MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313337 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 26 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 28.9.2022 00:08  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Začal jsem s renovací jednoho ze svých skútrů a při demontáži jsem narazil na několik zvláštností, které jsem zatím u jiných čezet nikdy neviděl. Je to typ 501 s hodinami a německy psaným štítkem, vyroben v červenci 1958. Nejzvláštnější je přídavný hydraulický tlumič na zadní jednoramené kyvce, zasunutý do otvoru u matice rozety a přichycený třemi šroubky ke kyvce a jedním šroubem ke karoserii vedle uchycení gum. bloku pérování. Z ostatních odlišností je to přední světlomet s "kšiltem" bez seřizovacího kolečka a na skle s nápisem "NL" v kroužku, dále z každé strany přední části karoserie 2 krátké chrom. lišty (oproti standardní jedné) sloužící zároveň k uchycení přidaných plechů ve spod karoserie pro snažší proudění vzduchu k motoru. Jedná se o nějaké prototypové provedení, nebo jde o zvláštní vývozní verzi? Na domácí úpravu to podle provedení nevypadá. Děkuji za jakékoliv informace. Zde přikládám fotografie:    [Freddie]   22.01.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  Ahoj, mám taky vývoz německo a ty 2 krátké lišty mám u dvířek k motoru, taky si myslím, že jde o originál.    [Freddy]   01.02.2013
Odpověď  http://www.skutrcezeta.es tranky.cz/clanky/cz-501/s chema-elektriky-na-501-be z-blikacu.html    [Doležal, Brno]   29.09.2012
Odpověď  Dobrý ráno,chtěl bych vás poprosit,jesi by jste mi neřekl zapojení dynamického startéru,děkuju moc.    [Michal Host]   30.04.2011
Odpověď  Svého času jsem se dočetl, že tento tlumič byl doplněk vyráběný výrobním družstvem Motex, které dodávalo širokou škálu různého příslušenství pro motoristy. Bylo možné si ho dokoupit a namontovat pro zlepšení jízdních vlastností. Jestli ho u některých naspř. exportních strojů montovali už ve výrobě nedokážu posoudit.
Jinak pro zajímavost - družstvo Motex existovalo už před válkou ale pouze jako družstvo prodejní, které samo nic nevyrábělo, teprve v roce 1950 z něj udělali družstvo výrobní a postupně do něj začleňovali různé drobné výrobce, kteří měli nějakou souvislost s motorismem. Kromě různých doplňků jako byly autozahrádky, zpětná zrcátka, benzinové kohouty, hustilky apod. převzalo družstvo například i výrobu sidecarů Tůma.    [Michal14]   01.03.2011
Odpověď  Připojuji se také k tvrzení že ten tlumič je originál od výroby píše se to i v knížkách.    [Honza]   01.03.2011
Odpověď  Je to sice již stará debata,ale poprosil bych pana Me2d,zda by se se mnou mohl spojit a chtěl bych jej požádat,zda nemá nakreslen ten přídavný zadní tlumič kyvné vidlice.Koupil jsem si také 501 rok 58 a chtěl bych si jí tímto tlumičem dovybavit.    [v38]   14.02.2011
Odpověď  Z informací od kolegů skútristů na DS Lapiduch jsem se zatím dobral tohoto: Přední světlo je složeno z rámečku z prvního typu Škody Spartak a motocyklové paraboly (v šedesátých letech běžná úprava), druhé přední okrasné lišty byly pravděpodobně přidány v pozdějších letech a přídavný tlumič na zadní kyvce je originální doplněk, k jehož dodatečné montáži radili i ve Světě Motorů v r.1959. V mém případě si myslím že se jedná o montáž už ve fabrice při výrobě na přání importéra (podle kvality zpracování).    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2007
Odpověď  Taky bych řekl že to světlo není origo, takový už jsem viděl na panelkách, manetech... Ten tlumič je zajímavý, ale zdá se mi že každý ho máte přidělaný jinak, já bych tipoval lidovou tvořivost (ale každopádně to je šikovný a nechal bych to).    [Meela]   22.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalsi foto tlumice    [Me2d]   22.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj. Co se tyce zadniho tlumice, tak to je originalni doplnek, ktery mel slouzit k zlepseni drzeni stopy zadni kyvky.... Svetlo s ksiltem jsem take parkrat videl, ale jestli je to origo fakt nevim :-( Dva okrasne plechy take nejsou normalni... Navic u prvnich stroju rozhodne nebyly vnitrni plechy, ktere mely privadet vice vzduchu na motor... Ty se delaly az o vice jak rok pozdeji.... Ale i tyto plechy se daly bezne koupit jako doplnek.... Kazdopadne pokud mas stitek v nemcine, jednalo se o vyvoz... A co je origo a co ne?? V te dobe bylo bezne, ze co bylo na sklade, to se montovalo. Druhou veci bylo prani zakaznika.... Prikladam foto meho tlumice... To abys vedel, ze nejsi sam... Nicmene rozdil v jizdnich vlastnostech je... Zadni kyvka skace min :-)    [Me2d]   22.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  zde je ještě foto celého skútru    [Freddie]   22.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Freddie]   22.01.2007
 Přidat odpověď   (12) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006