MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306456 příspěvků |7520 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 145 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babet | Diskusní téma 10.8.2020 12:45  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Stadion


 Zdravím.
Může mě někdo říct co je to za model S 1 nebo s 11 a jaký je rok výroby?    [lobykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2012     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím S 1 měla motor sachs ˇřazení bylo maguro S1 z motorem sachs se prodával ještě začátkem roku 1957 já jsem ho měl kupoval jsem ho v dubnu a číslo rámu bylo pod nádrží na držáku motoru měl jsem číslo S1-71, ale už neměl řazení maguro,ale měl přepínač světel na řídítkach jak pozdější rok 1957 a měl kožené sedalo šírší než kolo Stadion a stál 1780 kč Josef    [josef]   26.05.2020
Odpověď  Jinak QQ7 ten rozdíl nafotil velice pěkně.    [Mica]   07.08.2012
Odpověď  Jasně klaudius, nic ve zlým, jak píše Dave ty blatníky jsou i jinak konstruovaný, jinak těchle rámů je jak šafránu a určitě moped s tímhle rámem je zajímavější než S23(aspoň podle mě). Jinak možná by nebylo od věci udělat takovou prezentaci tohoto unikátu a porovnávat ho s klasickým S11 (rozměry a vzhled ap.). Myslím, že by z toho vyplynulo mnoho poznatků a vyřešily by se spousty nejasností. Co vy na to?    [Mica]   07.08.2012
Odpověď  Ještě nutno dodat, že starý prolis je o cca 2cm dál a blatník je pak dole za kolem hodně otlučenej.    [Dave]   06.08.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Na porovnání    [Q007] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2012
Odpověď  mam dva tyhle blatníky tak vim jak vypadají opravdu tam je rovná ploška na horní hraně ale vtip je v tom že na vahadlový vidlici je oblouk takže při poviný výměně se vzala nová vidlice do ní se dal starej blatník a zvenčí to není poznat potom mírně ohnuli vzpěru a bylo to hotový ale to sem už psal jenom asi ne dost srozumitelně jinak s tím dalším s tebou plně souhlasím já poukazoval na to jak je zajímavej tenhle rám proti nudný s23 u který navíc muže jít o podvodně upravený díl    [klaudius]   06.08.2012
Odpověď  Na poslednim kousku S11 mám držáky před.blatniku plechový??? na ostatnich hlinikový. Plechový jsou starši???    [k.b.]   02.08.2012
Odpověď  klaudius myslím že jsem nepřestřelil, blatník na tu pryžovku ma jinej prolis, vidlice je nahoře hranatá tudíž prolis na blatníku je tomu uzpůsoben, samozřejmě lze ten prolis zřejmě vyklepat. Dále blatník má po obvodě jinou délku i když jen o něco málo, vzpery jsou užší to jen k blatníku, štíty brzd jsou taky jiné, průměr hřídele brzd. klíče je 8 mm a u pozdějších štítů 10 mm. páčka dekompresoru je taky jiná, dvouvývodový světlomet atd. je to opravdu , měl jsem možnost to porovnat oba modely a myslím že vím o čem mluvím.Některé věci se dají sehnat ale třeba ty štíty s klíčama nevím nevím. Pokud to složí někdo jak říkáš tak se to bude tomu prvnímu mopedu opravdu jen blížit ale do těch deseti jak píšeš určitě patřit nebud    [Mica]   01.08.2012
Odpověď  mico tos přestřelil zrovna blatnik na tuhle verzi ma kde kdo na modelu 1957-1959 se menily vidlice ale ne blatníky ty sou pouzitelny jenom musiš narovnat ty ohnuty vypěry jak si je dědové ohnuli kvuli dýlce horší je najít karter typu kremace a atypický řidítka tuším že ne vsechny měli maguru ale sou to ty ohnuty dopredu silonovy šlapky sou v replice špunt z napisem není problem akorat hlinikovejch rafku moc není pokud nebude majitel tlačit na pilu a pomalu trpělivě sezbírá díly tak bude mít kus jakejch jezdí tak deset maximalně a na rozdíl od s23 tenhle rám nikdo nesfušuje -to by bzl mazec lisovat ten krk    [klaudius]   01.08.2012
Odpověď  Ještě pro jirku, napřed byl na nádrži třmen, potom chvíli imbus skrze nádrž a pak zase třmen, dle knihy pana hošťálka. Ten bílej rám je na třmen akorát tam není ten kolíček co aretuje třmen proti sjetí do nižší polohy, ale nevím jestli ho ty rámy měly, možná ne, ty rámy se vyskytují poskrovnu    [Mica]   01.08.2012
Odpověď  Ty jo to je mazec¨, rám na stadiona za 9900 Kč, nevím k čemu to komu bude za ty peníze, ten stadion je v plno dílech jinej, a pochybuju, že sežene zbytek který tam u toho má být, už jen sehnat blatník na tu vidlici bude asi makačka, na kolik se pak může vyšplhat cena mopedu s tímto rámem v kompletním stavu když za rám se dá 9900.    [Mica]   01.08.2012
Odpověď  Ideálí je vyměnit i blatník má jiný (větší) prolis a jinou délku (kratší)vzpěr,lišty jsou shodné.    [Q007] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2012
Odpověď  Chtěl bych si dát tady na tu S11 tu novější vidlici. Díval jsem se že je ta novější širší. Co je potřeba, jiný blatník a nebo tu horní lištu?    [lobykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2012
Odpověď  To je on! je trochu zprasenej ale je to jeden z úúúúúplně prvních.    [Jirka]   18.07.2012
Odpověď  Bingo :)    [goro]   17.07.2012
Odpověď  Stando myslíš tento?
http://aukro.cz/rarita-pr vni-ram-na-stadiona-i2488 670610.html    [tonda88]   17.07.2012
Odpověď  Ani nemá hranaté uši!    [Jirka]   16.07.2012
Odpověď  Tohle je ale úpně normální rám s tím silným krkem!    [Jirka]   16.07.2012
Odpověď  RARITA    [goro]   15.07.2012
Odpověď  To je on? http://aukro.cz/stadion-s 1-ci-s11-kostra-a-vidlice -prvni-typ-i2470659682.ht ml    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2012
Odpověď  Goro- kde jsi prosím viděl ten rám ? Já ho nenašel. Napiš mi prosím klíčové slovo. Díky    [Petr]   15.07.2012
Odpověď  Teď ho máš na Aukru.    [goro]   15.07.2012
Odpověď  Nemáte někdo ten rám z tím úzkým krkem?    [Standa]   15.07.2012
Odpověď  viděl jsem prodávat celého stadiona s tímto krkem bez motou za 25000,-    [Ivan]   13.07.2012
Odpověď  ...musíme ale odečíst díly navíc, ještě jedna kostra, 2 motory, blatníky, řidítka, kola a další věci tak za 5000.    [Dave]   12.07.2012
Odpověď  Nedávno byl ten rám z úzkým krkem na ukru a tuším, že se to prodalo okolo 10.000,-    [Petr]   12.07.2012
Odpověď  Je ten rám s úzkým krkem rarita, nebo se dá ještě sehnat?
Vím, že jich bylo fakt málo :(    [Zdenda]   10.07.2012
Odpověď  No tak vis jak zase znamej lehnul ve 249km/h na dalnici oprasil se a to myslim doslova :) Zametl motorku a cekal na vozejk ale to neni rozhodne berna mince :)

Ale zabit se da i pri behu natoz kdyz najednou neni kolo a clovek proste leti rovnou na hlavu a co si budem povidat na S11 si skoro nikdo integralu nebere to je samej kokos atd.    [mfence]   09.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Z knihy pana Hošťálka    [Q007] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2012
Odpověď  já jsem trochu strašpytel,takže raději ty vahadla,cítím se jistěji    [matt]   09.07.2012
Odpověď  Já riziko této vidlice nijak nepodceňuji, ale při poklidné veteránské jízdě to snad tak nehrozí. Kolik je mrtvích na dnešních super moderních motorkách. 2 mrtví je sice neštěstí, ale do statistiky je to slabé číslo, na to aby to tak moc strašilo z nebezpečnosti, ale je to každého věc, kdo se bojí, tak si dá vahadla a má klid.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2012
Odpověď  Ano ano 90leta a vzdor a hlavne bejt co nejvic zahranicni borec a cervena neni zed. Ale ostatni v provozu tohle asi moc nezajima ze ?    [mfence]   09.07.2012
Odpověď  Ale vidle praskala hodne primo u krku rizeni byl to nahlej lon a clovek sel ihned bez varovani na hlavu v plne rychlosti jsou 2mrtvi tak bych to nebral tak na lehkou vahu.

Pak to taky praskalo na puku ale ty umrti jsou tusim presne diky tomu lomu u krku tak je to tusim v knize od Hostalka    [mfence]   09.07.2012
Odpověď  Jo a ty borce na těch závoďákách s touhle vidlí jsem viděl taky,ale když jsem slyšel jejich hesla typu"že červená nebo stopka není zeď",tak si myslím,že tady není co řešit    [matt]   09.07.2012
Odpověď  No nevím co by k tomu řekli (pokud by ještě mohli)ti co se na té vidlici zabili,oni ji soudruzi bezplatně neměnili jen tak pro nic za nic,takové plýtvání se tenkrát nevedlo    [matt]   09.07.2012
Odpověď  Možná je ten strach přehnanej. Já viděl na těchto pukovejch vidlicích jezdit i borce na závodech stadionů , rám měl sice vystuženej ještě jednou trubkou jako štangli, ale vidlici tu starou a to měl upravenou verzi co mu lětěla snad 80km/h a to byla část dráhy doslova tankodrom a nic mu neprasklo.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2012
Odpověď  Ale na silentblokovej vidle sa jazdiť bojím :-)    [miník]   09.07.2012
Odpověď  Jirko,ja mám úzky krk a nádrž upevnenú strmeňom,fotka je aj tu na fóre.    [miník]   09.07.2012
Odpověď  Tak se mrkni na fotku níže, na ten uřezaný rám a tam ten úzký krk uvidíš ;-) Nedávno byl i na aukru celý rám    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2012
Odpověď  Tak to by mě také zajímalo a mimo jiné, má někdo tento typ rámu s tím úzkým krkem???? nikde jsem ho neviděl.    [Petr]   09.07.2012
Odpověď  Ahoj všichni, prosím o názor jestli někdo víte u prvních S1 (ty s tím úzkým krkem jak je na fotografii níže) byla nádrž vždy připevněna jedním šroubem skrz, nebo dle zjištění se nejprve používaly dva šrouby-třmen a pak kvůli úsporám jede nšroub a když zjistili, že je to na prd, tak zase dva rouby-třmen?
Díky    [Jirka]   09.07.2012
Odpověď  Jinak také na prvních byla nádrž uchycene zkrz rám imbusem,později už třmenem    [matt]   05.07.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  S1    [Q007] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  Jo takhle, tak to potom ale většina lidí, používá takto špatně označení S1. Já co jsem se vždy bavil o stadionech, tak kdekoliv přišla řeč na s1, tak se vždy myslela tato verze s pukama a bočákem a vždy jsme si všeci rozuměli a o nějakém sachsu nebyla řeč.
OK, ale myslím, že to označení S1 používá vetšina, právě na tento vzhled stadiona co je v nadpise, akorát to teď nikdo nepřizná ;-)
Ale aspoň se to uvedlo na pravou míru. Díky za vysvětlení, zase jsem moudřejší :-)    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  Základní rozdíl mezi S1 a S11 bude uplně jinej motor - S1 má německej Sachs. Dál bych řekl řetaz na druhé straně, pryžovou vidlici prvního typu a i trochu jienj rám. Pokud byhc použil tvůj příklad na kývačce tak je to jako srovnávat minimálně kývačku s pérákem. Barva červená je, ale nic jinyho není shodny.
Mimochodem pryžovka nic neznačí, z bezpečnostních důvodů ji fabrika měnila u všech prodaných kusů zdarma. Takže teoreticky někdo může mít doma skutečnou S1 s vahadlovou vydlicí.    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  No právě to se snažím říct, že S11 A S1 je hodně rozdílný stroj, proto jsem nepochopil, to že i tento z příspšvku je S11. Já jako laik bych ho nazval S1 jako vyšitej. Tak kde je rozdíl tohoto od opravdové S1?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  pochopím když někdo řekne staďák, kozí dech, atd..atd.. Ale S1 je v podstatě úplně jiný stroj.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  OK? A co je teda na tomto jinak na rozdíl od onoho prototypu? Vím ještě že měli jiný krk řízení, ten tento rám teda nemá, ale jinak bych ho nazval S1.
Nejsem ve stadionech tak znalej, takže teda beru, že S1 je pouze prototip, ale všímám si teda, že se ono názvosloví S1 pro tyto na pohled odlišné stadionky hodně zažilo. Myslím tím označení S1 pro díly jako je ta vidlice, stojan, kryt řetězu...
hodně lidí to takto označuje (i já doposud) a přijde mi, že jsou pak tyto díly lépe odlišitelné od "klasických" S11tkových.
Mě když někdo řekne. "vidlice na S1" tak hned vím o kterou jde, ale pokud by mi řekl vidlice na S11 s pukama, tak bych ho hned asi správně nepochopil. To jen tak pro názornost, že to rozdělení je už tak nějak zažité i když není přímo asi správné. Nebo přesněji je asi zažité mezi neodbornou veřejností, nebo jak to nazvat :-)    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  já to mám stejně jako Standa, S1 je pro mě prototyp. Přitom tohle dělení na S1 a S11 vzniklo podle mě celkem nedávno, co si vzpomínám tak se před pár lety nikdo neodvážil staďáka s pryžovkou nazvat S1 :-)    [meela]   04.07.2012
Odpověď  Tak jak je to teda? Já měl vždy za to, že tato vidlice s pukama a boční stojan je bez debat S1 a ta vahadlová vidlice a hlavní stojan je zas S11. Aspoň tak se to běžně bere mezi NÉ úplně skalníma stadioňákama jako jsem třeba já. Prostě okrajově tyto stroje také znám a takto je rozděluji. A také myslím, že nazvat tento stadion S11 stejně jako ten klasickej bez bočáku a té vidlice je trošku málo rozlišující né???
Jasně asi po ponoření se do knížek a lpění na detailech by se teda zjistilo, že S1 bylo pár kusů, ale aspoň pro veteránisty průměrného zájmu o stadiony a né hlavního zájmu, bych to dál nazíval S1 protože pak se aspoň VÍ o čem je řeč.
Takto je vše S11 a přito má každej úplně jinej stroj, to je zavádějící a nepřesné aspoň pro debatu a muset doplňovat název S11 o vysvětlení, že má bočák a puky je zdlouhavé, tak pro nás co staďáčky nemáme jako hlavní střed zájmu bych to dál nazýval S1 a rozdíl je jasný.
To je jako s kývačkama, pro laiky je to červená jawa(a ví se o čem je řeč) a až zarytí odborníci je dělí na čísla jako 353....atd.
Co říkáte, může to tak být,(i když neodborně, ale dejme tomu hovorově) nebo je to nepřípustné, nechat tomu tento název S1    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  Stačí se podívat na obrázek na straně 32 v knížce od p. Hošťálka ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Má původní silentbloky a drží.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Označení mopedu je Stadion S11.. S1 bylo jen prvních pár prototypových kousků ;). A k vidlici, mám jednu z prvních typů a jezdím na ní běžně.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak je to S 1 nebo S 11? Tady je foto z druhé strany. Díky    [lobyk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  Číslo rámu jsem našel, rok výroby ne. Najdu je pod a nebo nad číslem rámu? Je tam vrstva plniču a barvy, je to špatně vidět. Díky    [lobykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  S1-vidlice "zabiják", dnes tak do sbírky nebo na okrasu, málokdo si troufne na tom jezdit.    [boristajgr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
Odpověď  Jedná se o S11 a můj odhad na rok je 58. Podívej se ke stojánku, je tam šíslo rámu a rok.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2012
 Přidat odpověď   (57) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006