MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304923 příspěvků |7428 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 48 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 7.4.2020 08:03  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Zadní brzda 501


 Pánové měl bych prosbu o radu. Skládám dohromady svojí 501 po GO motoru a nějak se mi nedaří přijít na to, jak má fungovat lanko zadní brzdy, přesně řečeno o co se má opírat zadní konec bowdenu. Už jsem měl motor zabudovaný,ale kvůli té brzdě jsem to zase celé rozdělal. Vzadu lanko končí okem navlečeným na páčku zadní brzdy, je na tom celém nasazený ten plechový kryt přichycený dvěma závlačkami, ale konec bowdenu volně projde dírou v tom krytu a není tam nic o co by se opřel. Díval jsem se do katalogu ND jestli mi tam něco nechybí, ale na nic jsem zatím nepřišel. Ale o něco se ten bowden přece zarazit musel, lanko nemohlo být jen volně napnuté... :) Díky.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravím, jen malý dotaz, nemá někdo starý kohout paliva na 502ku? Jde mi hlavně o prostřední část, kde je otevírání/zavírání přívodu paliva, mám 501, původní kohoutek není, byl dodán klasický Jawácký a regulace kohoutu je z místa řidiče. Díky za pomoc...    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2015
Odpověď  Já se inspiruji víčkem z kývačky. zespodu víčka nalepím přesně vystřížený kroužek z hliníkového plechu s malými dírkami nějakým dobrým epoxidovým lepidlem a zkombinuju to s tou drátěnkou. Oddech vyvrtám šikmo k zajištění, aby to nebylo vidět. Uvidíme..    [Arpi]   16.01.2015
Odpověď  A nedala by se taková měděná či mosazná bezešvá trubička koupit v dobrém železářství či tam kde mají potřeby pro modeláře? Je to jen nápad, nemám to ověřeno.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Odpověď  Nebo do sítka nádrže nacpat drátěnku, která šplouchy utlumí    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Odpověď  Další nápad.
Co takhle skusit T- spojky ze vduchování (akvaristika) a nebo z kapaček (doktořina) ?
Předpoklad je úspešný test na nerozleptání v benzínu. Kdyby se našlo skleněné provedení, které by se epoxidem vlepilo do dírky, ještě lepší

Šplouchy by se též daly eliminovat překrytím otvůrku vhodným "stíněním" z plechu, nejlépe též hliníkovým. Na spodek uzávěru připevnit třeba samořeznými minivruty    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Odpověď  Ještě poznámka. Trubička ve versatilce má podélný šev, tak nevím, zda se při ohýbání nerozšklebí. Ale za pokus nic nedáte.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Odpověď  Byl jsem taky úředník-projektant a taky jsem doma nic nenašel. Takže:
1) na 14 dní bych do benzinu ponořil plastovou trubičku, zda odolá benzínu. Pokud ano, tak s pískem ponořit do vřelé vody a ohnout. Nebo
2) Mosazná trubička je i ve versatilkách, tu určitě máte. Pokud ne, mohu poslat. Svou adresu napište na pedol@volny.cz
Pokusům zdar, Doležal = pedol    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Odpověď  pedol: nápad jistě dobrý, ale: jsem úředník. V práci mám v šuplíku cca 50 reklamních propisek. Doma asi taky tak. Když jsem potřeboval kovovou trubičku od náplně, rozebral jsem všechny a nic. To se prostě už léta nedělá. Všechno je v plastu.V papírnictví (nejednom) pomalu nevěděli, co chci. Nakonec jsem je našel ve staré čtyřbarevné kovové tužce, která pamatovala snad ještě Husáka. Rád bych věděl, kde takovou trubičku sehnat.    [Franta T.]   16.01.2015
Odpověď  Shodneme se na tom, že nepříjemný šplouch vznikne v podélné ose skútru? Při velkém zrychlení a nebo brzdění, boční šplouch asi nepříjemný tak není.
Pak bych vzal vypsanou mosaznou trubičku z propisovačky, napěchoval jemným pískem (třeba z vypálené pojistky), konce zaletoval a trubičku bych ohnul kolem vhodné kulatiny, dále bych konce uřezal tak, aby vznikly rovné rovné konce, řekněme 2 a 3 cm.
V tělěse víčka bych vyvrtal otvor, cca 1mm a to tak, že bych začal na rozhraní žebra a rovné plošky pod páčkou (aby dírka při zavřeném víčku nebyla vidět) šikmo někam ke sředu víčka (prostě za gumové těsnění). Zespod víčka bych otvor zapuštěně rozšířil na tu trubičku. Trubičku nasadit do otvoru tím delším koncem, ale natočeně kratším koncem do boku, aby to nebralo ty podélné šplouchy.
Je to takový můj okamžitý nápad, samozřejmě neodzkoušen.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2015
Odpověď  pro montyho - sám na skútrovi jezdím a musím říct že to jedno rozhodně není. Když 501 stojí na stojanu, velice těžko se odhaduje kolik paliva tam je. takže nastartuju a jedu, pak mi dojde benzín a přepnu na rezervu. Kdybych tam měl paliva na 12,5 km, ani nevím kolikrát bych tlačil. pumpy jsou sice na každým rohu ale hlavně když jezdíš po okrskách kde to moc neznáš.. Doporučuju rezervu na těch aspoň 30-40 km. momentálně mám taky na 501 klasický jawácký kohout. Nic jsem neměřil, prostě odhadem zařízl a mám rezervu cca na 50 km.
Spíše se celou dobu trápím s tím odvzdušněním. Když natankuju 8 a víc litrů, teče mi benzín ven. Mám v úmyslu dírku zaslepit a nějak to vymyslet skrz uzávěr. Vyvrtání dírky není problém ale chtělo by tam dát ještě nějakou překážku aby benzím nešplouchal přímo do té dírky.    [Arpi]   15.01.2015
Odpověď  Také jsem již něco vyrobil a zkusil pustit do světa.Jenom polatky státu za nic + zkušebny ,invalidé a jiní příživníci skoro milon korun.S ochranou známkou bych si tady nedělal vrásky.stačí rámová konstrukce a plast - něco jako Čínský New Pionýr.Předpokládám že ten Američan s Vinohrad buď uteče s penězi do USA což by na Čecha bylo podobné.Nebo rapidně sníží cenu a Repliku Retro Čezety bude prodávat za nízkou cenu.Tak jak se od Čínských ,,šmejdů" očekává.Tohle monstrum Prase bude špatně prodejné.    [Franta ]   01.01.2015
Odpověď  Díky za foto. Ta délka by při rezervě 1 litr víceméně přesně odpovídala tomu k čemu jsem došel.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toto jsem našel v garáži    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2014
Odpověď  Chtěl jsem vědět kolik mi bude zbývat rezerva a nedokázal jsem to u téhle placaté nádrže vůbec odhadnout... laborováním jsem došel k tomu, že při rezervě 2 litry musí končit trubička cca 45 mm nad těsněním mezi kouhoutem a nádrží, z kohoutu vyčnívá necelé 3cm (ale nemám originální kohout je to předělávka z novějšího Jikovu). Jak je to při rezervě 1 l podle původního manuálu jsem nezkoumal, ale odhaduju, že by trubička byla ještě 1 - 1,5 cm kratší.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2014
Odpověď  Neděláte z prdu problém kolosální?

Prostě tu trubičku o kus uřízněte, a hotovo. Jestli na rezervu ujedete 15,20 nebo 25 kiláků je celkem jedno,ne?    [Monty]   29.09.2014
Odpověď  Fyzikálně jistě v pořádku, ale Michalova metoda se mi zdá lepší.
Hladinu v hadičce musím překreslit na nádrž a nějak stanovit délku trubičky od osazení kohoutu. Na osazení kohoutu je ještě těsnění a nálitek na nádrži pro kohout vyčnívá ze dna nádrže. Blbě by se to měřilo a počítalo.
Michal vezme pilku a šmik, šmik přesně po rozhraní laku.
Toť můj osobní názor.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2014
Odpověď  Tak taky se dá, ale já bych spíše šel cestou spojených nádob. Do nádrže naliji požadovaný objem rezervy, a v průhledné hadičce se mě ukáže výška hladiny, samozřejmě nádrž musí být ve vodováze.    [Tomas]   29.09.2014
Odpověď  Teoreticky ano, ale vzhledem k tomu, že nikoho kdo by měl originální kohout ke změření neznám a tady mi zatím taky nikdo neodpověděl, bude pro mě nejjednodušší a nejrychlejší to odměřit. Zkoušel jsem čím by ta hladina šla zaznamenat a došel jsem k tomu, že nejlíp funguje olejový značkovací fix, který mi kdysi někdo doporučoval na linkování a já pak zjistil, že jdou linky smýt benzínem. Barva z něj hned zasychá, ale po ponoření do benzínu se po chvíli uplně rozpustí, rozhraní je krásně vidět (zkoušeno zatím na šroubováku obarveném tím fixem a pak částečně ponořeném do benzínu). Zítra to zkusím na tom kohoutu. Zvažuji, že rezervu nechám trochu větší než uvádí manuál, tak 2 litry...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2014
Odpověď  Není jednoduší změřit u někoho originální kohout?? než pokus omyl?    [Tomas]   28.09.2014
Odpověď  Díval jsem se do původního manuálu pro 501 a píšou tam, že rezerva na dojetí je cca 1 litr (na jiném místě se píše, že rezerva vystačí na ujetí cca 30 km). To znamená že ta trubička musela být kratší, jinak by toho nemohli docílit. Díky za typy, zkusím to nějak vylaborovat...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2014
Odpověď  Ještě by možná šlo namazat trubičku hustým, černým , vyjetým olejem. Benzin by ten olej mohl smýt. Předem možno vyzkoušet v misce s benzinem (vzhůru nohama). Možná i tmavá vazelína.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2014
Odpověď  Mám tam hrubku, patří "napadá mě".
Ale píši proto, že mám ten samý problém. Pokud se vám zadaří ten pokus, můžete zde napsat, jak by měla být ta trubička dlouhá?
Díky.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2014
Odpověď  Napadá mně jedině toto:
Na trubičku kohoutu udělat kroužky z nití (sólo, nikoliv namotat spirálu), kroužky budou od sebe vzdáleny cca 1mm, aby se vyloučilo vzlínání benzinu. Vmontovat kohout do vodorovné nádrže a opatrně napustit odměřený benzin na dojetí (dle vašeho uvážení). Pak otočit nádrž na čumák, rychle vymontovat kohout a zjistit, který je poslední mokrý kroužek. To by byla budoucí délka zkrácené trubičky.
Vlhkost zjistíte horním rtem, ten je nejcitlivější.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro názornost jsem udělal fotku a vyznačil kde cca bude hladina při přepínání na rezervu. Není to sice tak hrozné jak se mi zdálo, ta střední část má navíc uprostřed prolis na kolo, který tem objem dolní poloviny ještě zmenšuje, ale i tak i přijde, že ta rezeva paliva je zbytečně velká, co myslíte?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2014
Odpověď  Tohle je samozřejmě určitě lepší řešení. Ještě jedna věc - nebyla u skútrů trochu kratší trubička na palivovém kohoutu? Přijde mi, že jak je ta nádrž plochá, budu s klasickým kývačkovým kohoutem přepínat v polovině na rezervu. Nebo se to jen zdá?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2014
Odpověď  Konstruktéři věděli, že by to nebylo dobré řešení. Při šplouchání benzínu by byla nádrž věčně zašpinená. Vzpomínám, že jednou jsem "narval" nádrž až po vrch, sluníčkem se ohřála a pod skutrem pak byla louže vytlačeného benzinu. Při odvzdušnění nahoru by dostal zabrat nejen lak, ale hlavně těsnící gumy.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  Já jsem původně nevím proč myslel, že má být nějak provrtaná hlava šroubu a že to odvětrává nahoru :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  " Takže ten kanálek prochází dolů dříkem šroubu a odvětrává to spodem tou trubičkou. "
BINGO!    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  Super, díky za perfektní popis. Takže ten kanálek prochází dolů dříkem šroubu a odvětrává to spodem tou trubičkou. Teď už je mi to snad jasné.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  Odvzdušňovací šroubek mi v galvanizovně ztratili, takže jsem postupoval následovně.
Míry si pro ilustraci vymyslím, bo už jsem je zapomněl. Šroubek by neměl být z nerezu, protože se vrtáčkem cca 1,5mm se otvory nevyvrtají. Dělal mi to zámečník, protože se stojanovou vrtačkou strefí do osy šroubku. Oměřil jsem si hloubku otvoru, kde začíná závit (řekněme 16mm). Budoucí otvor z boku šroubku bude v polovině, t.j. 8mm. K tomu přičteme sílu nosiče a podložky (řekněme 3mm). Otvor tedy bude 8+3=11mm pod hlavou šroubu. Je na vás, zda ten otvor vyvrtáte něco málo přes osu šroubu a nebo provrtáte "durch". Potom se vyvrtá otvor zespodu v ose šroubku až k bočnímu otvoru.
Funkčnost vyzkoušíte při ucpaném otvoru kohoutu a namontovaném nosiči s tím odvzušňovacím šroubem. Vyústění trubičky namažte jarovou vodou a foukněte do nalévacího otvoru zda se tvořím bublinky. Pokud ano máte vyhráno.
Průchodnost můžete předem zjistit tak, že prstem zakryjete otvor na nádrži, na těsno foukáte do konce trubičky a přetlak musí jít do nádrže.    [pedolRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  Znovu se vracím k tomuto tematu s další prosbou o radu - na mém skůtru už nebyl původní odvzdušňovací šroub nádrže, ale jakási nedokonalá náhrada, kterou vyrobil původní majitel obroušením závitu na jedné straně obyčejného šroubu. Jestli se nepletu byl tam původně speciální šroub s vyvrtaným odvzdušňovacím kanálkem. Poradíte mi někdo odkud kam ten kanálek vedl? Původní odvzdušňovací šroub ani nějakou repliku jsem neobjevil, pokusil bych se to tedy vyrobit.
Jinak otvor pro odvzdušnění v té trubičce vletované v nádrži jsem našel, směřuje dozadu ke kastli cca 1cm pod povrchem. Vylíval jsem nádrž kaučukovou barvou, tak jsem měl strach abych tu dirku nezalepil, ale zdá se, že je průchozí...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2014
Odpověď  Díky, teď je mi to jasné. Mám na skůtru právě ten první zleva.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Odkaz nefunguje, tak obrázek ze stránky: http://www.ereading.cz/nakladatele/data/ebooks/571 3_preview.pdf    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2014
Odpověď  http://www.ereading.cz/nakladatele/data/ebooks/571 3_preview.pdf
strana 14    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bych se chtěl pro zajímavost zeptat - měnilo se někdy v průběhu výroby provedení plechu sedla u 501? Všude vidím jen plechy s hlubokým prolisem a dvěma příčnými výztuhami jako na téhle fotce. Já mám ale na své 501 tu klenbu jen velmi mělkou a ty výztuhy tam nejsou. Zase je tam asi pro vyztužení několik úzkých prolisů napříč.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2014
Odpověď  150C ,nebo Pionýr. oboje tam pásne, a není to stejně vidět.    [Monty]   19.08.2014
Odpověď  ... a nedělá někdo odvzdušňovací šroub nádrže?    [Michal14]   19.08.2014
Odpověď  Poradíte mi ještě jaká guma pasuje na tlumič přední vidlice u 501 ? Není to dtto jako 150 C ? Díky.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2014
Odpověď  Kryt páčky zadní brzdy má v otvoru takovou misku a o tu se opírá lanko brzdy. Možná bych ji tady i našel, podívám se.    [Zdenek]   30.07.2014
Odpověď  Tak to je fajn, že se to povedlo.    [Vilda]   30.07.2014
Odpověď  Tak skůtr už je zase pohromadě a zdá se že už všechno funguje jak má. Mimochodem je to věc tyhle čezety kde se nedá k ničemu pořádně dostat, kejvačku bych za tu dobu složil a rozložil třikrát ... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já už jsem to mezi tím nějak zbastlil. Tak ještě jednou díky. Průměr díry v tom krytu je 12 mm, tak jsem uřízl hlavu s kouskem dříku z 12 šroubu a vytvaroval to z toho. Na lanko je potřeba 4mm dirka, na konec bowdenu 9mm díra. Zdá se, že to pasuje.
Se kterou závlačkou to funguje lépe, nebo je to jedno?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2014
Odpověď  To ti udělá každej soustružník podle lanka a krytu, ale pozor v tom krytu sou sice dvě dírky pro dvě závlačky, ovšem s jednou závlačkou to funguje o poznání lépe :-))    [Tomas]   29.07.2014
Odpověď  Díky! Servismani, kterým jsem dal dělat tu GO to museli ztratit :(. Sehnat se to asi předpokládám nedá (replika se nevyrábí?), tak nezbyde, než to zkusit vyrobit. Naštěstí ty rozměry jsou celkem jasné.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, v originále tam byl váleček viz obrázek, který měl vnější průměr a osazení takové, aby sedl přesně do toho plechového krytu a vnitřní průměr podle koncovky bowdenu. Rozříznutí je kvůli nasazení na lanko.    [Vilda]   29.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Vilda]   29.07.2014
 Přidat odpověď   (46) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006