Potřebuju poradit. Slíbil jsem známému, že se mu poptám po relé na rykšu ČZ. Má mít 5 vývodů, 100W a
12 V. Zkoušel jsem už i Pospíšila, ale prý nic podobného nedělá. Zachraňte mě před ostudou a poraďte
někdo firmu kdo toto vyrábí, popř. nějaký způsob kde jej opatřit. Předem děkuji za jakoukoliv pomoc. [Lukáš] 05.06.2008 Přidat odpověď |
| skusim to zo ziarovkami. dakujem ti velmi poekne za ochotu. [stevo] 30.10.2011 |
| myslis ta kontrolka? mam to tak zapojene a nejde. zeby preto, ze tam nemam ziarovky? lebo neviem kde by mala byt ta kontrolka ukostrena. Ja vam verim, ze to bude fungovat, aj s dynamostarterom ste mali pravdu :) asi musim nechat trosku postat ako ten dynamostarter:) [stevo] 29.10.2011 |
| viz [Beton] ano bude to fungovat neboj :-) [Thomas 505] 29.10.2011 |
| bude to fungovat neboj popisovat proč to bude fungovat by znělo složitě na to jak je to jednoduche :-). prostě to tak zapoj a věř :-) [Beton] 29.10.2011 |
| Takze pani dnes som mal mile prekvapenie, riksa startuje ako dopredu, tak aj dozadu. Nakoniec som to zapojil podla tej schemy co pridal beton. Netusim preco to nechcelo ist aj predtym, mozno to bolo pre nove uhliky. Este ma jedna vec trapi a suzuje a to ako je pripojena kontrolka na smerovky lebo podla tej schemy to fungovat nemoze, ci ja mam nieco zle? Ale podla tej schemy by mali ist na kontrolku obidva + poly. Ako to vy mate? [pista170] 29.10.2011 |
| tak tu fotku posli na muj email ja se na to mrknu vyfot stator i z vnitrku [Beton] 27.10.2011 |
| toto je moj dynamostarter. Ja tam mam asi prehodene S2 a D, usudzujem podla vyrazeneho D pri kontakte. Potom, ked som to zapojil podla pismen na krizovom vypibnaci mam to zapojene opacne ako "Thomas505". Ja to mam tak ako "Beton" kreslil. Je to zapalovanie z rikse? Nedari sa mi prilozit fotku. Poobede ju prilozim. [pista170] 27.10.2011 |
| opravené označení a zapojení kontaktu pro chod vzad chces li točit vzad propoj kontakty S1 s D a na S2 připoj pol baterie a druhý pol baterie připoj na kostru [Beton] 27.10.2011 |
| opravené zapojení a označení kontaktu chces li točit vpřed Propoj S2 s D na S 1 připoj jeden pol baterie a druhej připoj na kostru [Beton] 27.10.2011 |
| opravené zapojení omlouvám se že jsem to popletl shora popis S1 M S2 a mezi uhlíky D [Beton] 27.10.2011 |
| Zdravím to schema je moje, a je tam drobná chyba o které vím, ale bohužel koluje po internetu skoro 10let a to se nedá zastavit a už vůbec ne opravit. Ale není to nic tragického na dynamu jsou kontakty označeny viz foto, a na křižáku taky, takže se většinou stačí zamyslet a propojit kontakty se stejným označením a je to. [Thomas 505] 27.10.2011 |
| ano, skusal som to podla vasich nákresov a stale to tocilo iba jedny m smerom. Len ked som pripajal dynamo a skusal tocit asi pred tyzdnom, tak som zistil, že mam ukostreny - pol z baterky. Ci v tedy nemohlo dojst k nejakemu prepolovaniu alebo skratu v dyname? [stevo 170] 27.10.2011 |
| ono pokud dáte D z dynama na S1 co je na křížovým přepínači musíte i B dát na S2 na križovým přepínači. jinak to nebude točit na druhou stranu!! to že vám to nedobíjelo když jste propojil S1-S1 S2-S2 D-D a B je pouze chyba u vás. ono jen tak tam nejsou vyražená čísla a písmena . pokousel jste propojit dynamostartér jen tak bez krizaku rovnou na baterii dle předchozich obrázků [Beton] 27.10.2011 |
| a tu schemu si kreslil ty? ak ano klobuk dole. vyborna pomocka. [stevo170] 26.10.2011 |
| tak bude zo mna nieco :) este tam musis prehodit kabel z rele zo svorky D (rele) na svorku S2 na krizaku. Ked bol kabel na svorke B (krizovy dole) nechcelo mi to dobijat. Este vyriesit otazku točenia rotora pri reverze. Nic vas nenapadá? [stevo170] 26.10.2011 |
| opravené zapojení [Beton] 26.10.2011 |
| cest koukal jsem pozorněji do toho schematu a je blbe namalovanej pokud si poradne púrohledneš křižovej prřepinač na svem stroji zjistiš. že jsou na něm vyraženéá písmena na konci za přepinání kladívej ty dva šrouby M9 mají písmena D a B a ty co jsou naproti sobe přes ten kříž maji S1 a S2 a pokud propojiš kontakty D na statoru s D na křížáku S1 na statoru s S1 na křížáku S2 na statoru s S2 na křížáku a B s baterkou na mínus a na kostru dáš plus tak to musí fungovat [Beton] 26.10.2011 |
| ahojte. Tak dnes som zase skusal.Zapojenie krizoveho spinaca som trosku upravil podla prilozenej schemy (vid. modry, zeleny, cerveny). Dopredu chyta v pohode. Aj dozadu ma snahu len problem je zase v tom, ze ked startujem na reverz dynamostarter stale toci doprava ako pri startovani vpred. Trba to nejako prepolovat? dakujem za odpovede. [pista170] 26.10.2011 |
| Dakujem velmi pekne za pomoc. Dopredu mi to funguje, len som nevedel ako poprepajat aby mi to tocilo aj dozadu. Stator mam z rikse. Vecer vyskusam a dam vedieť. [stevo 170] 26.10.2011 |
| pokud chces tocit vzad tak propojiš kontakt S1 (ten je prvni shora) a D mezi sebou. Plus pol baterie propojis na kostru motoru a minus na kontakt S2. (kontakt S2 je ten sroubek M5 co je mezi uhliky co nejsou pripojeny na kostru. [Beton] 26.10.2011 |
| pokud chces tocit v pred tak propojiš kontakt S2 a D mezi sebou (kontakt S2 je ten sroubek M5 co je mezi uhliky co nejsou pripojeny na kostru. plus pol baterie propojis na kostru motoru a minus na kontakt S1. ten je prvni shora [Beton] 26.10.2011 |
| ano da se zkusit dynamostarter i bez krizoveho prepinace. postup : zaklad je mit ten spravnej stator. a to stator z rykši. pokud chces tocit v pred tak propojiš kontakt S2 a D mezi sebou (kontakt S2 je ten sroubek M5 co je mezi uhliky co nejsou pripojeny na kostru. plus pol baterie propojis na kostru motoru a minus na kontakt S1. ten je prvni s hora [Beton] 26.10.2011 |
| No tak som to zapojil podla tychto schem. Dopredu startuje pekne. Dozadu ani tuk. ked tocim rotorom dozadu iskru hadze, len dynamostarter nefunguje na reverz. Ked som meral tak z krizoveho spinaca nejde ziadny prud do kabla na reverz. Da sa funkcnost dynamostarteru vyskusat bez krizoveho vypinaca len z baterky? skusal som kabel na reverz prilozit na minus na baterke tak velmi iskril a vysledok ziadny. Poradte prosim co moze byt zle. Nemal by byt kabel na reverz pripojeny na krizovom vypinaci oproti kablu na chod vpred? ja ho mam na spodnom kontakte vedla napajania z baterky. Som v koncoch :( [stevo170] 25.10.2011 |
| popozeram, či to mam dobre zapojene. Viete mi povedat ake tam maju ist kable? Z "S" ide 10mm2, "M" je 2,5mm2, "D" je 10mm2 a reverz 10mm2? [stevo 170] 25.10.2011 |
| Nevím jestli pomůže, ale toto zapojení je v návodu . [Pavel] 25.10.2011 |
| Tuto mam aj ja. Podla vas je ten krizový vypinac dobre zapojeny podla tejto schemy? [stevo 170] 25.10.2011 |
| před lety jsem našel někde na internetu a už nevím kde toto schéma. [Beton] 25.10.2011 |
| nemate niekto dobru schemu na zapojenie el. na cz riksu? aj s krizakom. Dakujem [stevo170] 24.10.2011 |
| Ano, AEV vyrábí regulaci se spínáním startéru AEV0409, ale cena byla před týdnem přímo ve fabrice 780 bez DPH, tedy 936Kč. Mám namontovanej zkušební vzorek 0409 a zkušenosti s ním velmi dobré. Dá se taky koupit jen "relé" AEV0399 12V120W, které je levnější jak píše Beton. [CZK] 13.10.2011 |
| má označení AEV 0409 je v nšm zabudován elektronický spínač pro startování. Popisoval jsem ho zde http://www.velorexy.cz/ga raz/beton/bezejmeny/rele- pro-ryksu-a-velorex-175-2 8a-02942104-12v100w. Vyplatí se ho kupovat přímo od výrobce. Jelikož obchodníci za něj chtějí pomalu tiskara. [Beton] 13.10.2011 |
| AEV už dělá plnohodnotnou náhradu relátka. Stojí to tuším necelých 700,- [jawarmaniak] 13.10.2011 |
| První série rikší je vybavena startérem pouze pro jízdu vpřed a relátkem ze skutru 502, později
přibyl "křižák" pro jízdu vpřed i vzad ovšem relé zůstává stejné ale využita je pouze
část pro dobíjení, v další vlně inovací přichází třívývodové relé. [T505] 09.06.2008 |
| jasně,to prodávám,ale je do Tatrana,ne do Čezety [Monty] 06.06.2008 |
| Monty, pokud se nepletu prodáváte regulátor do tatrana a ten je prakticky stejný - jen má tuším
čtyři vývody a musí se malinko jinak zapojit. Jednou jsem ho dával do čezety... [500ohc] 06.06.2008 |
| Ale já mám na prodej taky pouze třívývodové relé - takže to Vám moc nepomůžu. [Monty] 06.06.2008 |
| Přikládím foto křížového spínače, už je to nějaká doba, co jsem ho měl rozebrán, ale myslím, že
prohazoval polaritu vývodů na start a samozřejmě kladívka (protože rikša má pouze jednu indukčku). [500ohc] 06.06.2008 |
| Martine, není pravda, že na rikšu patří pouze třívývodové relé... Z kraje výroby se normálně
používal stejný dynamostartér jako na skútru 502, klasická boschchárna s polohou na start a
pětivývodové relé. U mé bývalé rikši s číslem 00793 r.v.1961 bylo původně taky, později jej majtel
nahradil třívývodovým, křížovým spínačem a starterem se zpátečkou. [500ohc] 06.06.2008 |
| Relé se 3 vývody mám doma nové, ale není mi jasný ten pojem křižák. Dokáže mi jej někdo vysvětlit?
Upozorňuji, že elektrika není moje silná stránka. [Lukáš] 06.06.2008 |
| Přesně tak, pokud je rikša origo, tak tam patří 3 vývodovy relé + křižák. Pokud je tam překopany
dynamak z obyč skutru, tak pak by se tam dalo použít 5 vývodové relé, ale pak se musí i spínačka
předělat. A nebude tam zpátečka. [Martin] 06.06.2008 |
| Monty nechápu, moje meilová adresa je jak v meilu ode mne tak tady v dotazu pod jménem. Nevím zda
Vám nezlobí email. O to relé mám zájem. Jenom napište cenu. [Lukáš] 06.06.2008 |
| Ale když pošlete maila,tak i se zpáteční adresou - [Monty] 05.06.2008 |
| Nevyrábí to nikdo - pokud má Rikšu se zpátečkou,lze použít relé jako na Velorexu- 12V/150W. Watáž
není podstatná,reguluje to stejně jen napětí.Spínání starteru potom řeší "křížák" stejný
jako na Velorexu. Mohu Vám je nabídnout,nové,nejeté,napište na montyjawa@seznam.cz [Monty] 05.06.2008 |
|
|