Zdravím Ogaři, jsem mezi Vámi nováček a protože jsem přivezl svůj stroj- Ogar 250, r.v.47 - teprve
včera, mám hned pár otázek, jak už to tak bývá... [Beat] 21.04.2008 Přidat odpověď |
| Zdravím Ogaristy, měl bych zájem o vypalené plechy pro držáky pruzin pod sedlem na Ogara4 r.v 47. nabízel je Gripen. pokud je někdo vyrábí , budu rád za kontakt. děkuji za pomoc při dokončení motocyklu [Martasboss] 28.07.2024 |
| když to vybrousíš aji ve válci tak to pojede líp [martin] 10.12.2014 |
| Další foto [Gripen09] 06.12.2014 |
| Mám doma jedny kartery na poválečnou 4-ku, kde je zabroušením výrazně změněna spodní "dosedací" hrana pod pístem. Jsou tam i výrazně zvětšeny obtokové kanály. Může mít této úprava vliv na funkčnost motoru? Nebo je to snad nějaký pokus o tuning. Díky ze případnou radu. Na foto pro porovnání s origo stavem (ten tmavý karter). [Gripen09] 06.12.2014 |
| další foto. [Gripen09] 13.07.2014 |
| Tak takto jsem vyřešil to zpropadené sedlo. Nechal jsem vypálit laserem 3mm plech, který se pak ohne a přivaří na plech sedla (třeba předválečná Jawa jak to mám já). V místě čepu se stěna zesílí kroužky (jako na originálu vedle). Ještě se pak musí udělat a zavařit čepy pro zachycení pružin. Pokud by měl někdo zájem, mám tři páry plechů navíc i s kroužky. Připasoval jsem to na svoji motorku a vše perfektně sedí. Kdo nemá a nemůže sehnat origo sedlo, tak toto je varianta. Originál vedle byl již dříve upraven v místě čepů pro pružiny, byl zkrácen a navařeny nové čepy. Ty moje výpalky sedí lépe. [Gripen09] 13.07.2014 |
| Ahoj, mam predrenovacniho ogarka a chybi mi par dilu, chtel bych se zeptat z ceho jde pouzit civka do nadrze??, poptavam spinaci skrinku, riditka, packu na dekompresor, packu na spojku na motoru a neco se jeste urcite najde :D, mam jedno svetlo navic to mohu nabidnout, dekuji za odpoved, ps co treba schema elektroinstalace, nema nekdo? Kola mam cerne, draty byly taky nejakou barvou opatreny. [pepouš] 11.07.2014 |
| Ahojte chalani. Tiež dávam dokopy povojnovú 4, a mám veľký problém zohnať krytku na spínačku. gripenova práca vyzerá veľmi dobre a ak nič nezoženiem budem sa uberať touto cestou. Ďakujem za dobrý nápad. [oliver] 11.05.2014 |
| Sprovozňuji moji poválečnou čtyřku. A mám dotaz. Kolik oleje se lije do převodovky a kolik ke spojce? Nemohu to nikde najít. Asi PP90-ka bude OK, ne? Díky za radu. [Gripen09] 17.04.2014 |
| Jirko tak od Tebe jsem ty sklíčka koupil. Bral jsem si je v Brně na burze. Jsem rád, že je máš a nabízíš, nechtěl sem to psát od koho jsem je bral, když nevím, zda by to dotyčnému nevadilo. Víčko jsem koupil od kolegy Ogarysty (znáš ho, Vašek z Nové Paky). Ale zdá se mi stejné jako na předválečné Jawy nebo ČZ 125A - bez nápisu (nabízí např. Motoren), ale musí se na něm udělat drobné změny. Je to trochu natěsno přes hrdlo nádrže, musel jsem hrdlo trochu kolem dokola zbrousit. Jinak se jednalo v té době o běžný výrobek, pochybuji, že na Ogary se dělaly speciální víčka nádrže, tak hlavně ať sedí průměr na hrdlo nádrže. Relé a mikrospínačka je na www.Conrad.cz. Dělal jsem to na poválečvou čtyřku. [Gripen09] 04.03.2014 |
| A víčko jsi použil Gripene přesně z čeho? To je víčko na benzínovej otvor z Ogara poválečnýho? nebo jsi psal z Jawy, z kterýho typu? Jinak sklíčka jsem vyráběl já, měl bych do konce týdne mít zopár sad opět vyrobených, tak pokud máte někdo zájem o ty barevný sklíčka s obroučkama, tak mi napište na mejl. Obroučky jsou z leštěnýho nerezu a vlepí se do otvorů po původních obroučkách, který musíte kvůli nachromování vylisovat ven. [Jíra] 03.03.2014 |
| Nic se neděje, přidám alespoň k pobavení co mne v sobotu v Chotusicích upřímně pobavilo. Dva roky jsem na inzerátech a pak i na aukru nádrž na poválku Ogara úzkou, nakonec ji na aukru koupil jediný přihazující za 900kč. Tak jsem si říkal asi je to věc která jen takovou cenu když ji i v minulosti nikdo nechtěl. A hle jdu po burze a vidím ji u nějakého člověka, tak jsem se zeptal kolik ta nádrž stojí, myslel jsem si asi ji koupil a nevyhovuje mu tak ji prodává a docela mě uzemnil cenou 3000kč. Tak jsem si říkal jak dlouho ji tam asi bude vozit za ty peníze? [Mirek] 03.03.2014 |
| Zásadní je sehnat to víčko a ty sklíčka. Pak to už je sranda. A bohužel už ani víčko ani sklíčka nemám :-( Mirku nezlob se. [gripen09] 03.03.2014 |
| Gripene nechce se ti udělat těch víček na spínačku víc? Já bych jedno určitě vzal. [Mirek] 01.03.2014 |
| Vypadá to mocpěkně! [Tom] 28.02.2014 |
| ..a relé na zapalování. Drátky půjdou na mikrospínačku. [gripen09] 26.02.2014 |
| zespodu... [gripen09] 26.02.2014 |
| Tak tabulky na SPZ jsou vypáleny a teď je budu s klempířem dokola falcovat. Pak vystavím vzorek. Jde to pomaleji než jsem myslel. Ale aspoň fotku jak jsem vymyslel spínání na Ogaru 4. Měl jsem vrch spínačky v hrozném stavu a tak jsem použil kryt nádrže z Jawy, vyvrtal díry (sklíčka už někdo dělá a kdysi sem je koupil - ale už nevím kdo). No a pak jsem sehnal mikrospínačku na klíček a zapojil přes relé. Vypadá to dost původně... [gripen09] 26.02.2014 |
| Gripen 09_ já si jednu tabulku a držák světla vemu.. Konečně a to velmi pomalu jsem letos zase něco udělal a tabulku stále nemám! Posílám mejl.. [Beat] 03.10.2013 |
| Milane Díky. Pouštím se do výroby držáku sedla. Rozuměj toho, co je zespodu přivařeno na plech sedla (jinak plech je standartní předválka Jawa). A co více lidem schází. Mám nějaké nákresy od lidí, co originál sedla mají. Mohl bych ti poslat na mail výkres, aby si mi to přeměřil na originále, zda rozměry sedí? Pošli mi adresu na můj mail (pod nickem). Díky [gripen09] 03.10.2013 |
| gripen09 Jsem příznivcem motocyklů Ogar. Sám vlastním Ogara 250, model 1946. Rád poskytnu veškerá dada, rozměry atp., co se týká těchto motocyklů, model 1946. V současné době mám zapůjčen stroj, model 1946, který nebyl nikdy renovován, je v originálním stavu. [Milan N.] 02.10.2013 |
| Když si otevřeš nahoře fotografie tak dvanáctá fotka je z mého Ogara štítek na značku. O jeden nebo dva příspěvky výš jsou i rozměry tý tabulky. Spodní část je prakticky totožná s velikostí tabulky SPZ která se používala do doby než se svět zbláznil a vymyslel tu spoustu různě velkejch SPZ tabulek. [standa] 02.10.2013 |
| Milane, omlouvám se. A myslím to vážně. Zeptal bych se, ale mám tyto fotky již dlouho v kompu s opravdu nevím, kdo byl původně jejich autorem. Tak alespoň takto dodatečně, děkuji. [gripen09] 02.10.2013 |
| majitel fotky měl být osloven, ale hlavně kvůli tomu jestli by poskytl i rozměry plechu. At potom výroba stojí repliky stojí za to. Tak se to udělá podle fotky a dopadne to jako většina replik na trhu... [radek] 02.10.2013 |
| Pro všechny. Je zbytečné na tyto příspěvky reagovat. Doba je zlá. Kdyby se mě alespoň někdo zeptal, zda to foto může použít k výrobě replik, neřekl bych ani slovo. Naopak, byl bych rád, kdyby konečně někdo začal vyrábět repliky některých dílů na poválečné Ogary. Ale těžko někomu něco vysvětlovat. Tímto končím diskuzi. Už nereaguji. [Milan N.] 01.10.2013 |
| Kolik lidí může tu SPZ potřebovat... pár! Co z toho asi ten člověk bude mít - nic. To by jsme sem nemohli dávat už vůbec žádné fotky. Co když si nějaký díl někdo převede do měřítka a začne ho hromadně vyrábět :-D Klidně když to někomu pomůže [Tom] 01.10.2013 |
| Milane Milane... ještě by jsi měl přidat přesné rozměry, aby to kluci, co tento kus plechu nemají, měli tak, jak to má být. Ono nechat dneska něco vyrobit taky něco stojí a to že na tom každý chce něco mít? proč ne... a ty bys měl mít radost že tvůj příspěvek je k něčemu užitečný a ne že se tu jen chlubíš s kusem rezatýho plechu. [Ladic] 01.10.2013 |
| Na této "výdělečné činnosti" vydělám tak 10,-Kč/ks. Nejlepší bude si to udělat jen pro sebe. [gripen09] 01.10.2013 |
| Kdysi jsem v dobré víře zde uvedl foto original tabulky SPZ a světla. Netušil jsem, že to bude někomu sloužit k výdělečné činnosti. Již tak nikdy neučiním. [Milan N.] 30.09.2013 |
| Chtěl bych si nechat udělat tuto tabulku pro SPZ na poválečnou 4-ku. Mám to zkreslené a jsme domluvený s pánem, který to umí vylisovat včetně toho lemu okolo. Ta podložka pod světlo bude také - dělaná laserem. Jen je to pak potřeba přiměřit na moto a svrtat. Má někdo případně taky zájem? Pokud se to bude dělat, tak je zajímavější udělat víc kusů. Předběžná kalkulace : 300,- za tabulku, 50,- za podložku světla + poštovné. Díky. [gripen09] 30.09.2013 |
| Vypadá moc pěkně! Už aby jezdila! [Tom] 08.09.2013 |
| druhá strana... [gripen09] 08.09.2013 |
| Vracím se k výfukům na poválečnou čtyřku. Nechal sem si kolena u pana Hadrávka zahnout a toto je výsledek. Myslím, že to vypadá výborně a konec tlumiče je i dost vysoko nad zemí. Budu je v týdnu zasílat zpět na chromování (vyzvedl jsem si je v Chotusicích jen pro přiměření na motorku). Pokud by jste měli stejný problém jako já, tak si myslím, že už to bude pan Hadrávek umět řešit. Musím mu poděkovat za výbornou komunikaci a ochotu. [gripen09] 08.09.2013 |
| Blatník už mám, můžete mi pls někdo vyfotit a oměřit čep sedla na poval. čtyřku ? má nějaký osazení, hlavu atp? (ať vím, co vytočit na soustruhu) [Beat] 04.08.2013 |
| A je to prolisovaný (ohnutý kraj) jako třeba u kývačky? A co míry dlouhých vzpěr? [Beat] 04.06.2013 |
| př. blatnik [ladicc] 04.06.2013 |
| př blatnik [ladic] 04.06.2013 |
| Kluci, můžete mi pls vyfotit delail držáků předních blatníků poval IV? Jde mi o střední držák, co je nejspíš přišroubovaný na vidlici (nemám vůbec) a změření délek vzpěr od středu díry po okraj blatníku.. [Beat] 04.06.2013 |
| A nebo je problém ve stupačkách. Protože stejně jak to ná Faux, tak bez stupaček to sedí. Mám jak původní, ty jsou ale hooodně dorasované, tak i repliky. Oboje jsou ale podobné a mají podobné "převýšení" mezi uchycením a trnem na gumu. Fakt nevím, kde udělai soudruzi z NDR chybu... [gripen09] 09.05.2013 |
| ..foto z druhe strany, drzak stupacky spolujezdce je 'prekryty' vyfukem. [FauX] 08.05.2013 |
| Ah, tak to budu mit stejny problem. Mam kolena take od Hadravka a s originalnima vyfukama to je extreme na fest. Na leve strane se dotyka koleno vika spojky a na prave bych nenasrouboval stupacky spolujezde. Diky tomu, ze nemam origo stupacky, musel jsem je upravovat, tak to jakztakz sedi. Ale ty kolena se mi take zdaji kratke, a to u uchyceni u motoru. Mam jiz objednane nove vyfuky, tak jsem na to zvedav.. ale nejspis to nebude sedet take, takze budu muset sehnat kolena nove. [FauX] 08.05.2013 |
| Pokud bych kolena našrouboval na motor, tak pomalu škrtám výfukama o zem, jak by byly nízko. [gripen09] 08.05.2013 |
| Nějak mi nesedí výfuky na 4-ce. Koupil jsem kolena od Hadrávka a koncovky od Kršky a nesedí to viz foto. Když uchytím tlumič, tak mám nízko matici na koleně a naopak. Zdají se mi ty kolena nějak malé. Myslím tím radius ohybu. Při porovnání s původními fotkami, se mi zdá, že ten oblouk na koleně není tak kruhový (jako mám já), ale postupně se mění. Snad mě chápete. Nevíte, nedělá někdo jiný na poválečnou 4-ku kolena. Nebo nemáte s tím taky nějaké zkušenosti? [gripen09] 08.05.2013 |
| Tak to seš na tom stejně jak já, mě chybí jen přední. Ona by stačila jiná páčka s tím tisícihranem a pak by se to upravilo, ale z čeho ji použít. [Mirekku] 29.04.2013 |
| Dobrý den, mám dotaz. Skládám poválečnou 4-ku a nemám páčky k přední a zadní brzdě (klíče). Pokud by někomu nadbývaly (tomu sice nevěřím, ale naděje umírá poslední), tak bych je rád odkoupil, popř. vyměnil za jiné díly. Díky [gripen09] 17.04.2013 |
| NĚKTERÉ ŠROUBY JSEM NECHAL VYRÁBĚT A NĚKTERÉ JSEM POUŽIL BĚŽNĚ Z OBCHODU AKORÁT JSEM STOČIL ZNAČENÍ NA HLAVÁCH A NECHAL JSEM JE ČERNIT DLE ORIGINÁLŮ. [TOMÁŠ] 25.11.2012 |
| Možná to tu již bylo řešeno, ale jaký spojovací materiál použít na poválečnou 4-ku? Z fotek původních strojů jsem usoudil, že byly černěné. Jak špice, tak spojovák. Ale co velikost. Na předválečné ČZ patří šrouby 6mm (11-ka klíč), 8mm (14-ka klíč), 10 mm (17-ka klíč), 12 mm (22-ka klíč). Je to taky tak? Nebo jako současné standarty? A pak, předválečný spojovák býval vyšší (hlavy šroubů a matice) proti soudobému, tak jestli to taky platí. Stoupání závitů asi řešit nebudu, udělám vše standartní. A nakonec, matice byly asi klasické, žádné berma atd, že. Díky za podněty. [gripen09] 25.11.2012 |
| Osobně jsme tu objímku nalakovanou nenasazoval,ale co jsme rozebíral orig. tak to tak bylo. Ani to jinak nejde. Objímka je z jednoho kusu. [Tom] 09.11.2012 |
| Možná sem trochu vedle, ale jak nasadíš na trubku objímku, která by obejmula celou trubku dokola.Je snad dvojdílná ta objímka? Dyť to by přinejmenším na objímce při roztahování na vnější průměr trubky popraskala barva. [gripen09] 09.11.2012 |
| Na rámu je normálně objímka. Na fotce je vidět vše :-) [Tom] 09.11.2012 |
| Tome díky, udělám to tedy takto. Ještě mám dotaz. Jak je přidělaný klakson pod sedlem? Myslím jak na rámu? Z rámu trčí navařený držáček dolů, nebo je kolem trubky rámu nějaká objímka.A pokud je to objímka, jak pak na ni je přidělaný držák klaksonu? Díky [gripen09] 09.11.2012 |
| . [Tom] 09.11.2012 |
| další [Tom] 09.11.2012 |
| Snad ti to pomůže [Tom] 09.11.2012 |
| Nějak nám tu to Ogarácké fórum usnulo. Budíček pánové a psát a psát... [gripen09] 08.11.2012 |
| ...a jěště prosbička, zda nemáte někdo fotky uchycení zadní SPZ a světla na poválečnou 4-ku. trochu v tom tápu, viděl sem několik variant a nevím co je původní a co lidová tvořivost. Děkuji [gripen09] 31.10.2012 |
| Mám prosbu, jaký rozměr pneu se dával na poválečnou 4-ku, 1947. A pak , zda nevíte kdo,dělá, nebo kde se dá sehnat držák na baterii na tento typ. Díky [gripen09] 31.10.2012 |
| toto fakt nechápu??? 31000 ??????????? za doklady [tonny] 31.10.2012 |
| L. chápu to dobře že doklady jsi vyhrál ty? Naštěští předemnou byli i další blázni :o) [Beat] 31.10.2012 |
| No jo, já jsem jsem taky rád, že jsi nevyhrál. [L] 25.10.2012 |
| Taky mám v TP z 1.10.1946 napsaný to co Milan N. [standa] 29.09.2012 |
| Mám poválku Ogara 250 s origo TP z roku 1946. V kolonce výrobce na prvním listě TP je zapsáno Ogar. Ale na třetí straně TP je v kolonce Označení firmy razítko: Zbrojovka Brno, národní podnik, závod Praha-Strašnice, Ogar. Toť vše. [Milan N.] 29.09.2012 |
| kluci, máte někdo origo doklady k poval . IV, jako je na obrázku v záhlaví? Pokud ano, koho máte napsanýho jako výrobce? [Beat] 25.09.2012 |
| Podle mě to bude ještě rok 1936. [Tom] 17.08.2008 |
| Ahoj, kamarád mě poprosil abych zkusil zjistit r.v. jeho ogara 250, měla by to být předválečná
čtyřka ale nejsem si jist č.m. 4308 [Ladic] 17.08.2008 |
| Další foto zapalka.. rád ti to změřím, ale dostanu se k tomu až tak za 3 týdny pokud to vydržíš.. [Beat] 14.08.2008 |
| Máš na mysli tenhle odpor, viď? [Beat] 14.08.2008 |
| Nazdar Ogaristi, nevíte někdo náhodou, jakou má hodnoutu tenhle odpor na zapalování, co je v nádrži,
nebo jakým ho nahradit?? Jo a náhodou, nezbyl vám někomu kdo jste renovoval kola na povál 4ku jeden
drát i s niplem do zadního kola na levou stranu, praskl mi a těžko mi asi pošlou jeden novej, tak by
mi to dost pomoho. A nevíte někdo náhodou číslo barvy na Jawa-Ogar 350, odstín holubí šedi? Díky
moc. Jíra [Jíra] 14.08.2008 |
| Jinak já už mám doma dráty! Hurá! Sice červený ale jsou! [Beat] 04.08.2008 |
| K tý jízdě na dvojce osobně nic říct nemůžu protože jí ještě nevlastním ale můj soused jí vlastnil
koncem 40cátých let a říkal že na tehdejší poměry to jelo velmi pěkně a byla to prý oblýbená a dobře
dostupná motorka hlavně pro méně movitější. Zkusím z něho vydyndat nějaký dobový foto se strojem
jestli nějaký má ale neslibuju je to starý pán , ale skusím to [TOMÁŠ] 10.05.2008 |
| Souhlasím s Lárisem.. Já mám z benz.kohoutku vyvedenou trubičku na které je malý kohout přímo do
sacího kolena, při startování se otevře a hned to lépe startuje. Jinak jede celkem pěkně na ty dvě
rychlosti a to dokonce i když jsme na tom jeli dvá a to ten můj motor už má něco za sebou... [xgewhite] 08.05.2008 |
| Čau Jíro jede to celkem zvláštně.Je hodně podivný,že to ty dvě rychlosti zvládaj bez
potíží.Startování bylo ukrutný,ale musím říct že jsem tam měl původní zapalování tak kdybych
převinul zapal.cívku myslím že by to bylo bez problému.Co se týče jízdy na Ogaru 2 je celkem labilní
určitě bych doporučil namantovat tlumič řízení.Několikrát jsem měl plný ruce práce to udržet na
silnici.Ale co se týče posedu na dvojce ta je velice komfortní.Nízká motorka ,všechno po ruce a
krásnej zvuk.Mějte se Láďa [Láris] 08.05.2008 |
| Ahoj Lárisi, docela by mě zajímaly jízdní vlastnosti ogaru standard, poděl se s náma prosím o
zážitky, jakto jede, startuje a vůbec každej postřeh, myslím, že by to zajímalo víc lidí. Díky Jíra. [Jíra] 08.05.2008 |
| Chci se zeptat nevíte kdo koupil tohle torzo a za kolik? [TOMÁŠ] 07.05.2008 |
| Tak ten vojenskej Ogar 2 byl můj ,ale dal jsem ho pryč.Bohužel jsem potřeboval peníze na řemenáče
tak ta dvojka byla jediná motorka co jsem oželel.Prostě jsem to v garáži udělal vylučovací metodou a
padl na něj los.Koupil ho slovák a cenu vám klidně prozradím 70000 kč(lidovka).Trochu nechápu jak
někdo v pohodě prodá ogara před renovací za 110 000,- já měl celkem problém ho prodat.Trvalo to asi
měsíc volalo mi tisíc lidí a každej ho chtěl nejlépe zadarmo a dovézt až domů.Jízda na něm děsná
,ale zajímavej kousek to byl.No škoda ho,ale jednoho Ogara jsem si nechal.Mějte se Láďa [Láris] 07.05.2008 |
| Já mylím, že diskuze ohledně cen ogarů nebo obecně motoveteránů je mlácení prázdný slámy a navíc
presentovat, že někdo chce za poválečnou 4ku kilo v českých je dle mě trochu nešťastný neb se z
toho zadělává na precedens, potom se s někým bavíte a on odvětí, tam a tam prodával týpek taho
ogara před renovací za 110 a v pohodě prodal a už se to veze, všichni to zkoušej. To že před pár
lety nikdo po ogarech ani neštěkl je dle mě zapříčeněto tím, že nebyly v povědomí, kdo pře pár lety,
kromě pár zasvědcených věděl kolik vlastně modelů ogar vyráběl? Prostě se na ogary mezi lidma
zapomělo. Teď se chce dost lidí i veteránama lišit od ostatních, takže chtěj něco zajímavýho,
veterána co na žádným srazu nepotkají, nebo né v tak masovým množství a ještě navíc českýho, takže
Ogar je ideální.A cenu samozřejmě určuje poptávka. [Jíra] 06.05.2008 |
| Tak ten je fakt pěknej, docela by mě zajímala cena.... [xgewhite] 05.05.2008 |
| Já zase našel nějaké inzeráty, a tak mě tak napadá, kde asi skončila třeba tahle dvojka.. Je to dva
roky starej inzerát... :o) [Beat] 04.05.2008 |
| Odznak vyhrál kamarád :-)Budem muset doufat že se zase něco objeví. [Tom] 04.05.2008 |
| Tom: Taky jsem si všim, odznak Ogar jsem prohrál, nevyhrál jsi ho ty? Doufám, že se bude objevovat
více takových pokladů.... [xgewhite] 04.05.2008 |
| xgewhite:Tak se dívám,že už jsme 2 zájemci na Aukru o klíč Ogar :-) [Tom] 04.05.2008 |
| Tak dvojku mám celou,zaplať pánbůh za to... Na čtyřku mám jen motor, sehnat zbytek bude asi nemožné
a sto táců je na mě fakt moc... [xgewhite] 04.05.2008 |
| Dá se použít rám i s poválky akorád by si ho musel trochu upravit,ale šlo by to.Jinak,kde máš
vydlici,vahadla,krk řízení,blatníky a ostatní drobnosti.2ky na tom nejsou o moc líp.Čím dřív začneš
tím líp.Každým dnem pravděpodobnost klesá... [Tom] 03.05.2008 |
| Tak to vypadá, že zůstanu jen u dvojky :o( Občas je vidět motor na čtyřku a nádrž, ale třeba rám
jsem ještě na prodej neviděl. Otec měl v mladí čtyřku, ale zůstal nám jen motor.... Smůla [xgewhite] 03.05.2008 |
| Míro, můj Ogar zůstane jak je, jen doplním díly z replik.. Nadšení renovátora mám za sebou, teď už
jen hodně opatrně. Když jsem asi před 15 roky dostal Fj péráka od strejdy, rozebral ho, a ted na nej
konečně přišla řada a já zažívám občas horký chvilky, při skládání. Horký proto, když se podívám
jakým způsobem jsem motorku rozebral, a co ted musim vlastně po sobě renovovat. přikládám
"dobové" foto.. :o) [Beat] 03.05.2008 |
| Bože kam jsme se to s těma cenama dostali.Koukám,že značka Ogar bude pouze pro bohaté.Před pár lety
po nich pes neštěknul a dnes je to snad nejvyhledávanější česká značka,myslím dvoutakt.Za to můžeme
poděkovat překupníkům!Připadá mi že během roku se ceny Ogarů zvedli o 50 tisíc a to je jedno na
jakém modelu.Když chce někdo za poválku 100 litrů co potom bude někdo chtít třeba za Elána,Standarta
nebo 4ku,ale to se ani ptát nebudu.V dnešní době na Ogary není takřka nic,tak pokud to chce někdo
skládat z dílů,tak je to skoro sebevražda.Vím o čem mluvím.Jinak pro(Beat) ta tvoje poválka je fakt
super!Nádherný dochovaný stav.Hlavně nerenovovat!!Nech to jaké to je.Takto dochovaných strojů je
jako šafránu,tak by to byla věčná škoda. [Míra] 03.05.2008 |
| xgewhite:pokud seženeš nějakou předval. 4ku tak to bude jak výhra v loterii,protože ty už skoro
nejsou.Znám pár lidí co ji shání už několik let a nic.Já sem měl štěstí:-)Jinak počítej že to
nakonec budeš skládat z dílů.A to je taky katastrofa!Ale třeba se ti něco zadaří sehnat komplet.Tak
přeju hodně štěstí! [Tom] 03.05.2008 |
| 100 tis. za poválku je strašně moc!To by musela být v super stavu s papírama.Jinak předválečný
čtverky si troufám říct,že do těch 100tis. už moc chybět nebude,ale samozřejmě by musela být v
solidním stavu včeetně karburátoru,který většinou všem chybí.Jenže když vezmete kolik kusů bylo
vyrobeno,tak si myslím,že ty ceny jsou ještě v pohodě. [Tom] 03.05.2008 |
| A jinak byl na i veteranu ještě jeden, růžovej... :o) [Beat] 03.05.2008 |
| Nezlob se, ale cenu si nechám pro sebe.. Ale bylo to rozhodně míň, než kolik chce ten Slovák, proto
se mi to zdá hodně drahý.. :o) [Beat] 03.05.2008 |
| Je to v českých.. Jestli se můžu zeptat, kolik stál ten tvůj. Ať mám nějakou představu o cenách.
Napiš na můj mail. [xgewhite] 03.05.2008 |
| Ještě zpátky k tomu Ogarovi ze Slovenska, je to 100tis. slovenských nebo českých? Jakou může mít
cenu? Jen si chci udělat představu, protože vím, za kolik jsem koupil toho mýho. [Beat] 02.05.2008 |
| I když je zachovalej a komplet tak cena je vysoká. Zajímalo by mě za kolik se asi tak prodávaj
dvojky a předválečný čtyřky..... Nemáte někdo přehled?? Rád bych si v budoucnu pořídil předválečnou
čtyřku, ale asi to bude problém :o( [xgewhite] 02.05.2008 |
| to je docela dost.. Kontakty zatím nemám, ani radu kde je sehnat - zatím se porozhlížim, z čeho
dostupnýho je přizpůsobit. Dneska mi přišel kryt řetězu, a vzpěry blatníku, ty musim dotvořit. [Beat] 02.05.2008 |
| Ten Ogar je za necelých sto táců [xgewhite] 02.05.2008 |
| Za kolik se asi tak prodává?Vážně by mě to zajímalo... Beat:jak si jinak dopadl s kontaktama
přerušovače? [Tom] 02.05.2008 |
| Nechcete někdo Ogara? Dneska jsem chvíli luštil inzeráty, a tenhle je staršího data (30.4.) a je na
www.i-veteran.cz. Text inzerátu: Prodám Ogar 250 r.v. 1948 v kompletnom stave. Tel.:
00421-905323681 E-Mail: dandolc@gmail.com Kraj: SR - Banskobystrický kraj
Kdyby to nebylo na Slovensku, už pro něj jedu :o) ještě fotečka.. [Beat] 02.05.2008 |
| Dají se někde sehnat kontakty přerušovače? Dělá někdo repliku? [Beat] 23.04.2008 |
| jo, vrčí.. :o) nejdřív elektriku - nové čtyři dráty k dymanu propojit se zapalováním v nádrži,
překlenout kontakt spínače (protože nemám klíček, kterej taky sháním), přeletovat kabel ke svíčce
(starej opletenej probíjel na kostru), vyčistit kontakty přerušovače, a byla jiskra, dokonce i ve
správnou dobu.. Pak už jen nalejt cvičně plovákovou komoru benzínem (nádrž ještě není vypláchnutá) a
zkoušet.. NAkonec pomohla stříkačka benzínu místo svíčky přímo do válce, a po pár prošlápnutích si
dal říct.. Překvapilo mě docela tichej chod motoru oproti Jawě 250 nebo péráku... Do budoucna musím
udělat komplet novou elektriku (kontakt na repliky opletenejch kabelů už mám), dodělat nádrž, čep
sedla, prohodit kluzáky přední vidlice (někdo je navzájem prohodil), a pak drobnosti (jako kryt
řetězu, zadní světlo, přední blatník).. [Beat] 22.04.2008 |
| Tak co už ti vrčí? [Tom] 22.04.2008 |
| Díky za info. Tohel byl kup z inzerátu. Zítra snad zkusíme jestli vrčí.. [Beat] 21.04.2008 |
| Kde si k takovýmu pěknýmu kousku přišel???Je v hodně zachovalým stavu.S katalogem ND tě moc
nepotěším,protože žádný nejsou možná se vyrobylo pár kusu ale to je asi tak všechno.Jinak Kryt
řetězu vyrábí pan Soldán taky dělá vzpěry zadního blatníku možná by ses s ním mohl domluvit že by ti
udělal na míru i předek jeho číslo je Tel:603165654 ostatní si musíš udělat sám,ale to sou jen
drobnosti. [Tom] 21.04.2008 |
| Koukám že mám to přední kolo nasazené obráceně :o) [Beat] 21.04.2008 |
| Jinak stav na fotkách je po dnešním skládání s kamarádem z dílů poskládaných v bedně.. [Beat] 21.04.2008 |
| nevíte někdo kde sehnat: vzpěry předního blatníku, kryt řetězu a držák zadního světla (případně se
světlem), a taky by mě zajímal katalog náhradních dílů (o ten jsem prosil už o příspěvek níže.. [Beat] 21.04.2008 |
|
|