 Potřeboval bych poradit. Skládám si motor a při zkoušce řazení mi některé rychlosti nejdou zařadit. Zjistil jsem, že některé "jamky" v kulise nejsou dostatečně odkryté, aby do nich "zobák" západky mohl zapadnout. Je to vidět na obrázku, to samé se děje z druhé strany kulisy při řazení na opačnou stranu. "Zobák" nemá kam zapadnout a nic se neděje. Do "jamek" uprostřed zobák zapadne a řadí to. Když kulisou otáčím rukou/nástrojem, řadí normálně až do krajních poloh. Pravda, zobáky západky jsou dost opotřebené, ale tady nemají šanci, jamka je prostě utopená, zobák jí vůbec nemůže trefit, takže o funkčnosti s novými západkami mám pochybnosti. I jamky v kulise jsou trochu oběhané, ale pokud je jamka odkrytá, řadí to. Díky by měly být původní, motor vypadal jako dosud nepůlený. Poradí někdo, prosím? Díky [pp] 25.04.2021 Přidat odpověď |
| Je to originál tovární zapojení ukostření regulátoru, přes motor a karoserii je spousta přechodů a to je zdroj problémů. [T505] 06.07.2021 |
| Děkuji! [pp] 05.07.2021 |
| OK. Oškrábat lak na kov, vějířová podložka, mosazný nebo nerezový spojovací materiál, na závěr přetření barvou [pedol] 04.07.2021 |
| Neumím césky. Místo "kosterní" lépe "kostrový". [pedol] 04.07.2021 |
|  To by mohlo být ono. Délka vodiče téměř nic jiného neumožňuje. Vodič je součástí svazku od statoru, voz foto. Jestli je to originál, nevím, skůtr má již něco za sebou, koupil jsem ho bez regulátoru. Snažím se ho vzkřísit, startér funguje, tak bych nerad něco pokazil, raději se ptám, se skůtry mi chybí zkušenosti. Udělám to tedy jako vy - jeden konec pod šroub upevnění statoru, druhý pod šroub upevnění regulátoru. Moc děkuji. [pp] 04.07.2021 |
| Teď čtu vaši odpověď a napadá mě další. Já jsem si můj skutr vylepšil tak, že jsem pod šroub statoru připojil další vodič, který končil přes vějířovou podložku na svorníku zavazadelníku. Bylo to vylepšení kostry kastle, třeba pro blinkry na zavazadelníku. Možná váš vodič spojuje kostru statoru s kostrou u relé, což by mělo totožnou funkci. Možná si výrobce byl vědom, že držáky motoru jsou lakované, kosterní spoje mohly být nespolehlivé a tak bylo jednodušší natáhnout extra kosterní vodič. [pedol] 04.07.2021 |
| Doplním: Samozřejmě, že ostatní spotřebiče se zasunutým klíčkem taky fungují jen na 12V tvrdých v případě když dynamo nedobíjí. Můj tip podporuje i to, že šedý vodič není zřejmě veden bužírkou k motoru. Je to tak? [pedol] 04.07.2021 |
| Propoj B - 30 už mám zapojený jiným vodičem. Vše jsem prozvonil, vodiče identifikoval dle schématu a zapojil. Tenhle mi nějak přebývá ... Napsal jsem to v dotazu ne zcela srozumitelně - jeden konec je na první fotce, druhý (také s očkem) končí u regulátoru spolu s ostatními vodič od dynamostarteru. Mám tedy oba konce nezapojené. Vodič není dlouhý, na straně relátka se dá přišroubovat (s ohledem na délku) jen na relátko (tam už ale mám dle schématu vše zapojeno) nebo na jeho upevňovací šroubky. A na straně dynamostarteru dosáhne tak akorát na první šroub, co pod ním už mám ukostření baterky. Tak mě napadlo to, co je na třetím fotu, přijde mi to ale trochu zbytečné ... [pp] 04.07.2021 |
| Dá se vysledovat, kam je ten šedý vodič připojený na druhé straně? Možná vede ke spínací skříňce na svorku 30. Pokud je to tak, tak to nezapojené očko patří na regulátor na svorku B, kde je "12V" tvrdých pro napájení spotřebičů bez klíčku (brzdové světlo, houkačka). Nakonec i na vámi zaslaném schematu je vidět, že na B vedou 2 vodiče. [pedol] 04.07.2021 |
|  ... napadá mě jen to ukostření relátka dle obrázku ... [pp] 04.07.2021 |
|  Ještě bych měl doplnit, že svorky regulátoru už jsou obsazené, D,M,S na dynamu také, i ukostření od baterky, stejně tak kladívko (to ještě budu měnit, takže zatím jen provizorium). [pp] 04.07.2021 |
|  Mám další prosbu. Jeden vodič (ten šedý vodič na fotce, viz šipka), co je ve svazku od statoru k regulátoru, se mi nedaří přiřadit k nějakému propoji na schematu. Dosáhne tak akorát k regulátoru, popř. k šroubkům, kterými je upevněn. Na opačném konci má také očko. Poradí někdo, prosím? Díky. [pp] 04.07.2021 |
| Je to na 6V [pedol] 12.06.2021 |
| Kdyžtak jaké je označení na bakelitové cívce 12V? Já mám funkční dvě (asi 6V) a ty mají nahoře označ. 02-9211.04 , nikde není značení jestli je to 6V nebo 12V. [Martin Štindl] 11.06.2021 |
| Mám další prosbu, jaka je originální zapalovací cívka? Máte někdo, prosím fotku popř. označení? Díky [pp] 09.06.2021 |
| Není zač, mohl jsem to napsat rovnou, ale teť jsem si skoro jist že už to nezapomeneš, a kdyby tak víš určitě kde to hledat. [Tomas] 11.05.2021 |
| Tak to pardón. Tam jsem to přehlédl, hledal jsem hlavně v textu. Je tam opravdu 12 zubů! Jsem asi slepý. Každopádně díky za to Tomasovi a Vildovi. [Pat] 10.05.2021 |
| Pate, patří tam 12 zubů. [Vilda] 10.05.2021 |
| Tak schválně, jawarmaniak.wz.cz/ příručka pro 502 strana 6 technické udaje ;-) [Tomas] 10.05.2021 |
| Jestli myslíte Technický popis a návod k obsluze ČZ, tak ten mám i tištěný. K náhonu je tam jen informace, že po 3000 km se má namazat několika kapkami oleje. Nic víc. V katalogu náhradních dílu se o počtu zubů náhonu rychloměru nic také nepíše. Nicméně stránka s literaturou na jawamanikak je dobrá - je tam hodně zajímavé literaruty, i když mi odkazy u hodně publikací nefungují. [Pat] 09.05.2021 |
| Zakladem každýho majitele je příručka je to tam napsaný, jestli nemáš tištěnou hledej na webu třeba zde: http://jawarmaniak.wz.cz/ [Tomas] 09.05.2021 |
|  Nechce se mi zakládat samostatné téma, tak se zkusím zeptat tady. Chybí mi v motoru pastorek s náhonem pro tachometr. Potřeboval bych zjistit, jaký patří do typu Čezeta 502 skútr? Nikde jsem nenašel kloudnou informaci, kolik má mít zubů (11-12-13 zbubů?). Existuje několik variant např. zde: https://etovar.eu/cs/cz-501-502-505-skutr/4681-odmgg50122110.html [Pat] 09.05.2021 |
| Tak vyřešeno, chyba byla velmi hloupá. Špatně jsem odměřil axiální vůli na předloze a dal příliš silnou vymezovací podložku. Po dotažení karterů se tak převodovka špatně otáčela a následkem toho šlo špatně i řazení. Dal jsem správnou podložku a běhá to jak má. Příště to bude lepší, čeká na mě ještě motor na Sportku. Díky za rady. [pp] 01.05.2021 |
|  Díky moc za tip, zkusím to, zase až o víkendu. Mohlo by to být ono, protože ta "jamka", co je "další na řadě", je fakt dost utopená pod tou pevnou částí kulisy, to by ta západka musela mít "drápek" (je to vidět i na přiložené fotce). Malé do-pootočení by pomohlo. Čep kulisy je pevný, v tom to (nejspíš) nebude. Dělám takový motor poprvé (jsem mopedář), takže mi chybí zkušenosti. Snažil jsem se zde na fóru i jinde přečíst k tématu co nejvíc, takže možný okruh příčin zhruba vím, ale zkušené oko to úplně nenahradí, takže díky moc. [pp] 26.04.2021 |
| Takový spíše taktický dotaz - při tom řazení rychlostí se zároveň otáčelo řetězovým kolečkem a hlavní hřídelí? Na té fotografii je totiž jasně vidět že čep vidličky není v zařazené poloze, tzn. že rychlost není "zapadlá" - řadící páka přes západky začne kulisou natáčet až v poloze kdy už vačka uvolnila spojku, takže to zkusit znovu zařadit ale i současně otáčet hřídelí nebo kolečkem. [Martin Štindl] 26.04.2021 |
| Pokud je obojí opotřebené, že neřadí, tak vyměnit. Často bývá i větší vůle na čepu, kolem kterého se plech kulisy otáčí. Pružinky kolíčků bývají unavené. Jednou kdysi na cestách jsem musel řadící kolíčky přibrousit v nějakém JZD abych vůbec dojel domů. Ale za mne, vše opotřebené vyměnit dokud jsou díly. Pokud bychom vzali skutečnost, že motor ještě nebyl půlen a je řazení takto opotřebené, je potřeba objektivně zhodnotit stav celé převodovky. [Luboš] 26.04.2021 |
|
|