MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306285 příspěvků |7506 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 138 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 16.7.2020 19:39  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 501 - baterka?


 Zdravím,

jakou baterku máte ve svém skůtříku? Já chci zkusit oživit svoje prase. V katalogu pro prase (501) je 6v 14Ah, ale pokud se podívám do katalogu na tříkolový skůtr (rikšu), tak je tam baterka 6v 12Ah.

Kterou mám vzít?

Díky

Standa..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  je tedy nějaká možnost jak zapalování proměřit?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2013
Odpověď  Teď jsem si teprve všimnul, že jde o 501 a já popisoval 502. Omlouvám se.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013
Odpověď  Dobrý den,

díky za reakci, co myslíte tím "M"..?

Děkuji    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013
Odpověď  Pro začátek štrejchněte drátem mezi M a kostrou, samozřejmě při chodu motoru a ještě lépe při zvýšených otáčkách.
Dle toho, zda bude jiskra nebo ne, se bude pátrat dál.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013
Odpověď  Zase mám další neduh.. čuník nedobíjí. Netušíte kde by mohl být problém?

Díky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Vyštrachán nový ozub.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak je načaté kolo spoustece. Start segmeng je jeste celkem ok. Dam zatim jen nove kolo. Jen me udivuje.. na eshopech maji pro skutr 27zubu a ja mam 30 ?!    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2013
Odpověď  Jinak mám ještě jeden problém a to, že při nakopávání mi přijde že startovací ozub. kolo, které rozjíždí startovací segment je tak z 1/3 oholené. Podle katalogu dílů, by ta oprava šla udělat jen po sundání spojky? Je to tak?

A další.. kde pak to ozub kolo sehnat, když nemám náhradní motor? :) Z čeho pasuje? Mám doma nějakou novější (hranatou) 175..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2013
Odpověď  No v podstatě ano... Večer jsem již neměl čas ani chut to dál zkoušet, ale dnes to zkusím za studena chytá na drc.

Vet TP. Stačí se spojit s vet. klubem a komisař vše zařídí.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2013
Odpověď  Dá se říci, že to chytlo až motor zchladnul? Nemáte příliš "teplou" svíčku?
http://www.tuning.cz/a0218:zapalovaci-svicky/    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2013
Odpověď  Tak to ti gratuluji.muzes popsat,jak jsi to absolvoval,to vyrizeni tech dokladu.Me ceka neco podobnyho na skutra Maneta,jelikoz klasicky doklady jsou temer nesehnatelny..Dekuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2013
Odpověď  Tak jsem dnes dostal Vet. doklady na Čízu, byl jsem si hned udělat kolečko no a v jednom místě mi zdechla a tak 20 minut jsem jí nemohl nakopnout :(. Pak chytla a "normálně" jela, absolutně netuším kde by mohl být problém. Jinak mi přijde, že nechce jít nějak extra za plynem.

Pro jistotu jsem se koukal na svíčku (kvůli bohatosti směsi) a je krásně cihlová. Je pravda, že bylo extra horko, že by tím?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2013
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=122&idtop=124404    [Davis Fled] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2013
Odpověď  Neví někdo kde najde na rámu číslo rámu? Děkuji    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2013
Odpověď  No nebo tak no.. :) Ty brzdy nejsou moc stoprocentní že? :) Je to jak když brzdí vlak..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2013
Odpověď  Chtěl jsi napsat ZPOMALUJE, že? =)    [Davis Fled] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2013
Odpověď  Děkuji.. :). Večer jsem se ještě koukl do katalogu a skutečně je levotočivá - tak jsem si to pěkně utáhl a dnes jsem komplet zadní kolo rozdělal, dal nové pakny a krásně mi brzdí :).    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2013
Odpověď  Nepleteš se.    [Davis Fled] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2013
Odpověď  Jestli se nepletu, tak 501 má na středové hřídeli levotočivý závit.    [Thomas]   12.07.2013
Odpověď  Dnes jsem chtěl dát zánovní pakny na prase, ale nedokázal jsem za boha demontovat zadní kolo. Je na to nějakej fígl? Fakt jsem s tím zápasil.

Díky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2013
Odpověď  Žárovka dobíjení by měla svítit, když to právě nedobijí.    [Davis Fled] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2013
Odpověď  Další co se zeptám.. Jaký olej lejete do motoru a žárovka na dobíjení svítí stále a nebo jen občas?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2013
Odpověď  Pěkný,nádherný skůtřík,můžu jen tiše závidět.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2013
Odpověď  foto + info

http://motokuba.cz/index.php/39-uncategorised/168- cz-175-501-konecne-jede    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2013
Odpověď  Nové kladívko + drobné seřízení a jezdíme.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=5ZOgN171KDU

Ještě pošteluju spojku, brzdy a zadní světlo a je hotovo :).    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2013
Odpověď  pedol:

Moc děkuji za ochotu. Dnes jsem koupil poslední u nás v "mototechně" za 80 kč :).    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2013
Odpověď  Když nepochodíte, dejte vědět. Koupím to v Brně, v krámku pana Vorla a pošlu jako dopis. Snad se poštovné vleze do 30Kč, vč.bublinkové obálky.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2013
Odpověď  Díky zkusím to koupit v naší mototechně, tady chtějí za poštu 140kč :(    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud je ten kondík dobrý, jakož i základová deska, pak by stačilo koupit:    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2013
Odpověď  Já hlavně děkuji za rady. Na nejbližší burze pak koupím komplet novou desku zapalování a dám jí na čuníka :).    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  " Jinak skutr šlape jak hodinky :) "
Sláva, tak nakonec se přece jen zadařilo.
Gratulujeme    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  Budu muset koupit toto: http://shop.jawacz-dily.cz/skutr-cezeta-prase-c355 /desticka-zapalovani-komplet-jawa-cz-pro-jednovale c-i653/

Kladívko má kontakt tak z 10-20%. Jinak skutr šlape jak hodinky :).

http://www.youtube.com/watch?v=4veOEjv6Ydc    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  No "nádhera" to je no :). Je přetřenej, ale stav je ok. Není nikde nějak extra potlučenej.

Jinak pokud ho rozhejbu, chci ho dát na vet. značky. Pokud to je takhle původní stav, projde mi ?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  Díky,to je nádhera.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  elstream:

fotku jsem dával dole + se můžeš podívat na moje stránky -> http://motokuba.cz/index.php/me-stroje-99/z-175-50 1 . Mám ho již pár let, jen jsem se k němu dostal až teď :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  to standa2,nemoh by jsi vyfotit tvýho skůtříka,.Moc rád bych ho viděl celýho.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  K přerušovači.
Ta čokoládka je pouze pomocná. Připadá mi to, že byly použity jen přední blinkry. Mrkněte se pod nos přední části kastle, jestli se tam někde neflákají konce vodičů. Pokud nejsou ty bílé vodiče přiskřípnuté nádrží, možná by se daly vytáhnout. Není to ale podmínkou, když je jen odpojíte, tak taky v pohodě.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  Ano, vaše dedukce je přesná. Ta svorka v kroužku je vlastně jen pomocná pro rozdělení vodiče od cívky na směry ke kladívku a ke kondenzátoru. Pokud při vodiči od cívky připojeném přímo na kladívko jiskra jde, tak je krpa možná v:
v povrchové izolaci svorky znečištěné uhlíkovým práškem z komutátoru
přerušený pomocný vodič od svorky na pružinku kladívka
vadný kondenzátor
část roztřepených konců vodičů při vsouvání do svorky se dotýká kostry
Napadá mě jednoduchá zkouška. Mezi kladívka zasuňte silnější suchý papírek a vypněte či ještě lépe odpojte zapalování ze spínací skříňky. Tím celý obvod zapalování bude "v luftě". Od živého pólu baterky veďte provizorní vodič na žárovku a tu druhým koncem připojte na zakroužkovnou svorku. Pokud se rozsvítí, máte někde falešnou zem a nebo kondenzátor je ve zkratu.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Ted jsem si projizdel manual a neco me zarazilo. Vodice co jsou v krouzku by meli byt spojene ze? Je to videt i ve schematu. Pokud ano, tak bude zakopany pes zde!    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Foto    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Odpověď  Vede tam celkem 3/5 vodičů dva a dva v "čokoládě" a jeden hnědý z přerušovače. Ok, všechny vodiče tedy odpojím a co pak s jiskrou, kladívko a kondík jsou v pořádku - jiskra je. A ted aby šla jiskra normálně?!

Pokud vodič od cívky napojím rovnou na kladívko, tak by měl motor taky běžet že? Tedy jen na zkoušku, jestli jde.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Odpověď  Pohledem nebo hmatem zjistěte, zda na přepínač vedou 3 (ev.5) vodičů. Mimo ten co vede od přerušovače tam bývají další vodiče přímo k blinkrům. Pokud je tam jen jeden (přívod od přerušovače) klidně přepínač zlikvidujte, díru zaslepte a nebo tam dejte atrapu hodin.
Jestli je tam vodičů vice, tak je též odpojte a nechte je mrtvé, třeba se někdy budou hodit, až se zjistí kam vedou (k neviditelným blinkrům).    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Kablík od cívky jsem napojil v místě šipky (kablík od cívky jsem odpojil od začátku šipky)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud mi tedy motorka dává jiskru v bodě 5, kde by mohl být problém?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přepínač je nabastlený místo hodin. a stopy po blinkrech? Jedině ty velké díry v přední části.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Odpověď  Z přerušovače jde vodič na přepínač blinkrů. Píšete, že blinkry nemáte. Přepínač též nemáte? Pak ten vodič jde do neznáma a chce to odhalit, měl by to být směr k řídítkům.
Přerušovač odpojte od spínací skříňky (sv.15).
A propó, žádné stopy po případných demontovaných blinkrech a přepínači? Žádné otvůrky po šroubcích?    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  a foto o kterém jsem psal.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Odpověď  jinak jsem u bodu 5 neodpojoval kondík, byl zapojený.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Odpověď  Vyzkoušel jsem bod 5) a svíčka dává jiskru. A ted kde je chyba..? :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Odpověď  Tak jsem se na pár minut utrhl z práce a koukl jsem na skůtr. V motorovém prostoru jsem našel dva kablíky co vedou k přepínači a do spínačky (foto kde je prst). Podle tohoto schématu http://www.skutrcezeta.estranky.cz/fotoalbum/schem a-el-zapojeni/schema-el_zapojeni/#photo_34 jsem zjistil, že by to mělo být ovládání blinkrů - blinkry nemáme, ale asi by to neměl být problém že?

Mám otázky k bodům níže vypsaným.

1) nejsem si jistý jak mám na cívku přivést napětí.

2) bez jiskry

3) bez jiskry

4) bez jiskry

k bodu 5 a dál jsem se nedostal.

Mám dotaz ohledně kondíku, jak ho mohu zkontrolovat jestli je ok?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Odpověď  Tak jsem zapojil baterku. Zkoušel jsem měřákem proměřit kde vlastně je "štáva" a kde ne.

Na cívku mi vede jeden bílý kablík na něj jsem napojil z měřáku + a na kustru jsem dal -. Měřák mi začal ukazovat cca kolem 6V, pokud jsem + přemístil do fajfky, měřák mi ukazoval cca 4-5V i pokud jsem se snažil motor nakopnout, nebo ne, stále stejná hodnota.

Zkusil jsem několik svíček, nových, starých, různé druhy a bez jiskry.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2013
Odpověď  Tak jsem dnes koupil baterku a bude se zkoušet... :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2013
Odpověď  Prase mám bez startéru.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2013
Odpověď  Na tříkolový skůtr (rikšu), bude určitě v katalogu napsáno baterie 2x 6v 12Ah, a pro model se zpětným chodem se tuším uváděl 1 kus akumulátor 12V 35Ah.
Poptáváš baterii pro svuj skutr, ale neplatí že každá 501 je s 6Volt instalací, například 501/05 má 12Volt instalaci a dynamostartér, je tedy potřeba zjistit zda li máš dynamo nebo dynamostartér, (popřípadě uvést v dotazu). Ale pro 6Volt instalaci baterií 6v 14Ah nic nepokazíš, a pro 12Volt instalaci s dynamostartérem bude vyhovovat 12Volt 12Ah startovací poptávej se startovacím proudem alespoň 120A, vyšší kapacita jak 12Ah není nikdy na závadu.    [Thomas]   30.06.2013
Odpověď  Vylučovací metodou:
1. demontovat vn kabel, na cívku přivést napětí, druhým koncem šmrncat o kostru. Jikření ano=cívka v pořádku, ne=cívka vadná
2. namontovat vn kabel, šmrcat cívku o kostru, vn cca 1mm od kostry.
Jiskra skáče ano=kabel v pořádku, ne=vadný kabel
3. namontovat botku, hřebíkem vyvést z botky, cca 1mm od kostry
Jiskra skáče ano=botka v pořádku, ne=vadná botka
4. nasadit na botku svíčku, přitisknout závitem na kostru, šmrncat koncem cívky o kostru
Jiskra skáče ano= svíčka SNAD v pořádku, ne=svíčka vadná
5. připojit konec cívky na kladívko, šroubovákem kladívka spojovat a rozpojovat
Jiskra skáče kladívka= OK, neskáče= kladívka vadná, napálená, špinavá
6. připojit kondenzátor, kladívka spojovat a rozpojovat
Jiskra skáče kondenzátor=OK, neskáče= vadný kondenzátor
7. někdy se svíčka na vzduchu chová jako dobrá, ale ve válci při kompresi jiskru neháže.    [Doležal, Brno]   28.06.2013
Odpověď  Takže 6V 14Ah pro 501 :). Ok píšu si..

Když už jsem založil téma, tak se rovnou zeptám. Na číze mi funguje elektro instalace - tu jsem zkoušel, ale za žádnou cenu mi nejde jiskra. Zkoušel jsem i jinou cívku a za boha nic :(. Je tu někdo kdo si opravoval zapalování? Jaké díly jsou třeba a kde jste je koupili?

Díky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2013
Odpověď  Snad ještě doplnění označení akumulátoru
3M14
3MS12
Předčíslí "3" značilo počet článků. "3" x 2V = 6V    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud budeme mluvit o starých bateriích Akuma, tak M14 měla 14Ah a byla používána u motocyklů s instalací 6V s nožním startováním, tedy i 501.
MS12 měla 12Ah, 2ks v serii pro 12V starter, třeba u 502 nebo rikši. Menší kapacitu měla proto, že měla míň desek, ale ty zase byly tlustší a odolnější vůči zborcení desek startovacími proudy.
Do 502 jsem si pořídil 1 ks Varta, 12V, 12Ah, startovací proud 120A, typ YB12A-A. Vzhledem k charakteristice klasického původního regulačního relé, klasika s elektrolytem. Je menší jako 2 Akumy a ještě se do schránky vleze lahvička pro únik ellytu, spojená s hadičkou akumulátoru    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2013
 Přidat odpověď   (58) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006