MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316084 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 155 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 623, 633 (UŘ, B | Diskusní téma 17.6.2024 20:05  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Pustil jsem se do bizona :-)


 Ahoj, tak jsem se pustil do té mé hromádky neštěstí, původní a současný stav na fotce :-) No a potřebuji pár rad:
1) potřebuju identifikovat pár dílů z katalogu
- lišta 17 (asi k sedlu) - používala se vůbec?
- opěrka 13 - Jak vypadá a kam patří?
- víčko 21 - Jak vypadá a kam patří?
- lemovka 4 (k nádrži) - jaký má tvar a kde je umístěná, pod pásem nádrže nebo navlečená na hranu?
2) jak je vidět na fotce tak pro stupačky jsou vyvrtané otvory, na pravé straně být nic nemá ale na levé bývá závit pro olejovku, mám typ bez mazání, má tam být dírka i tak?
3) klakson drží na zadním šroubu nádrže? Ten je M6, v klaksonech bývá díra 8mm, má bát zvláštní klakson nebo je tam nějaká rozpěrka?

Díky, určitě to není poslední dotaz :-)    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015     Přidat odpověď  
Odpověď  zkus napsat montymu, míval nepoužité originály...    [meela]   12.09.2015
Odpověď  Chlapi, nemáte někdo navíc stojan?    [Vojta]   11.09.2015
Odpověď  mám dva metry takže na řídítka dosáhnu bez hrbení. Zatím mám nejvíc v kuse ujeto 100km a záda v pohodě ;-) ale kvůli tomu vzhledu je takhle nechám i kdyby to bolelo :-D    [meela]   01.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pěkná fuška....gratuluji....vypadá pěkně. Ať slouží....ty řídítka dole super. Já sem s tím začal zkusmo před rokem a je to horší na záda, ale vypadá to moc dobře.    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  pár dnešních fotek, pokochejte se :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  jinak trochu kecám, první vyjížďka byla včera a po 5 km odešla převodovka, takže motor ven, rozpůlit, vyměnit věci, složit a zpátky... ten borec co dělal "GO" na motoru by zasloužil... no ani nevim co, takovej trest ještě nevymysleli :-) Třeba předlohová hřídel byla vymezená na krásných 1,2 mm. Měl jsem to rovnou rozdělat když jsem zjistil co za zvěrstva udělal na tom motoru viz níže. Ještě mě čeká ladění much a po záběhu tam hodím nové výfuky.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  tak dneska první projížďka a paráda :-) vzal jsem bizonka za samičkama ;-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2015
Odpověď  Meela: V knize Dočkala je u 623-01 váha bez náplní 150kg,tak předpokládám že se toto razí na štítek.Bizona nevlástním jen jsem chěl pomoct:)Jinak fandím a tiše závitím,taky bych si přál bizonka.    [Smart]   22.07.2015
Odpověď  nikdo nic? tak někdo s 350, co tam máte? třeba pro 250 mi návod k obsluze nabízí váhu stroje 148 a s výstrojí a palivem 157. Přitom TP říká pohotovostní hmotnost 166kg. Vím že to je celkem jedno když je štítek replika, ale co až to za dalších 45 let najdou a bude to špatně... :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  blížím se do finále, má tady někdo 250 bez oilmastera s origo štítkem? potřeboval bych vědět jakou mám vyrazit váhu. Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  jenom tak mimo soutěž, na aukru je tahle hlava na 250, ale pokud dobře vidím tak číslo dílu končí na -061, hlavy co jsem viděl končily na -081, číslo v katalogu taky , netušíte z čeho je? :-)    [meela]   12.05.2015
Odpověď  průměr madla je 15mm    [jakub]   21.04.2015
Odpověď  Díky, už jsme si psali, ale právě že chci nejdřív zkusit vlastní výrobek... a až když to nevyjde tak budu kupovat... vím že si asi nechceš zkazit obchod ale nenapíšeš mi průměr toho madla? :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2015
Odpověď  Madlo mám vyrobený.Pokud ho chcete dejte vědět.Pošlu foto.    [Jirka]   20.04.2015
Odpověď  neboj už tam bylo před motorem :-)

já to madlo teda udělám od oka, ale jestli se mi povede a dám si ho na motorku, a potom mi někdo někde řekne že to mám úplně špatně tak budu naštvanej na vás :-D

víte aspoň jak je to s tou barvou na tlumiči sání, je šedivá nebo je to stříbřenka?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2015
Odpověď  Hlavně tam dej to "C" do rámu před uložením motoru co je něm zaháklá pružina stojanu jinak ho tam nedostaneš sem se málem zbláznil .)    [tetrevarna] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  chlapi změřte mi prosím to madlo, stačí průměr trubky, vždyť to zabere jenom cestu k motorce a zpátky + nějakejch 10 sekund práce se šuplerou :-) + ostatní dotazy pořád platí...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2015
Odpověď  dotazy pořád platí... + jeden navíc:

tlumič sání by měl být nastříkán na šedivo, je to stejný odstín jako na krytu rozety?    [meela]   30.03.2015
Odpověď  nikdo nic? :-)    [meela]   18.03.2015
Odpověď  zdar, mám další dva dotazy :-)
1) změřte mi někdo prosím průmt bočního madla, než ho budu kupovat tak bych se ho pokusil vyrobit
2) potřebuji do zadních tlumičů ty vymezovací kroužky mezi horní a dolní kryt (jsou navlečené na dolním), nedávno byl tady někde na fóru odkaz do eshopu, ale nemůžu to najít. Netušíte kde to bylo?
Díky    [meela]   17.03.2015
Odpověď  na ten jsem sázel taky, mám ho na panelce rok 69, ta k by to mohlo být stejné. Jenom jsem chtěl vědět jestli někdo nemá zaručené info :-)    [meela]   23.02.2015
Odpověď  Já tam mám hliník    [jakub]   23.02.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  tak gumy jsem nakonec sehnal origo :-)

další otázka: které zrcátko asi nejvíce odpovídá začátku 70. let? Asi dám jedno z těch bez gumového lemu, ty bych tipoval jako starší. Teď jenom jestli chrom nebo hliník... Vím že je to celkem jedno a stejně v tom zrcátku nic není vidět, ale chtěl bych to mít co nejvíce origo ;-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2015
Odpověď  jestli mi brácha dovolí zničit puk tak budu muset :-D    [meela]   06.02.2015
Odpověď  tak vzor máte, vidět to není.... Prostě bych to vyřezal z hokejovýho puku.    [MOnty]   06.02.2015
Odpověď  Tak na kyvku jsem přišel, a to jsem jenom sundával brzdu :-)
Co ty gumové díly, nemá je třeba někdo navíc? :-)    [meela]   06.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mám nějaké další dotazy...
1) co tyhle gumové díly, dělá je někdo? Může mi je někdo zhruba oměřit abych mohl zkusit vyrobit náhražku?
2) jak moc je složité sundat kyvku? Jaký je správný postup?
Díky    [meela]   05.02.2015
Odpověď  Neodrušené svíčky a tím odrušené fajfky se začaly používat od ledna roku 1970    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.01.2015
Odpověď  Na nádrži pod pásem je svár tak to nikdy nedolehne na nádrž tak ta lemovka má smysl.
Ani na jednom Bizonu jsem jí neměl. Zato na jednom mám okolo hrdla nádrže molitanovej kroužek pod pásem.    [tetrevarna] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2015
Odpověď  Schválně jestli teď mezi bizonistama nastane hon na lemovku :-)

Zdá se mi to nebo je na fotce od JB odrušená fajfka v plechu?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2015
Odpověď  Černá lemovka by asi patřila ke žlutému bizonu(černý pás přes nádrž)
Šedá zase k červenému(šedý-stříbrný pás)..    [V.]   19.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přiznám se, že tento druh témat mě baví, protože mě donutí zapátrat v materiálech, které doma mám.
Reklamní materiály nemá smysl brát za berné, protože na nich se většinou vyskytují předsériové motocykly a ty se od těch sérových právě v takových detailech, jako je nějaká ta lemovka, liší.
Jedinou relevantní informaci o lemovce jsem nalezl na dobové fotografii ze skladu. Bohužel z fotografie nelze úplně vytáhnout požadovaný detail, nicméně jako důkaz, že tam ta lemovka je to stačí. Fotografie také jasně dokazuje, že i u nového motocyklu nedoléhala na nádrž a tak měla spíše funkci ochrannou, než, jak jsem já předpokládal, že měla zamezit vnikání nečistot pod pás nádrže. Z praxe totiž vím, že prostor pod pásem přímo přitahoval prach a vůbec všechny nečistory, díky mastnotě, která se tam dostávala od víčka nádrže.
Ještě bych dodal, že lemovka, kterou jsem měl na Bizonovi já, nebyla černá, nýbrž spíše šedá. To mohlo být ale dané státnutím pryže.
Lemovka byla asi to první, co v provozu z Bizona odpadlo.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.01.2015
Odpověď  takových chodí po světě víc, kutilů---> já měl v motoru jeden píst šipkou dozadu a ve spojkovém koši chyběl ten kluzný válec...    [Kubas]   18.01.2015
Odpověď  Zase při podložení by nelícovaly přepouštěcí kanály s vrškem pístu, už takhle jezdí píst o 2mm pod ně (ale těžko říct co to s dvoutaktem udělá, nejspíš nic :-) ) S řetězovým kolečkem bych musel vyměnit i náhon tachometru, ale to jsou drobnosti, než vyjedu tak to bude ještě chvilku trvat :-)

Jinak k technickému talentu toho bastlíře, když tam dal tu kliku a nasadil válce, tak se ojnice opírala o vložku válce a motor se nemohl točit, to mu divné nepřišlo tak vzal flexu a kus válců ubrousil... Taky elegantně připevnil přední blatník, když se podíváte na fotku původního stavu tak je vidět, že zadní vzpěra je přidělána k pohyblivým kluzákům a střední vzpěra je přišroubována k brýlím :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2015
Odpověď  Nebo můžete původní válce z 250 podložit o 3,5 mm na výšku.

Ale 350 válce,hlavy a karburátor považuji za rozumnější. A ještě větší sekundární kolečko.    [Monty]   18.01.2015
Odpověď  tak jasně že to není žiletka, ale něco by se stát mohlo :-)

dneska první jobovka, sundám hlavy a koukám že písty nějak moc lezou nad hranu válce... no tak změřím zdvih a vyšlo 65mm. Ten talent co to měl přede mnou dělal motor a narval do 250 motoru 350 kliku... :-( měnit kliku se mi nechce tak tam asi budu muset dát 350 válce a hlavy, naštěstí je mám doma... V tom by neměl být z funkčního hlediska problém ne?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2015
Odpověď  Já mám doma dva originální pásy přes nádrž a hrany nejsou nijak ohnuté, jediné co je ohnuté je okraj díry pro víčko nádrže, jinak je to plochej plech    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2015
Odpověď  Ostrá hrana pádu přes nádrž? To snad ne... Origo pás má sražené hrany... teda alespoň u obou bizonů, co doma stojí.    [vojta]   17.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po dnes dodělán    [tetrevarna] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Před původně žlutý ale dostal několik vrstev štětko laků    [tetrevarna] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2015
Odpověď  Přeji hodně štěstí teď jsem dodělal 350tku. Máš to docela zbastlené čeká tě móóóoře práce.    [tetrevarna]   17.01.2015
Odpověď  i to je možný. Zkusím se donutit k fotce.    [Monty]   17.01.2015
Odpověď  zajímavý :-) logicky bych pojmenování lemovka přiřadil k tomu co má JB, navíc mi ta ostrá hrana pásu nepřijde moc bezpečná a gumový "kryt" by se tam dost hodil. Je tu možnost že máte pravdu oba, pokud je to už na montyho dílu nalepené tak je možné že to je v katalogu brané jako součást pásu bez vlastní položky a ty lemovky v něm jsou ty co má JB    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2015
Odpověď  já to teda mám na originál pásu(ND, zabalený v papíru ) jinak - je to jen pásek,asi 2 mm tlustý a 6 mm široký, nalepený zespodu kolem hrany. Takže po namontování na motorku není vidět.    [monty]   17.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten pryžový pásek měl tvar U a byl nalepen po obvodě pásu nádrže.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.01.2015
Odpověď  Nemá někdo fotku jak vypadaly ty nalepené gumy pod tím pásem přes nádrž? p
Popř. jakou gumu na to použít? (jak silnou, nebo z čeho)    [vojta]   17.01.2015
Odpověď  jo, gumy jsou jen pásky. Na originálu nalepený tak klikatě,že být to replika,ani turecko by jste netipovali.

Závit na olejovku byl asi na všech,mám taky bez čerpadla a se závitem. Nějakej milimetr u šroubu houkačky asi nikdo neřešil, na 2 metry dlouhé motorce........    [MOnty]   17.01.2015
Odpověď  díky, jinak i veřejně děkuji montymu za repliky že je vůbec dělá, určitě poznává svoje blatníky, kryt řetězu a masku světla (+ ještě gumové díly, štítek a nálepky ) :-)
k té lemovce, to asi budou jenom dva gumové pásy něbo ne?
koukněte prosím na ostatní dotazy než přidám další :-)
+ není nejaký bizonista v okolí pardubic? případně kutná hora a čáslav? Který by byl ochotný ukázat bizona ať si můžu něco nafotit? ;-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2015
Odpověď  lemovka na pás nádrže je jen zespodu na pásu, zvenku není vidět.

Lištu na sedle jsem viděl jen na prospektech.

číslo 13 je doraz sedla,stejný jako na Kývačce.    [monty]   16.01.2015
Odpověď  24 - to by měl být špunt k zacpání jednoho páru děr v sedle, kterými to nesaje vzduch, jsou neprůchozí.    [VD]   16.01.2015
 Přidat odpověď   (52) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006