MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306456 příspěvků |7520 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 132 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babet | Diskusní téma 10.8.2020 13:19  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Stadion s22 po výměně plynového lanka a nasazení nového gufera pod zapalováním moc nejde, dusí se a škube sebou, pokud se drží cupák, tak docela jede.


 Dobrý den,

Loni na podzim jsem vyměnil staré plynové lanko a k tomu jsem vyměnil i gufero pod zapalováním.

Včera jsem poprvé nakopl na první dobrou, pak jsem ujel asi 15 km, kdy se motor po lehkém zahřátí, asi po půl kilometru začal dusit a nešel do otáček, takže jsem musel chvíli držet cupák za jízdy a musel jsem ho každou chvíli mačkat. Po nacupování jel moped docela pěkně (jel jako loni), ale jen kousek a pak se začal zase dusit a začal se škubat. Až jsem ujel 15 km, tak jsem moped chcípnul, nechal vychladnout a pak už nenastartoval (jenom trošku škytl a pak zase zhasl). Nedařilo se rozjet z kopce... prostě nic.

Ještě nutno dodat, že jsem celou cestu musel držet plný plyn, jinak nejel vůbec.
Na zimu jsem dal do nádrže 100 oktanový benzín s olejem a karburátor a trysky s plovákovou komorou byly čisté jako slovo boží. :D

Jehla v karburátoru byla na 3 zářezu odspoda ze 4 možných. Plovák by měl těsnit, loni jsem zabrušoval špičku a ještě před jízdou držel. Nádrž byla plná. Gufero jsem měnil, protože bylo staré a asi se přes něj přisával vzduch (to jsem se dočetl na fóru).

Napadá mě, že by to mohlo být tím novým bowdenem, zdá se mi, že bowden je delší než starý a má v koncovce u jehly docela vůli. Nebo možná když je nové gufero a vzduch už nepřisává, tak to možná potřebuje jinak nastavit.

Moc děkuji za rady. :D    [Matěj ŠkutaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Bylo mi ctí. Za dva měsíce je tady stejně ten samý dotaz znova od dalšího nesťastného ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
Odpověď  Děkuji všem moc za rady, zejména Hostovi. Cívku už jsem vyměnil a moped startuje na drcnutí a letí jako z praku :D Svíčka je nová a má cihlovou barvu, ale asi je tam moc oleje, protože kolem jed dost karbonu, ale to se ještě upraví časem.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020
Odpověď  Ja som voľakedy riešil podobný problem na Jawete, prerabať na inu cievku som to nechcel,vyzerá to ako päsť na oko, tak som kupil repliku u Motošpička,
Taiwan cievka, a už vyše tri roky v pohode.    [Jozef ]   16.04.2020
Odpověď  Rudo píšeš hovadiny o nespolehlivosti originální cívky, taky je potřeba mít v pořádku primitivní elektoinstalaci a izolaci kolem cívky. Kdo nedůvěřuje replikovým cívkám (nemám zkušenosti)tak at si nechá převinout.Jinak typickou závadu hlavně vlivem stáří všech cívek (nezáleží na výrobci ani typu motocyku) přesně popsal host.    [Marek]   16.04.2020
Odpověď  Provozního mopeda jsem předělal na externí indučku z pincka. Sice to nevypadá krásně, ale je to více méně dobovej tuning XD. Ta originál cívka je opravdu dost nespolehlivá a to platilo i před šedesáti lety. Původní cívku uložit do krabičky, ale raději nepoužívat.    [Ruda]   16.04.2020
Odpověď  Na 99% VN cívka. Za studena jde perfektně, po ohřátí se projeví mezizávitový zkrat a stroj se chová přesně tak, jak popisujete. Především cívka originálního provedení (vnitřní v motoru) a patřičně stará. Dokonce i jiskra na svíčce demontované z válce bývá patrná, ale nefunguje správně. Záleží taky, jak moc prošlehlá je. Když "hodně", nepojede vůbec...
Bez zásahu jinam vyměnit cívku za bezvadnou a zkusit projet.
Doma se opravit nedá, exitují firmy, které to umí. Nebo pohledat repliku. Originál historická cívka, třeba i nepoužívaná, nebývá jistotou. Vnitřní izolace stárne a křehne a navlhá i v regále.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2020
Odpověď  Seřídil jsem odtrh a předstih, očistil jsem kladívko, které bylo černé, a pak jsem ještě objevil přidřený drát od kondenzátotu, který jsem přelepil. Díval jsem se na těsnění cívek, jestli není nějak nerušené a není. A ještě jsem zkontroloval odtrh svíčky a zkontroloval čistý a nastavený karburátor, jehla je na 3 stupni.

Pak jsem vše smontoval nastartoval na 3 prošlápnutí a moped jel krásně, necukal.
Asi po cca 2 testovacích kilometrech jsem moped vypnul a chystal jsem se na vetší výlet, ale po nastartování, které bylo na první dobrou moped zase začal cukat a ztrácet sílu a problém se vrátil.

Jak jsem se dočetl, tak to bude asi vadná zapalovací cívka, mohl by mi prosím někdo mojí domněnku potvrdit nebo vyvrátit? Už moc nevím co mám dělat. :D

Děkuji za rady.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2020
Odpověď  Když tam nemáš origo kryty sání,musíš dát větší trysku,zkus místo 52 dát 60,kryty fungují jako tlumič sání,a když tam nejsou je to víc otevřené a potřebuje vice paliva.mopedům zdar.    [S-11]   27.03.2020
Odpověď  Udelej co psal host. Muze to být klidne tou jiskrou.civka muze byt dobra, ale hnute zapalko.    [Pitr]   24.03.2020
Odpověď  No moped jel, ale blbě a po chvíli se začal dusit a cukat sebou až jsem zmáčkl cupák a pak to chvilku jelo, ale po chvíli se zase začal dusit, dokud jsem nezmáčkl cupák... a tak pořád dokola.
Taky z napojení kolena výfuku na tlumič kape černý olej s benzínem. Problém se vyřešil, když jsem dal novou svíčku, ale po 15 km se problém vrátil. Takhle mi to "zničilo" už 3 svíčky.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2020
Odpověď  Pokud jede a dusí se tak to nebude cívkou, to by to nejelo vůbec.    [HonzaBK]   24.03.2020
Odpověď  Děkuji za radu :D

Nějak jsem to s tou bohatostí směsi domotal :D Teprve s mopedem začínám a zjišťuji co a jak.

Zkusím koupit cívku v Krnově nebo ve Frenštátu, tam by podle recenzí měli být profíci.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2020
Odpověď  Jak píšete v jiném vlákně - pokud máte externí cívku, která "nejiskří", je problém v zapalování. Sundával jste zapalování při výměně gufera? Asi pravděpodobně ano, aspoň rotor... Jak jste ho zapojil zpět? Správně? Neprotočil se setrvačník na klice? Zkontroloval bych to pečlivě, ev. nechal zkontrolovat nekým, kdo tomu hoví - viz níže.
Sežeňte 100% dobrou originální (replikovou) cívku, 100% správně ji zapojte (nebo nechte někomu raději zapojit - když píšete, že jehla na nejvyšší zářez = nejchudší směs ;-)...).
A neposlouchejte prosím rady typu "když motorka jede jen na stisknutý přeplavovací kolík, je to bohatou směsí a motor se více zahřívá atd - 21. 3. 2020". Pravda bývá přesně opačná...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2020
Odpověď  Jehla ze šoupátka mi nevypadla, dneska jsem zvedl jehlu o jednu úroveň, takže je na nejvyšším možném stupni (což by měla být nejchudší směs).

Podložku z nějakého nehořlavého materiálu mezi karburátorem mám (dali přímo ji v obchodě).

Vyčistil jsem celý karburátor (už podruhé) a vyměnil jsem svíčku a zjistil jsem, že vůbec nehází jiskru na žádné svíčce kterou jsem tam dal. Takže jdu hledat co by to mohlo být. :D    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  nevypadla ti jehla ze šoupátka?    [JIRAPUNK]   21.03.2020
Odpověď  No já jsem řešil něco podobného po GO motoru. Jinak většinou se tohle stává, když je moc bohatá směs, motor se hodně zahřívá a pak se začne vařit benzín ve vajíčku (starý typ karburátoru). Měl by jsi tam mít tu tlustou bakelitovou podložku, ale stejně to moc nepomáhá. Za studena motor šlape jak hodinky, ale jak se zahřeje stačí ho chcípnout a už nenastartuješ. Jedině přeplavit karburátor a držet plný plyn. Protože rád jezdím delší trasy namontoval jsem si tam karburátor z 555 a je pokoj :D

https://media1.wgz.cz/images/media1:50ffcf4e1759d.jpg/kanaly3.jpg    [Karel]   21.03.2020
 Přidat odpověď   (16) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006