 Tak mě čeká první renovace.Čeká na mě tento Ogar r.36.A chci se Vás zeptat,jaký volíte postup při
renovaci atd.Abych někde neudělal chybu.Postupně budu posílat fotky průběhu renovace a obracet se na
Vás s různými radami.Díky za pomoc!!! [Tom] 22.04.2008 Přidat odpověď |
| Ahoj Tome,pro oživení sem hoď nějaký foto. [Willi 19] 17.11.2011 |
| tak to at si jí strčí do... i stím blatníkem a pořádně sní zatočí :))) [Ladic] 08.11.2010 |
| Údajně chce za tu vidlu už 15tis. :-) [Tom] 08.11.2010 |
| Vskutku zajímavá fotka. kolik ma tvuj miláček pod kapotou? :) [kmetas] 08.11.2010 |
| Kdo ví, jestli už se prodala ta zelená co tady byla v inzerci..naposledy za ni tuším chtěl 12 tis? nebo za ni chtěl ještě víc? [Beat] 08.11.2010 |
| jo je to ona. dobry cena s blatnikem. [michal.] 08.11.2010 |
| Jedna vidle byla na poslední Mohelnici. Není to ona? :o) [Beat] 08.11.2010 |
| Tak hlasim prirustek dalsiho dilu na me torzo Ogaru 4 1939. zadarila se sehnat kompletni predni vydlice i s casti vahadel svetla a hlavne blatnikem. a jinak bych jeste rad podekoval nasemu kamaradovy, za objev, Jirkovy Urbankovi. vsechna cest.a jeste jednou vrele DIKY. [michal] 30.10.2010 |
|  na rok 1938 jsou ty horní na poválku jsou v podstatě stejný akorát na pravé sani je vybrání na karter, viz foto je to ta horní. [Tomáš] 29.10.2010 |
|  Jake sane patri na Ogar 4 rok 38-39, tzn. vejirovita hlava? Prepokladam, ze ty na obrazku nahore. Ty na obrazku dole jsou starsi typ? Jak se jeste lysi od sani na povalku? [FauX] 29.10.2010 |
| jj-práci těchto pánů znám-mohu taky jenom doporučit-je to prvotřídní kvalita [hopik=honza] 22.02.2009 |
| Blatník mě dělali bratři Drešlové nevím jestli to píšu dobře.Ale vyřizoval to za mě pan Machyl,který
renovuje motorky a zná se dobře s těmito pány.Sice ten blatník vyšel na 5500kč ale stojí zato. [Tom] 22.02.2009 |
| blatník je exklusivní replika,ta je od koho? [jaromir-noskov] 22.02.2009 |
|  A blatník [Tom] 21.02.2009 |
|  Tak po delší době zase posílám nějaké fotky.Konečně mám vypálený lyže a vyrobenou repliku zadního
blatníku,která je moc povedená.Teď mě čeká oprava rámu a postupné pasování dílů. [Tom] 21.02.2009 |
| Tome napiš mi na sebe prosím tě kontakt jestli by jsi byl ochotný budu moc rád. [Mirek] 04.12.2008 |
| Zdar mirku.Nechal sem si to vyříznout v práci,kde přímo dělám.Myslím že moc rozdílu v lyžích na
předval. a povál nebude.Mám lyže i na poválku,takže bych to mohl upravit a nechat si to
vypálit.Vypálení mě vyšlo na 300kč za pár. [Tom] 04.12.2008 |
| Tome kde jsi si nechal vyříznout ty lyže? Potřebuju si je nachat vyrobit na poválku. A kolik tě
stály? Případně kdyby jste měl někdo navíc tak mám zájem. [Mirek] 04.12.2008 |
| jestli s tím nemáš zkušenosti,nechal bych to na zkušenějším karosáři,kerý ví jak na to,problém v tom
zas tak není,ale pokud to bude tvoje prvá práce výsledek nebude uspokojivý. [jaromir-noskov] 03.12.2008 |
|  A ještě pant [Tom] 03.12.2008 |
|  Další na řadě je zadní blatník.Je na něm vyžízlá pěkná díra a teď nevím čím jí zaplnit.Dostal jsme
radu,abych vyříznul přeně tu část která chybí na blatníku z jiného baltníku a nějak to tam
dopasovat,ale nevím jak by vypadal výsledek.našlo by se jiný řešení.A kolem pantu to taky není žádná
sláva.Je to hodně vyrezlí.Nemám zrovna moc zkušeností,proto budu rád za každou radu.Díky [Tom] 03.12.2008 |
|  Jiný pohled [Tom] 03.12.2008 |
|  Už se tady dlouho nic nedělo,tak sem naházím zase pár fotek.Potřebuju od Vás poradit.Takže teď řeším
rám konkrétně zavaření co je na pod krkem.Co s tím mám dětat.Buďto to zabrousit a zakytovat nebo
uříznout a nějak tam napasovat novou trubku??? [Tom] 03.12.2008 |
| Ahoj Jirko jak to vypadá s těma roztečema lyží atd..Už sem si udělal předběžně tvar lyže už mu jen
zadat správný rozměry a je to hotový:-) Monty:tak mě to do toho kladna nevyjde,že bych si
koupil od Tebe ty ráfky.Počkám si na Brno to je taky zachvilu. [Tom] 03.10.2008 |
| Díky Jirko hodně mě to pomůže! [Tom] 23.09.2008 |
| Ahoj Tome, kamarád má zřejmě první typ rámu s motorem posunutým dopředu, měřil mi rozteče děr šroubů
k rámu a motoru a jsou cca 35 a 37mm, jsem domluvený, že mi je co nejlíp obkreslí [Dušek Jiří] 23.09.2008 |
|  Tak už mám konečně lyže vypálený.Zkoušel jsem to dávat do rámu a rozteče celkem sedí.Jenže teď mě je
to prd platný,když potřebuju ten druhý typ:-)Znova si je vymodelovat,ale až budu mít ten rám
spravenej.Akorát je musím nechat přebrousit,protože orig. lyže mají sílu 4,5mm a já mám 5mm. [Tom] 22.09.2008 |
| ok, díky za odpověď. To znamená že jsem si z burzy donesl další nádrž k mý čtyřce :o) [Beat] 22.09.2008 |
| nádrže stejný nejsou poválka má v nádrži zapalování a předválka má zase takový kolík na doraz
řídítek [TOMÁŠ] 22.09.2008 |
| Tomě pěkný. Jak je to s nádrží? Jsou nádrže z předvál. čtyřky stejné s poválkou? [Beat] 22.09.2008 |
|  Tak zase něco v chromu :-) [Tom] 21.09.2008 |
|  Ok Monty do Kladna bych se mohl podívat.Pokud to výjde časově... Nemáte někdo starší tip lyží
viz foto.Potřebuju vědět rozteče děr,ostatní si udělám sám podle obrázku. [Tom] 11.09.2008 |
| Tak možná Hobšovice 29.9. ,nebo Kladno. Na burze za 700,- kousek [Monty] 10.09.2008 |
| Zdar Monty,kolo má 36 drátů a šířka ráfku je 69.2mm.Hlavně že sem kolem Tebe chodil s ráfkama v
chotusicích,ale nenapadlo mě se tě zeptat:-) [Tom] 10.09.2008 |
| Teď jsem volal p. Kloudovi a když jsem mu řekl rozměr ráfků,tak mě řekl že je nemá. No tak teď
vážně nevím co s tím. [Tom] 10.09.2008 |
| Tome zkus to p.Kloudy v Plaňanech ten ti udělá nový [TOMÁŠ] 09.09.2008 |
| Neznáte někoho,kdo by mě pochromoval orig. ráfky?U nikoho jsem neuspěl. A pan Hadrávek mě zatím
repliku ráfku udělat nemůže,tak se to snažím nějak vyřešit.... [Tom] 09.09.2008 |
| Ahoj Jirko,od pana Hadravka mám taky kolena v surovém stavu a čeká mě letování atd. Při
včerejším rozhovoru s panem Marčíkem se ale situace trochu mění.Podle čísla motoru a rámu mám ještě
tip Ogara,který by měl mít motor ještě naražený na přední části rámu.Když sem rám pořádně prohlédl a
porovnal s jiným,tak jsou na něm určité odlišnosti a stopy po ohýbání trubky na zadní části
rámu,která má být v orig. rovná.Pokud se rozhodnu jít do orig. tak potřebuji jiné lyže kolena výfuku
taky jiná včetně krytu řetětzu a určitě se ještě něco najde.Takže mě čeká trochu víc práce než jsem
předpokládal.Dej sem jirko taky nějaký foto svýho stroje:-) Nemáte náhodou někdo ten starši tip
lyži navíc? [Tom] 09.09.2008 |
| Tome, nevím jestli jsi už vyřešil kolena, já je mám od pana Hadrávka, loni si je u něj objednal
kamarád a ještě je nemá, možná kdyby měl dělat alespoň dva páry tak by se dal přemluvit, ty moje
byli v surovém stavu, museli se doupravit a naletovat příruby k uchycení. Jinak krásný stroj, hlavně
dost kompletní, dlouho jsem zde nebyl, ale teď budu sledovat jak pokračuješ [Jirka] 09.09.2008 |
| Jak říkám jde mě hlavně o linkování a barevné rozložení.Chromy to už nebude problém:-) [Tom] 29.08.2008 |
| Už to vidím.. Dyt já poslal něco jinýho, tak to se omlouvám.. [Beat] 29.08.2008 |
| Díky Beate za CD už je mám doma.Už si jen na to udělat čas.Myslím Beate typ co mám konkrétně ja s
blatníkama bez prolisu a hranatým kastlíkem.Sice nějaký fotky mám,ale nejdou vůbez rozeznat
detily.Jinak bych o foto nežádal,protože všechny fotky co jsou na netu sem prohlížel nesčetněkrát. [Tom] 29.08.2008 |
| Máte někdo foto předval. Ogara 4 (starší model) v původním stavu.Chci vědět,ketré věci byly
chromované,jaké byly linky atd.Díky za pomoc [Tom] 29.08.2008 |
| Už sem to nestih zrušit.Tak řači víckrát:-) [Tom] 28.08.2008 |
|  Musím se pochlubyt s prvním chromem na Ogárka:-) [Tom] 28.08.2008 |
|  Musím se pochlubyt s prvníma chromama:-) [Tom] 28.08.2008 |
| tomasbblazekk@seznam.cz [Tom] 06.08.2008 |
| Pošly mě Tvůj email na dolecek22@seznam.cz [vasek] 06.08.2008 |
| To nebude problém :-) [Tom] 06.08.2008 |
| Nazdar, když máš Ogara rozebraného nenechal by jsi mě něco ofotit a omeřit . Detaily písnu na na
tvůj email. Můj je dolecek22@seznam.cz. Díky. [vasek] 06.08.2008 |
| Tome, zub zavař a přebrus. Jiank k tý páce- vidím to na vůbec poprvé (nikdy jsem se s tím ještě
neměl tu čest setkat, holt mám mladší ročník:o) ale ta osička má díru skrz? Jestli by ti
nepomohlo zpětný kladivo.. Kdysi jsem si něco na ten způsob vyrobil doma a už mě to párkrát
zachránilo.. [Beat] 04.08.2008 |
|  A poslední věc na kártru je takový zub,nebude vadit,když se to zavaří a zapiluje?Ale stejně mě asi
nic jinýho nezbude:-) [Tom] 04.08.2008 |
|  Další problém mám s hřídelí na startovací páku.Vůbec nemám ponětí jak jí z toho bronz. pouzdra
dostat.Už jste to někdo dělal? [Tom] 04.08.2008 |
|  Tady posílám slibované fotky.Potřebuji radu jak mám vyřešit díru kde jsou uloženy ložiska pro
klikovku.Celá díra je vytlačená směrem k setrvačníku a je tam takovej rantlík 1-2mm.Tak by mě
zajímalo jestli to musím zarovnant nebo to ničemu nevadí? Doufám že se to dá pochopit. [Tom] 04.08.2008 |
| Beat:no renovace pokračuje dobře,ale pomale.Před nedávnem jsem ho komplet rozdělal a už mám nějaké
díly na chromu včetně nádrže.Teď momentálně dělám motor a sedlo.Sedlo bylo hodně rezavý tak teď se
učím kitovat:-)S motorem je to horší je hodně domlácenej.Původní majitel se do něj musel dostávat
majzlem a kladivem:-)Potom semka vložím foto.Jinak dráty ještě neřeším ty budou až v poslední řadě. [Tom] 18.07.2008 |
| Tome pěkný..Jak ti ta renovace vlastně pokračuje? Já jsem "usnul na vavřínech" a mimo
sehnanýho krytu řetězu a vzpěr blatníku v replice jsem zatím nic neudělal, protože nevím kde ni
hlava stojí :o) TY bys ale mohl mít stejný problém jako já.. Kde sháníš dráty na výměnu el.
instalace? Já chci opletený a zalitý, v černý barvě. Replika nových se mi nezdá, a dráty ze starých
zásob jsem sehnal na burze jen v červené- 35Kč/m. [Beat] 17.07.2008 |
|  Tak tady mám první zrenovovanou část na Ogara.Stálo to dost peněz,ale za to to stojí:-) [Tom] 17.07.2008 |
| Ještě bych měl jednu otázečku,jak nebo čím čistíte žebrování na válci a na hlavě.Jsou tam dost velké
usazeníny. [Tom] 19.06.2008 |
| Znáte nějaký obchod v Brně,kde prodávají všechny tipy šroubků atd.?V mém okolí jsem našel pár
obchodů,ale moc velký výběr tam nemájí.Díky za radu [Tom] 19.06.2008 |
|  Znáte někoho kdo repasuje zapalování a relátka?Nebo s kým máte dobré zkušenosti.Díky [Tom] 19.05.2008 |
| je to nejjednodušší.. :o) [Beat] 14.05.2008 |
| Díky za radu.Takže bude nejlepší se domluvit s tím kdo mě bude dělat chrom:-) [Tom] 14.05.2008 |
| A měl jsem za to, že aby se sundal starý chrom tak se namáčí do louhu.. [Beat] 13.05.2008 |
|  vnitřek..fotky nejsou nic moc, ten foták ne a ne solidně vyfotit chrom [Beat] 13.05.2008 |
|  Tome, záleží kdo ti bude chromovat. Měl jsem něco podobnýho na rámečku světla pro pérase. Pán to
roznýtoval, přebrousil, zanýtoval (tušim že mědenými nýty) a šlo to do chromu.. foto přikládám.. [Beat] 13.05.2008 |
| Pokiaľ sú tie niti hliníkové, tak ich tá kyselina do ktorej sa to pred chrómovaním namočí
rozožerie,( a páčky sa ti stratia ), a aj keď sú železné a necháš ich tak asi sa ti to po čase
vypomstí. [M.] 12.05.2008 |
|  Ještě foto [Tom] 12.05.2008 |
| Mám takovou banální otázku.Když budu chtít pochromovat víčko zapalování odstranili by jste packy i
s nýty?Dík za názor [Tom] 12.05.2008 |
| Štítek na předválku sám nemám.Mám jenom na Elána a ještě dvojjazyčný a ten Ti asi nepomůže. [Míra] 03.05.2008 |
| Míro nemáš nějakou fotku štítku na předval. 4ku?Nebo někdo?Moc by mě to pomohlo... [Tom] 03.05.2008 |
| Adresa má být www.buyak.sk [Tom] 01.05.2008 |
| xgewhite:repliky výfuků na 2ku dělá pan Hadrávek www.hfmoto.cz a potom ještě firma www.buyak.cz
Beat:kdyby jedno koleno nebylo upravovaný,tak bych to možná zkusil.Mám právě jedno koleno na
konci trochu zařízlí a je tam navařenej jinej průměr pro tlumič na péráka:-( S tím Hadrávkem to
není špatnej nápad.Zkusím se s ním domluvit a uvidíme.Každopádně díky za radu.Jinak jsem našel
firmu,která by mě zrenovovala štítek a údajně by to neměl být problém,tak sem zvědav. [Tom] 01.05.2008 |
| Tome, s těma kolenama, nepomůže když se několikrát pomědí a přebrousí jako základ pod chrom? Zkus se
podívat na fórum péráků, kde se řešila nádrž..
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=43438 Zkus se zeptat
michala, jestli by to zvládnul.. Pak mě ještě napadá zeptat se výrobce kolen pana Hadrávka jestli by
to podle originálu zvládnul.. [Beat] 30.04.2008 |
| Ahoj Tome, chci se zeptat, nevíš kdo dělá repliky kolen výfuku na dvojku? [xgewhite] 30.04.2008 |
| Čus Tome.Pěkná mašina,jen co je pravda.Dělám Ogary dost dlouho,ale nikdy celý stroj.Gratuluji!Já mám
kohoty jenom mosazné.Žádný chrom ani nikl.Ten nápis je Böhler budeš to mít i na stupačkách.Já mám
těch pák asi pět a na žádné to nemám,tak zase něco nového.Pružiny sedla kup v replice nebo sežeň
nějaké lepší,tohle je dost špatný a pokud to budeš nějak kytovat a stříkat,tak to stejně praskne s
držákem pružin to samé.Kolena Ti snad naohybá nějaký výrobce replik.Pořádně se poptej.Určitě to
někdo už dělal.Jaké máš v.číslo?Tome napiš mi na e-mail potřeboval bych se na něco zeptat. [Míra] 29.04.2008 |
|  A ještě nevím jak to udělám s kolenama výfuků.Jsou hodně rezavý a pochybuji že by byl schopnej někdo
pochromovat.Nikdo repliky nedělá jen na 2ku a poval. 4ku.Nevíte kdo by byl schopný udělat kolena
podle orig.?A k tomu sedlu s pružináma ta samá otázka jestli nebude lepší koupit repliku.Díky za
pomoc. [Tom] 29.04.2008 |
|  řadící páka [Tom] 29.04.2008 |
|  Dále mě zaskočil na řadící páce nápis asi (BUHLER) tak nevím jestli je to orig. když i na nožním
řazení byl nápis Ogar. [Tom] 29.04.2008 |
|  Tak se mě konečně povedlo uvolnit víčko na zapalování.Nekonečné poklepávání s kombinací WD 40 si po
hodině dalo víčko říct.Jinak Ogara postupně demontuju a hnedka mám pár nových otázek.Zaujal mě
kohoutek za 1 má z obou stran vyražená čísla a před ním je vyraženo PAT. tzn. patent?Za 2 nevím
jestly se kohoutky jen niklovaly nebo i chromovaly? [Tom] 29.04.2008 |
| tak to potom jo.já znám borce co v konečnom efektu seženou ůplně kompletní funkční stroj,nechaj si
to nastříkat,a řikaj to mu vlastní renovace.že se do laku nehrneš se nedivím,když vezmu co mě to
stálo ůsilí,peněz,a kolik sem toho sprasil než to začlo trochu vypadat je lepší si to nechat
udělat.já zas bohužel nemám takovej kočkolap,mám samý okoukaný 60,leta.to závidim.ale jakmile zbydou
prachy,hodlám něco pořídit. [jaromír] 23.04.2008 |
| Aha, právě jsem si to přečetl ještě jednou, problém je právě ta krytka. [Beat] 23.04.2008 |
|  Sundal jsi tu prostřední krytku? Pod ní by měly být šroubky. Pokud bude kryt držet i dál, zkus to
prolejt WD 40 a poklepat po obvodu gumovou paličkou. Se zarezlejma věcma to máš někdy třeba na dny a
vyžaduje to dost trpělivosti.. ;o) [Beat] 23.04.2008 |
| Beat:rozjezdím to až to bude v základu a budu dopasovávat díly atd.Potom zase rozložit a pak teprve
nahotovo pokud to říkám dobře.Jinak moc věci mě na tom už nechybí.Mám je objednané,tak je otázka
času kdy příjdou.Nejhorší to bude s karburátorem.Nevím pořádně jaký tam má být Amal.Díky za názor [Tom] 23.04.2008 |
|  Nedělá někdo štítek na předval.Ogara?Viděl jsme na burzách akorát na Ogara 350 ale na 250ku ne.Můj
už není moc čitelnej :-( [Tom] 23.04.2008 |
|  Pokouším se teďka dostat do zapalování jenže mě nejde sundat víčko na krytu zapalování,takže se tam
vůbec nedostanu.Zkoušl jsem to stříkat WD 40 poklepávat,ale je tam tak zalehlý že s tím prostě
nepohnu.A víčko nechci nijak poničit.Jak by jste to udělali? [Tom] 23.04.2008 |
| Měl jsem na mysli sehnat chybějící díly, chvíli na tom jezdit, abys věděl co se děje, a pak se
pustit do renovace.. [Beat] 23.04.2008 |
| Naolejovaný to mám!Kdyby tam byl zachovalej lak tak to tak klidně něchám zkoušel jsem na různých
místech odstraňovač starých nátěrů jestli se tam někde neukáže orig. lak to samé i s jemným smirkem
ale hnedka pod základovkou jsem narazil na kov.Takže původní lak tam už asi není... [Tom] 22.04.2008 |
| A není to škoda teď hned vše renovovat? Já bych to rozjezdil, rez naolejoval, a jezdil.. alespoň
rok, dva pak možná renovaci.. [Beat] 22.04.2008 |
| Díky monty za radu,ale dal jsem si cíl,že ho prostě zrenovuji.Tak by mě každá rada pomohla.
Jaromíre:chci si toho udělat co nejvíc sám,ale s tím lakem máš pravdu,že na to si zatím
netroufnu.Jinak ostatní věci si udělám sám včetně Go motoru.Dělám do kovu,tak toho snad
využuju.Elektro se musím naučit:-) [Tom] 22.04.2008 |
| ono je to jedno.dneska se každej chlubí jak dělá renovaci sám,ale nakonec z něj vypadne že komplet
lak+příprava mu dělá někdo jinej,motor taky,elektro taky linky taky...a dovíco ještě. no a co je
potom ta vlastní renovace? rozebrat a složit... [jaromír] 22.04.2008 |
| Možná to nechcete slyšet,ale doporučil bych Ogara schovat do stodoly a udělat si jako rocvičku
Pařeza nebo ČZ 150. Není škoda se vše učit na takto vzácné motorce? [ Monty] 22.04.2008 |
|
|