MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301295 příspěvků |7259 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 64 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Ogar | Diskusní téma 23.7.2019 14:22  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Zdravím Ogaristy a mám prosbu.
Kamarád sehnal v nálezovém stavu Ogara, o kterémž jako značce nic moc nevíme. Chceme ho dát do pojízdného stavu. Chci vás požádat o posouzení jednotlivých dílů - co je původní, eventuelně zaručeně "ogaří" a co ne. Přikládám fotky. Díky předem.    [GeorgeRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já se byl kdysi koukat na inzerát na tohohle křížence. Tehdy se mi to nezdálo, že to není vlastně ani Ogar a ni Pérák. Dnes už bych neváhal, podlě mě , krásná výpověď doby. Všechny změny to mělo i v dokladech.. Někod po mě to koupil tuším na díly. Škoda..    [Beat]   27.12.2015
Odpověď  zdravím chlapi. Takže história toho Ogaru vo Vígľaši je trochu iná. Bol som za ním a trochu sme sa o tom porozprávali. Fotky budú neskôr - po oteplení. V prvom rade je to model Standard r.v. 34. Chlapíkov starý otec bol za Slovenského štátu pohraničník a dochádzal na tom Ogari niekde k Fiľakovu. Bola to štátna motorka, ktorú si neskôr po vojne odkúpil a bola jediná na okolí. Keď išla menová reforma v 50-tych rokoch, tak aby zachránil hodnotu peňazí rozhodol sa ju dať prestavať. Komunikoval priamo so závodom v Strašniciach a tí mu povedali, čo má poslať. Takže poslal rám a všetky hliníkové časti(tie roztavili kvôli surovine)a zopár iných vecí. Pointa je, že časti motora, riaditká a drobné veci ma doteraz doma + staré papiere. A teraz zháňa rám+motor. Cena za prestavbu okolo 50 000čsk. Moto vyzerá ako perák. čaute    [Jozef Bršel]   17.03.2015
Odpověď  Qlivere, nesehnal jste nějaké fotky toho upraveného Ogara? Pokud ano, dejte je sem prosím. Děkuji.    [Gripen]   18.01.2015
Odpověď  Zdravím. Niečo podobné, takto prestavaný Ogar je aj u nás. Obec Vígľaš, kraj B. Bystrica. Pôvodný Ogar model 1946 bol v 50-tych rokoch nabúraný. Keďže aj vtedy bol problém s náhradnými dielmi (Slovensko), tak ho starý pán poslal vlakom do Prahy a v Strašniciach mu ho prestavali tak, že na prvý pohľad vyzerá ako Pérák. Ak sa dostanem ku chlapovi tak nafotím, ale zatiaľ sedím doma - 7 násobná zlomenina ľavá noha nad členkom, 2 plechy, 10 šróbov. Čaute    [oliver]   12.05.2014
Odpověď  ahoj george.máš před sebou dost práce,ale pokud se rozhodneš dát pryč tu nádrž na 12 - ogara,dej mi prosím tě vědět(777084232).Dík    [michal]   16.11.2007
Odpověď  Dík za radu, ale u Péráka je kastlík přišroubovaný na rámu a Ogar má pro přichycení takové pásky? Díry se dají zavařit, ale kterému kastlíku je to podobnější FJ? A jak vypadá ten kastlík uvnitř Pérák má v levém baterii takže tam má tu příčku kdežto Ogar má baterku venku. A ještě myslím že někdo v nějaké starší diskusi říkal, že Ogar má trošku jiné úhly toho kastlíku že ten rám přesně nekopíruje? Mohl by jste mi někdo poslat na mail fotky kastlíku jak to máte provedeno případně rozměry těch pásků pro přichycení. Když se ho nepodaří sehnat asi také dočasně použiji kastlík z Péráka. Díky    [Mirek]   25.10.2007
Odpověď  Zdar Mirku každý tam normálně dává pérácký kastlík a nikdo nic nepozná.Mělo by to být shodný.A k tomu katalogu náhradních dílu.Údajně žádný neexistuje,ale kamarád mi nedávno říkal,že se jich pár udělalo kolem 10ks.Ale ještě nevím o nikom kdo by ho měl.Takže se musíš orientovat jen podle fotek.Jinou možnost zatím nemáš.    [Tom]   23.10.2007
Odpověď  Ještě bych měl jednu prosbu nená někdo katalog náhradních dílů na poválečnou 4? Na burzách jsem ho nemohl sehnat. Návod k obsluze je k sehnání. Nebo kde ho sehnat?    [Mirek]   23.10.2007
Odpověď  Zdravím neměl by jste někdo nafocený originál kastlík na poválečnou 4, sháním ho, ale nedaří se, zajímalo by mne jaké jsou rozdíly zda kastlík není shodný s Pérákem. Kdyby jste náhodou někdo měli jeden navíc byl bych vám vděčný. Případně i fotky by pomohly. Díky za odpovědi a pomoc.    [mirek]   23.10.2007
Odpověď  To 666kataklysm:Nemáš náhodou fotku tvýho stroje pokupě?Nebo jsi to sehnal už rozložený?Jen tak prozajímavost.Jinak ta nádrž se mě zdá že je z předválky.    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2007
Odpověď  Ale na tu knihu si ještě počkej 2 roky.    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2007
Odpověď  Tak jo, díky všem, nějak se s tím popasujem. Je to fakt zamotané, pohledáme nějaké dokumentace a literaturu. Na tu knihu od p.Marčíka jsem zvědav.    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  brzda    [666kataklysm]   18.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  stred    [666kataklysm]   18.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar krizence jsem rozebral.Mam veci prevazne na 12ku.Nadrz a dily zadniho kola nehrajou.    [666kataklysm]   18.09.2007
Odpověď  Moc s Milanem nesouhlasím, Ogar 4 povál není vyhledávanější než Jawa-ogar 350, tolik lidí co scháněj předvál 4ku není, narozdíl od těch co scháněj něco na 12 a tomu odpovídají i např ceny motorů, ogar 250 se nechá sehnat tak za 2000, zato motor na 12 tak 20 000. Pro mě osobně samozřejmě je ogar 250 mnohem zajímavější nez 12, ta už není žádnej ogar-můj názor. Jinak jak psal Tom, rám na 4ku a blatníky to je velkej problém, je to hodně o štěstí, ale myslím si, že to jsou nesehnatelný věci, kolikrát do roka někdo tyhle věci v inzerátech prodává? Za tu dobu co to sleduju jsem je nezahlíd, možná nějaká výměna.To výrobní číslo máš celkem vysoký, ale osobně jsem nikdy neviděl ani fotku stroje kde je motor 250 ogar v rámu jawa, vy někdo ano?
Co tu proběhlo, tak fotka první 12, kde byl motor 12, rám pérák a nádrž ogar podobná ne li stejná jako na povál 4ce. Tahle problematika je asi dost zamotaná a všechno jsou to jen dohady, snad poodkryje víc připravovaná kniha p. Marčíka kde bude i část věnovaná Ogarům.    [Jíra]   18.09.2007
Odpověď  to georg: ten ogarovej štítek je z původního ogarovskýho rámu předělanej na péráckej. dle foto je jasný že nesedí rozteče děr pro hřeby. Byla to docela častá přestavba, jelikož ogar neměl odpruženou zadní vidlici a lidi chtěli moderní moto. Já mám např doklady na 4-ku 1947, která má legální přestavby na péráka 250 (převařenej rám, motor, předek). Takže žádnou paniku, štítek sundej a dej na rám 4-ky, až seženeš. Kompletaci zdar!    [lipcaa]   18.09.2007
Odpověď  K tomu rámu z péráka-Ogara. Firma Ogar byla sloučena s firmou Jawa a ňákou dobu se dělaly Ogary v péráckých rámech.V podstatě byly motorky hodně podobné (téměř stejné). Rozdíly tam samozřejmě jsou, ale liší se hlavně v detailech. V jakých? To ať zodpoví někdo povolanější.    [Milan]   18.09.2007
Odpověď  Ten rám je čistě péráckej.Čistě z ogara tam máš jen motor,nožní brzdu,přední část a výfuky.Ostatní je pérák.Nejhůř se ti bude shánět ram,sedlo,nosič,zadní blatník a zapalování.Není to sranda!    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2007
Odpověď  No každopádně chcem "udělat" čistého Ogara i kdyby to mělo trvat roky.Jen mě vysvětlete proč je rám "pérácký" když má originál štítek a nikde není vidět sváry, že by se rám nějak předělával. Nebo je takový originál?    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2007
Odpověď  Taky bych asi nic ze čtyřky neprodával, co nemám dvakrát. Do začátku mohu nabídnout dalšímu nadšenci do Ogarů kousek rámu na poválečnou čtyřku-vrchní trubku s krkem a držákem sedla, a taky mám navíc zadní kolo, bez bubnu a štítu, v případě zájmu zašlu foto.    [Milan N.]   18.09.2007
Odpověď  Určitě bych žádné věci z Ogara neprodával. Přední vidlice a motor jsou docela slušný základ k dostavbě, i když to bude asi na delší dobu.Jednou ale budeš mít vše pohromadě a budeš mít né zrovna běžnou motorku. A Ogar 4 je hledanější než pérácký Ogar.    [Milan]   18.09.2007
Odpověď  ahoj George spousta práce , ale když se rozhodneš dělat toho péráckého ogara tak na něj mám komplet vidlici s blatníkem ,světlem a řídítky vyměnil bych ji za tu tvou v prípadě zájmu rokos.truhlarství@seznam.cz    [tomáš]   13.09.2007
Odpověď  4 aleš
Dám to vědět kamošovi - majiteli, ať se vyjádří. Přivítá určitě jakoukoliv pomoc, či spolupráci a radu.    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2007
Odpověď  Mam podobneho krizence .Muzeme se domluvit.
kataklysm666@seznam.cz    [ales]   13.09.2007
Odpověď  Pokud chceš by chtěl zkomletovat celýho Ogara bylo by to na dlouho.Už by bylo lepší si z toho udělat kalsického péráka a nebo 350 Ogara.Jenže by byl problém zase s motorem.Za ty penízeco by si utržil za prodej dílů na Ogara by se v pohodě zkomoletoval pérák a ještě by možná něco zbylo.Pokud bude ty díly chtít prodat,tak bych měl zájem.Jinak kompletace Ogara v takovým stavu by trvala roky...    [TomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Odpověď  Tady každá rada drahá. Pokud jsou od toho použitelný doklady tak bych i za cenu větších nákladů na kompletaci obnovil Ogara. Je to poválečná 4ka (model 1946). Pokud papíry nejsou tak bych to asi rozebral. Za motor a nádrž z Ogara 350 ti utrhnou ruce.    [lipcaa]   12.09.2007
Odpověď  Můj názor - motor a předek OGAR,zbytek JAWA Pérák. Jedině rozebrat na díly,nebo doplnit na JAWU a zbytek prodat    [m]   12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Páka    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nádrž    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolena    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tacho    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omylem 2x divný svár..    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak další no, sorry...    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poraďte jak poslat víc fotek naráz (dřív - vloni mě to šlo)    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jéžiš, já to sem asi budu muset dávat po jedné, či co    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nějak se zobrazila jen poslední fotka tak znovu...    [George] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2007
 Přidat odpověď   (37) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006