MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302644 příspěvků |7333 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 90 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 12.11.2019 12:01  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Další do počtu - prase


 Tak jsem si včera s otcem přivezl domu prase v celkem peknem stavu. Neni vyhnily, cisla sedi. Motorka je zatim nepojizdna, musim se na to podivat. Jedina vec co jsem vypozoroval ze chybi jsou hodiny (klasika). Rezervu mam mimo. Tak co Vy na nej? :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  ALEX=SANKO prave vtomto pripade by som uplne vylucil el. instalaciu ako sa zda ta funguje. jednoduchym sposobom sa da vytvorit obvod iba pre nastartovanie. potom su vylucene dalsie chybi ktore skuter moze mat.naco sa hrabat v ihstalacii a komlikovat si zivot.DK    [dk]   01.06.2009
Odpověď  KARBURATOR=501 tieto karburatory sa preplavovali pred startom rucne po otvoreni krytu motora=tolko sa pise v navode.neskor sa kupovalo cupatko vmototechne .ma asi dve tlacne pruzinky jednu makolicek vo veku karburatora a druhu ma zaridenie ktre zabezpecovalo ovladanie karburatora zvonka.PRE ALEXA sanka.Vysku hladiny nejde nadstavit taje dana plovakom s ihlou.Po rokoch pouzivania tento ihlovy ventil nemusi vzdy tesnit alebo sa zasekne.dalsia neprijemna ves je plavak ten po case poskodzuje kolik na preplavovanie po okraji plavaka a mozu vzniknut drobne praskliny cez ktore sa dostava benzin priamo do plavaka teda je tazsi.tak sa nam zmeni vyska hladiny v karburatore.motor nejde natartovat.VSEOBECNE.    [D.K.]   31.05.2009
Odpověď  Diky za rady.. Urcite zacnu od toho nejjednodusiho. Zkouknu kabely, vymenim fajfku, kabel civku.. Pak se vrhnu na zapalko - kondik, uhliky atd..atd.. No a pak by to snad mohlo byt snad ok..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2009
Odpověď  Standa=2 ked masinka podla vseobecnych pokynov nepojde potom daj dole stator dynama odmontuj vacku a skontroluj ci ma presne vedenie vrotore musi tam presne a lahko zapadnut.Akjevsetko vporiadku potom treba dat dole rotor.Dotvoru po vacke daj asi 80 mm dlhu skrutku M7 alebo M8 to neviem presne,lebo som mal pred skutrom iba motocykle, tak sa na tomto fore iba ucim oskutroch ,zaisti rotor proti otacaniu askrutku opatrne dotiahni ajemnym klepnutim poskrutke postupne daj dole rotor.Skontroluj ci kolik ktory je na kluke nie je vyvaklany alebo ustrihnuty,tiez skontroluj stator.Kazdy ukon rob bez nasilia.Velmi sa budem tesit ked zavada bude iba v ukostreni a tiez vymen kondezator za novy vsetko dobre praje D.K.    [d.k.]   31.05.2009
Odpověď  Thomas nie som ziadna tvoja predlozka pred vhodom do tvojho bytu.Staraj sa laskovo o svoje veci a pokial budes pokracovat a spajat ma z nejakym zvieratom,potom pocitaj s tym ze to iste ti urobim aj ja ale lepsie.D.K.    [D,K.]   31.05.2009
Odpověď  Predovsetkym treba skontrolovat ukostrenie,dat overenu indukcnu cievku,ta musi byt riadne ukostrena.Vyhodit kabel s koncovkou dat novy kabel s koncovkou bez odrusenia.O vhodnych svieckach sa uz kdesi na fore pisalo.Kontakty staci vycistit ale pozor na riadne odizolovanie, toje dost citliva vec,Karburator musi byt cisty,vcetne nadstavenia vysky hladiny benzinu vkarburatore.Ak ma motorka kompresiu a nadstaveny predstih a trochou benzinu ju cez svieckovy otvor podlejes malo by to ist,zivot ma obycajne uci, ze ked nieco dlho stoji nie je to len tak.VSEOBECNE. D.K.    [D.K.]   31.05.2009
Odpověď  Standa, najprv si stiahni el. schemu a skontroluj podla toho zapojenie na svojom skutri, dalej by som skontroloval kladivka, fajku, kabel, inducku, atd...moznosti je bohuzial kopec...    [Alex]   30.05.2009
Odpověď  d.krajcovic.:
diky za radu.. ;)


Jinak dnes jsem zkousel jen zapojit baterii a zda se ze vse funguje, sviti, skoro troubi, alee ne a ne hodit jiskru. Tak si rikam ze cim vsim to muze byt?! tyhle veci s ele. tak nerad delam, akorat mam z toho pupinky.. :) Kouknu se jestli nemam doma novy kladivka a zkusim je vymenit. Svickou jsem zkousel jinou, taky nic. Nejak dalsi rady???S timhle opravdu nemam moc zkusenosti.. Diky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2009
Odpověď  Standa=2 osobne si myslim ze tvoja masinka bola povodne svetlo modra,vrch mohol bytvo svetlo bielom prevedeni.Vzadu ako je cislo vodnym brusnym papierom ktory ked namocis do vody a pretres obycajnym mydlom namalom kusocku postupne vyjdu vsetky farby navonok. Potom vsetko osus a nejakou lestenkou pretri a mozno natrafis na peknu farebnu kombinaciu.Vsetko dobre praje Dusan.    [d.krajcovic.]   30.05.2009
Odpověď  Standa_2: plne suhlasim. Mohol by si prosim povedat, ci lanko tiahla preplavovacieho koliku ma v sebe zakomponovanu pruzinku? Jednoducho ci vracanie tiahla do povodnej polohy zabezpecuje len pruzinka preplavovacieho koliku alebo ci je este podporena inou pruzinkou v tiahle?

Dik    [Alex]   29.05.2009
Odpověď  Pááánové.... Tady se řeší motorky, auta, prostě veterání. Nechte toho.. Po par radcich jsem to prestal cist, protoze me nejaky hadky nebavi. Predpokladam ze nebavi ani ostatni. Pojdte se bavit o mem skutru a nebo o necem jinem.. ;-)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2009
Odpověď  ALEX uz si naozaj trapny.Dusam    [Dusan Krajcovic]   29.05.2009
Odpověď  pravdu v spore "dusan=kocur" pozna len admin:)    [Alex]   29.05.2009
Odpověď  Thomas urcite nie som ziadny kocur.Toto je forum a ked sa niekto zacne pasovat za hovorcu slovenskych skutristov to je neuveritelna drzost.Je pravda ze Kocur je jedovaty hlavne ked sa ho podari vytocit to Thomas dobre ovlada.Ja som zaciatocnik a mam iba nekompletnu sedo ciernu karoseriu jednovyfuk.Zatial robim co viem a tak cistim a lestim karoseriu.Pokial zozeniem dobry fotoaparat tak bude aj foto.vsetko dobre praje Dusan    [dusan krajcovic]   28.05.2009
Odpověď  Ak som sa niekoho dotkol, ospravedlnujem sa a tymto za seba koncim uplne debatu, ktora sa tyka ineho ako skutrov.
A Jaromir: dakujem za podporu, ale teraz sa musim opakovat s mojim dotazom, nakolko ste mi stale nikto neodpovedali:) Aky profil ma guma medzi nadrz a kasnu, ktora vycnieva v tom spoji a aky profil ma guma na dvierka skutra? Kde sa daju tieto gumy zohnat? Ta firma, co predava na burzach aj repliky gumovych stupaciek totiz tieto spominane gumy nema v ponuke
Dik    [Alex]   27.05.2009
Odpověď  Kocúr Ďuro, Dusan Krajcovic...?? Jednou bych vás chtěl vidět oba pohromadě....    [Thomas]   27.05.2009
Odpověď  kucí,tak klid už.thomas tuším že i ze stranech skutrklubu kdo je a jde o velice aktivního a znalého skůtristu,Alexe se taky tutově zastanu,otázky co sem pokladal vždy měli smysl a neopakovali se,jak to tak bývá,že je tu deset dotazů na číslo jawa barvy,z vzorníku čsn,který sejiž nepoužívá atd.Rozhodně já hádavej nejsem,akorát nemám rád šíření bludů,a informací nepotrvzených.čus,počasí dobrý,a kilometrů bez poruch moc.A jinák pište co máte chut,je demokracie...    [jaromir-noskov]   27.05.2009
Odpověď  ALEX ty si myslis ked Thomas alebo Jaromir si podaju Kocura alebo je to opacne to kazdy bud prejde alebo sa nad tym pousmeje;Posledny clanok ktory napisal Kocur je pre mna cenny tym ze ma vcas upozornil na urcite nedostatky ktorym sa mozem vcas vyhnut.Niektore nazory na renovaciu su sice rozne a mozno aj tvrde ale je to jedina moznost stanovit hranicu co treba renovovat do akej miery aby sa okazalou renovaciou nakoniec skuter znehodnotil.Ja som nikdy dobreho Kocura nevidel a ked ano tak mal vzdy volaco na rovasi.ALE S TEBA OKREM SKUHRANIA NA TOMTO FORE ZIADNY PRINOS NIKDY NEBOL.Hovorit na fore o narodnostiach to uz je sila.JE MI Z TEBA NA ZVRACANIE.    [ Dusan Krajcovic]   27.05.2009
Odpověď  Kocur Duro: toto je forum, kde je podla mojho nazoru vhodne prispievat vecnymi radami, nie osocovanim sa, vysmievanim sa a sarkazmom. Citanim tvojich prispevkov mi je skutocne luto, ze nas Slovakov niekto ako ty reprezentuje na tomto cesko-slovenskom fore..ak to mam napisat na rovinu - hanbim sa za teba ako za reprezentanta SK skutristov...    [Alex]   27.05.2009
Odpověď  Vtip :-)))    [George]   26.05.2009
Odpověď  Kocúr Ďuro:
nějak jsem nepochopil "TO" s těmi hodinami.. :-(    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2009
Odpověď  Jaromír-Noskov (zlatý zub), nás zasa obdaril jednou tuposťou. Podľa jeho návodu sa vrátim k dobovej tlači Světu motoru, v ktorom Ing. Juraj Poliaček píše článok, "Testujem skúter ČEZETA" (501). Karoséria predstavuje väčšiu možnosť vzniku rozličných hlukov a zvukov a rezonanciou ich môže znásobovať. Preto, akonáhle nie sú náležite utesnené a uchytené všetky dvierka a víčka karosérie prejavuje sa to nepríjemne hlukom, najmä za vyšších rýchlostí, kedy sa tieto časti dostávajú do rezonancie. Ak k tomu pristúpi hluk niektorých nesprávne nastavených ďalších častí, môže byť hluk dosť nepríjemný. Karoséria: celokovovoá samonosná karoséria, zváraná z oceľových výliskov sa v prevádzke zatiaľ ukázala dostatočne pevná. Na karosérii sa síce v niektorých miestach objavili malé trhliny, išlo však len o trhlinky v laku, plech zostal neporušený. Tvoj Kocúr Ďuro z pelecha.
P.S. Tu dieru, čo máš po hodinkách zavar nagytuj, prefarby a prelešti. Zabrániš tak úniku kompresie a motocykel bude rýchlejší.Tie hodinky si nechaj urobiť ako papierovú nálepku a dobre všetko prilep!    [Kocúr Ďuro]   25.05.2009
Odpověď  monty: nikdy jsem netvrdil ze je to origo stav..!! ;)

jaromir-noskov:
bohuzel bez TP. Budu je pomalu shanet,ale nebudu to nejak hrotit, az se koupi, tak se koupi..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Odpověď  konečný závěr,prase už lakované bylo,ale proč bláznit s renovací?nemusí svítit jak zlatej zub.oděrek je minimum,koroze asi žádná,vzal bych ho tempem a ar slouží.jak píše mistr kočičák,prvé 501 mají všechny 3dvířka na kastli zavírací obrtlíkem,ale hliníkovým,a nelakovaným.navíc z vlastní skušenosti a asi 8000km na praseti vím,že povolovali se za jízdy vibracemi i dvířka když byli už zavíráný šroubky M6 s hliníkovou hlavou u novějších prasat.v kufříku máš vidět tu gumu přes baterku,ty už se moc nevidí.a má prase papíry?    [jaromir-noskov]   24.05.2009
Odpověď  Na kolesách sú zastriekané skrutky,na svojej 502 v pôv laku ich mám zinkované,takže kolesá sú asi prestriekané tiež.    [miník]   24.05.2009
Odpověď  Standa - podívej se na gumu pod zadním světlem nebo na nýtky výrobního štítku .
Oboje jasně dokazuje,že je motorka přelakovaná- nebo myslíš,že v továrně byli takoví prasáci,aby lakovali hotovou motorku i s gumama a štítkem?    [monty]   24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  14

omlouvam se za nejake foto 2x... mam jidlo na stole tak jsem to ve spechu nahral.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  13    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  12    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  11    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  10    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  9    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  8    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady mi prijde ze je asi puvodni lak..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  slibene foto...    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2009
Odpověď  Milý Thomas, ešte raz sa vrátim k tomu, ako som tu na tomto fóre bol napadnutý sprostými výrazmi typu, "šířiš tady pitomosti", určite si nezabudol na túto záležitosť, pod ktorú si sa aj ty podpísal. Kto čo šíri, a aké tuposti nechám na účastníkov fóra. Píšeš o nejakých koliečkach, ktoré sú namontované na krytoch motora a že sú z hliníka. Môžem Ťa ubezpečiť, že naozaj sú z hliníka v hornej časti lakované vo farbe krytu, len na vonkajšej časti. Boli doplnené závlačkou a podložkou, po okrajoch mali drobné zárezy, aby bolo možné túto prítužnú maticu dotiahnúť. Takéto prevedenie má obyčajne 502. Skúter 501 mal tieto "koliečka" kovové s príslušnou závlačkou a podložkou. Boli minimálne 2 typy týchto koliečok. Tento skúter 501 trpel nepríjemnými vibráciami, ktoré poškodzovali lak z tohoto dôvodu bolo veľa sťažností od majiteľov a hodinky po krátkom čase boli iba na ozdobu. Riaditka tohoto skútra nemajú štelovacie skrutky, tie sú na lanku sú na boudenoch prístupné z montážnych otvorov. Preto tvrdiť, že lak je na skútri originál podľa mňa je nezmysel.    [Kocúr Ďuro z pelecha]   23.05.2009
Odpověď  Thomas:
Dik za info, zase jsem o neco chytrejsi. Dnes pujdu asi dolu k motorkam, tak udelam vice fotek. Co jsem motorku jen tak rychle prohlidl, mela by byt kompletni az na hodiny. Pojizdna by mela byt snad taky, ale je sundanej dekl zapalka, tak asi byl nejaky problem.

Kozcúr Ďuro z pelecha:
Motorka se bude renovovat, ale az se na ni dostane. Ted dodelavam jawettku, mam rozdelanou 555tku a pak se budu rozhodovat co dál :).
Jak jsem psal odpoledne dodám více fotek!    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2009
Odpověď  Dobrý den pánové, fotografie skútra nie sú tak urobené, aby sa dalo posúdiť, či je alebo nie je lak originálny. Nádrž a kastlík pod sedadlo vizerá v originálnej farbe. Spodok skútra je aspoň v prednej časti a na konci pri ŠPZ prestriekaný. Po mechanickej stránke až na hodiny je originálny. Neviem, ako je na tom motor a nápravy. Tento skúter má veľmi ďaleko od toho - zachovalý originálny stav o ktorý sa majitel skútra stará. Podľa mňa nasvedčuje aj tomu, že odkladacie priestory, alebo montážne otvory pod prístrojovým panelom sú rovnakej farby ako celý skúter. Tieto vrchnáky boli inej farby. Cez to všetko je to skúter cenný, ale bude asi vyžadovať kompletnú renováciu - čo je hlboká studňa na peniaze.    [Kozcúr Ďuro z pelecha]   23.05.2009
Odpověď  No tak ani já nemohu jen podle fotek tvrdit že to je přelakovaný, ale nasvědčuje tomu několik věcí, jak bylo zmíněno pod zadním světlem je guma od zelené barvy, dvířka pod kolenama se většinou dělali v šedé a vypadá že i ty uzavírací kolečka sou na zeleno (ty jsou z hliníku a nelakovaly se vúbec), nosič je zelený myslím že se taky dělával jen v šedé. Nutno říct že pokud je to přelakovaný celý tak je zvolen odstín originálních barev což je výhoda, a 501ček s hodinama teda pokud sou (na fotce není vidět) se zase tolik nedochovalo a vypadá že to je kompletní a možná i pojízdný.    [Thomas]   23.05.2009
Odpověď  parada, diky za upresneni. ted mohu predpokladat ze zrejmne nebude origo barva.! Ale i tak jsem za cunika rad.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2009
Odpověď  orig držák,(spodní sou takhle otočený o 180,aby jeho šrouby byli schovaný pod značkou)a ve všech je šroub jako z kola,a nalisovaná podložka na něm,aby se nemoh vytratit.    [jaromir-noskov]   22.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  to už bylo stříkaný.ty zadní držáky pochybuju že sou takhle origo,a zezadu je vidět že jsou přstříkaný i ty držáky,i jejich šrouby,a je vidět i přebarvená guma pod z.světlo    [jaromir-noskov]   22.05.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  Thomas:
radeji jsem nepsal ze by to mohlo byt 100% puvodni. Predchozi majitel mi rikal ze je to puvodni stav, ale jak rikam/pisu nejsem si tim 100% jisty!
Je dost mozny ze ten drzak rezervy je "dorpasenej/napadenej kutilem"..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2009
Odpověď  Vypadá pěkně ale nějak se mě nechce věřit že je to púvodní, uchycení rezervy vypadá na domácí výrobu, nemáš detailnější fotku zadní partie?
díky Thomas    [Thomas]   22.05.2009
Odpověď  Standa, ak to nie je tajne, prezradis nam cenu?    [Alex]   22.05.2009
Odpověď  Motorka poslednich min. 15 let stala..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2009
Odpověď  Alex: proc ne? mam stadika s11ctku a ta je stejne stara a je jak nova.. :) taky tu jsou fotky..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2009
Odpověď  parada, az sa nechce verit, ze sa jedna o povodny lak po tych rokoch...
gratulujem;)    [Alex]   22.05.2009
Odpověď  Mělo by se jednat o originál stav. Zatim jsem se koukal jestli dávám jiskru a nic. Nějakým způsobem si s tím o víkendu pohraju, když už budu čistit karbec na bizona, tak se kouknu i na prase..

A díky. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2009
Odpověď  Ten toho moc nepotřebuje. Pokud je to původní, tak bych na něj moc nešahal. Gratuluju    [George]   21.05.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  a dalsi...    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2009
 Přidat odpověď   (57) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006