Zdravím všechny prasomilce, minulý týden jsem koupil 501/05 a PAva 40 a teď se to pomalu pokouším
rozhýbat, nalézt mouchy a připravit se na generálku. Asi se tedy budu ptát často. Nejprve mi prosím
řekněte, jestli byly na všech 501 chromové spodní lišty (vpředu i vzadu), protože je na svém stroji
nemám. Jsou tam jen ty oddělující nádrž a zavazadelník. Pak jsem objevil, že je tam nějaké samo-domo
ovládání kohoutu benzinu, originál asi neseženu, že? A pak ještě má blinkry, ale ovládání je takové
divné přidělané na přepínači světel. Dá se někde koupit odpovídající? Zatím dík za případné odpovědi
a jistě se zase ozvu. [capin] 20.07.2010 Přidat odpověď |
|  Ba ne, v montáži 502/00 a 502/01 byly jak jsem popsal níže dva různé kondensátory. A ty rozměry budou asi ten důvod, při usazení na desku se sponou/držákem je výškový rozdíl mezi nimi cca 3mm a dnes jsem si to zkusil - při nasazení desky s normální Teslou 250V 250nF(průměr kondíku okolo 17,75mm) a s přiložením víčka přerušovače sice na pohmat není znát že by se víčko opřelo o kondensátor ale když jsem na ni dal kousek měkké plastelíny a víčko přisadil tak v krajích a u spony je světlost pod 0,5mm. Pravděpodobně pro sériovou výrobu zvolili u dynamostartéru kondensátor menšího průměru aby nehrozilo případné nadzvedávání krytky přerušovače při drobných rozdílech u vík zapalování. Jinak spínačky starších typů 351,352 mají sponu pro kondesátor právě pro průměr 17,75mm a ten delší tam nasadit nejde, to samé u statorů pro 250/353. [Martin Štindl] 29.11.2018 |
| Rozměry asi nebude ten duvod, na skutru jsem měl oba dva tipy, spíš bych to viděl na obyčejný vývoj, starší se přestal vyrábět a tak se to nahradilo novým. [Tomas] 29.11.2018 |
| Já se k tomu zatím nedostanu ale předpokládám že důvod pro montáž toho kondensátoru budou rozměry a elektricky bude nastejno - tedy kapacitou 250-270nF napětím do 250V. Děkuji všem za příspěvky. [Martin Štindl] 28.11.2018 |
|  Zrovna jsem na jeden tenhle užší a delší kondík koukal a zespodu má vyraženo dost informací ;-) [meela] 26.11.2018 |
| Teď mě napadlo - ten delší(a zároveň užší)není tam tam kvůli krytu zapalování? [Martin Štindl] 25.11.2018 |
| S kondenzátorem 250nF problém určitě nebude, pokud je v pořádku. Všechny typy kondenzátorů pro klasické indukční zapalování se motají kolem této hodnoty. Rozměry se mohou lišit podle výrobce nebo potřebných zástavbových rozměrů a na funkci nemají vliv. [Tomáš S.] 25.11.2018 |
| Bylo to proměřováno AVR testerem a ten na to není nejvhodnější, ale teď to už nezopakuji protože brácha je v Brně. Dělal jsem instalaci AEV 0409 na jenom traktůrku s motorem ČZ 502 kde ten delší kondík byl, další stator s rotorem mám připraven doma ze kterého je ten kondík na fotce níže a před týdnem kamarád dovezl 502.00 na elektroistalaci a k tomu dvě zapalka u kterých chybí kondezátory - jenže oba mají právě objímky na menší průměr takže do nich běžný 250nF neusadím. Právě proto se vyptávám jestli používání jiného kondíku mělo nějaký důvod, aby v případě zapojení 250nF nebyly problémy. [Martin Štindl] 25.11.2018 |
| Moc bych nad tím nešpekuloval. Hodnota cca 250nF +- 50nF se používá ve všech zapalovacích soustavách ať 6 nebo 12V a v magnetkách. Pokud jste naměřil něco jiného bude to asi chyba měření nebo tam někdo nabastlil něco co tam nepatří. 900nF je nesmysl. Zkontrolujte jestli ten kondík nemá svod. [Tomáš S.] 25.11.2018 |
| Oprava - v příspěvkách jsem ten standartní 250nF označoval jako Tesla, ten druhý je také Tesla ale má pouze značení B3VL takže to vyznělo že ten delší je jiného výrobce. V manuálu pro 502/00 a 502/01 žádná podrobnější zmínka ke kondesátorům není ale v Katalogu motocyklů ČZ(Vošalík+Šebek) na straně 172 je odchykový list 175.502 Holandsko pro úpravy typu 502/05 a 502/06 kde je zmíněna úprava pro přemístění zapalovací sestavy pod sedlo - zap.cívky zn. Prüfrex 6V a 12V a také odlišné kondensátory 502 8498 45(12V) a 355-61-480(6V), v obou případech je přemístěn kondík a upravován vodič kondensátoru ale samotné kondensátory zůstavají odlišeny mezi 12V a 6V sestavou. Je to zvláštní ale z mého pohledu kdyby byly kondíky provedením stejné tak by snad upravovali jen jeden typ kondesátoru? [Martin Štindl] 25.11.2018 |
| Jiné hodnoty u měření jsou zpusobeny stářím, u kondenzátorů celkem běžná věc. Tenší delší kondnzátor je starší, mám s ním horší zkušenosti izolátor u vývodu gumový. Silnější kratší, izolátor u vývodu skleněný, a z produkce ČSSR jsou mnohem spolehlivější! [Tomas] 24.11.2018 |
| Na jednom zapalovani jawa 500 mam podlouhe kondiky a je na nich B5EW 270nF [Pacal Josef] 24.11.2018 |
| Nejsem elektroinženýr, nehádám se. Ale 12V cívka na jednoválci přece zatěžuje kontakty polovičním proudem.A třeba v autech je taky 12V, velká(= větší odběr) a dává 2 jiskry na otáčku(u 4válce čtyřtaktu) - takže při stejných otáčkách dvojnásobek jisker než v jednoválcovým dvoutaktu. Jako jediný důvod montáže jiných kondenzátorů vidím spolehlivost pro exportní provedení. [Monty] 24.11.2018 |
| Startér a dynamo lze pomyslně oddělit od okruhu zapalování, ale nějaký důvod že byl zde továrnou osazován odlišný kondesátor než u běžných zapalování 6V v tom asi je. Že by v případě 12V cívky pro použití na jednoválci už kondík 250nF nedostačoval na potlačení jikření kontaktů a vhodnější byla větší kapacita??? Před chvíli jsem to proměřil s bratrovou pomocí a Tesla 250nF má přes test naměřeno 305nf(což odpovídá +15-10procenty) a u toho delšího to naměřilo 902nF. [Martin Štindl] 24.11.2018 |
| Nevím hodnoty -ale jaký by byl důvod k jiným hodnotám kondenzátoru? Copak zapalování nějak souvisí se starterem? [MOnty] 24.11.2018 |
|  A nevíte jaké hodnoty měly tyto kondensátory u dynamostartérů? U rozdělovačů Škodovek jsou většinou také běžné Tesla 250nF ale na fotech původních statorů typu 502/00 jsou právě tyto delší kondíky, i v katalogu mají odlišné značení. Jediné co je na něm uvedeno je na spodu vyražené B3VL. [Martin Štindl] 24.11.2018 |
| Určitě můžete použít jakýkoliv kondík ze zapalování- pokud by se nevešel pod víko, tak je možno kondenzátor namontovat k zapalovací cívce pod nádrž,a připojit na svorku 1 . [Monty] 24.11.2018 |
|  Ahoj, omlouvám se že dotaz dávám k tomuto tématu ale nechtěl jsem zakládat nové vlákno. Dotaz mám ohledně kondansátoru zapalování na 175/502 s dynamostartérem 12V, u běžných 6V zapalek se většinou používají kondíky TESLA 250V 0,25μF(250nF) ale u těchto s dynamospoštěčem jsou jiné(delší) a nezjistil jsem jejich hodnoty(foto půjčené z motomagazínu), mohu použít běžný typ(na 6V) anebo je vhodnější nějaký jiný? [Martin Štindl] 24.11.2018 |
| Môže sa jednať o dobovú úpravu, nechcem renovovať nakoľko karoséria je zachovalá tak smerovky nechám. Ešte by som potreboval poradiť ohľadom predného svetla, videl som už veľa typov a neviem ktoré na 501 patrí. [redneck] 17.10.2016 |
|  Ještě jedna stopa [pedol] 09.10.2016 |
|  Dle obrázku z knihy p.Malypetra ne. [pedol] 09.10.2016 |
| Vie niekto poradiť, majú byť na 501/05 rok 1959 smerovky ? [redneck] 06.09.2016 |
| Sláva, dobrá věc se podařila. Čezeťáci jsou borci. [pedol] 25.08.2013 |
| Díky všem za rady. Ve Strakonicích měli celozávodní dovolenou, tak jsem si na to potvrzení chvíli počkal. Každopádně už mám v TP zapsáno, že můžu tahat PAva. Teď mám naježděno cca 200 km a jednou jsem se s celou soupravou chlubil i na Stadion Cupu ve Břehách. A měla úspěch. [capin] 25.08.2013 |
| To je fakt, zkusím o to požádat toho pána. Jinak k předchozímu dotazu ohledně čísel v TP, na štítku a na kastli. Mně to všechno sedí. Pouze mám v TP uvedeno, že elektroinstalace je 6V. Přitom je to 501/05 se startérem 12V. Měnit to ale nechci, protože mi to přijde pro úředníka neřešitelné a navíc to trochu dokresluje určitou nedůslednost doby. Prostě bylo něco předvyplněno, tak to použili, i když to přesně nesouhlasilo s realitou. [capin] 19.07.2013 |
| Problém vidím v názvosloví. Výrobce PAVu použil výraz ČEZETA, v TP je výraz SKUTR. Možná by pomohlo oficielní sdělení ČZ, že výraz SKUTR ČEZETA zahrnuje typy od 501/00 až po 502/05. To by neměl být problém. [pedol] 19.07.2013 |
| Díky za informace a kontakt. Pán asi odborník fakt byl, protože se pořád vymlouval, že by byl problém s pojišťovnou a na triko že si to nevezme a takový a makový....Dokonce odmítal pochopit, že skutr čezeta 175 je motocykl čz 501. [capin] 19.07.2013 |
| Pokud se ti to nepodaří přihlásit tak se mě ozvi, mám kontakt na jednoho kolegy co řešil stejný problém. Informoval se až na ministerstvu dopravy, a u okénka stačilo posléze vytočit číslo na ministerstvo a říct vysvětlete panu xy z ministerstva proč nelze zapsat PAv, rázem byl úředník usměrněn a vyřízeno do 5ti minut. [T505] 18.07.2013 |
| Na registru je zřejmě odborník. V návodu není uveden ani typ 502, takže teoreticky by nešlo zapsat PAV na žádný skútr ČEZETA a to tam máme i obrázek skutru. V typovém průkazu je od výrobce vozíku jasně napsáno, že PAV lze připojit K JEDNOSTOPÉMU MOTOROVÉMU VOZIDLU O ZDVIHOVÉM OBJEMU MOTORU NEJMÉNĚ 125 CCM. Mám dojem, že o připojitelnosti rozhodoval výrobce vozíku a nikoliv výrobce skútru. Nicméně vám dám na váš email kontakt na pána z ČZ, který mi m.j.napsal vyjádření k nesrovnalostem mezi vyraženými čísly na skutru, typovým štítkem skutru a dokonce s údaji v TP. Vám ta čísla sedí? [pedol] 18.07.2013 |
| Ahoj všichni, ačkoliv mi čuník i s pávem dělá radost, tak mne nepotěšili na registru vozidel. STK jsem absolvoval, napsali mi, že je skutr vybaven tažným a pak jsem šel na registr. Tam po půl hodině otázek a vymlouvání řekli, že potřebují nějaké potvrzení z Čezety. Mimochodem jsem měl typový průkaz PAva, protokol z STK a také příručku k PAvovi, kde je čezeta 175 uvedena. Pán mi řekl, že tam není napsáno čz 501, proto mi to do TP nezapíše. Nemáte nějaký takový kontakt do Strakonic, kde by mi potvrdili, že skutr 501 může tahat PAva 40? Dík moc, technickou mám pouze na měsíc, tak to spěchá. [capin] 18.07.2013 |
| Video se zvukem dát můžu, ale bude to chvíli trvat. [capin] 16.07.2013 |
| Moc pěkný,nemohl by jsi sem dát kousek videa?.Abychom se mohli pokochat?.Děkuji. [elstrem] 14.07.2013 |
|  A ještě z druhé strany (zde barva více odpovídá realitě). [capin] 14.07.2013 |
|  Přidávám i fotku s PAvem. [capin] 14.07.2013 |
| Pro Tomas: Dík. Náhon tachometru byl nevhodně zahnut - vyřešeno, tacháč ukazuje, kuckání a chcípnutí způsobil uvolněný drát na spínačce. Neutrál a vakl je v pořadí. [capin] 08.07.2013 |
| Ten je nádhernej,poved se ti.At ti slouží. [elstrem] 06.07.2013 |
|  Problémy s kontrolkou, za předpokladu že je řazení jinak v pořádku, bude mít na svědomí nejspíš součást č1, 2, 3, Nevracení řadičky většinou způsobuje popraskané pružiny č5, a také ohnutá řadící hřídel č 14. Ta se dá srovnat ale je potřeba soustruh nebo podobné zařízení a mikrometrové hodinky. Vůle v řadičce bývá většinou vychozené litinové pouzdro to se dá vylisovat a udělat nové, a nebo vůle v táhlech a se odstraňuje obtížněji. Jestli je jiskra a benzín tak to musí jet, někde bude chyba zkontroluj kondenzátor, svíčku, předstih, a jestli teče z nádrže dostatek benzínu, případně ucpanou trysku. Poměr 1:12 možná první nádrž, ale myslím si že to je zbytečný, já dávám na záběh 1:20 a provoz 1:30. [Tomas] 06.07.2013 |
|  A tady ze předu: [capin] 05.07.2013 |
|  Ahoj skutristi, všem vám moc děkuji za pomoc. Díky vám měl čuník dneska první jízdu po mnoha letech. Po kompletní renovaci jsem ale narazil na drobné potíže. Kontrolka neutrálu svítí, když je zařazená dvojka. Tachometr neukazuje a to mám nový náhon. A poslední potíž spočívá v tom, že asi po deseti kilometrech pohodové jízdy začal čuník kuckat a dusit se a pak už ani nechytal (svíčka, jiskra, benzín OK). A taky má řadička opravdu nepříjemný vakl a po zařazení musím ještě vrátit řadičku do správné polohy. Sama se nevrací a teprve tím tam dám tu správnou rychlost. Pokud byste měli návrhy a nápady co s tím, budu vděčný. Jo a opravdu zajíždíte s poměrem olej:benzín 1:12??? Do konce léta ještě připojím PAva. A mám tu pro vás ještě dvě fotky. [capin] 05.07.2013 |
| Nazdar skutristi. Tak se opět hlásím s 501/05. Nevíte jaký tam má být nápis čezeta? Chrom nebo plast? A ještě se chci zeptat na klakson. Sehnal jsem 12V, ale má ty mezery v chromovaném krytu širší než běžné čezeťácké? Patří tam? Dík. [capin] 23.04.2011 |
|  Ahoj taky jsem si koupil čuníka na jaře zatim sem na něn nešáhl a už sem ho chtěl prodat , ale když si přečtu forum tak mě to znova nakopne a těšim se až se dostanu k renovaci skůtrum zdar. V eselé svátky a hodně zdaru s renovacemi. [Milan] 24.12.2010 |
| Tak před chvíli už běžel a přede si krásně,to potěšilo.Jen jsem vyčistil karburátor,vyměnil svíčku a zapojil baterii. [Martin83] 23.12.2010 |
| Pro Capina : Vím že tu nakopávačku jsem měl,podívám se po ní a když jí najdu tak dám vědět. [m] 22.12.2010 |
|  A ještě jedna... [Martin83] 22.12.2010 |
|  Ahoj skůtříci, tak se musím taky pochlubit,minulý týden 14.12.jsem koupil také skůtříka 501/03 rv.59 pro mě v dost pěkném zachovalém stavu,mám z něj velkou radost jelikož je můj první. [Martin83] 22.12.2010 |
| Ahoj,to jsme na tom stejně :-( [Jaroslav] 08.11.2010 |
| Ahoj skutristi, tak jsem opět tady. Nechci z fóra dělat inzerci, ale jsem v koncích. Nemohu nikde sehnat originál nakopávačku a spodní okrasné lišty. Nevíte o nějakých??? Dík. [capin] 31.10.2010 |
| Ahoj, ten kohoutek je original.:-) [Jaroslav] 27.09.2010 |
| Ja jsem ve tvaru sedel 501,502 nikdy nevidel rozdil,ale pravda je ,ze jsem koupil 501 rok 58 a ta
mela sedlovy plech uplne jinak tvarovany.Byl lisovany jako zelva a bez vystuh.Samozrejme
rozlamany,tak sel do kose.Foto jsem mel poridit. [jim] 05.08.2010 |
| Thomas,,to si myslíš,že si to tvoje hodnocení sedel Capín nepřečte však si nějaký znalec v tomto
oboru.Všude vidíš jenom kocoury,nějaké si už aj chytil,ale ani jeden se zatím nepřiznal.Ale ten
kkonusovy tvar sedla je docela výstižný. [petr] 05.08.2010 |
| Kocour... [Thomas] 05.08.2010 |
| Thomas-jen na základě tvé kritiky,, jednalo se o tvar sedla nové restaurovaného skutra jsem na túto
skutečnost upozornil.Podlle tvého názoru je v sedlech mezi 501a502 rozdíl´, který si aj
popsal.Samozřejmé o nic nejde,ale podle požadavky majitele který má zájem o originalitu skútra jsem
reagoval.Ten malý držáček vedle zámku řízení vlevo je pro žárovku reflektoru. [ petr] 04.08.2010 |
| Jaký je rozdíl v sedlech 501 a 502, už sem viděl hodně skůtrú, ale žádný výrazný rozdíl jsem nikdy
nepozoroval. Capin v klidu renovuj, lišty se dají celkem jednoduše přidělat až je seženeš a třeba to
může být i rok po dokončené renovaci :-) [Thomas] 04.08.2010 |
| A jsem v pasti! Vidím, že toho není origo docela dost. Ale asi největší problém vidím s těmi čtyřmi
spodními lištami. Neměl by někdo z vás. Království za lišty!!! [capin] 04.08.2010 |
| Capin sedlo asi není z 501 ale 502 z 6O.let. [Petr] 03.08.2010 |
| Dík moc. Měl bych dotaz ještě na lišty. Byly chromované nebo pouze z leštěného hliníku. Na tom mém
praseti jsou bohužel natřeny stříbřenkou. A nemohl by mi někdo z vás poradit, kde sehnat ty čtyři
krátké spodní ozdobné lišty? [capin] 02.08.2010 |
| Ohledně šedé se názory občas rozcházejí, ale můj názor je že ta šedá je jednotná, jak pro podvozek
tak pro kastlu (použití jednotné šedé tenkrát ve výrobě bylo určitě jednodužší) , ale ten RAL 7032
je tak 98% originálního odstínu. V případě modré je ta situace ještě horší takhle podle monitoru ti
moc neporadím a vzorníky RAL zrova nemůžu najít, myslím že v RALu takovej odstín ani není tak sme to
tenkrát meřili vzorníkem NCS. [Thomas] 02.08.2010 |
| Ahoj Thomas, mohl bys dát fotku ohledně té šedé? Ty barvy jsou fakt peklo. A ta tyrkysová modrá je
správně? Ještě by mě zajímalo, jestli to šedou má být stříknuto vlastně úplně vše kromě (tedy
stojan, ráfky, držák motoru atd) kromě spodní části kastle? [capin] 02.08.2010 |
| Benzínovej kohout nemusí být samo domo u 501 se takový ještě montovaly, ale ne s ovládáním k řidiči
ale s krátkým ovládáním na bok co je tam ta díra. Ohledně barev je každá rada drahá ale RAL 1015 se
mě nějak nezdá, vzorník RAL nemá uplně všechny odstíny a nejblížš se mě jevil RAL 7032 tak sem ho
použil a uvažoval sem i o RAL 7044. Divná zásuvka může být dobový vylepšení například na montážní
lampičku. Spodní malé chromové lišty samozřejmě na 501 patří stačí se podívat někde po internetu
například tady http://obcasniky.sweb.cz/images/skutry_scitani/prasek501.jpg . 501/05 už sytič mít
mohla, jak je vyfocenej karbec tak na té fotce vpravo je něco co mě připomíná cívku ale z fotky
nejde poznat jestli to není náhodou ta megacívka z auta, ta by tam teda originál být neměla i když
to s ní samozřejmě pojede. [Thomas] 30.07.2010 |
| Zatím dík za veškeré informace, ale ještě by mě zajímaly ty spodní chromované lišty, co tam nejsou a
hlavně barevné odstíny. Je správná ta kombinace SLONOVÁ KOST SVĚTLÁ (RAL 1015) a TYRKYSOVÁ MODRÁ
(RAL 5018)? Také jsem se dočetl, že se dal kdysi sehnat přídavný tlumič zadního pérování MOTEX, dá
se někde sehnat? [capin] 30.07.2010 |
| Pokud se nepletu tak ten držák na poslední fotce je na náhradní žárovku ;-) [Meela] 29.07.2010 |
| Přední světlo je z octávie, pokud se nepletu tak na tento typ prasete nepatří blinkry, a pokud ano
tak rozhodně né tyto. Karburátor je určitě z prasete ale netuším jestli i 501 měla sytič. Filtr je
neorigo. Pokud by jsi se ctěl zbavit neorigo přepínače blinkrů a filtru tak mi napiš na
rixiki@seznam.cz a určo se dohodnem. JInak gratuluju k čuněti :) je pěkné! [Jirka Blažek] 29.07.2010 |
| Pokud objevíte cokoliv, co tam nepatří nebo naopak chybí, prosím napište to. Rád bych udělal seznam
nutných opatření. Jinak jsem na něm už jezdil. Taky by mě zajímalo, jestli je normální, pokud dře
přední kolo o kastli, pokud je ve velkém rejdu. Dík. [capin] 29.07.2010 |
|  A k čemu je prosím tento držák? Je vlevo uvnitř schránky. [capin] 29.07.2010 |
|  Tady se mi zdá, že je nějaká divná zásuvka. Vpravo dole ve schránce. [capin] 29.07.2010 |
|  A tady ten přepínač blinkrů. [capin] 29.07.2010 |
|  Tady je ten samo domo kohout. [capin] 29.07.2010 |
|  Karburátor se mi taký zdá nějaký jiný, rozhodně je jiný vzduchový filtr. [capin] 29.07.2010 |
|  Přední světlo asi není originál, že? [capin] 29.07.2010 |
|  Tak plním slíbené. Toto je další čuník na foru. [capin] 29.07.2010 |
| Fotky určitě dodám, snad zítra nebo v pátek. Teď bych měl jetě otázku na barvy. Vím, že se to tu
často projednávalo, ale nikdy se neobjevilo žádné číslo. Proto se chci zeptat, jestli kombinace
barev SLONOVÁ KOST SVĚTLÁ (RAL 1015) a TYRKYSOVÁ MODRÁ (RAL 5018)je správná. Díky za odpovědi. [capin] 28.07.2010 |
| Nejlepší bude když k dotazu přihodíš i fotku to se bude radit určitě líp :-) [Thomas] 24.07.2010 |
|
|