Dobrý den, potřeboval bych poradit.Nemá někdo doma výkres a nebo alespoň částečné rozměry
originálního nosiče na skůtra čz 501/502 ? Nikde ho nemůžu sehnat a tak budu muset zvolit
variantu domácí výroby. Děkuji. P.S. Kdyby náhodou měl někdo doma nosič a chtěl by se ho
zbavit,rád koupím. [michal.silak] 09.03.2009 Přidat odpověď |
| http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=122&idtop=78469 viz příspěvek: [michal.silak] 04.06.2009 [pedol] 08.09.2019 |
|  Kupim zadny nosic rezervy kolesa na CZ 501 ako je na foto. Moj email vituk.alexander@gmail.com. Dakujem [Alexander00121] 06.09.2019 |
|  Toto je asi váš motor, dvoulauf s ventilátorem a starterem. Byl k mání na aukru. [pedol] 23.11.2016 |
| Pokud byl skutr 501/05 vyráběn ve "dvoulaufu" tak je to možné: Popis skútru Čezeta typ 501/05 (změny oproti typu 501/03) Motor skútru je vybaven dynamospouštěčem, který slouží ke spouštění motoru a za chodu motoru vykonává funkci dynama - napájí spotřebiče a dobíjí baterii. Přepínání obou funkcí dynamospouštěče provádí relé se stykačem. [pedol] 10.11.2016 |
| oba motory jsou dvouvýfuk a oba mají ventilátor a startér [Mirek] 10.11.2016 |
| to krátké číslo je správné na typ 501 - dvouvýfuk. Rok přesně nevím, ale nejspíš 1959. To číslo 502... je logicky typ 502 - jednovýfuk. Takže tam je buď přeražené číslo nebo vyměněný válec [meela] 09.11.2016 |
| Ahoj, mohl bych poprosit o určení roku výroby u motorů 502.03.04659 a druhý 148202. Proč mají rozdílný formát ta čísla? Oba mají válce dvouvýfuk a hlavy se svíčkou do boku, je to tak správně? [Mirek] 08.11.2016 |
| Dobrý den kolegové dnes jsem konečně dodělal první nosič na prasátko,a provedu zatěžkávací zkoušku.Následně bude vyrobena první série.Kdo má zájem ať napíše na pan.plasan@seznam.cz.Děkuji Plachý Zbyněk. [motex] 20.06.2016 |
| Já bych zájem měl... [Zdene] 06.02.2016 |
| Ahoj, pokud by měl někdo zájem, mohu nabídnout pěkný, zachovalý nosič, na ceně se určitě domluvíme. [ČZ rider] 04.02.2016 |
| Jenže pan prodejce spíš nosič ani nechce prodat, pak špekuluje nad cenou, jakoby prodával nosiče ze zlata, pak upřednostňuje výměnu za jiné díly na závodní moto, vcelku se divím, že to nyní dal na Aukro. Navíc k těm držákům- jeden orezlý jak liška, takže po opískování bude samý důlek a druhý uřízlý... maximálně tak na mustr. :-( [Fr. ] 29.11.2015 |
| Neprodal by někdo kompletní přední brzdový štít.Děkuji rehu.1@seznam.cz [Jiří] 27.11.2015 |
| Dobrý den. Měl bych také zájem o nosič. Koukal jsem na odkaz a psal pánu (jaromir-noskov), ale už je vše pryč. Nedělá ještě někdo repliku? Koupím. Děkuji Jiří [Jiří] 18.11.2015 |
| mám originálku,a replik už sem pár udělal...písni na mail jestli chceš... provedení bylo nerozeznatelné od origiše,fotku mám. [jaromir-noskov] 23.05.2011 |
| Zdar kutilové a skůtraři.Mám jedn dotaz.Umíte někdo udělat podvozek na Druzetu? Vršek dělám. [Xara] 22.05.2011 |
| Tento nosič mám již doma a mohu všem vřele doporučit. Sehnal jsem i originál a tak mohu porovnávat a věřte,že je to 100% kopie originálu. Velmi dobrá kvalita a zpracování. [michal.silak] 10.10.2010 |
| Michal Silak-nehnevaj sa na mna ,ale taku odpoved som nemohol len tak pustit. [Kocour] 11.12.2009 |
| No kde asi by som mohol byt-o tom zradle ani nehovorim.Vsade cisto, personal v bielom,no sama
ochota.Navyse k programu pribudne novy sasek Mantak-tiez dostanes klystyr a setrit ta nebudu-aby si
ani nahodou nemyslel,ze odmenu nedostanes.Co sa tyka skutrov , v tej veci si plonkovy,tak aspon v
niecom vyniknes. [Kocour.] 11.12.2009 |
| Pro Manták: Pokud nemáte cokoliv k mému dotazu,tak Váš příspěvek považuji za zcela
bezpředmětný.A pokud chcete provokovat Kocoura alias kocura,tak si prosím založte nové dotazové
forum. Všichni se tu nabádají,ať se na tomto foru chováme jako všude jinde slušně,ale potom
někdo přijde a zbytečně vyvolává rozbroje. [michal.silak] 10.12.2009 |
| Kocoure,kocourku, kde jsi? Čičí. Kocour zřejmě našel dobré bydlo dle doporučení. [manták] 10.12.2009 |
|  Tak se mi podařilo sehnat celkem pěkný zadní nosič na skůtra.Nejedná se bohužel o originál,ale o
celkem povedenou domácí práci. Originální nosič budu schánět dál. Bohužel jsem nosič už
nefotil na motorce,jelikož ji mám již zazimovanou. [michal.silak] 04.12.2009 |
| Je tam i restaurace, ve které jsou přímo vystavené motorky. Když si chceš nějakou vyfotit, musíš
zaplatit zvláštní poplatek (kromě vstupného). [Michal14] 12.11.2009 |
| Tak to jo.Podle fotek to má udělané moc pěkně.Penzion spojený s motomuzeem. [michal.silak] 10.11.2009 |
| Já si myslím (ne vím - znám ho :-), že majitel Muzea to má hlavně pro obchod. Nakupuje, prodává,
něco zrenovuje. Určitě je to fanda a všechno neprodá.Monty má naprostou pravdu. [George] 10.11.2009 |
| když jsem koukal na jejich stránky-veteransalon,tak mi přijde spíše jako hlavní podnikatelská čínost
pohostinství a ubytování a veteráni jako hobby.Které samozřejmě může být i výhodnou výdělečnou
čiností. [michal.silak] 10.11.2009 |
| Tohle je veteranbazar,který si říká muzeum. Snad se dřív tak i jmenoval - ale MUZEUM zní
přece líp,ne? [Monty] 10.11.2009 |
| Občas je vidět, že tohle muzeum prodává exponáty? Jen se tomu divím...Je to proto, že seženou lepší
kousek? Nebo to ruší? [vwkafer] 10.11.2009 |
| Ano ano další kousek ze sbírky pana Drlíka, model 501-502 [Thomas] 10.11.2009 |
| Ten skůtr na aukru.cz co prodává veteran museum,tak je z mého pohledu celkem podařený tuning.Nemá to
nic s originálním stavem společného,ale mě se osobně celkem líbí.I když bych si svůj skůtr takhle
nevyšperkoval. [michal.silak] 10.11.2009 |
| kocoure kocoure já mlůuvim o tom skůtru co píše michal.silák.. [Jirka Blažek] 09.11.2009 |
| Jirka B.-Teraz zase ja nerozumiem nicomu,lebo uvedeny skuter sa predal na drazbe za 33.100 Kc.K
podvozku sa neviem vyjadrit,ale ak je podvozok prekopany,tak ten skuter ma cenu nahradnych dielov. [Kocour] 09.11.2009 |
| ten skůtr neprohlížel jsem ho detailně ale zdálo se mi že měl original lak. ale nepovedlo se mu ho
prodat protože ho odvážel potom domů kdo by ho taky kouil :o) [Jirka Blažek] 08.11.2009 |
| Tak jsem navštívil v sobotu burzu v Chotusicích a našel jsem tam hledaný nosič na skůtra.Bohužel
nosič byl na skůtru a pán ho samozřejmě nechtěl prodat samostatně a za skůtra chtěl 19 000 ,- skůtr
před renovací bez TP.Takže jsem odjíždel naštvaný. [michal.silak] 08.11.2009 |
| George-keby vsetko bolo tak jasne,ako pises,tak by som o tom nepisal.Tvoje znalosti a zaujatie o vec
je obdivuhodne-neskor zistis preco. [Kocour] 08.11.2009 |
| Ale Kocur, nemusíš tady citovat manuál nebo citovat články v časopisech. To všichni známe. Jen to
zapeveluje linky. [George] 08.11.2009 |
| Z dovovodu ze nechcem zakladat novu temu na prechod vyroby z 501 na 502 vratim sa k manualu z roku
1961-Odbornici nasich motocyklovych zavodov,konstrukteri a robotnici zhotovili pre Vas tento novy
typ stroja najmodernejsej svetovej koncepcie,aby Vam zprijemnili jazdu a ovladanie skutra za
vsetkych okolnosti.Je to dokonaly stroj,jeho moderna konstrukcia je zarukou vykonu,pohodlia a
elegance.Verime,ze tento NOVY TYP splni vsetky Vase poziadavky.Ceske zavody
motocyklove,n.p.,Strakonice.Typ 502/00 Typ 502/01. [Kocour] 08.11.2009 |
| Tak sa zda ,ze sa cele hodnotenie 501 uzatvori s tym,ze ma podvozok prekopany.Predsa by bolo dobre
keby sa niekto kto sa v skutroch vyzna na ten podvozok pozrel.Ak je to tovarensky original tak potom
je to uz o inom a tie blinkre ,kontrolky ,hodinky -tie sa uz tocia cele sa este zidu. Antikorovy
plech -vlnky sa daju pouzit pri bazene. [Kocour] 05.11.2009 |
| Michal 14, od těch kastlíků po straních se velmi brzo upustilo poněvatž vnitřní prostor nebyl
důkadně oddělen od prostoru předního kola, a nečistoty vnikaly do kastlíků a za deště vytékala voda
i s nečistoty ven dvířky. Ale 501čky s hodinami a bez kastlíků existovali, ovšem jestli konkrétně
tahle karoserie byla vyrobena s dírou pro hodiny nebo ne to nevím, a nejspíš se to už nikdo nedoví. [Thomas] 03.11.2009 |
|  Říkáš pana Drlíka? V jednom brněnském antikvariátu jsem svého času koupil knížku, kterou kdysi jistý
Drlík vlastnil. Historická hodnota skútru je dost pochybná, ale už tam jeden příhoz za 33 500 Kč je.
Jinak když je nosič samodomo, možná taky zkusím časem na toho svého něco takového spáchat. [retromuseum] 03.11.2009 |
| Thomas - a neměla první 501 s hodinama ještě ty schránky dole po stranách? Tady už nejsou, proto mě
napadlo jestli to nebyla už 501 s malou spínačkou místo hodin jako mám já, (k tomu by sedělo i to
prostřední víko bez kapkovité spínačky) a jestli v místě té bošácké spínačky poté co jí přesunuli
dolu nevyřízli větší díru pro hodiny... ale může to být asi i jinak, v každém případě je to notně
překopaný ... :) [Michal14] 03.11.2009 |
| V roku 1961 bola mala seria skutrov typu 502 vybavena prednymi blinkrami inej konstrukcie ako
klasicke blinkre ktore sa montovali neskor.Zadne blinkre boli podobnej konstrukcie ake ma typ 502
len boli dlhsie.Predne blinkre sa montovali zhruba v miestach kde ma modry skuter spetne
zrkadlo.Boli staznosti na osvetlovanie pri jazde v noci, to sa vsak obycajne vyriesilo tym, ze horna
cast blinkra sa nafarbila znutra na bielo.O predpisoch/blinkre/v inych statoch uz bolo na fore
pisane. [Kocour] 02.11.2009 |
| Michal 14: vzhledem k tomu že základ skůtru je 501čka tak hodiny a kontrolky tam nejspíš budou
originál, a podle mě je to škoda takhle "vytuňit" 501čku s hodinami protože těch se
dochovalo celkem málo. Jinak je to takovej kříženec 501čka s naroubovaným podvozkem z 502ky, mrakem
chromu a nerezovým vlnobitím. [Thomas] 02.11.2009 |
| některý ty ůpravy sou moc hezký,ale tim že je tam toho moc,tak je to přeplácaný. [jaromir-noskov] 02.11.2009 |
| Michal - původního majitele jsem znal osobně - byl povoláním zámečník,měl se dvěma syny soukromou
firmu a vytvořil takhle asi 5 podobných skůtrů,včetně rikši a Druzety. Zemřel asi před 3-mi
lety,a jak je vidět,synové prodávají. [monty] 01.11.2009 |
| No on je ten skůtr vůbec dost vytuněnej. Ten ampérmetr a spínačka na víku schránky bude nejspíš taky
dílo kutila ne? A ty hodiny a kontrolky tam taky podle mě původně nebyly. Ten nosič už je proti tomu
jen detail... Původní majitel si asi dost vyhrál. [Michal14] 01.11.2009 |
| ten skůtr na fotce je celkově asi dost peklo.přísrojovka 501první,přitom bez kývačkový
spínačky,háček a kohoutek502,podivný blikače atd. [jaromir-noskov] 01.11.2009 |
| No vypadá to dost dobře. Sám bych si ho nechal líbit, i když si myslím že je to nápad kutila. Ani
Marcel Malypetr se o něm ve své knize nezmiňuje, a to je pan znalec. [george] 01.11.2009 |
|  Další fotka. Použito z Aukro.cz. [retromuseum] 01.11.2009 |
|  Ještě k tématu nosičů - má někdo informace o nosiči na tunel mezi kolena řidiče (viz foto) -
výrobce, rok apod.? Můj skútr má pod palubkou podobné díry, tak mě to zajímá.Díky. [retromuseum] 01.11.2009 |
| Když se podíváš v týhle diskuzi trochu níž, do dubna, tak uvidíš že ten obrázek máš přímo odsud :-) [Meela] 27.10.2009 |
|  hoši,ůplně náhodou přidávám co sem našel v kompuz.podotýkám že sem to kdysi stáh z něčího webu,aby
mě pak někdo třeba nenapadl [jaromir-noskov] 27.10.2009 |
| Vzhladom k tomu ,ze doteraz moja objednavka nebola potvrdena objednavku rusim.Uvedeny nosic mi este
vvyrobia na Slovensku. [Kocour] 12.10.2009 |
| Ze by som sa tak s tym nosicom pomylil a to este nehovorim o kastliku tak to teda ani nahodou.Ale
nevylucujem ze to bola iba nestastna nahoda.Georg nema to zmysel.TVOJ- [KOCOUR] 07.10.2009 |
| 4 Kocur: OK, :-). Jen si ale odporuješ.4.10. jsi napsal, že kastlík s výřezy neexistuje a dnes, že
je měly modely i z r. 1960. Ale to je už celkem jedno.Zdravím. [George] 06.10.2009 |
| Kastltliky s vyrezmi pre uvedeny nosic mali aj prve typi 502 z roku 1960. [Kocur] 06.10.2009 |
| George-tvojodkaz pre mna zo 4.10.je prinajmensom dost cudny.O co mi ide -skus si to precitat v
mojich prispevkoch co som o tomto nosici napisal.Ista celebrita sa najprv vyjadrila,ze nosic
neeksistuje a potommala uvahy o zatazeni a nosnosti-dnes su tieto veci dostatocne zname.A co chcem
to je snad dostatocne jasne.Ak je nosic v kratkom prevedeniaby som mal moznost namontovat nosic
PAV.Ale ide len o moju osobnu objednavku original tuto moznost nemal.Neviem ako cela vec
dopadne,kompletny original si mam moznost pozicat.Pomerne dost rozsiahla vyroba doplnkov je znamaiba
z tov.manualov,ale co vyrabali rozne druzstva po celej republike CS sa dokopy nic nevie, preto je
tolko nejasnosti. [Kocur] 06.10.2009 |
| Monty-precitaj si celu anabazu ,ktoru som v minulosti pisal o tomto nosici snad ma pochopis. [Kocur] 06.10.2009 |
| George-tvoje uprimne slova si velmi vazim.Ze by som hladal vo vsetkom vedu ako tu pises tak to sa
naozaj cudujem.asi je to vekom.Co sa tyka nosica v tomto pripade ta mozem uistit,ze su aj ine
nosicektoresa upevnuju sa pod kastlikomnavyse tento nosic ma otocny klb naktorom sa da otocit aby
nezavadzal.tiez ma moznost pripojenia vtedajsieho vozika.niekto tu pisal,ze v tovarni okrem blinkrov
nemontovali nosice.Naco vsak montovali prepinace blinkrov na riaditkach s umelohmotnym krytom s
napisom CZ som doteraz nepochopil. [Kocur] 06.10.2009 |
| Tento skůtr je důkaz- má najeto pouze 8 000km,jediného majitele,původní barvu a nikdy nosič neměl
(nejsou tam žádný díry) - a přesto má podsedlák s výřezy pro nosič. [monty] 05.10.2009 |
| No, přesně takový:-) Já si osobně myslím, na rozdíl od Kocura, že se to dělalo ve fabrice. Motex,
nosič dělal oficiálně jako doplněk. Přece by nedělali něco, pro co by si lidi museli stříhat díry do
plechů.Je to i zřejmé z knihy Marcela M. [George] 05.10.2009 |
|  takový podsedlák hledáte? [Monty] 05.10.2009 |
| To je jasné, že je to moje věc, co udělám s nosičem.Ale mě zajímá, který nosič chceš nechat
Jaromírem udělat. Já jsem se podujal dát dohromady zájemce o repliku, kterou by Jaromír eventuelně
laskavě vyrobil z mého vzoru.A jestli podsedlovka s otvory pro nosič neexistovala? To je mně jedno.
Vidím na fotkách a na vlastní oči, že je jich dost a chci mít nosič vzadu, tak si ji pořídím taky.
Toť vše.Nehledej ve všem vědu. Nic ve zlém :-)) [George] 05.10.2009 |
| George-co urobis s nosicom to je tvoja vec.Ja som sa uz poucil,zverejnenim propagacnej
fotografie-ine lakovanie-a uz tu bola kritika.Takze dalsie fotografie nebudu prostredie musi zostat
sterilne.Navyse v tovarni nevedeli namontovat blinkre.Uvedeny kastlik s vyrezmi neeksistoval takze
je to uplne jedno. [Kocur] 04.10.2009 |
| Jo a ještě k těm podsedadlovým schránkám s otvory pro nosič. Není to sice stylové a
"veteránské", ale není problém ty otvory vyříznout podle originálu. A nikdo to nepozná.
Až takový zásah do konstrukce to není. Já to tak např. udělám pokud neseženu originál. A budu kvůli
tomu i klidně spát :-)) [George] 04.10.2009 |
| Kocur, který nosič máš na mysli? Ten co je od Jaromíra na fotcce (ten má navařený závěs na sobě),
nebo ten co chci poslat Jaromírovi jako vzor tj. rozkládací(je namalovaná na tom ručním výkresu).
Každý je jiný. [George] 04.10.2009 |
| Jaromir tiez sa pripajam a objednavam si u Vas nosic so samostatnym dielom pre PAV,bez laku a
chromu-dakujem.Tieto nosice potrebuju iny kastlika tie su uz v dnesnej dobe nezohnatelne-takze
vyrobcom prislusenstva sa neoplati vyrabat.Bude to vzdy iba kusova vyroba. [Kocur] 03.10.2009 |
| Georgv dnesnej dobe samotna priprava pod chrom a chromovanie je dost drahe,takze bude zaujem o
tzv.polotovar,ktorysa podla potreby upravi bud pod lak alebo chrom.Cena by mohla byt v tomto pripade
prijatelna. [Kocur] 02.10.2009 |
| taky sem zapoměl dodat že sem to dělal když mi bylo nějakých 16,protože prase byla moje prvá silná
cestovní mašina,dneska bych to asi taky ŘEŠIL ESTETIČTĚJI... [jaromir-noskov] 02.10.2009 |
| Podla parametrov, ktory nosic ma je mozne namontovat ako samostatny diel zaves na PAV tym sa
neporusi vzhlad nosica.Samozrejme bez laku a chromu.K cene je vsak mozne sa vyjadrit az po vyrobeni
repliky,preto cena moze byt iba orientacna.cena bude taka,kolko skutristi budu ochotny za nosic
zaplatit.Novy nosic bol vtedy podpultovy tovar a v prevedeni leskly chrom nebol na tu dobu nijako
lacny. [KOCUR] 02.10.2009 |
| No nevím jak to Kucur myslíš, ale já pokud budu chtít repliku, tak v "surovém"
stavu.Nechám si ji pochromovat sám. [George] 02.10.2009 |
| Je to ako chodenie okolo horucej kase.Bude rozhodujuca cena za nosic bez laku a chromu s moznostou
dodatocnej montaze moznosti pripojenia PAV.Tento nosic je vlastne skladacka-.Tuto moznost Jaromir v
podstate vyriesil. [Kocur] 02.10.2009 |
| na fotce přikládám co tam mám já.nikdy se mi totiž nelíbilo orig tažný,že se musí rozvrtat
kastle.otvory ty už sem tam měl,tak sem to udělal takto.jinak používal sem to i jako nosič,když sem
ještě se skůtrem hodně cestloval,většinou v tom byl hadem stáhlej spacák.ted má prase druzetu a
cestuju s jinýma. [jaromir-noskov] 29.09.2009 |
| Michal Silak-spojenie na mna kvoli nosicu na Slovensku kvoli prestahovaniu domov prestane od
1.10.09.existovat. [Kocur] 29.09.2009 |
| michal.silak-Samozřejmě že mám zájem o nosič v počtu 1ks. Panu Jaromírovi se omlouvám,že jsem
ho pojmenoval podle jeho bydliště :-) [michal.silak] 28.09.2009 |
| Dobrá tedy. Vyhlašuju dotazníkovou akci o zájem na výrobě repliky Motexového nosiče na skůtra, který
by Jaromír event. vyrobil. Necháme to tady třeba 14 dní a uvidíme... [George] 27.09.2009 |
| sem jaromír,Noskov je obec.Ale v poho :-) samozřejné že pokud by byl jistý zájem o víc kusů a dělalo
se jich víc najednou,určitě to vždycky cenu polevní.já osobně sem na skůtry též poměrně dost ujetej. [jaromir-noskov] 27.09.2009 |
| Možná čím více, tím levněji :-)) [George] 27.09.2009 |
| Tak jsem se nakonec rozhodl pro koupi "originálního " nosiče za nechutnou částku 4 500
Kč.bohužel když jsem si pro nosič přijel,tak jsem se musel začít normálně smát.Pán mi chtěl prodat
předělanej nosič z jawy z panelky.Nejenže že je nechutnej překupník,ale ani neví co prodává.
Pokud by George zapůjčil nosič panu Noskovi ,tak bych si jednu repliku také vzal.Možná že by nás
bylo více? [michal.silak] 27.09.2009 |
| Máš aspoň rámcovou představu, za kolik bys tu repliku vyrobil? Mám originál, jen mě chybí jedno
rameno, ale to je zrcadlově obrácené od druhého. Takže žádný problém.(ten náčrtek je ode mě). [George] 26.09.2009 |
| pokud by někdo zapůjčil orginál,neviděl bych v tom problém.dělal sem už složitější repliky-rámy moto
i sajdkár,různénáboje kol,kyvné vidlice atd. [jaromir-noskov] 24.09.2009 |
| díky moc za vaše názory.Máte ve všem pravdu,že na nosič skůtr nejezdí i že ta částka je dost
vysoká,jenže ten nosič je určitý doplněk k praseti,tak jako plexi a já se snažím sehnat co nejvíce
těchto doplňků,ani ne tak pro ježdění ,ale aby i za deset či více let další lidi věděli,že takhle
vypadaly všechny doplňky na skůtra. A dnes jich už moc není. O výrobě repliky jsem už také
uvažoval,ale nikdo neměl dostatečně podrobné plánky. Každopádně děkuji za rady. [michal.silak] 24.09.2009 |
| Pokud mohu připojit svůj názor, tak skútr bez nosiče normálně jede, tak proč cpát 4,5tis. Kč !!!
nějakýmu překupníkovi? Věř mi, že pokud budeš jen trochu schánět a ptát se tak časem na nějaký
narazíš třeba jen za zaplaťpánbuh. [Lukáš] 23.09.2009 |
| Ja uz naozaj neviem v akom svete to zijem-dat za nosic 4,5 tisica..... [KOCUR] 23.09.2009 |
| ani by mě nenapadlo dát za pitomej nosič 4,5.dej mi rozměry a do 3ti ho určitě vyrobím.mě osobně
zadní nosič tohodle provedení přijde humpoláckej a nevzhlednej,ale to je věc vkusu. [jaromir-noskov] 23.09.2009 |
| Tak jsem konečně našel někoho,kdo by mi prodal originální zadní nosič na skůtra. Cena je ale 4
500,- což mi přijde celkem přemrštěné.Za to se dá sehnat pomalu celý skůtr.Jenže ten nosič scháním
už skoro rok a nikdo ho nechtěl prodat.Prosím o radu,co by jste udělali vy na mém místě??Děkuji [michal.silak] 22.09.2009 |
| JOZKO-skoro som zabudol na jednu dolezitu vec,vedel by si zverejnit aj ine blinkre na skutra,
pripadne dodal nejake foto takychto blihkrov a ja celu vec posudim aj v pripade nutnosti uvediem na
spravnu mieru.Dufam,ze nebudu namontovane v tych miestach kde uz znutra prichyteny
klaxon-typ502.Tvoj [KOCUR] 26.07.2009 |
| Mily JOZKO podrobil si ma zdrcujucej kritike ohladom cerveno modrej panelky.Mozemta ubezpecit ze je
do poslednej skrutky v povodnom stave-ale je to asi nad tvoje moznosti vec pochopit.Dufam,ze si
cinny aj v nejakej testovacej komisii-tvoje znalosti su neocenitelne.Preto si zopakuj pocitanie a na
panelke si odpocitaj pocet odvetravacich otvorov v zadnej casti kastlika.Tie otvory navyse,som
dopiloval pilnikmi na nechty,aby som neposkodil lak.Jedine co ovladas je iba kritizovat co druhy
urobi,alebo napise. [KOCUR.] 26.07.2009 |
| Pro CENDA= zájem o nosič stále mám.Napsal jsem Vám mail.Děkuji. [michal.silak] 21.07.2009 |
| ja myslim ze bych nosic nasel mate jaste zajem [cenda] 20.07.2009 |
| Jozo velmisi cenim starostlivost o moje zdravie to musis byt dobry clovek,len keby toho liehu bolo
viacej-urcite by mi to pomohlo.Rozmyslam ked som pisal o tom nosici ani jeden clovek nezverejnil
kompletne foto ako nosic vyzeral na tychto strankach .Poucil som sa hoci som to predpokladal. [DK] 09.07.2009 |
| Na strankach pana Ulmana je znazorneny nosic a popis.Tiez sa tam pise ze tychto nosicov bolo
niekolko tipov roznej konstrukcie hlavne montaze na skuter.Uz vtedy sa vyrabal dvojkolesovy
vozik,ktory sa dal na skuter upnut,ale to bolo urcene prevazne na vyvoz.Vsetky tieto nosice su velmi
tvarovo podobne.Na vyvoz mali velmi kvalitny leskly chrom.Nevidim problem vo vyrobe nosica,treba iba
dva primitivne pripravky na ktorych sa trubka ohne a solidnny zverak.Rozmery sedia-takze je to nosic
za par korun ked na nom nebude chrom. [KC] 09.07.2009 |
| Jozo-velmi ocenujem Tvoju snahu pisat v slovenskom jazyku ale mozes pisat aj v cestine-je to moj
materinsky jazyk.Pozastavil si sa nad panelovymi riaditkami,co z tvoho hladiska chapem.Vyroba
panelovych riaditok je proces ktory trva nejaku dobu-od navrhu vyrobu prototypu skusok schvalovaci
proces priprava do seriovej vyroby a overovacia seria.Panelove riaditka nie su vysadou skutra typu
De Luxe,ale bola to aj doplnkova vybava,ktora sa dala kupit vcetne vsetkych kablov.Trapi ta tiez
nevhodne umiestnenie hodin a el.skrinky.Dam ti inu odpoved-na type 501 klaxon okrem neprijemnej
montazi vo vyrobe bol aj poruchovy z dovodu zatekania.Na502je uz namontovany inde.Nemusis hned
vsetko kritizovat co druhy napise. [KC] 08.07.2009 |
| Michal 14-prispevok o panelke nepatril Vam.Co sa tyka bicykla na lastovicku som nemal stastie,ale
zohnal som Triglav a postarske kolesa k nemu.Bohuzial neovladam pocitac som odkazany na inych tak sa
este raz omluvam za nedorozumenie. [KC] 08.07.2009 |
| Kocoúre si už chorý či co? nedržíš se témy, měšaž tu témy, príspevky v jednej téme a fotográfie v
inej. Mal by si sa najprv naučiť zarábat s computerom! robíš tuna iba chaos, o odbornosti tvojich
príspevkou si vatšina už urobila názor. Panelový skuter v roku 1960?? ked sa do predaja dostal až v
roke 1963-4, no pripústime že by to bolo nožné, ale čo ta spínacia skrinka a hodiny ani jednému sa v
blatníku darit nebude, ked pripustím že spinaciu skrinku môžeme volako zakrytovat, tak u hodín by to
nic neriešilo. V roke 1960 sa vyrábajú takmer výhradne iba mechanické hodiny které je treba
natahovať a neverím tomu že by výrobca zabudoval hodiny do blatníka a nutil tak budúceho majitela
natahovat je cez blatník. O užitočnosti hodín které sú chované a za jazdy a něje vidno, to isté se
dá povedať o spínacej skrinke ktorá má byt za jazdy snadno prístupná, keď to shrnem vypadá to takmer
isto na domáciu prerábku a myslím že to so skutrom v pôvodnom prevedení nemá nič spoločného. [jožo] 06.07.2009 |
| Michal 14 v roku 1960 sa sa vyskitovala panelka cz 175.Mala na pristrojovej doske zaslepky pod
pristrojovou doskou vpravo dole v mieste prelisu boli hodinky vlavo v prelise sytic a spinacia
skrinka tiez zo startovanim.Plexi a panelove riaditka nechybali.Sedadlo bolo vo farebnej
kombinacii.Tovarensky stitok naznacoval ze bol vyrobeny pre CS.Tu chcem pripomenut Thomasove
slova-niektory ludia boli rovny a niektory rovnejsi-ten skuter predajnu ani nevidel.Katalog z roku
1967 /dvierka mot.priestoru nemaju tesnenie s poznamkou-pre vyvoz bolo a tak je to aj s tlmicom .Ja
nestojim o to ci budem najmudrejsi ide mi ofakta ktore poznam-cas rychlo bezi. [=KC=] 05.07.2009 |
| Tyhle kola měla obvykle převodník s písmeny ČZS. Znamenají Česká Zbrojovka Strakonice. U mho kola je
převodník bez písmen, nevím jestli je původní. Už jsem totiž viděl dvě podobná kola a vždy s
převodníkem ČZS. Jinak ten převodník s písmeny mám, tak ho tam možná časem namontuju... [Michal14] 05.07.2009 |
| Michal4 dost ma prekvapila tvoja zetka bicykel ktorych je dnes velmi malo/lastovicka/.Posledne som
bol svedkom vymeny za horsky znackovy bicykel.Ten mal na rozete tri velke pismena ale uz neviem
ake.Je to dobove prevedenie? [=KC´=] 04.07.2009 |
| Michal 14 ako som uz pisal tie zmeny neboli navonkajsom kabate ale inde.Mozno sa niekedy vratim k
tejto teme a na fotkach zdokumentujem o co ide.Napriklad zadny tlmic kolesa-niekto pouziva skutra
dlhe roky bez tlmica pretoze vie,pripadne macit pre techniku jazdy a nic neposkodi.je to preto
individualna vec ci sa tlmic namontuje alebo nie. [=KC=] 04.07.2009 |
| Koukal jsem na ten inzerát z lukášova odkazu. A ať se dívám jak se dívám, nic zvláštního atypického
na tom skůtru nevidím. Je to normální 501 s novějším provedením přístrojovky a s ventilátorem jaký
se dělal v roce 1959. Ta zadní vidlice je na 100% normální 501 s letmo uloženým kolem. Když se dobře
podíváte, asi na dvou fotkách je to jasně vidět. Sám mám podobný ale bez ventilátoru - (typ 501-01)
viz http://www.michalovyzetky.cz/index.php?obsah=moje-zetky&clanek=cz501_59. [Michal14] 03.07.2009 |
| Díky :-) [Meela] 01.07.2009 |
| Meela malo by to byt http-mujweb.cz-www-cezetaskutr175 vaha rezevneho kolesa je 5.5 kg. [=KC=] 01.07.2009 |
| KC: jakou mají ty stránky adresu? Taky bych se na to rád kouknul... Díky [Meela] 01.07.2009 |
| Thomas-aspon vidis na vlastne oci naslledky tvojich reci-kolko ludi si zneistil.Najradsej by som ta
poslal do......... [=KC=] 01.07.2009 |
| Na strankach pana Karla Ullmana som nasiel dobovy prospekt uvedeneho nosica.Konecne su zname
technicke udaje za co mu dakujem. [=KC=] 30.06.2009 |
| Nabuduce ak nieco chces ziskat nechod s tym na internet,Hlavne necakajnajdi si niekoho kto sa v
motocykloch vyzna a ak sa ti nieco naskytne tak to hned kup.Osobne si myslim ze si dost vahal a
niekto sa z internetu velmi rychlozorientoval a konal. [KC] 19.06.2009 |
| Pro =KC= moje mailová adresa je michal.silak@seznam.cz Děkuji a přeji pěkný den. [michal.silak] 19.06.2009 |
| Pre Michala Silaka-skuter som zabezpecil bude u mna k dispozicii na taku dobu aka bude
potrebna.Chcel by som Vam poslat meilovu adresu kvoli lepsej komunikacii.S celou vecou si uz nerobte
starost. [=Kc=] 18.06.2009 |
| Pre pana Michla Silaka-prosim iba o trocha casu aby som vsetko dohodol. [Kc] 16.06.2009 |
| Pro =CK= Zámečník je velmi šikovný a i plánky podle kterých by to mohl udělat měl,ale neuměl udělat
ten oválný kus.Neměl na to příslušné vybavení.Jen malý dotaz pro Vás.Vy ten zadní nosič máte na
skůtru?A nebydlíte někde v okolí středního slovenska-liptov?Jezdím tam celkem často a moc by mi
pomohlo si nosič celkově přeměřit a nafotit. Děkuji. [michal.silak] 16.06.2009 |
| Pre pana Michala Silaka-zamocnik to nevedel urobit pre to ze nemal prislusnu romerovu dokumentaciu
alebo to nevedel urobit.V tom mal dost pravdu. [Ck] 16.06.2009 |
| Pro=CK= Přesně bych potřeboval zadní originál nosič který prodávala firma motex.I v špatném stavu.
Nejprve jsem se dotazoval na plánky nosiče,ale když jsem to zadal šikovnému zámečníkovi,tak si
nevěděl poradit s oválnou trubkou která je na nosiči a na tom to celé ztroskotalo,takže teď mi zbývá
jedině sehnat starší nosič. Nechal jsem si ale od něj vysoustružit pěkné objímky na držáky na
plexi i se šrouby. Jakmile je vyfotím,tak je dám sem na fórum.Bohužel výrobní cena se pohybuje
okolo 650,- Kč což převyšuje i cenu starších originálních objímek. [michal.silak] 16.06.2009 |
| Michal Silak-napiste mi presne co potrebujete a v com je problem. [Ck] 14.06.2009 |
| Meela-ten kto skutra kupil asi vedel co kupuje- skuter je uz asi predany.Ja plne respektujem tvoj
nazor skutra som v zivote nevidel. [Ck] 10.06.2009 |
| No mně teda zadní vidlice přijde normální 501. Jinak v původním inzerátu byla cena asi 180 000 Kč... [Meela] 09.06.2009 |
| Lukas-vdaka za foto.Asi vas nahnevala cena.Skuter je naozaj zachovaly a bola to skoda ze ho
nenechali v povodnom stave.Rok typujem na 1959.Je to typ 501 ma uz pristrojovu dosku ako 502 vcetne
zamkynania.Mnesa zda ze zadna naprava je tiez ako u 502.Nejedna sa o prerabku.Je to taky
medzityp.Konecnu odpovedda iba co je vyrazene na lozisku riadenia pristupne az po demontazi
nadrze.akje prekryte novym lakom nemusi byt viditelne. Zda sa mi ze tvrdenie je pravdive.Tu je jasny
priklad oko si znehodnotit originalitu a tym aj cenu za vlastne peniaze. [ ck] 09.06.2009 |
| Meela-ani ja som nikdy nevidel Cz-500.Tiez ak mam byt uprimny tak som sa celou vecou
nezaoberal.Momentalne sa snazim zistit ako a kde skoncilo 10 prototypov Cz501.Mna iba zaujal vyrok o
19 prototypoch Cz 501.Tento skuter co bol na predaj som nikdy nevidel -ako tiez skuter c 19. [Ck] 08.06.2009 |
| Vývoj tam byl určitě ale prototyp 502 který nemá snad jediný znak, kterým se 502 liší od 501 je
podle mě nesmysl :-) Jinak o typu 500 jsem nikdy neslyšel, máš o něm nějaké info pokud tedy
existoval? [Meela] 08.06.2009 |
| Meela- vyvoj skutra cz 500 pokracoval v 501.Skuter 501 pokracoval vovyvoji na 502.Skuter 502
mal uz radikalne zmeny ale opticky boli zmeny nie az take radikalne.Samotny vyvoj ma svju postupnost
ktora sa neudeje zo dna na den.Preto v 19 kusov moze byt pomerne viac 501.Pokial sa nasiel prototyp
c 19 potom musia existovat dalsich 18 prototipov.Teda teoreticky 50 rokov znamena dost mala
pravdepodobnost.Ak existuje c19 tak to je zaver vyvoja 502 ktora az na male zmeny ide do
vyroby.Cena....... [CK-
] 08.06.2009 |
| Možno trochu neskoro ale predsa,snáď vnesiem trochu svetla do Vašej debaty o nosnosťi zadného nosiča
na skútry čz175.Pozrite si dobové foto na stránke www.mujweb.cz-www-cezetaskutr175- ,tam to je [navro] 07.06.2009 |
| No ale vždyť si toho skůtra každý prohlédl a pokud si dobře pamatuju tak neměl s 502 nic společného
(motor, karoserie). Nestáhl si někdo ty fotky? Jestli jo tak je sem dejte a znovu se podíváme... [Meela] 07.06.2009 |
| Vážení páni, v rubrike "Trochu divné" je zverejnený názor na predaj skútra 500, ktorý má
byť údajne prototyp. Od rôznych sprostých vulgarizmov, až po konečné konštatovanie, že predávajúci
je dement si nikto nič nevšimol. Je tam totiž jedna podstatná vec, ktorú ste nebrali ani vážne. V
tomto inzeráte bolo tvrdenie, že bývalý majiteľ skútra bol pracovníkom ČZM, ktorý skútra vlastnil,
tvrdil že sa je dná o jeden z 19 prototypov údajne skútru 500. Samozrejme na prvý pohľad sa to javí
ako nezmysel, tento raz pánové Vás môžem ubezpečiť, že tvrdenie bývalého pracovníka ČZM je veľmi
presné, ale nejedná sa o skúter 500, ale o 502, ktorých bolo naozaj vyrobených 19. Preto ste ani
nemohli upresniť o aký skúter ide. Jeden z týchto prototypov má označenie, ktoré nájdeme po
demontovaní nádrže v prvej tretine náboja ložiska riadenia vyrazené Z a číslo 19. Číslo motora je
000295, číslo rámu 000172, typ 502 rok výroby 1960, obsah 172, výkon motora 9,5, váha stroja 147.
Mimo iné je aj iné označenie karosérie, ale to nechcem zverejniť, aby sa nám tieto zaručené
prototypy nerozmnožili, ako tie Čechie. Thomas už máš so mnou rôzne skúsenosti, ale tentoraz rozumy
ani fotky nebudú. Je veľmi pravdepodobné, že sa jednalo o mimoriadne cenný skúter, ktorý ste
prepásli. Aké číslo mal to neviem. [Kocúr Ďuro z pelecha] 06.06.2009 |
| Michal Silák, už som Vás oslovil v marci 2009. Som veľmi rád, že Vám moje fotografie pomohli. [Kocúr Ďuro z pelecha] 05.06.2009 |
| Po zvazeni mojho veku a moznosti financovania narocnej renovacie som od renovacie odstupil a nebudem
sa dalej venovat skutrom.Vsetko dobre praje Dusan Krajcovic. [dk] 04.06.2009 |
| George-ano je to od ruky a já jsem to takhle také dostal.Pro alespoň částečný přehled mi to
stačilo.Pokud scháníte přesný originál,tak to nemohu více pomoci.I já stále tápu a proto jsem
zakládal toto vlákno,které se občas zvrhne tam, kam nemá,ale hodně mi pomohl svými fotkami kocúr
ďuro a já mu za to děkuji. michal.silak [michal.silak] 04.06.2009 |
|  nejsou tady prodlužovaví trubky (100mm)Sorry je to od ruky. [George] 03.06.2009 |
| DK Prosím,skus zohnať nejaké informácie v Bravičku.Buď si istý že nebude dlho trvať a uvedený nosič
si za pár tisíc korún u výrobcu kúpiš.Kocúr Ďuro [kocurduro] 03.06.2009 |
| Pan Kocur Duro potrebujem vas nosic ktory ste zverejnil vkombinacii bez nahradneho kolesa v kratkom.
a dlhom prevedeni a aspon zakladne rozmery.potom bysom mohol vniest do tejto nejasnosti viac
svetla.pripadne kam sa mozem na vas obratit.dokazal by som ho po konstrukcnej stranke upravit tak
aby sa mohol nanho zavesit pav.vsetko dobre dk [dk] 03.06.2009 |
| nosic = tak ako vam sa mi nechce namontovat kus zeleza ako nosic rezervy adrziak pre pav.Original
ako som uz zistil sa prakticky neda zohnat. Pricina je vtom ze ak sa kupil pav v mototechne pre
skuter od vyrobcu drziak nebol.ten samusel kupit a zaplatit navyse v mototechne.ten nosic co ma
kocur je velmi sporny.Okrem toho ze zhorsuje nasadanie na skuter.pri pade iba zo stojana nosic s
kolesom poskodi vela veci.Vprvom rade ak je nosic chraneny ma niekto patent na jeho vyrobu potom je
to uz vec pravna.uz vyrobcu replik pav vtomto zmysle napadli komu plati ze vyuziva patent .Dnes uz
dost nosicov zavazadiel sa da kupit a nasadit napredny nosic podla potreby.V buducnosti sa chcem
venovat pricinam aodstraneniu vybracii.vsetko dobre praje dk. [ dk.] 01.06.2009 |
| Thomas, nikdy som netvrdil, že uvedený nosič má nosnosť 40 kg a na Tvoje tvrdenie som odpísal, že sa
mi to nezdá, jeho zaťaženie je 15-20 kg. Ja som totiž to hneď na začiatku napísal, že jeho zaťaženie
je 40 kg. Teda, keď na uvedený nosič v krátkom prevedení namontujeme ťažné zariadenie na PAV bude
možné PAV naložiť 20 kg záťažou. Celková váha vozíka PAV - vlastná váha 20 kg + užitočné zaťaženie
20 kg spolu teda 40 kg. Užitočné zaťaženie vozíka PAV je 30 kg, čo by už presiahlo hodnotu 40 kg.
Chcem len pripomenúť, že v dobe výroby tohto nosiča PAVI neexistovali. Je teda mimoriadne sporosté
voči ľuďom, ktorí renovujú a dávajú do renovácie dosť veľké peniaze zavádzať ľudí týmto spôsobom. [Kocúr Ďuro z pelecha] 10.05.2009 |
| Thomas, nikdy som netvrdil, že uvedený nosič má nosnosť 40 kg a na Tvoje tvrdenie som odpísal, že sa
mi to nezdá, jeho zaťaženie je 15-20 kg. Ja som totiž to hneď na začiatku napísal, že jeho zaťaženie
je 40 kg. Teda, keď na uvedený nosič v krátkom prevedení namontujeme ťažné zariadenie na PAV bude
možné PAV naložiť 20 kg záťažou. Celková váha vozíka PAV - vlastná váha 20 kg + užitočné zaťaženie
20 kg spolu teda 40 kg. Užitočné zaťaženie vozíka PAV je 30 kg, čo by už presiahlo hodnotu 40 kg.
Chcem len pripomenúť, že v dobe výroby tohto nosiča PAVI neexistovali. Je teda mimoriadne sporosté
voči ľuďom, ktorí renovujú a dávajú do renovácie dosť veľké peniaze zavádzať ľudí týmto spôsobom. [Kocúr Ďuro z pelecha] 10.05.2009 |
| Thomas, nikdy som netvrdil, že uvedený nosič má nosnosť 40 kg a na Tvoje tvrdenie som odpísal, že sa
mi to nezdá, jeho zaťaženie je 15-20 kg. Ja som totiž to hneď na začiatku napísal, že jeho zaťaženie
je 40 kg. Teda, keď na uvedený nosič v krátkom prevedení namontujeme ťažné zariadenie na PAV bude
možné PAV naložiť 20 kg záťažou. Celková váha vozíka PAV - vlastná váha 20 kg + užitočné zaťaženie
20 kg spolu teda 40 kg. Užitočné zaťaženie vozíka PAV je 30 kg, čo by už presiahlo hodnotu 40 kg.
Chcem len pripomenúť, že v dobe výroby tohto nosiča PAVI neexistovali. Je teda mimoriadne sporosté
voči ľuďom, ktorí renovujú a dávajú do renovácie dosť veľké peniaze zavádzať ľudí týmto spôsobom. [Kocúr Ďuro z pelecha] 10.05.2009 |
| Když neseženeš originál mohu samozřejmě črtnout skicu s rozměry. [jwm] 07.05.2009 |
|  Takhle vypadá na skútru. [jwm] 06.05.2009 |
|  Zde je další originální nosič na skútra. [jwm] 06.05.2009 |
|  Druhá foto... [Kocúr Ďuro] 26.04.2009 |
|  Posielam fotografie uvedeného nosiča ktorý je v zostave v krátkom prevedení s náhradným kolesom. [Kocúr Ďuro] 26.04.2009 |
| Kocůre sám ses odhalil... [Thomas] 26.04.2009 |
| Thomas, už som z tvojich nezmyslov a tupostí, ktoré na tomto fóre predkladáš unavený. Tento raz však
použijem článok zo Sveta motorú, ktorý napísal J.Veselý, ČZM Strakonice. Nechcem opisovať celý
článok, ale vrátim sa k sporným veciam za ktoré ma kritizuješ. Takže citujem z článku:
"záložný ráfok s penumatikou sa dodáva za príplatok a montuje sa na zadnú plochu karosérie u
číslicovej tabuľky. Je pripevnený tromi držiakmi so šróbami. Nosič zavazadiel rôzneho riešenia možno
prišrobovať na zadnú časť skútru. Teraz niekoľko slov k cene skútra 50200. Spotrebiteľská, cena
skutra ČEZETA typu 50200 avšak bez blinkrov, je 8500,- Kčs. Pre skútre tohoto typu s blinkrami je
stanovený príplatok 150,- Kčs, čím sa cena zvyšuje na 8650,- Kčs". Toto je iba moja osobná
úvaha: uvedený nosič, ktorý som popísal je svojím spôsobom univerzálny a pre tých, ktorý nemajú
dostatok miesta na prívesný vozík, alebo im prívesný vozík nevyhovuje sa mi zdá, ako dobré riešenie.
Už sa s celou vecou nebudem zaoberať. Mohli by z toho byť iba veľké somárske uši. [Kocúr Ďuro z pelecha] 25.04.2009 |
| Castecne a musim souhlasit s Kocurem a dat za pravdu Durovi, sam mam na sve 501 z r. 1958 vyrezy,
501 kterou jsem ted po cca 15 letech vytahl z pod hromady "hnoje". Co me prave
prekvapilo byly ty vyrezy (nosic nema), u ostatni trech 502jek zadny vyrezy nemam, puvodne jsem si
myslel ze to nekdo dobastlil na nosic, kterej pak nekdo sundal, ale ne, je to prilis profi vyrez, na
to, aby to nekdo delal dodatecne. Navic ma moc, efektni kastlik jako doplnek, na prednim
nosici, znate to nekdo? Pokud ne, mohu sem to dat jako zajimavost. [JESE] 25.04.2009 |
| Michal-Silák, nosič ktorý som popísal je na troch fotkách, foto Milan z 22.4.2009. Na dvoch
obrázkoch je tento nosič rozobratý a nekompletný, dole na bielo-modrom skútri je tento nosič takmer
kompletný, pripravený na montáž náhradného kolesa. Po odskrutkovaní dvoch skrutiek nasadíme madlo
spolu s kolesom. Madlo musí byť hneď za sedaldom, nie opačne. Tomuto nosiču chýba iba spodná ohnutá
trubka, ktorá má jeden závit M6 a montuje sa na spodnú čast ŠPZ. Horná časť tohoto držiaku má závit
aký má skúter na kelese a plus sa musí dať podložka a matka. Navyše je tento spodný diel istený
vyvrtaním asi 4mm otvorom pre závlačku, alebo malý vysiaci zámok. Tento nosič je zaujímavý tým, že
môžeme podľa potreby ho skrátiť, alebo predĺžiť prípadne namontovať náhradné koleso, čo u iných
nosičov nie je. Sám som bol veľmi prekvapený, že udávaná jeho nosnosť je 40 kg a ešte nesie náhradné
koleso, ktoré tiež niečo váži. Tento údaj je aj pre mňa sporný. Čo sa týka skútrov ktoré boli
vyvážané do Holandska mali nosič poistený proti ohýbaniu dvomi chromovými trubkami upevnenými na
bolku. Nemali však možnosť montáže náhradného kolesa a bol pravdepodobne určený pre Holandskú
políciu, ktorá na tomto nosiči mala pravdepodobne namontovanú vysielačku. Podľa môjho názoru tento
nosič bol určený do 15-20 kg. [Kocúr Ďuro-pelech] 23.04.2009 |
| super,díky za fotografie. Již jsem zadal plánek šikovnému soustružníkovi,aby nosič vyrobil.Jen
mi nejde do hlavy,jak je nosič ukončen?Mám doma plánek a tam je průměr trubek 20mm a teď nevím
jestli to konečné držadlo se má správně posunovat dopředu a nebo ne?A pokud ano,tak jak je na konci
uchyceno,aby tam drželo,pokud nechci mít vzadu rezervu? [michal.silak] 22.04.2009 |
| Thomas: no vidíš to, toho jsem si ani nevšim :-) [Meela] 22.04.2009 |
|  skoda tej chybajucej nozicky :0 [milan] 22.04.2009 |
|  alebo tento? [milan] 22.04.2009 |
|  a co tento, paci sa vam? myslim nosic :) [milan] 22.04.2009 |
| To [Meela] Ten nosič vypadá podobně ale není to on, Motex má dvě podélné trubky a na nich je ovál.
Tady nejde ani tak o spor jako že se tady šíří nesmysly, když teoreticky připustíme že se
někdy mohly zadní nosiče v továrně montovat, je absolutní nesmysl že by nosnost byla 40Kg. To stejný
je i s teorií o montáži blinkrů v ČZ na zakázku, v prodejnách Mototechna tenkrát skůtry byli nebo
nebyli, velmi živě si vzpomínám jak jsem chtěl v 80tých letech koupit Pionýra nebo alespoň Babetu,
vždy se mi dostalo odpovědi nejsou ptejte se... bez známého nebo úplatku se nedalo sehnat nic! [Thomas] 22.04.2009 |
|  Tenhle článek byl ve světě motorů v lednu 1960. Ale ty nosiče možná dělali už dřív nebo je dělal
někdo jinej, ty výřezy na něj mám i na 501 z roku 58. [Meela] 22.04.2009 |
| Tohle vlákno jsem zakládal z důvodu,že jsem potřeboval poradit.Bohužel vidím že se to zvrhává v
diskuzi kdo má větší pravdu.A tohle přetahování mi nepřijde vůbec jako rada. Pokud nemáte pro
mě nějakou radu,kterou bych mohl využít,tak bych spíše doporučoval založit vlákno:kdo vyráběl
nosič?? Pokud ale tento spor tu již vznikl,tak bych se připojil spíše k verzi Thomase.
Jsem začínající skůtrista a o těchto báječných strojích skoro nic nevím,ale co jsem se dočetl v
knize od pana Malypetra,tak nosič byl prodáván jako doplněk a vyráběla ho firma MOTEX Je ale
samozřejmě i dost možné,že pokud šel skůtr na vývoz,tak ho mohli doplňovat už ve výrobě jako
originální doplněk. V tuzemsku si ho člověk ale musel dokoupit jako doplněk sám. To je můj
subjektivní názor. [michal.silak] 21.04.2009 |
| když říkáš na 100%,jistě máš nějaký podnět,který ti to dosvědčuje,předlož ho a třeba nás
přesvětšíš.V takovom případě umim uznat svou chybu.důkaz stylu např,dobová literatura,pohovor z
pamětníkem z výroby atd. ne že to psali v Bravíčku :-) [jaromir-noskov] 21.04.2009 |
| (Jaromír-noskov z Blažkova, zase sa tu zišla dobrá spoločnosť, Thomas a spol.. Bol som podrobený
prísnej kritike a som na vine, že tieto stránky poškodzujem. Pre prípad uvádzam výrok Thomasa - na
dotaz, že skúter s druzetou nemá dobré vlastnosti uviedol: "s tým sa nedá nič robiť",
nechcem sa ďalej k tomuto vyjadrovať. Kto si toto prečíta je minimálne aspoň sklamaný, ale vrátim sa
k tomu nosiču. Nosič, ktorý uvádzam zodpovedá tomu, čo som napísal a na tom trvám. Tento nosič ako
minimálne dva inakšie, ktoré išli na vývoz aj spolu so skútrami sa montovali v továrni, (napríklad
do Holandska). Tak isto na tomto fóre skutristi vedia, že existujú dva typy kastlíkov pod sedadlo.
Jeden je v zadu bez výrezov a druhý tieto výrezy má a je ťažko zohnateľný. Pokiaľ má skúter v zadu
tieto výrezy je možné tento nosič namontovať, tak že, keď niekto šíri tuposti a ešte k tomu zavádza
na tomto fóre nech predovšetkým hľadá chybu u seba. Tvoj Kocúr (Kocúr Ďuro -z pelechu). [Kocúr Ďuro] 19.04.2009 |
| souhlasím s thomasem,šíříš pitomosti.nevim jak ste to měli na slovákově,ale v té době sis většinou
moc vybírat nemoh,a rozhodně ti to nedělali v továrně na míru.Pokud to budou šířit rozumy
blažkové,kocůři a pod.,stratí tyto stránky na ůrovni což by byla škoda,protože sou uznávané a schází
se tu spoustu lidí z oboru. [jaromir-noskov] 18.04.2009 |
| Thomas, pletieš si pojmy s dojmami a to je zle. Keď niekto uvádza niekoho, ako ty píšeš
"zavádza", tak je to trošku silná káva. Ale poďme k veci. Prvé skútre nemali blinkre,
dali sa dokúpiť za 150,- Sk. Pokiaľ človek zložil túto sumu v mototechne, dostal skúter aj s
blinkrami, a tak to bolo aj s inými doplnkami. Tieto doplnky sa montovali v továrni na základe
požiadavky budúceho majiteľa akú verziu skútra si zvolil. Tu je však zaujímavá iná vec, pokiaľ
človek tento nosič, ktorý som opísal chcel namontovať musel mať k tomu prislúchajúci kastlík pod
sedadlo, ten má v zadnej časti dva výrezy. Takto upravené kastlíky sa vyrábali v továrni. Pokiaľ
bola zákazka na uvedený nosič, tak sa tento kastlík namontoval priamo už v továrni, ako rôzne iné
doplnky. Čo je však problematikcké takýto kastlík s výrezmi zohnať. Osobne ja nemám záujem akokoľvek
Ťa poučovať, prečo? Aby si bral rozmumy? Tvoj Kocúr Ďuro. [Kocúr Ďuro] 12.04.2009 |
| Kocúr Ďuro... Zase šíříš nesmysly, žádnej zadní nosič nebyl montován ve výrobě, a už vůbec ne o
nosnosti 40Kg!!! [Thomas] 09.04.2009 |
| Na fotografii skutra ČZ 175 (Standa) je znázornený nosič zavazadiel a náhradného kolesa, ktoré sa
upevňuje kolmo. Je však vyhnutý smerom hore. Pokiaľ by sme tento nosič vyrovnali mohli by sme pod
šesťhranné šróby na konci nosiča namontovať náhradné koleso, tretí bod uchytenia tvorí ohnutá
guľatina so závitmi, ktorá sa nasadzuje jednou stranou do kolesa a druhá strana spodom držiaku ŠPZ.
Pokiaľ by smse na tomto nosiči odstránili zadnú časť (dve krátke trubky) a šesťhranné šróby
primontovali madlo, dostaneme nosič v krátkom prevedení. Pokiaľ namontujeme dve trubky a pod ne
madlo máme nosič zväčšený odĺžku týchto dvoch trubiek. Jedná sa o mimoriadne kvalitný nosič, je to
originál obyčajne sa montoval už v továrni. Pokiaľ ho človek kúpil bolo v ňom upozornenie, že je
chránený. Zaťaženie tohto nosiča je 40 kg. [Kocúr Ďuro] 08.04.2009 |
| Nemôže tie výkresy naskenovať a niekde ich uploadnuť, tiež si taký nosič chcem nechať spraviť. Vďaka [ajfel] 02.04.2009 |
|  Já mám na skůtru tento nosič. [Jakub] 31.03.2009 |
| [standa] : jo,to je přesně on.Tak takový scháním.Mám na něho doma už i výkresy a podle knížky
"skůtr čezeta" od pana Malypetra ,kde je vyobrazen na fotce,ho chci dát k vytvoření
jednomu šikovnému zámečníkovi.Tak uvidím jestli se povede?Přesto raději koupím originál. [michal.silak] 29.03.2009 |
| Nosič na nádrž na čz 175/505 rikša je nesmysl!!, dle dobových materiálú a filmových záběrú tam
nosiče nikdy nebyli. [Thomas] 29.03.2009 |
| Nosič na nádrž je snad stejný jako u ostatních skůtrů. Jeden originál s novým chromem mám na prodej. [monty] 29.03.2009 |
| dobrý den neměl by někdo prosím nosič na nádrž na čz 175/505 rikša????děkuji [honza] 29.03.2009 |
|  je to tenhle nosič ?? [standa] 29.03.2009 |
| No jóó ale to je potřebá řéct hned :-), takovej teda nemám... [T505] 09.03.2009 |
| Kdepak,mám na mysli nosič který je vzadu.Byl prodáván jako doplňěk firmou MOTEX. [michal.silak] 09.03.2009 |
| Je řeč o nosiči který je na nádrži? [T505] 09.03.2009 |
|
|