizona bíz nemůžou, vždyť mají převlečné matice a to bizon neměl-jsou tam jiné válce    [bobo]   17.06.2009
Odpověď  No právě,k zachování původního stavu mě vedl mimo jiné- plech přístrojovky,po opískování- profipráce bez jakéhokoliv navařování nebo dodatečných úprav.Dotyčný by musel zaslepit stávající otvory a to nebylo.Plech byl použit před vyražením standardních otvorů.Toť můj názor,za který se nebiju.Každopádně ať tak ,nebo tak,je to nádherný stroj.    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Odpověď  Moc pěkná práce. K otáčkoměru -podle mne tam nepatří.

Drobnosti-levou rukojet máte soudečkovou,patří tam stejná jako pravá,válcová,a nálepky na nádrži nalepené obráceně-levou napravo.¨
Výfukový kolena jsou podle mne z typ ČZ 471 (jsou hranatý,origo Bizon má oblouk k válci s větším radiusem)

Samozřejmě děkuji za použit replik z naší výroby - to potěší a vidím,že se nehoním zbytečně.    [monty]   17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto10    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto9    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto8    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto7    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto6    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto5    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto4    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto3    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto2    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto1    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  foto    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2009
Odpověď  prosim o foto po renovaci. Diky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2009
Odpověď  Tak jsem dokončil a udělal technickou.Tuším,že se mi podařila pěkná renovace.Přez určité váhání jsem zachoval původní koncepci při koupi.Dvouřadý řetěz,mechanický otáčkoměr,částečně odkryté zadní tlumiče a kolena na převlečnou matici.Vedlo mě k tomu toto-pídil jsem se po informacích a jeden bývalý zaměstnanec co dělal na bizonech potvrdil,že toto mohlo vzniknout v Jawě.Dělal se kus od kusu pro různé výstavy a předváděčky.Samotný plech přístrojovky nejde v amaterských podmínkách vyrobit,jak bylo v mém případě-přesně vyskružené a zespoda navařeny trouhelníkové vyztužovací plíšky.Kolena byla bizon,ale s přírubou(žádné navařování).
Zkuste,prosím rozumně diskutovat. díky za reakce    [petrik]   05.06.2009
Odpověď  Tak do dopadá,když je kozel zahradníkem.    [kibic]   24.01.2005
Odpověď  Můj názor - podle toho,jak vypadá zbytek,je to domácí úprava - sedlo,zadní světlo z 638,přepínače světel na řídítkách a pod. Do motoru někdo při generálce dal díly z 634,včetně válců - to přece není problém. Vypínání spojky chybšlo jen na prvních 634,do roku asi 1976    [MONTY]   23.10.2004
Odpověď  U strojů 634 spojkový automat prý nebyl jen u toho prvního typu, později už ano.A co se týče toho řazení, viděl jsem motory 634,co měly řazení nahoru i dolů...tak nevím...    [Tom K.]   22.10.2004
Odpověď  Zdařbůh!
Mechanickej otáčkoměr a dvouřadý primár by nasvědčoval 634 spodku motoru. 634 motory prý nemají poloautomat na spojku a jednička se řadí dolů. Pokud je to tak i u Tvé motorky, pak je to buď divoký výmysl mechanika z Jawy, nebo dílo hodně cílevědomého úpravce (i když si neumím představit, jak někdo do korpusu bizona cpe komplet vnitřek z 634), tomu by nasvědčovala i snížená řidítka- očividně jsou buď vyrobená, nebo minimálně zkrácená (kromě toho, že jim chybí ta hrazdička). Taky by musel být kutil dost zručný, aby dokázal vyrobit uspokojivě kulatý otvor do plechu přístrojovky, zkus to nějak vyšetřit. Do renovace bych se zatím asi nepouštěl, nejdřív by to chtělo mít jistotu, o co se jedná.    [Petr Kropáček]   22.10.2004
Odpověď  Svůj názor jsem už poslal mailem,ale stále mi hlavou vrtá ten otáčkoměr a pak ty výfuková kolena - upevnění...    [Tom K.]   21.10.2004
 Přidat odpověď   (35) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006