MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307702 příspěvků |7573 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babet | Diskusní téma 25.11.2020 06:17  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Párování nepárových karterů


 Bude to fungovat? Nebo je úspěch spíše výjimkou? Máte někdo zkušenosti?    [Me2T]   21.12.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravím , oživím tohle téma..Koupil jsem torzo zřejmě seskládané z dílů na odvoz do sběrného dvora.Můj stav je takový , že Klikovka se ani nehne a mezi kartery je mezera.Kartery nemají párové čísla..Už se stalo..Objednal jsem rozlisovací přípravek na kartery a další investikace mně čeká.....Jsem strojař a spárování karterů je mi jasné.Nicméně párových karterů už nejsou zdaleka takové hromady , jak tomu bylo možná při založení tohoto vlákna...Navíc vidím i názory , že po zabroušení na desce to mnohdy funguje.
Případně vyvložkování , aspoň děr pro kliku....Převodovka by to mohla dát , jak jsem zavnímal , ale také není pravidlem.
Každopádně bych se chtěl aspoň pokusit moje stávající kartery vyhodnotit.
Moje otázky:
1. Kolik je průměr pro ložisko kliky?
2. Jaká je přípustná nesouosost děr pro klikovku?
3.Pokud složím nepárové kartery s klikou , může se čep klikovky tím složením vyosit?
4.Možná nevidím všechny úskalí?    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2020
Odpověď  Podle mě je to dost o náhodě, v jakých tolerancích se zrovna rozdílné kartery potkají. Může to být super, a nůlže to byt na nic.    [HonzaBK]   22.04.2011
Odpověď  Teda chci říct, že myslím, že bych postupoval stejným způsobem a klidně bych to spároval...    [Vašek]   21.04.2011
Odpověď  Ahoj :) Já za sebe mohu přidat zkušenost se složením různých karterů. Složil jsem dokonce pravou a levou polovinu z různých modelů (jeden měl přepad z karburátoru pod motor a druhá půlka byla z toho jinačího s odkapem na sekundár)a moped normálně fungoval. Možná to není ideální, ale řekl bych, že to vzhledem k malým rozměrům motoru není na tu souosost až tolik náročné. A když vezmu vpotaz, jaké jsou rozdíly vlastností u jednotlivých korektně složených mopedů (hlučnost převodovky, chod řazení atd.) nemyslím, že bych v případě nouze zase postupoval stejným způsobem.    [Vašek]   21.04.2011
Odpověď  Dělal jsem to jednou na motokrosové čz - dvoulauf. Po velkým měření a rozhodování se díry pro kliku opravovaly,zbytek zůstal. Moc už se na tom po opravě nejezdilo,ale nebyl problém, vše fungovalo.

Čím menší motor, tím menší menší nároky na přesnost?    [Monty]   21.12.2010
Odpověď  Kluci něco na tom možná bude, ale má zkušenost je ,že jsem složil z nedostatku dílů tři motory z rozdílných karterů, jeden jsem prodal i s mopedem - pojízdným, jeden má najeto v s11ce 2800km absolutně bez problému a druhý v s22 má najeto 930km a rovněž bez problému. Pouze náhoda,nebo to dělá paseku pouze na větších strojích ? Už jste někdo složil mopedový motor ze dvou rozdílných půlek a měl s tím problém ?? Já tedy rozhodně ne. Ale netvrdím,že je to zákon.    [David]   21.12.2010
Odpověď  No, Me2T, nyní Ti Monty podal naprosto vyčerpávající odpověď.K tomu už není co dodat,je v ní obsaženo vše.    [matt]   21.12.2010
Odpověď  Dobře - bloky jsou v továrně složené k sobě, očíslované a potm současně obrobené - potom se již NEDOPORUČUJE je vzálejemně zaměnit.

Pokud by v nouzi měly kartery z ruzných párů fungovat, považuji za nutné znovu obrobit alespon otvory pro ložiska klikovky.Takže vyvložkovat a znouvu udělat správný průměr otvorů.

Převodovky má menší otáčky, tak je větší šance, že bude fungovat dobře.

U levného vozidla typu moped považuji za rozumnější schánět dobrý PÁR karterů.    [Monty]   21.12.2010
Odpověď  Monty,ač je to pro tebe třeba nepochopitelné,existují i lidé,kteří se motorkama neživí,nemají takové letité zkušenosti,a proto se na tomto serveru ptají na věci,které se Ti zdají být naprosto triviální.    [matt]   21.12.2010
Odpověď  ale potom netuším, co dotyčnýmu odpovědět - jestli to chce složit, tak at si klidně dá druhou půlku motoru z Hondy,když to považuje za možný.

Já bych prostě čas s takovou akcí u Jawety neztrácel. Něco jinýho u nějakýho supervzácnýho typu- řešení se vždycky najde,třeba po složení půlek vyvložkovat a znovu svrtat uložení kliky. Ale na mopedu je lepší kartery zahodit a schánět dobrý v páru.    [Monty]   21.12.2010
Odpověď  Pro"..."co se nedoporučuje? Úplně chápu,když někdo nemůže sehnat co potřebuje na renovaci svého stroje,tak se řídí heslem"tonoucí se stébla chytá",a tudíž není nutné ho hned setřít.    [matt]   21.12.2010
Odpověď  rozhodně nekupuj kartery podle fotky,chce si je pořádně prohlédnout.U Jawetty také pohlídat úchyt brzdového lanka(bývá dost často ulomený)raději koupit celý motor v původním stavu.Ty se na inzerci dost často objevují,a nejsou až tak drahé(Jawetta je dost,a myslím neprávem,opomíněna).pokud něco objevím,dám sem odkaz,neztrácej naději,až to budeš nejmíň čekat,tak se objeví!    [matt]   21.12.2010
Odpověď  proč to píšeš na jawamanii a ještě sem? prostě se to nedoporučuje, karterů je všude hromada    [...]   21.12.2010
Odpověď  Aha, takže to není jen tak. Kde ale sehnat dpobré Jawetí kartery? Když je chce člověk koupit, tak jedny mají díru od roztáčecího kolečka, jiné mají popraskaný materiál kolem bronzových futýrek hřídelky převodovky :-( Ach jo, poraďte mi prosím kde sehnat slušné kartery, už půlrok mi stojí renovace sportky a burzy ani inzeráty nepomohly :-(    [Me2T]   21.12.2010
Odpověď  O tomto je něco tady:
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=120&idtop=28415    [pavlicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2010
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006