Zdravím, jakou baterku máte ve svém skůtříku? Já chci zkusit oživit svoje prase. V katalogu pro prase (501) je 6v 14Ah, ale pokud se podívám do katalogu na tříkolový skůtr (rikšu), tak je tam baterka 6v 12Ah. Kterou mám vzít? Díky Standa.. [Standa_2] 28.06.2013 Přidat odpověď |
| je tedy nějaká možnost jak zapalování proměřit? [Standa_2] 19.08.2013 |
| Teď jsem si teprve všimnul, že jde o 501 a já popisoval 502. Omlouvám se. [pedol] 16.08.2013 |
| Dobrý den, díky za reakci, co myslíte tím "M"..? Děkuji [Standa_2] 16.08.2013 |
| Pro začátek štrejchněte drátem mezi M a kostrou, samozřejmě při chodu motoru a ještě lépe při zvýšených otáčkách. Dle toho, zda bude jiskra nebo ne, se bude pátrat dál. [pedol] 16.08.2013 |
| Zase mám další neduh.. čuník nedobíjí. Netušíte kde by mohl být problém? Díky [Standa_2] 16.08.2013 |
| Vyštrachán nový ozub.. :) [Standa_2] 04.08.2013 |
| Tak je načaté kolo spoustece. Start segmeng je jeste celkem ok. Dam zatim jen nove kolo. Jen me udivuje.. na eshopech maji pro skutr 27zubu a ja mam 30 ?! [Standa_2] 04.08.2013 |
| Jinak mám ještě jeden problém a to, že při nakopávání mi přijde že startovací ozub. kolo, které rozjíždí startovací segment je tak z 1/3 oholené. Podle katalogu dílů, by ta oprava šla udělat jen po sundání spojky? Je to tak? A další.. kde pak to ozub kolo sehnat, když nemám náhradní motor? :) Z čeho pasuje? Mám doma nějakou novější (hranatou) 175.. [Standa_2] 03.08.2013 |
| No v podstatě ano... Večer jsem již neměl čas ani chut to dál zkoušet, ale dnes to zkusím za studena chytá na drc. Vet TP. Stačí se spojit s vet. klubem a komisař vše zařídí.. ;) [Standa_2] 03.08.2013 |
| Tak to ti gratuluji.muzes popsat,jak jsi to absolvoval,to vyrizeni tech dokladu.Me ceka neco podobnyho na skutra Maneta,jelikoz klasicky doklady jsou temer nesehnatelny..Dekuji. [elstrem] 02.08.2013 |
| Tak jsem dnes dostal Vet. doklady na Čízu, byl jsem si hned udělat kolečko no a v jednom místě mi zdechla a tak 20 minut jsem jí nemohl nakopnout :(. Pak chytla a "normálně" jela, absolutně netuším kde by mohl být problém. Jinak mi přijde, že nechce jít nějak extra za plynem. Pro jistotu jsem se koukal na svíčku (kvůli bohatosti směsi) a je krásně cihlová. Je pravda, že bylo extra horko, že by tím? [Standa_2] 02.08.2013 |
| Neví někdo kde najde na rámu číslo rámu? Děkuji [Standa_2] 16.07.2013 |
| No nebo tak no.. :) Ty brzdy nejsou moc stoprocentní že? :) Je to jak když brzdí vlak.. [Standa_2] 13.07.2013 |
| Chtěl jsi napsat ZPOMALUJE, že? =) [Davis Fled] 13.07.2013 |
| Děkuji.. :). Večer jsem se ještě koukl do katalogu a skutečně je levotočivá - tak jsem si to pěkně utáhl a dnes jsem komplet zadní kolo rozdělal, dal nové pakny a krásně mi brzdí :). [Standa_2] 13.07.2013 |
| Nepleteš se. [Davis Fled] 13.07.2013 |
| Jestli se nepletu, tak 501 má na středové hřídeli levotočivý závit. [Thomas] 12.07.2013 |
| Dnes jsem chtěl dát zánovní pakny na prase, ale nedokázal jsem za boha demontovat zadní kolo. Je na to nějakej fígl? Fakt jsem s tím zápasil. Díky [Standa_2] 12.07.2013 |
| Žárovka dobíjení by měla svítit, když to právě nedobijí. [Davis Fled] 12.07.2013 |
| Další co se zeptám.. Jaký olej lejete do motoru a žárovka na dobíjení svítí stále a nebo jen občas? [Standa_2] 12.07.2013 |
| Pěkný,nádherný skůtřík,můžu jen tiše závidět. [elstrem] 10.07.2013 |
| pedol: Moc děkuji za ochotu. Dnes jsem koupil poslední u nás v "mototechně" za 80 kč :). [Standa_2] 09.07.2013 |
| Když nepochodíte, dejte vědět. Koupím to v Brně, v krámku pana Vorla a pošlu jako dopis. Snad se poštovné vleze do 30Kč, vč.bublinkové obálky. [pedol] 05.07.2013 |
| Díky zkusím to koupit v naší mototechně, tady chtějí za poštu 140kč :( [Standa_2] 05.07.2013 |
| Pokud je ten kondík dobrý, jakož i základová deska, pak by stačilo koupit: [pedol] 05.07.2013 |
| Já hlavně děkuji za rady. Na nejbližší burze pak koupím komplet novou desku zapalování a dám jí na čuníka :). [Standa_2] 04.07.2013 |
| " Jinak skutr šlape jak hodinky :) " Sláva, tak nakonec se přece jen zadařilo. Gratulujeme [pedol] 04.07.2013 |
| No "nádhera" to je no :). Je přetřenej, ale stav je ok. Není nikde nějak extra potlučenej. Jinak pokud ho rozhejbu, chci ho dát na vet. značky. Pokud to je takhle původní stav, projde mi ? [Standa_2] 04.07.2013 |
| Díky,to je nádhera. [elstrem] 04.07.2013 |
| to standa2,nemoh by jsi vyfotit tvýho skůtříka,.Moc rád bych ho viděl celýho.Děkuji. [elstrem] 04.07.2013 |
| K přerušovači. Ta čokoládka je pouze pomocná. Připadá mi to, že byly použity jen přední blinkry. Mrkněte se pod nos přední části kastle, jestli se tam někde neflákají konce vodičů. Pokud nejsou ty bílé vodiče přiskřípnuté nádrží, možná by se daly vytáhnout. Není to ale podmínkou, když je jen odpojíte, tak taky v pohodě. [pedol] 04.07.2013 |
| Ano, vaše dedukce je přesná. Ta svorka v kroužku je vlastně jen pomocná pro rozdělení vodiče od cívky na směry ke kladívku a ke kondenzátoru. Pokud při vodiči od cívky připojeném přímo na kladívko jiskra jde, tak je krpa možná v: v povrchové izolaci svorky znečištěné uhlíkovým práškem z komutátoru přerušený pomocný vodič od svorky na pružinku kladívka vadný kondenzátor část roztřepených konců vodičů při vsouvání do svorky se dotýká kostry Napadá mě jednoduchá zkouška. Mezi kladívka zasuňte silnější suchý papírek a vypněte či ještě lépe odpojte zapalování ze spínací skříňky. Tím celý obvod zapalování bude "v luftě". Od živého pólu baterky veďte provizorní vodič na žárovku a tu druhým koncem připojte na zakroužkovnou svorku. Pokud se rozsvítí, máte někde falešnou zem a nebo kondenzátor je ve zkratu. [pedol] 04.07.2013 |
| Ted jsem si projizdel manual a neco me zarazilo. Vodice co jsou v krouzku by meli byt spojene ze? Je to videt i ve schematu. Pokud ano, tak bude zakopany pes zde! [Standa_2] 03.07.2013 |
| Foto [Standa_2] 03.07.2013 |
| Vede tam celkem 3/5 vodičů dva a dva v "čokoládě" a jeden hnědý z přerušovače. Ok, všechny vodiče tedy odpojím a co pak s jiskrou, kladívko a kondík jsou v pořádku - jiskra je. A ted aby šla jiskra normálně?! Pokud vodič od cívky napojím rovnou na kladívko, tak by měl motor taky běžet že? Tedy jen na zkoušku, jestli jde. [Standa_2] 03.07.2013 |
| Pohledem nebo hmatem zjistěte, zda na přepínač vedou 3 (ev.5) vodičů. Mimo ten co vede od přerušovače tam bývají další vodiče přímo k blinkrům. Pokud je tam jen jeden (přívod od přerušovače) klidně přepínač zlikvidujte, díru zaslepte a nebo tam dejte atrapu hodin. Jestli je tam vodičů vice, tak je též odpojte a nechte je mrtvé, třeba se někdy budou hodit, až se zjistí kam vedou (k neviditelným blinkrům). [pedol] 03.07.2013 |
| Kablík od cívky jsem napojil v místě šipky (kablík od cívky jsem odpojil od začátku šipky) [Standa_2] 03.07.2013 |
| Pokud mi tedy motorka dává jiskru v bodě 5, kde by mohl být problém? [Standa_2] 03.07.2013 |
| Přepínač je nabastlený místo hodin. a stopy po blinkrech? Jedině ty velké díry v přední části. [Standa_2] 03.07.2013 |
| Z přerušovače jde vodič na přepínač blinkrů. Píšete, že blinkry nemáte. Přepínač též nemáte? Pak ten vodič jde do neznáma a chce to odhalit, měl by to být směr k řídítkům. Přerušovač odpojte od spínací skříňky (sv.15). A propó, žádné stopy po případných demontovaných blinkrech a přepínači? Žádné otvůrky po šroubcích? [pedol] 03.07.2013 |
| a foto o kterém jsem psal. [Standa_2] 03.07.2013 |
| jinak jsem u bodu 5 neodpojoval kondík, byl zapojený. [Standa_2] 03.07.2013 |
| Vyzkoušel jsem bod 5) a svíčka dává jiskru. A ted kde je chyba..? :) [Standa_2] 03.07.2013 |
| Tak jsem se na pár minut utrhl z práce a koukl jsem na skůtr. V motorovém prostoru jsem našel dva kablíky co vedou k přepínači a do spínačky (foto kde je prst). Podle tohoto schématu http://www.skutrcezeta.estranky.cz/fotoalbum/schem a-el-zapojeni/schema-el_zapojeni/#photo_34 jsem zjistil, že by to mělo být ovládání blinkrů - blinkry nemáme, ale asi by to neměl být problém že? Mám otázky k bodům níže vypsaným. 1) nejsem si jistý jak mám na cívku přivést napětí. 2) bez jiskry 3) bez jiskry 4) bez jiskry k bodu 5 a dál jsem se nedostal. Mám dotaz ohledně kondíku, jak ho mohu zkontrolovat jestli je ok? [Standa_2] 03.07.2013 |
| Tak jsem zapojil baterku. Zkoušel jsem měřákem proměřit kde vlastně je "štáva" a kde ne. Na cívku mi vede jeden bílý kablík na něj jsem napojil z měřáku + a na kustru jsem dal -. Měřák mi začal ukazovat cca kolem 6V, pokud jsem + přemístil do fajfky, měřák mi ukazoval cca 4-5V i pokud jsem se snažil motor nakopnout, nebo ne, stále stejná hodnota. Zkusil jsem několik svíček, nových, starých, různé druhy a bez jiskry. [Standa_2] 02.07.2013 |
| Tak jsem dnes koupil baterku a bude se zkoušet... :) [Standa_2] 02.07.2013 |
| Prase mám bez startéru.. ;) [Standa_2] 30.06.2013 |
| Na tříkolový skůtr (rikšu), bude určitě v katalogu napsáno baterie 2x 6v 12Ah, a pro model se zpětným chodem se tuším uváděl 1 kus akumulátor 12V 35Ah. Poptáváš baterii pro svuj skutr, ale neplatí že každá 501 je s 6Volt instalací, například 501/05 má 12Volt instalaci a dynamostartér, je tedy potřeba zjistit zda li máš dynamo nebo dynamostartér, (popřípadě uvést v dotazu). Ale pro 6Volt instalaci baterií 6v 14Ah nic nepokazíš, a pro 12Volt instalaci s dynamostartérem bude vyhovovat 12Volt 12Ah startovací poptávej se startovacím proudem alespoň 120A, vyšší kapacita jak 12Ah není nikdy na závadu. [Thomas] 30.06.2013 |
| Vylučovací metodou: 1. demontovat vn kabel, na cívku přivést napětí, druhým koncem šmrncat o kostru. Jikření ano=cívka v pořádku, ne=cívka vadná 2. namontovat vn kabel, šmrcat cívku o kostru, vn cca 1mm od kostry. Jiskra skáče ano=kabel v pořádku, ne=vadný kabel 3. namontovat botku, hřebíkem vyvést z botky, cca 1mm od kostry Jiskra skáče ano=botka v pořádku, ne=vadná botka 4. nasadit na botku svíčku, přitisknout závitem na kostru, šmrncat koncem cívky o kostru Jiskra skáče ano= svíčka SNAD v pořádku, ne=svíčka vadná 5. připojit konec cívky na kladívko, šroubovákem kladívka spojovat a rozpojovat Jiskra skáče kladívka= OK, neskáče= kladívka vadná, napálená, špinavá 6. připojit kondenzátor, kladívka spojovat a rozpojovat Jiskra skáče kondenzátor=OK, neskáče= vadný kondenzátor 7. někdy se svíčka na vzduchu chová jako dobrá, ale ve válci při kompresi jiskru neháže. [Doležal, Brno] 28.06.2013 |
| Takže 6V 14Ah pro 501 :). Ok píšu si.. Když už jsem založil téma, tak se rovnou zeptám. Na číze mi funguje elektro instalace - tu jsem zkoušel, ale za žádnou cenu mi nejde jiskra. Zkoušel jsem i jinou cívku a za boha nic :(. Je tu někdo kdo si opravoval zapalování? Jaké díly jsou třeba a kde jste je koupili? Díky [Standa_2] 28.06.2013 |
| Snad ještě doplnění označení akumulátoru 3M14 3MS12 Předčíslí "3" značilo počet článků. "3" x 2V = 6V [pedol] 28.06.2013 |
| Pokud budeme mluvit o starých bateriích Akuma, tak M14 měla 14Ah a byla používána u motocyklů s instalací 6V s nožním startováním, tedy i 501. MS12 měla 12Ah, 2ks v serii pro 12V starter, třeba u 502 nebo rikši. Menší kapacitu měla proto, že měla míň desek, ale ty zase byly tlustší a odolnější vůči zborcení desek startovacími proudy. Do 502 jsem si pořídil 1 ks Varta, 12V, 12Ah, startovací proud 120A, typ YB12A-A. Vzhledem k charakteristice klasického původního regulačního relé, klasika s elektrolytem. Je menší jako 2 Akumy a ještě se do schránky vleze lahvička pro únik ellytu, spojená s hadičkou akumulátoru [pedol] 28.06.2013 |
|
|