MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306393 příspěvků |7516 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 76 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 3.8.2020 14:31  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Mám takový dotaz.
Dokázal by mi někdo vysvětlit, jak je u rikši ČZ 505 řešeno startování motoru na opačnou stranu - tedy zpětný chod? Znám Velorex, ale jak je to u rikši?    [Karel]   31.03.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  Až se motor točit, "D" nezkoumejte, ale připojte na "M" kousek drátu a šmrcněte jím o kostru. Musí zajiskřit. Pak je dynamo v pořádku    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2016
Odpověď  Ahoj chlapi.Moc děkuji za Vaše cenné rady.Zítra vše změřím a ozvu se.Akumulátor má
45ah.Ještě prosím o radu,jak zjistím zda dynamostarter dobíjí?Když dám na svorku D
zkoušečku,tak se nerozsvítí.Je to normální? Díky Pepa    [pepa]   17.01.2016
Odpověď  Ještě upřesnění. Napětí měřte na dynamostarteru na svorce S oproti kostře dynamostarteru. Nikoliv na pólech baterie.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2016
Odpověď  Pepovi:
Kolik Ah akumulátor má?
Píšete, že "Když přidám na baterku nabíječku,tak točí dobře". Zjistěte stav baterie, vybíjejte jej přes žárovku a každou hodinu zapisujte proud. Potom součtem zjistíte skutečnou kapacitu akumulátoru. Měření napětí naprázdno neprokazuje nic moc.
Ještě nám sdělte, jaké napětí naměříte na svorkách při startování. Marcel Malypetr píše, že "Záběrový moment je 1 kgm při napětí proudu 9V."    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2016
Odpověď  Pro Tondyse:
http://jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/schemata.html    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2016
Odpověď  Ahoj chlapi.Už zase píšu.Pořád se trápím s tím dynamostarterem u skútra čz 175.
Už nevím kudy kam.Dneska jsem vyhodil motor na ponk napojil dráty,seřídil předstih,
a zastartoval a hle motor naskočil chvilku šel nepravidelně ale dorovnal jsem karburátor a 15minut šel na volnoběh pěkně.Tak jsem měl radost ale ta mne přešla hned.Zkusil jsem nastartovat znovu ale zase to samý jako když je slabá baterka,
ale po změření má 12,8-13v.Zkusil jsem nastartovat auto a hned chytlo,Traktor to samé.Když přidám na baterku nabíječku,tak točí dobře.Tak nevím kde je chyba.Díky za každou radu.Pepa.    [pepa]   17.01.2016
Odpověď  cau schanim el.zapojeni čz 175 ryksa s dynamostarterem    [tondysRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.01.2016
Odpověď  Mám stejný problém se zpátečkou. Dopředu točí jak blázen ale zpátečka jakmile přejde do komprese tak se skoro nepřehoupne. Zkoušel jsem to přímé ukostření a nic potom renovaci a důkladné odizolování křížového spínače a taky to nepomohlo. Dráty od baterky tlusté podobně jako v autě a do statoru jdou taky tlusté, myslím si že jsou originální. Baterka 12V/44    [Jenda]   16.01.2016
Odpověď  Pokud je baterka opravdu OK a 100% nabitá, tak to zkus trochu dýl třeba i dvě minuty, tam kde je chyba se bude bude kouřit a nebo to bude aspoň horký.    [T505] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.12.2015
Odpověď  tak logicky máte chybu jinde, než v dynamostarteru.
Prostě na starter nedodáte dost proudu - špatná kostra, špatný kontakt kdekoliv v okruhu, špatný akumulátor.    [Monty]   19.12.2015
Odpověď  Ahoj chlapi.Děkuji za rady,vše vyzkoušeno kabely,kostry a pořád výsledek nulový.
Dnes jsem zapůjčil v pořadí třetí dynamostarter i s komutátorem ale zase to samý.
Bez svíčky točí,dám svíčku a nic.Fakt už nevím.Čau PEPA.    [pepa]   19.12.2015
Odpověď  průřez=plocha v mm2    [pavel]   17.12.2015
Odpověď  Průřez startovacích kabelů je minimálně 10 mm čtverečních.    [T505] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2015
Odpověď  Zdravim,tohle samy me delalo u maneta a bylo to slabym prumerem dratu od baterky.Je potreba tam mit drat se silnym prurezem.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2015
Odpověď  Máš pořádně ukostřenej motor, nemáš tam barvu apod.. Zkus vzít jeden startovací kabel, dej ho na mínus baterky a druhej konec přímo na motor (třeba na žebra hlavy) a zkus to. Pokud to bude takto fungovat, tak všude pečlivě udělat spojení kostry. (toto je zkušenost z velorexů, kde je toto častá závada).    [HonzaBK]   17.12.2015
Odpověď  Dobrý den.Na motoru 502 s dynamostarterem,mne zlobí startování.Bez svíčky starter točí,dám svíčku a jenom poskakuje jako by byla slabá baterka.Přitom baterie z auta
plně nabitá auto natočí na cvrk.Už si nevím rady.Od kamaráda jsem si vypůjčil jiný dynamostarter astejný výsledek.Rotor jsem zkoušel vyměnit také ,ale pořád nic.Jsem z toho jelen.Prosím o pomoc.Moc děkuji.    [PEPA]   16.12.2015
Odpověď  Tím přepínačem napravo vedle sedla se zmnění polarita a přivede se proud na druhé kladívko ovšem až po vypnutí motoru.Chlapi scháním výfukové koleno na rikšu!    [Jarda]   01.09.2006
Odpověď  Slepice nebo vejce??
Záleží na tom od kdy se to montuje do velorexú první rikše to neměli a ta moje je z roku 1963 a už to má od narození. Spínač bude asi stejnej alespoň zvenku je stejnej elektrický zařízení nemohu posoudit velorexovej sem neměl v ruce. Rikša to má vymyšlený tak že ač jednoválec má dvě kladívka a jedno je seřízeno pro jízdu vpřed a druhé vzad, přepínačem se zapíná startovací obvod a současně i kladívka.    [T* 505]   26.07.2006
Odpověď  Pánové.
Teď mne napadá obligátní otázka. Co bylo dříve? Vejce nebo slepice? Rikša s přepínačem, nebo Velorex s přepínačem?
Liší se nějak ty přepínače? Velorex má přepínač obousměrný tak, že přepnutím klacku se přehodí kladívka pro opačný chod. Má to tak i rikša?    [Jiří Bartuš]   15.05.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je tam přepínač jako u Velorexu, ale má jenom takový klacek vedle sedla, který se zatlačí x vytáhne. Na obrázku nahoře vlevo.
V originále to mám- další fotky na http://www.kropi.webz.cz . Ale to je verze se startováním jenom na jednu stranu.    [Petr Kropáček ml.]   15.05.2006
Odpověď  Je tam přepínač jako u velorexu, nebo něco speciálně jen pro jednoválec ČZ?
Viděl to vůbec někdo v originále?    [Karel]   15.05.2006
Odpověď  Promin,né magnetodynama ale dynamostartéru    [tonda88]   03.05.2006
Odpověď  Tou packou neměníš náhodou polaritu magnetodynama a né předstih?    [tonda88]   03.05.2006
Odpověď  Chcipnes motor, packou zmenis predstih a ono to pak chytne obracene... Proste jednoduchy jak facka a stejny u vsech starych cs stroju!!!!!    [Jarda]   03.05.2006
 Přidat odpověď   (24) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006