MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315695 příspěvků |8137 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 18 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 25.2.2024 05:33  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Neodpovězené téma 

Určení 502 podle rámu


 Pořídil jsem si rám 502, ze kterého bych chtěl postupným doplněním dílů poskládat celý skútr. Rám bohužel nemá vyražené číslo (náhradní díl). Protože i během výroby 502 byly nějaké změny na rámu, chtěl bych aby rámu odpovídal i zbytek skútru (např. pozdější hranatá zadní kyvná vidlice, zpevněný přední třmen ...). Těch znaků, podle kterých by bylo možno rám přibližně zařadit k roku výroby není mnoho. Zatím jsem přišel na tyto:
otvor pro trubku přední vidlice řízení - malý = 502 00 a 01
velký = 05 panelka, zahájení výroby 502/05 a 06 červenec 1963 cca od v.č. 42500 (Kusý str. 257).
Od počátku výroby 502 byly jako u 501 prolisy v místě bývalých schránek pod řídítky. Ty byly zrušeny (na skútru z r. 1962, provedení 02, číslo rámu 35 884 už nejsou - kdyby někdo věděl přesněji, uvítám informaci), stejně jako na posledním typu 05 (panel).
Dalším znakem jsou vzpěry u krku řízení ve schránce pod řídítky. Ty byly později též zrušeny (pokud by někdo věděl kdy, budu rád).
Potom, když byly tyto vzpěry zrušeny, byl do schránky zřejmě přemístěn držák pojistkového pouzdra, který byl dříve na dvířkách. V červenci 1962 byla zahájena montáž druhé pojistky 5A do okruhu blinkrů (podle knihy Kusý str. 257), typickým příkladem je moje 05, kde jsou 2 držáčky pojistkových pouzder ve schránce vpravo a vlevo od krku řízení. Možné je, že se před tím nějakou dobu používala varianta 1 pojistka ve schránce, 1 pojistka na dvířkách?
To je zatím vše, na co jsem přišel.
Můj rám nemá prolisy pod řídítky, nemá vzpěry ve schránce a má jeden držák pojistky.
Podle toho, co jsem výše napsal by vyplývalo, že tento rám by měl odpovídat skútru vyrobenému před možná r. 1961 až červencem 1962.
Uměl by někdo upřesnit? Má někdo skútr v této variantě rámu?    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2024
 Přidat odpověď   (0) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006