MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316539 příspěvků |8218 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 40 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 3.12.2024 22:44  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Potřebuju poradit. Slíbil jsem známému, že se mu poptám po relé na rykšu ČZ. Má mít 5 vývodů, 100W a 12 V. Zkoušel jsem už i Pospíšila, ale prý nic podobného nedělá. Zachraňte mě před ostudou a poraďte někdo firmu kdo toto vyrábí, popř. nějaký způsob kde jej opatřit. Předem děkuji za jakoukoliv pomoc.    [Lukáš]   05.06.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  skusim to zo ziarovkami. dakujem ti velmi poekne za ochotu.    [stevo]   30.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak pokud tam nemáš v blinkrech žárovky tak ti kontrolka samozžejmě blikat nebude.
fígl je v tom že kontrolková žárovka bere vzdy kostru zkrze žárovky ze žárovek které zrovna nejsou v provozu a neblikaj
JINAK PĚKNĚ NAMALOVANÉ ZAPOJENÍ VAROVNÝCH BLINKRU JE ZDE http://www.etv1000.deg.cz /index.php?view=article&a mp;catid=10:vylepeni-tunn ing&id=10:zapojeni-va rovnych-blinkr&format =pdf
JEN TAM NENI NAMALOVANÁ ONA KONRTOLKA NORMÁLNÍCH BLINKRU .
TAK JSEM NĚCO SESMOLIL JÁ    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2011
Odpověď  myslis ta kontrolka? mam to tak zapojene a nejde. zeby preto, ze tam nemam ziarovky? lebo neviem kde by mala byt ta kontrolka ukostrena. Ja vam verim, ze to bude fungovat, aj s dynamostarterom ste mali pravdu :) asi musim nechat trosku postat ako ten dynamostarter:)    [stevo]   29.10.2011
Odpověď  viz [Beton] ano bude to fungovat neboj :-)    [Thomas 505]   29.10.2011
Odpověď  bude to fungovat neboj
popisovat proč to bude fungovat by znělo složitě na to jak je to jednoduche :-).
prostě to tak zapoj a věř :-)    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2011
Odpověď  Takze pani dnes som mal mile prekvapenie, riksa startuje ako dopredu, tak aj dozadu. Nakoniec som to zapojil podla tej schemy co pridal beton. Netusim preco to nechcelo ist aj predtym, mozno to bolo pre nove uhliky. Este ma jedna vec trapi a suzuje a to ako je pripojena kontrolka na smerovky lebo podla tej schemy to fungovat nemoze, ci ja mam nieco zle? Ale podla tej schemy by mali ist na kontrolku obidva + poly. Ako to vy mate?    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.10.2011
Odpověď  tak tu fotku posli na muj email

ja se na to mrknu vyfot stator i z vnitrku    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2011
Odpověď  toto je moj dynamostarter. Ja tam mam asi prehodene S2 a D, usudzujem podla vyrazeneho D pri kontakte. Potom, ked som to zapojil podla pismen na krizovom vypibnaci mam to zapojene opacne ako "Thomas505". Ja to mam tak ako "Beton" kreslil. Je to zapalovanie z rikse? Nedari sa mi prilozit fotku. Poobede ju prilozim.    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  opravené označení a zapojení kontaktu pro chod vzad
chces li točit vzad propoj kontakty S1 s D a na S2 připoj pol baterie a druhý pol baterie připoj na kostru    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  opravené zapojení a označení kontaktu
chces li točit vpřed
Propoj S2 s D na S 1 připoj jeden pol baterie a druhej připoj na kostru    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  opravené zapojení omlouvám se že jsem to popletl
shora popis
S1
M
S2
a mezi uhlíky D    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím to schema je moje, a je tam drobná chyba o které vím, ale bohužel koluje po internetu skoro 10let a to se nedá zastavit a už vůbec ne opravit. Ale není to nic tragického na dynamu jsou kontakty označeny viz foto, a na křižáku taky, takže se většinou stačí zamyslet a propojit kontakty se stejným označením a je to.    [Thomas 505]   27.10.2011
Odpověď  ano, skusal som to podla vasich nákresov a stale to tocilo iba jedny m smerom. Len ked som pripajal dynamo a skusal tocit asi pred tyzdnom, tak som zistil, že mam ukostreny - pol z baterky. Ci v tedy nemohlo dojst k nejakemu prepolovaniu alebo skratu v dyname?    [stevo 170]   27.10.2011
Odpověď  ono pokud dáte D z dynama na S1 co je na křížovým přepínači musíte i B dát na S2 na križovým přepínači. jinak to nebude točit na druhou stranu!! to že vám to nedobíjelo když jste propojil
S1-S1
S2-S2
D-D
a B
je pouze chyba u vás. ono jen tak tam nejsou vyražená čísla a písmena .

pokousel jste propojit dynamostartér jen tak bez krizaku rovnou na baterii dle předchozich obrázků    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2011
Odpověď  a tu schemu si kreslil ty? ak ano klobuk dole. vyborna pomocka.    [stevo170]   26.10.2011
Odpověď  tak bude zo mna nieco :) este tam musis prehodit kabel z rele zo svorky D (rele) na svorku S2 na krizaku. Ked bol kabel na svorke B (krizovy dole) nechcelo mi to dobijat. Este vyriesit otazku točenia rotora pri reverze. Nic vas nenapadá?    [stevo170]   26.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  opravené zapojení    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  cest koukal jsem pozorněji do toho schematu a je blbe namalovanej
pokud si poradne púrohledneš křižovej prřepinač na svem stroji zjistiš. že jsou na něm vyraženéá písmena na konci za přepinání kladívej ty dva šrouby M9 mají písmena D a B a ty co jsou naproti sobe přes ten kříž maji S1 a S2
a pokud propojiš kontakty D na statoru s D na křížáku
S1 na statoru s S1 na křížáku
S2 na statoru s S2 na křížáku
a B s baterkou na mínus
a na kostru dáš plus tak to musí fungovat    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  ahojte. Tak dnes som zase skusal.Zapojenie krizoveho spinaca som trosku upravil podla prilozenej schemy (vid. modry, zeleny, cerveny). Dopredu chyta v pohode. Aj dozadu ma snahu len problem je zase v tom, ze ked startujem na reverz dynamostarter stale toci doprava ako pri startovani vpred. Trba to nejako prepolovat? dakujem za odpovede.    [pista170Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.10.2011
Odpověď  Dakujem velmi pekne za pomoc. Dopredu mi to funguje, len som nevedel ako poprepajat aby mi to tocilo aj dozadu. Stator mam z rikse. Vecer vyskusam a dam vedieť.    [stevo 170]   26.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  pokud chces tocit vzad tak propojiš kontakt S1 (ten je prvni shora) a D mezi sebou.
Plus pol baterie propojis na kostru motoru a minus na kontakt S2.
(kontakt S2 je ten sroubek M5 co je mezi uhliky co nejsou pripojeny na kostru.    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  pokud chces tocit v pred tak propojiš kontakt S2 a D mezi sebou (kontakt S2 je ten sroubek M5 co je mezi uhliky co nejsou pripojeny na kostru.
plus pol baterie propojis na kostru motoru a minus na kontakt S1. ten je prvni shora    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ano da se zkusit dynamostarter i bez krizoveho prepinace.
postup :
zaklad je mit ten spravnej stator. a to stator z rykši.
pokud chces tocit v pred tak propojiš kontakt S2 a D mezi sebou (kontakt S2 je ten sroubek M5 co je mezi uhliky co nejsou pripojeny na kostru.
plus pol baterie propojis na kostru motoru a minus na kontakt S1. ten je prvni s hora    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2011
Odpověď  No tak som to zapojil podla tychto schem. Dopredu startuje pekne. Dozadu ani tuk. ked tocim rotorom dozadu iskru hadze, len dynamostarter nefunguje na reverz. Ked som meral tak z krizoveho spinaca nejde ziadny prud do kabla na reverz. Da sa funkcnost dynamostarteru vyskusat bez krizoveho vypinaca len z baterky? skusal som kabel na reverz prilozit na minus na baterke tak velmi iskril a vysledok ziadny. Poradte prosim co moze byt zle. Nemal by byt kabel na reverz pripojeny na krizovom vypinaci oproti kablu na chod vpred? ja ho mam na spodnom kontakte vedla napajania z baterky. Som v koncoch :(    [stevo170]   25.10.2011
Odpověď  popozeram, či to mam dobre zapojene. Viete mi povedat ake tam maju ist kable? Z "S" ide 10mm2, "M" je 2,5mm2, "D" je 10mm2 a reverz 10mm2?    [stevo 170]   25.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevím jestli pomůže, ale toto zapojení je v návodu .    [Pavel]   25.10.2011
Odpověď  Tuto mam aj ja. Podla vas je ten krizový vypinac dobre zapojeny podla tejto schemy?    [stevo 170]   25.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  před lety jsem našel někde na internetu a už nevím kde toto schéma.    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2011
Odpověď  nemate niekto dobru schemu na zapojenie el. na cz riksu? aj s krizakom. Dakujem    [stevo170]   24.10.2011
Odpověď  Ano, AEV vyrábí regulaci se spínáním startéru AEV0409, ale cena byla před týdnem přímo ve fabrice 780 bez DPH, tedy 936Kč.

Mám namontovanej zkušební vzorek 0409 a zkušenosti s ním velmi dobré.

Dá se taky koupit jen "relé" AEV0399 12V120W, které je levnější jak píše Beton.    [CZK]   13.10.2011
Odpověď  má označení AEV 0409 je v nšm zabudován elektronický spínač pro startování. Popisoval jsem ho zde http://www.velorexy.cz/ga raz/beton/bezejmeny/rele- pro-ryksu-a-velorex-175-2 8a-02942104-12v100w. Vyplatí se ho kupovat přímo od výrobce. Jelikož obchodníci za něj chtějí pomalu tiskara.    [Beton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  AEV už dělá plnohodnotnou náhradu relátka. Stojí to tuším necelých 700,-    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Relé pro rykšu a čezetu 501 a 502 respektivě elektronickou náhradu jsem našel ůplně náhodou vyrábí ji firma AEV nemusí se nikde nic upravovat jako je tomu u rele na webpark.cz. takou nejakou recenzi jsem napsal zde http://www.velorexy.cz/ga raz/beton/bezejmeny/rele- pro-ryksu-a-velorex-175-2 8a-02942104-12v100w    [BetonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2011
Odpověď  První série rikší je vybavena startérem pouze pro jízdu vpřed a relátkem ze skutru 502, později přibyl "křižák" pro jízdu vpřed i vzad ovšem relé zůstává stejné ale využita je pouze část pro dobíjení, v další vlně inovací přichází třívývodové relé.    [T505] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2008
Odpověď  jasně,to prodávám,ale je do Tatrana,ne do Čezety    [Monty]   06.06.2008
Odpověď  Monty, pokud se nepletu prodáváte regulátor do tatrana a ten je prakticky stejný - jen má tuším čtyři vývody a musí se malinko jinak zapojit. Jednou jsem ho dával do čezety...    [500ohc]   06.06.2008
Odpověď  Ale já mám na prodej taky pouze třívývodové relé - takže to Vám moc nepomůžu.    [Monty]   06.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládím foto křížového spínače, už je to nějaká doba, co jsem ho měl rozebrán, ale myslím, že prohazoval polaritu vývodů na start a samozřejmě kladívka (protože rikša má pouze jednu indukčku).    [500ohc]   06.06.2008
Odpověď  Martine, není pravda, že na rikšu patří pouze třívývodové relé... Z kraje výroby se normálně používal stejný dynamostartér jako na skútru 502, klasická boschchárna s polohou na start a pětivývodové relé. U mé bývalé rikši s číslem 00793 r.v.1961 bylo původně taky, později jej majtel nahradil třívývodovým, křížovým spínačem a starterem se zpátečkou.    [500ohc]   06.06.2008
Odpověď  Relé se 3 vývody mám doma nové, ale není mi jasný ten pojem křižák. Dokáže mi jej někdo vysvětlit? Upozorňuji, že elektrika není moje silná stránka.    [Lukáš]   06.06.2008
Odpověď  Přesně tak, pokud je rikša origo, tak tam patří 3 vývodovy relé + křižák. Pokud je tam překopany dynamak z obyč skutru, tak pak by se tam dalo použít 5 vývodové relé, ale pak se musí i spínačka předělat. A nebude tam zpátečka.    [Martin]   06.06.2008
Odpověď  Monty nechápu, moje meilová adresa je jak v meilu ode mne tak tady v dotazu pod jménem. Nevím zda Vám nezlobí email. O to relé mám zájem. Jenom napište cenu.    [Lukáš]   06.06.2008
Odpověď  Ale když pošlete maila,tak i se zpáteční adresou -    [Monty]   05.06.2008
Odpověď  Nevyrábí to nikdo - pokud má Rikšu se zpátečkou,lze použít relé jako na Velorexu- 12V/150W. Watáž není podstatná,reguluje to stejně jen napětí.Spínání starteru potom řeší "křížák" stejný jako na Velorexu.

Mohu Vám je nabídnout,nové,nejeté,napište na montyjawa@seznam.cz    [Monty]   05.06.2008
 Přidat odpověď   (44) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006