MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315080 příspěvků |8091 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 24 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 28.9.2023 02:23  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Elektroprase ( Čezeta 506 )


 Co si myslíte o tomto záměru, o které se dnes píše na idnes?
http://auto.idnes.cz/skutr-cz-175-prase-0kk-/motor ky.aspx?c=A140923_162916_motorky_fdv#utm_source=sp h.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=cl anek-box
Mě to přijde trochu jako aprílový článek, jenže apríla není. Překvapuje mě jednak to, že někdo tvrdí, že si nedávno zaregistroval ochrannou známku Čezeta a chce vyrábět nové repliky skůtrů Čezeta na el.pohon. Přitom jde o známku udržovanou od roku 1958 strakonickou ČZ, díval jsem se do databáze která mi potvrdila že ji ČZ a.s. stále udržuje. Ani samotný záměr "ČEZETA MOTORS s.r.o." mi nepřijde zvlášť věrohodný - jednak je asi uplně jiná liga přestavět staré prase na elektropohon (což zatím udělali) a vyrábět seriově nové homologované skůtry, jednak pokud počítají s prodejní cenou čtvrt milionu za takový elektroskůtr, pak to podle mě koupí leda šílenec a ten záměr nemůže být komerčně úspěšný. Podle zápisu z OR existuje Čezeta motors s.r.o. od začátku letošního roku a jediným společníkem a jednatelem je jakýsi Neil Eamon Smith z Prahy Vinohrad...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Tak. A je tu konec celého projektu. Tedy pokud se toho někdo finančně nechopí.
Přiznám se, že výsledný skútr po technické stránce předčil mé očekávání. Z počátku jsem byl k tomuto projektu velice, ale velice, skeptický.
Zákazník ale řekl ne. Není to nakonec docela pozitivní zpráva? Tedy to, že stále ještě si zákazník může říci co chce či nechce kupovat.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektricke-prase-zrejme-skonci-cezeta-miri-do-insolvence-nen/r~3b8ef68c5b1a11eba6f6ac1f6b220ee8/    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.01.2021
Odpověď  Je to blabol, postavit elekroskutr na 60+ lete platforme nemuze snad myslet vazne, ano muze "oprasit" design a vyrobit prototyp, ale to je nekde uplne jinde. To co tu probehlo tiskem je normalni garazovka na urovni poradu "Receptare, nejen na nedeli"    [JESE]   22.12.2015
Odpověď  nemam s toho dobry pocit, ked to dopadne ako s vespou tak to bude pekne v pi.. moj skurer strati hodnotu a dobovost tím aj kuzlo ked jazdim po cestach a ludia sa otacaju a spominaju na skutra ako na atrakciu na kolotococh    [andrej]   20.12.2015
Odpověď  pro zajímavost - tohle je výpis z národní databáze ochranných známek, o licenci pro "Čezeta motors" se tam nic nedočtete...
http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.ozs. det?pozk=3031&plan=cs&s_naze=%C4%8Dezeta&a mp;s_sezn=%20&s_majs=    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2015
Odpověď  Tvrdí že to budou nově vyrábět, dokonce jsem četl, že karoserie má být z karbonu apod. (Ono taky kde by sehnali stovky skútrů ročně k přestavbě.)
O tom že má skutečně značku Čezeta zaregistrovanou zahraničí jsem psal o pár řádků níže...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2015
Odpověď  A další věc kde chce tolik skutru sehnat nebo si budou vyrabět uplně vše? za 54hodin jak spočital monty? Pan smith je těžkej idealista a snilek.a vubec mu teda nefandím.    [marek]   06.11.2015
Odpověď  A co nějaká licence, použití značky čezeta? To má taky vošéfovaný?    [Jakub]   06.11.2015
Odpověď  Autor článku zřejmě neabsolvoval ani základní školu. 5 kw = 6,8 koně, (píše 8 koní) Čezeta 502 měla snad 9,5 koně, ne?

A cena nabití baterie? když je kapacita 4,8kW, a cena elektřiny zhruba 5 kč/kW, vychází mně cena dobití na 25,- Kč, a ne uváděných 10,-

Jestli jsou všechny údaje podobně pravdivý, nemá smysl ty bláboly ani číst,a už vůbec ne o tom přemýšlet a diskutovat.

Ten člověk netuší nic o technice,tím mín o technologii výroby. Pokud by 3 lidi za rok měli vyrobit 100 vozidel, tak vychází pracnost 3x150x12 = 5400 hodin pracovní doby za rok / 100 ks = 54 hodin na jednom skůtru. To je možná tak na olakování,ale ne na výrobu......    [Monty]   05.11.2015
Odpověď  Mimochodem pan Smith nelže když říká, že má zaregistrovanou ochrannou známku "Čezeta", ba co víc, má registrovaný jako svoje duševní vlastnictví i tvar karoserie skútru. V českém národním registru to ale nenajdete, tam je jako vlastník značky zapsána stále ČZ Strakonice. Pan Smith si zaregistroval značku v zahraničí, registraci pravděpodobně provedl už v roce 2012 v Maďarsku. Podle tohoto posledního článku platí za použití značky Strakonické ČZ.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Odpověď  Hm, další PR článek. V roce 2016 plánují prodat 100 kusů, v roce 2017 už 500 kusů a v roce 2019 přes 900 kusů. Výroba bude probíhat podle slov "výrobce" u něj doma ve stodole a budou jí zajišťovat 2 - 3 pracovníci. Co na to říct, zdá se vám to reálné?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Odpověď  http://www.novinky.cz/auto/385503-prase-je-po-50-l etech-zpatky-ceskoslovensky-skutr-prichazi-v-elekt roverzi.html    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Odpověď  Tento projekt považuji za předem prohraný, i když vytrvalost pana Smithe je obdivuhodná. Za jiných okolností bych mu snad dokázal i fandit, ale to se nestane, protože si za svou oběť vybral zrovna Čezetu.
Nejhorší na tom všem je, že se mu opakovaně drží udržovat slušnou publicitu. Chápu, že internetový novináři dnes sáhnou úplně po všem, ale míra publicity věnované tomuto projektu je až zarážející.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady jedno foto z prezentace - "výrobce" pan Smith stojí vpravo v oranžových ponožkách.
Obrázek si udělejte sami, a co se mě týče, myslím že o naše skútry se bát nemusíme ...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady je pro zajímavost provedení elektroinstalace pod sedlem na tomtéž presentovaném stroji (instalace je zakrytá fasádní perlinkou)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  stejný detail u nedávno presentovaného "prototypu"    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak o profesionalitě výrobce myslím svědčí i toto provedení dobíjecího konektoru ala Jára Cimrman. Do obyčejné el. zásuvky pod původním víčkem nádrže zřejmě autor strká vidlici pod proudem ...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Odpověď  Podle mě je to celé nesmysl. Ten člověk prý podle článku shání předem alespoň 100 kupců, kterým by prodal za cenu Harleye (10 tis eur - mimochodem ještě loni psali o 9 tis)něco, co zatím existuje pouze v jeho fantazii. Zatím totiž nic nevyrobil, pouze zničil tři veterány do kterých namontoval nějaký čínský elektromotor. Tím pádem nemůže mít ani žádnou homologaci, nemá podle všeho ani žádné výrobní kapacity. O loňského roku se podle článku nijak neposunul, stále si jen dělá reklamu a shání dopředu zájemce. Je to buď fantasta, nebo podvodník, který chce vydělávat na tom, že bude skupovat staré čezety a po namontování čínského elektropohonu se ziskem prodávat jako raritu nějakým cizincům. Počítám že ani ten laminátový pav, který údajně nabízí jako příslušenství není jeho výrobek - všichni víme kdo to dělá...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Odpověď  Jsem přesvědčen, že výroba a likvidace akumulátorů již z principu nemůže být šetrná k životnímu prostředí stejně jako výroba elektrické energie, dokud nebude dominovat výroba z jádra. Z mého pohledu tedy nejde o ekologické vozítko, ale poze o výstřelek dnešní bláznivé doby.
Jsem též přesvědčen, že design skútru Čezeta je uzavřená kapitola. A byl bych rád, aby tak i zůstalo. Design 50. let, u nás vyvrcholený rokem 1958, je velice zajímavý, avšak reaguje na životní podmínky staré 50 let. Pochpil bych, kdyby se designér nového vozidla v nějaké dílčí linii o tento design opřel. Ale co říci na znásilnění produktu jako celku? Tento projekt se nebojím přirovnat k neuvěřitelně nevkusným vozidlům vozícím turisty po Praze, které majícím evokovat "staré automobily".

Autorům tohoto produktu bych vzkázal, že není umění vyrobit drahé vozidlo, ale levné. Vůbec mě nepřekvapil dnešní článek, ve kterém autor objevil, že automobilů s cenou pod 200 tisíc ubývá. Vyrobit levné auto je totiž mnohem náročnější než drahé a vydělat na levném autě je též mnohem náročnější než na drahém.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.10.2015
Odpověď  Já tam nic dok***** nevidím, pěknej elektorskutr a vypadá že je hezky zrenovovaná kastle i ostatní věci a osazen elektromotorem.    [HonzaBK]   26.10.2015
Odpověď  Takovejch doku.venejch skutřiku :-(((((( vynalezce tohodle paskvila bych pověsil za koule do pruvanu.    [marek]   24.10.2015
Odpověď  Udělejte si obrázek sami. http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?question id=61493    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak to vypada že to myslej važne ale cena je těžce mimo

http://www.cezeta.com/cz/ekolo/typ_506.php    [marek]   15.10.2015
Odpověď  Mě by zase docela zajímalo, jak je to s tou ochrannou známkou "Cezeta". Už jsem psal dotaz mluvčímu ČZ a.s. , uvidím zda mi odpoví. Jinak po prostudování toho jejich webu a dalších zveřejněných informací jsem nabyl dojmu, že se nejspíš ve skutečnosti ani nesnaží o nějakou novou sériovou výrobu, jak některá media popisují ale spíše půjde o kusové přestavby z původních skútrů vykoupených od lidí v ČR u kterých "výrobce" cílí na zahraniční zákazníky - veškeré presentace jsou v angličtině, ceny v eurech. Česky je na jejich webu jen poptávka výkupu jakéhokoliv množství skůtrů a dílů. Na druhou stranu na webu tvrdí, že v roce 2015 plánují vyrobit první 100 kusovou serii elektroskůtrů (což je při uvedené ceně obrat 25 mil kč, komu to za tu cenu chtějí prodat??), jinde jsou zmínky o karoserii z karbonu atd. Na webu píší třeba i takové věci jako že veškerý zisk chtějí investovat do vzdělání studentů v oblasti nových technologií. Vypadá to opravdu jako by se někdo zbláznil...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  Já jsem informaci o elektroČezetě zahlédl nejprve na Motokářích a přiznám se, že jsem neměl odvahu ten článek otevřít. Teď, po prostudování oficiálního webu "výrobce", si troufám tvrdit, že se tu někdo asi zbláznil. Kam se hrabe Jawa s jejími aktuálními projekty.
Velice by mě zajímal názor Marcela Malypetra, autora knih o našich skútrech. Předpokládám, že mu taková událost nemohla uniknout.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.09.2014
Odpověď  Dojezd podle testů asi 80km (jak znám testy tak reálně to bude 60) a cena přez 250000kčs. Jako jo, zasmál jsem se.

Osobně nechápu proč do toho někdo dává čas když je jasné že to bude totální neúspěch.    [vana-hb]   25.09.2014
Odpověď  No jo, tady inzerují že koupí skůtry, vraky a jakékoliv díly i velké množství. To jen potvrzuje, že žádnou vlastní výrobu nemají (ono by to taky nebylo nic jednoduchého) a ty skůtry staví z původních dílů.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  pěti postavenými prototypy..., ale na další stránce mají inzerát že koupí vlastně všechno na skutr čezeta, snad jediná stránka v češtině...
http://www.cezeta.com/3/shop/cz-sales.html    [Tomas]   25.09.2014
Odpověď  tady ještě pro zajímavost web výrobce s pěti postavenými prototypy ...
http://www.cezeta.com/3/models/prototypes.php    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  Zjistil jsem že ta zpráva se neobjevila jen v idnes, ale i jinde, například tady http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/cz/cez eta-se-vraci-s-elektrickym-motorem-29551.html
Zde se píše, že právě probíhají homologační testy, skůtry by se měly prodávat v roce 2015 a už nyní se prý přijímají objednávky. Za příplatek (k tomu čtvrtmilionu) prý dostanete různé příslušenství jako třeba ledková světla. Opět se tu mluví o prototypu jako by byl nově vyroben a o tom, že je "k nerozeznání od originálu", v sérii prý ale plechovou karoserii nahradí karbon ... Tak nevím, je možné absolvovat homologační testy s přestavěným skůtrem z 60. let a pak na základě homologace vyrábět jiný nový výrobek z karbonu?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  Být 1. dubna, tak bych pro novináře, který tento článek zveřejnil, měl omluvu, ale za této situace musím souhlasit s prezidentem Zemanem v jeho negativním názoru na naše novináře. Zejména na internetu přetisknou kdejaký blábol aniž by měli zájem jít do hloubky věci. V honbě za senzcí zveřejní každé PR či podstrčenou zprávu kejakých tajných služeb. To ale naštěstí není tento případ.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.09.2014
Odpověď  Mně celý ten záměr hlavně přijde nereálný a nepřesvědčivý. Dělá to na mě dojem, že je to buď nápad naivního snílka, který skončí jakmile se střetne s realitou a zjistí co obnáší sériová výroba homologovaného vozidla, nebo je to celé podvod a je za tím něco jiného - například snaha napakovat se na nějakých dotacích.
Zatím nějaký pan Smith z Prahy předvádí "prototyp", který ale ve skutečnosti žádným skutečným prototypem není. Jedná se jen o přestavěný originální skůtr ČZ, zatímco se v článku mluví o výrobě kompletně nových replik. Věta autora článku, že je prototyp téměř k nerozeznání od originálu mi proto přijde dost úsměvná. Druhá věc, která mě zaráží je zmínka o nedávné registraci ochranné známky, která ale podle dostupných údajů stále patří ČZ a.s.
A v neposlední řadě je tu ta nesmyslná předpokládaná cena, kterou snad nikdo normálně uvažující nemůže myslet vážně...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014
Odpověď  Bylo by naivní si myslet,že tento projekt byl vytvořen s obchodně úspěšným úmyslem. Nápad je sice na oko zajímavý, ale tím to taky hasne. Při cenovce čvtrt milionu korun není tento projekt životaschopný. Ale to přece ničemu nevadí, vždyť dotace jsou už určitě doma :)    [Honza]   25.09.2014
Odpověď  Toto je něco neuvěřitelného. Připadá mi to jako snaha vytřískat z dnešní poblázněné doby maximum. Ještě před několika lety se jízda na skútru Čezeta rovnala společenskému faux pas. Dnes, kdy je in vše co je retro a tváří se ekologicky, se někdo na tuto vlnu snaží dostat, dle mého názoru, tím nejpodlejším způsobem. Já jen doufám, že strakoničtí rázně včas zakročí, než nám začne Čína tyto paskvily chrlit ve velkém. I když si říkám, že jde zatím spíše jen o průzkum bojem.
Možná se někomu můj styl bude zdát až příliš radikální, ale mám k tomu jeden podstatný důvod. Já totiž věřím, že historii nelze znásilňovat. Historie je za námi a naším úkolem je dívat se do předu. Podívejte, jak se dnes ve světě dělají retro motocykly. Nikdy nejde o pouhou designovou kopii. Vždy se jedná o koncepčně nový motocykl, který se jen v historii inspiruje. Je to jistě náročnějšícesta, ale zjevně dává smysl. ElektroČezeta je nesmysl.

Koukněte schválně, co jsem psal o elektroOctavii před čtyřmi lety: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=elektromobily

A naopak, co jsem psal o retro Hondě CB1000: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=cb1100    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.09.2014
 Přidat odpověď   (33) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006