MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316538 příspěvků |8218 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 46 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 3.12.2024 21:42  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Trochu z historie ČZ -výroby skútrů.
č. 1 = prototyp ČZ 503
č. 2 = prototyp K1
č. 3 = prototyp K2
č. 4 = ČZ 250-ka
č. 5 = prototyp prvního skútru The Swallow (vlaštovka)    [George]   04.06.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  Pánové,němo málo k těm skútrům.Vlaštovka a K1 jsou skútry pana Kocha,skútr označený jako prototyp K2 je dílo pana prof.Kejvala.Pak ještě byly dva další skútry (K3 a K4) a ty byly od pánů ing,Hausmanna a pana Čápa.Tyto 4 skútry byly předány do soutěže vypsané ministerstvem. Nakonec zvítězil K1, ze kterého se vyvinula Čezeta. Prototypy s motorem 250 byly ve Strakonicích vyrobeny snad dva a po zkouškách odmítnuty (slabé brzdy,vibrace motoru a pod.).Vlastním jeden kus tohoto skútra, ale ne přímo originál prototyp, ale skútr vyrobený panem Kochem ml. podle dokumentace jeho otce. Prototypů 503 byly vyrobeny podle info z ČZ 4 kusy. Podle slov konstruktéra měly rám a laminátové a tedy i velmi těžké karoserie.Rozhodnutím o zastavení výroby skútru v roce 1964 byl jejich vývoj ukončen.    [Marcel]   20.09.2006
Odpověď  To, že je to 250-ka jsem vyčetl z knížky ČZ MOTORCYCLES THE HISTORY OF STRAKONICE ARMS FACTORY od Miroslava Gomoly.    [George]   15.07.2006
Odpověď  Stejně, jsou tam taky dvě kladívka.    [MK]   17.06.2006
Odpověď  ad č.4) Z čeho usuzuješ, že jde o 250-ku?    [Jirka]   06.06.2006
Odpověď  O skútry ČZ se zajímám delší dobu, ale o té 250-ce jsem ani neslyšel. Podle fotky byla určitě vyrobená a jezdila (poškození na výfuku).Otázkou je kolik jich bylo vyrobeno a zda se prodávaly. Nemáte někdo víc info??? Zkusím napsat do Strakonic, do archívu (popřípadě).    [George]   04.06.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.5    [George]   04.06.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.4    [George]   04.06.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.3    [George]   04.06.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.2    [George]   04.06.2006
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006