MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302739 příspěvků |7337 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 15 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 21.11.2019 02:02  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Rikša dobíjení


 Dobrý den, mám problém se svojí rikšou, nedobíjí se baterie. Nejde proud z dynamostartéru. Motorka normálně startuje na elektriku a i jede. Může být problém v uhlících, nebo v jiné části?
Děkuji za všechny návrhy.
S pozdravem Martin Andrle    [Martin Andrle]   16.05.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  Motor byl půlen, repase klikovky, válec po výbrusu, snížená hlava?    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2019
Odpověď  Zdravím chlapi, nechci zakládat další vlákno o Dynamostarteru, tak se zkusím zeptat zde...moto ČZ 502-05.Startér vyčištěn, vyfoukán vzdchem, nové uhlíky ALE nemá moc výkon. Bez svíček točí jako nic, ale se svíčkama se jen převaluje a během třeba 5 vteřin startování jsou uhlíky horké. Držet to dýl, tak to začne kouřit. Zatím jsem to zkoušel na stole- autobaterie 12V a startovací kabely (+ na kostře - na kontaktu šroub M6). Nějaký tip kde hledat zkrat, přechoďák atp? Díky za rady...    [Honza512Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2019
Odpověď  Gratuluji !    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2018
Odpověď  Začisťeno na soustruhu a pilkou prořezáno a dobíjí:) děkuji za rady!    [Martin Andrle]   03.07.2018
Odpověď  Omluva, ne Arpi, ale Andrle. Příspěvky nelze opravit, editovat.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2018
Odpověď  Jestli má pan Arpi trpělivost, tak vnější čelo začistit na soustruhu a propájené soudední dráty s lamelami oddělit půjčenou gravírovací či modelářskou bruskou.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2018
Odpověď  třeba je ten rotor převinutý a takto ho někdo zapájel. Já bych ho proměřil a pak až případně scháněl jinej    [Arpi]   30.05.2018
Odpověď  Ještě mě něco napadlo. Třeba na dynamostarteru byla nějaká drobná závada a "expert" se někde dočetl, že je třeba proletovat vodiče na lamely komutátoru a tak pro sichr proletoval všechno se vším. Viděl bych to na nový rotor.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čelo komutátoru musí vypadat jako na obrázku. Teď jsem si všiml něčeho podivného na obrázku vašem, to je to sletování?
Možná je to příčina, protože startér se chová jako spotřebič, kdy mu nevadí část nefunkčního vinutí, ale dynamu jako zdroji ano.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2018
Odpověď  Zrovna nedávno jsem řešil to stejné. Skútr jsem nastartoval startérem, ale nedobíjel. Zkoušel jsem to několikrát. S nechutí jsem znovu sundal výfuk atd.., dynamo sundal, vše zkontroloval, radil se s kamarády.. Pak jsem to znovu smontoval, nastartoval a dobíjí to :) V čem byl můj problém, to nikdo netuší. Tak nevím, zkus to udělat stejně tak :)    [Arpi]   23.05.2018
Odpověď  Z dynamostarteru odpojte dráty ze svorky D a M. Na M připojte jiný, zkušební drát, volný konec odizolujte. Nastartujte, dejte střední otáčky a a drátem šmrcněte o žebra válce. Jiskří?    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2018
Odpověď  Startování je jeden okruh a dobíjení je druhý okruh má to jen společnej rotor, muže byt pokažený všechno. Nejčastější závada bývá regulační relé, ale už jsem viděl i že to krásně startovalo ale nedobíjelo, zacpaný lamelky na rotoru uhlíkem, stačil zubní kartaček a benzín. Muže být třeba jen utřepanej drát, a nebo se mě jednou dotýkalo na statoru M-ko a S-ko...    [T505]   16.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je možné, že je to zapříčiněné sletováním kontaktů na rotoru? Je ale zvláštní, že normálně startuje na elektrický startér.    [Martin AndrleRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2018
Odpověď  Když startuje, budou uhlíky asi dobrý......    [Monty]   16.05.2018
 Přidat odpověď   (14) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006