MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303080 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 109 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babet | Diskusní téma 10.12.2019 17:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Tatran 125


 Dobry den mam tatrana ale nejaka dobra duse ho pretrala na bilo a to vcetne stitku po sundani barvy ze stitku sem z jistil ze je to 68 rok a pod stitkem byla zelena barva, ale mam papiry z 66 roku a barva je modro bila otazka tedy zni vi nekdo cisla modre a bile barvy???

http://www.jawamania.info/moto/detail.aspx?motoid=2214

davam to i sem protoze to je takovej prerostlej pichtl :D    [pichtlista]   07.11.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  diky za vylres a za rady taj to ho musim rozpulit celej ten motor to se me libi :D    [pichtlista]   19.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Startér (tedy dynamostartér) se stahuje obdobně jako u jiných motorek, tedy sundáš vačku, ta je tady na dvou šroubcích a vyndáš ji pak i s tím plechem, no a našroubuješ stahovák, který má vnější závit M21x1,5 (viz obr) a uvnitř je šroub, který se opře o klikovku a stáhne rotor. Kuriozitou tu je (to se ti bude líbit :-D ), že rotor je vně a stator je uvnitř rotoru. Další zajímavost je, že přestože startér je stejnosměrný motor, točí se správně i po přepólování. Bohužel právě v roce 68 došlo ke změně a začali ukostřovat - pól (od výrobního čísla 159789), do té doby byl ukostřen + pól, takže ten skůtr co měl ten levý štítek by měl mít ukostřený + a ten pravý -. Údajně je třeba při opačním zapojení jiná zapalovací cívka (osobně mi není moc jasný proč).
Po sundání levého deklu zjistíš, že primární převod a spojka je klasické koncepce a převodovka má hancí a hnaný hřídel, tedy žádná předloha. Na jedné hřídeli je spojka a na druhé řetězové kolečko sekundárního převodu, proto se motor točí obráceně než je zvykem.    [myn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2008
Odpověď  Tak pri tomto obavy nemusíš mať, tam to určite nepoznajú, od ktorého výrobného čísla začal typ B určite nevedia a všimni si, že u staršieho typu sa A ani neuvádzalo, modernizácia bola robená dodatočne. Podobne to bolo aj u Jawy 90 typ 30 a 31.    [M.]   17.11.2008
Odpověď  aha tak dekuji za info no budu muset delat ze je to ten starsi on to asi na technicke nikdo nepozna, mate nekdo skusenosti s evidencni kontrolou? jesly chtely vydet cislo motoru? i kdyz na stitku neni? ale na motoru je?    [pichtlista]   17.11.2008
Odpověď  Samozrejme nie typ 30 B, ale 03 B.,preklep, pardón.    [M.]   17.11.2008
Odpověď  Ahoj, tá "hranatá 8" je vlastne B. Skúter Tatran bol po čase inovovaný. Pov. Strojárne tento motocykel označovali ako typ 203. Rovnako ako u všetkých motocyklov vyrobených na slovensku sa však zo začiatku vyrážalo iba posledné dvojčíslie. TATRAN 125 Typ 30 B dostal novú schránku na akumulátor, hranatý kryt ventilátora na valci, upravený rám a kryt vzadu a ako píše myn, dvomi teleskopmi.    [M.]   17.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  je to tak v papirech mam 66 rok a typ 03, jak sem ocistil stitek tak tam mam 68 rok typ 03 ale je tam este dovyrazena hranata 8 nevim to tam dela nevi nekdo?
pridal sem dotaz co sem chtel dat na jawamanii ale ta opet stavkuje tak snad se nekdo ozve i tu.
Ahoj, chtel jsem se zeptat neni tu nekdo kdo ma skusenost z 125 Tatranem? jak se stahuje starter u motoru? je tam zavit tak bude potreba asi nejakej pripravek? nevi nekdo jak vypada? pak co se tyce barvy nevi nekdo cisla barvy bile a modre? jinak je to velice zajimavy stroj ten kdo nekdy pulil motor tak muzel zasnout nad konstrukcnim resenim a hlavne ze se moto toci naopak to se me libi nejvic :D    [pichtlista]   17.11.2008
Odpověď  Čísla barvy podle ČSN ti stejně nepomůžou, už se nevyrábí (dělají jen pár základních odstínů). Tu modrou mi v prodejně autolaků odhadli jako "pacific blue". Je sice nepatrně tmavší, ale není to poznat ani když mám předek origo a zadek stříkaný. Ta bílá mohla být dvojí, buď "béžová" (něco jako slonová kost), nebo šedá. Jinak rok výroby poznáš snadno, protože do roku 67 se dělaly Tatrani s vzadu s jedním tlumičem, od r.68 už se dvěma teleskopy z jawy. Ale koukni pořádně, jestli v těch papírech nečteš 8 jako 6, protože z 66roku jsem Tatrana neviděl (ale netvrdím, že neexistuje)    [myn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2008
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006