 Tak jsem si včera s otcem přivezl domu prase v celkem peknem stavu. Neni vyhnily, cisla sedi.
Motorka je zatim nepojizdna, musim se na to podivat. Jedina vec co jsem vypozoroval ze chybi jsou
hodiny (klasika). Rezervu mam mimo. Tak co Vy na nej? :) [Standa_2] 21.05.2009 Přidat odpověď |
| ALEX=SANKO prave vtomto pripade by som uplne vylucil el. instalaciu ako sa zda ta funguje.
jednoduchym sposobom sa da vytvorit obvod iba pre nastartovanie. potom su vylucene dalsie chybi
ktore skuter moze mat.naco sa hrabat v ihstalacii a komlikovat si zivot.DK [dk] 01.06.2009 |
| KARBURATOR=501 tieto karburatory sa preplavovali pred startom rucne po otvoreni krytu motora=tolko
sa pise v navode.neskor sa kupovalo cupatko vmototechne .ma asi dve tlacne pruzinky jednu makolicek
vo veku karburatora a druhu ma zaridenie ktre zabezpecovalo ovladanie karburatora zvonka.PRE ALEXA
sanka.Vysku hladiny nejde nadstavit taje dana plovakom s ihlou.Po rokoch pouzivania tento ihlovy
ventil nemusi vzdy tesnit alebo sa zasekne.dalsia neprijemna ves je plavak ten po case poskodzuje
kolik na preplavovanie po okraji plavaka a mozu vzniknut drobne praskliny cez ktore sa dostava
benzin priamo do plavaka teda je tazsi.tak sa nam zmeni vyska hladiny v karburatore.motor nejde
natartovat.VSEOBECNE. [D.K.] 31.05.2009 |
| Diky za rady.. Urcite zacnu od toho nejjednodusiho. Zkouknu kabely, vymenim fajfku, kabel civku..
Pak se vrhnu na zapalko - kondik, uhliky atd..atd.. No a pak by to snad mohlo byt snad ok.. [Standa_2] 31.05.2009 |
| Standa=2 ked masinka podla vseobecnych pokynov nepojde potom daj dole stator dynama odmontuj vacku a
skontroluj ci ma presne vedenie vrotore musi tam presne a lahko zapadnut.Akjevsetko vporiadku potom
treba dat dole rotor.Dotvoru po vacke daj asi 80 mm dlhu skrutku M7 alebo M8 to neviem presne,lebo
som mal pred skutrom iba motocykle, tak sa na tomto fore iba ucim oskutroch ,zaisti rotor proti
otacaniu askrutku opatrne dotiahni ajemnym klepnutim poskrutke postupne daj dole rotor.Skontroluj ci
kolik ktory je na kluke nie je vyvaklany alebo ustrihnuty,tiez skontroluj stator.Kazdy ukon rob bez
nasilia.Velmi sa budem tesit ked zavada bude iba v ukostreni a tiez vymen kondezator za novy vsetko
dobre praje D.K. [d.k.] 31.05.2009 |
| Thomas nie som ziadna tvoja predlozka pred vhodom do tvojho bytu.Staraj sa laskovo o svoje veci a
pokial budes pokracovat a spajat ma z nejakym zvieratom,potom pocitaj s tym ze to iste ti urobim aj
ja ale lepsie.D.K. [D,K.] 31.05.2009 |
| Predovsetkym treba skontrolovat ukostrenie,dat overenu indukcnu cievku,ta musi byt riadne
ukostrena.Vyhodit kabel s koncovkou dat novy kabel s koncovkou bez odrusenia.O vhodnych svieckach sa
uz kdesi na fore pisalo.Kontakty staci vycistit ale pozor na riadne odizolovanie, toje dost citliva
vec,Karburator musi byt cisty,vcetne nadstavenia vysky hladiny benzinu vkarburatore.Ak ma motorka
kompresiu a nadstaveny predstih a trochou benzinu ju cez svieckovy otvor podlejes malo by to
ist,zivot ma obycajne uci, ze ked nieco dlho stoji nie je to len tak.VSEOBECNE. D.K. [D.K.] 31.05.2009 |
| Standa, najprv si stiahni el. schemu a skontroluj podla toho zapojenie na svojom skutri, dalej by
som skontroloval kladivka, fajku, kabel, inducku, atd...moznosti je bohuzial kopec... [Alex] 30.05.2009 |
| d.krajcovic.: diky za radu.. ;) Jinak dnes jsem zkousel jen zapojit baterii a
zda se ze vse funguje, sviti, skoro troubi, alee ne a ne hodit jiskru. Tak si rikam ze cim vsim to
muze byt?! tyhle veci s ele. tak nerad delam, akorat mam z toho pupinky.. :) Kouknu se jestli nemam
doma novy kladivka a zkusim je vymenit. Svickou jsem zkousel jinou, taky nic. Nejak dalsi rady???S
timhle opravdu nemam moc zkusenosti.. Diky [Standa_2] 30.05.2009 |
| Standa=2 osobne si myslim ze tvoja masinka bola povodne svetlo modra,vrch mohol bytvo svetlo bielom
prevedeni.Vzadu ako je cislo vodnym brusnym papierom ktory ked namocis do vody a pretres obycajnym
mydlom namalom kusocku postupne vyjdu vsetky farby navonok. Potom vsetko osus a nejakou lestenkou
pretri a mozno natrafis na peknu farebnu kombinaciu.Vsetko dobre praje Dusan. [d.krajcovic.] 30.05.2009 |
| Standa_2: plne suhlasim. Mohol by si prosim povedat, ci lanko tiahla preplavovacieho koliku ma v
sebe zakomponovanu pruzinku? Jednoducho ci vracanie tiahla do povodnej polohy zabezpecuje len
pruzinka preplavovacieho koliku alebo ci je este podporena inou pruzinkou v tiahle? Dik [Alex] 29.05.2009 |
| Pááánové.... Tady se řeší motorky, auta, prostě veterání. Nechte toho.. Po par radcich jsem to
prestal cist, protoze me nejaky hadky nebavi. Predpokladam ze nebavi ani ostatni. Pojdte se bavit o
mem skutru a nebo o necem jinem.. ;-) [Standa_2] 29.05.2009 |
| ALEX uz si naozaj trapny.Dusam [Dusan Krajcovic] 29.05.2009 |
| pravdu v spore "dusan=kocur" pozna len admin:) [Alex] 29.05.2009 |
| Thomas urcite nie som ziadny kocur.Toto je forum a ked sa niekto zacne pasovat za hovorcu
slovenskych skutristov to je neuveritelna drzost.Je pravda ze Kocur je jedovaty hlavne ked sa ho
podari vytocit to Thomas dobre ovlada.Ja som zaciatocnik a mam iba nekompletnu sedo ciernu karoseriu
jednovyfuk.Zatial robim co viem a tak cistim a lestim karoseriu.Pokial zozeniem dobry fotoaparat tak
bude aj foto.vsetko dobre praje Dusan [dusan krajcovic] 28.05.2009 |
| Ak som sa niekoho dotkol, ospravedlnujem sa a tymto za seba koncim uplne debatu, ktora sa tyka ineho
ako skutrov. A Jaromir: dakujem za podporu, ale teraz sa musim opakovat s mojim dotazom,
nakolko ste mi stale nikto neodpovedali:) Aky profil ma guma medzi nadrz a kasnu, ktora vycnieva v
tom spoji a aky profil ma guma na dvierka skutra? Kde sa daju tieto gumy zohnat? Ta firma, co
predava na burzach aj repliky gumovych stupaciek totiz tieto spominane gumy nema v ponuke Dik [Alex] 27.05.2009 |
| Kocúr Ďuro, Dusan Krajcovic...?? Jednou bych vás chtěl vidět oba pohromadě.... [Thomas] 27.05.2009 |
| kucí,tak klid už.thomas tuším že i ze stranech skutrklubu kdo je a jde o velice aktivního a znalého
skůtristu,Alexe se taky tutově zastanu,otázky co sem pokladal vždy měli smysl a neopakovali se,jak
to tak bývá,že je tu deset dotazů na číslo jawa barvy,z vzorníku čsn,který sejiž nepoužívá
atd.Rozhodně já hádavej nejsem,akorát nemám rád šíření bludů,a informací nepotrvzených.čus,počasí
dobrý,a kilometrů bez poruch moc.A jinák pište co máte chut,je demokracie... [jaromir-noskov] 27.05.2009 |
| ALEX ty si myslis ked Thomas alebo Jaromir si podaju Kocura alebo je to opacne to kazdy bud prejde
alebo sa nad tym pousmeje;Posledny clanok ktory napisal Kocur je pre mna cenny tym ze ma vcas
upozornil na urcite nedostatky ktorym sa mozem vcas vyhnut.Niektore nazory na renovaciu su sice
rozne a mozno aj tvrde ale je to jedina moznost stanovit hranicu co treba renovovat do akej miery
aby sa okazalou renovaciou nakoniec skuter znehodnotil.Ja som nikdy dobreho Kocura nevidel a ked ano
tak mal vzdy volaco na rovasi.ALE S TEBA OKREM SKUHRANIA NA TOMTO FORE ZIADNY PRINOS NIKDY
NEBOL.Hovorit na fore o narodnostiach to uz je sila.JE MI Z TEBA NA ZVRACANIE. [ Dusan
Krajcovic] 27.05.2009 |
| Kocur Duro: toto je forum, kde je podla mojho nazoru vhodne prispievat vecnymi radami, nie
osocovanim sa, vysmievanim sa a sarkazmom. Citanim tvojich prispevkov mi je skutocne luto, ze nas
Slovakov niekto ako ty reprezentuje na tomto cesko-slovenskom fore..ak to mam napisat na rovinu -
hanbim sa za teba ako za reprezentanta SK skutristov... [Alex] 27.05.2009 |
| Vtip :-))) [George] 26.05.2009 |
| Kocúr Ďuro: nějak jsem nepochopil "TO" s těmi hodinami.. :-( [Standa_2] 25.05.2009 |
| Jaromír-Noskov (zlatý zub), nás zasa obdaril jednou tuposťou. Podľa jeho návodu sa vrátim k dobovej
tlači Světu motoru, v ktorom Ing. Juraj Poliaček píše článok, "Testujem skúter ČEZETA"
(501). Karoséria predstavuje väčšiu možnosť vzniku rozličných hlukov a zvukov a rezonanciou ich môže
znásobovať. Preto, akonáhle nie sú náležite utesnené a uchytené všetky dvierka a víčka karosérie
prejavuje sa to nepríjemne hlukom, najmä za vyšších rýchlostí, kedy sa tieto časti dostávajú do
rezonancie. Ak k tomu pristúpi hluk niektorých nesprávne nastavených ďalších častí, môže byť hluk
dosť nepríjemný. Karoséria: celokovovoá samonosná karoséria, zváraná z oceľových výliskov sa v
prevádzke zatiaľ ukázala dostatočne pevná. Na karosérii sa síce v niektorých miestach objavili malé
trhliny, išlo však len o trhlinky v laku, plech zostal neporušený. Tvoj Kocúr Ďuro z pelecha.
P.S. Tu dieru, čo máš po hodinkách zavar nagytuj, prefarby a prelešti. Zabrániš tak úniku kompresie
a motocykel bude rýchlejší.Tie hodinky si nechaj urobiť ako papierovú nálepku a dobre všetko prilep! [Kocúr Ďuro] 25.05.2009 |
| monty: nikdy jsem netvrdil ze je to origo stav..!! ;) jaromir-noskov: bohuzel bez
TP. Budu je pomalu shanet,ale nebudu to nejak hrotit, az se koupi, tak se koupi.. [Standa_2] 24.05.2009 |
| konečný závěr,prase už lakované bylo,ale proč bláznit s renovací?nemusí svítit jak zlatej zub.oděrek
je minimum,koroze asi žádná,vzal bych ho tempem a ar slouží.jak píše mistr kočičák,prvé 501 mají
všechny 3dvířka na kastli zavírací obrtlíkem,ale hliníkovým,a nelakovaným.navíc z vlastní skušenosti
a asi 8000km na praseti vím,že povolovali se za jízdy vibracemi i dvířka když byli už zavíráný
šroubky M6 s hliníkovou hlavou u novějších prasat.v kufříku máš vidět tu gumu přes baterku,ty už se
moc nevidí.a má prase papíry? [jaromir-noskov] 24.05.2009 |
| Na kolesách sú zastriekané skrutky,na svojej 502 v pôv laku ich mám zinkované,takže kolesá sú asi
prestriekané tiež. [miník] 24.05.2009 |
| Standa - podívej se na gumu pod zadním světlem nebo na nýtky výrobního štítku . Oboje jasně
dokazuje,že je motorka přelakovaná- nebo myslíš,že v továrně byli takoví prasáci,aby lakovali
hotovou motorku i s gumama a štítkem? [monty] 24.05.2009 |
|  14 omlouvam se za nejake foto 2x... mam jidlo na stole tak jsem to ve spechu nahral.. :) [Standa_2] 24.05.2009 |
|  Tady mi prijde ze je asi puvodni lak.. [Standa_2] 24.05.2009 |
|  slibene foto... [Standa_2] 24.05.2009 |
| Milý Thomas, ešte raz sa vrátim k tomu, ako som tu na tomto fóre bol napadnutý sprostými výrazmi
typu, "šířiš tady pitomosti", určite si nezabudol na túto záležitosť, pod ktorú si sa aj
ty podpísal. Kto čo šíri, a aké tuposti nechám na účastníkov fóra. Píšeš o nejakých koliečkach,
ktoré sú namontované na krytoch motora a že sú z hliníka. Môžem Ťa ubezpečiť, že naozaj sú z hliníka
v hornej časti lakované vo farbe krytu, len na vonkajšej časti. Boli doplnené závlačkou a podložkou,
po okrajoch mali drobné zárezy, aby bolo možné túto prítužnú maticu dotiahnúť. Takéto prevedenie má
obyčajne 502. Skúter 501 mal tieto "koliečka" kovové s príslušnou závlačkou a podložkou.
Boli minimálne 2 typy týchto koliečok. Tento skúter 501 trpel nepríjemnými vibráciami, ktoré
poškodzovali lak z tohoto dôvodu bolo veľa sťažností od majiteľov a hodinky po krátkom čase boli iba
na ozdobu. Riaditka tohoto skútra nemajú štelovacie skrutky, tie sú na lanku sú na boudenoch
prístupné z montážnych otvorov. Preto tvrdiť, že lak je na skútri originál podľa mňa je nezmysel. [Kocúr Ďuro z pelecha] 23.05.2009 |
| Thomas: Dik za info, zase jsem o neco chytrejsi. Dnes pujdu asi dolu k motorkam, tak udelam
vice fotek. Co jsem motorku jen tak rychle prohlidl, mela by byt kompletni az na hodiny. Pojizdna by
mela byt snad taky, ale je sundanej dekl zapalka, tak asi byl nejaky problem. Kozcúr
Ďuro z pelecha: Motorka se bude renovovat, ale az se na ni dostane. Ted dodelavam jawettku, mam
rozdelanou 555tku a pak se budu rozhodovat co dál :). Jak jsem psal odpoledne dodám více fotek! [Standa_2] 23.05.2009 |
| Dobrý den pánové, fotografie skútra nie sú tak urobené, aby sa dalo posúdiť, či je alebo nie je lak
originálny. Nádrž a kastlík pod sedadlo vizerá v originálnej farbe. Spodok skútra je aspoň v prednej
časti a na konci pri ŠPZ prestriekaný. Po mechanickej stránke až na hodiny je originálny. Neviem,
ako je na tom motor a nápravy. Tento skúter má veľmi ďaleko od toho - zachovalý originálny stav o
ktorý sa majitel skútra stará. Podľa mňa nasvedčuje aj tomu, že odkladacie priestory, alebo montážne
otvory pod prístrojovým panelom sú rovnakej farby ako celý skúter. Tieto vrchnáky boli inej farby.
Cez to všetko je to skúter cenný, ale bude asi vyžadovať kompletnú renováciu - čo je hlboká studňa
na peniaze. [Kozcúr Ďuro z pelecha] 23.05.2009 |
| No tak ani já nemohu jen podle fotek tvrdit že to je přelakovaný, ale nasvědčuje tomu několik věcí,
jak bylo zmíněno pod zadním světlem je guma od zelené barvy, dvířka pod kolenama se většinou dělali
v šedé a vypadá že i ty uzavírací kolečka sou na zeleno (ty jsou z hliníku a nelakovaly se vúbec),
nosič je zelený myslím že se taky dělával jen v šedé. Nutno říct že pokud je to přelakovaný celý tak
je zvolen odstín originálních barev což je výhoda, a 501ček s hodinama teda pokud sou (na fotce není
vidět) se zase tolik nedochovalo a vypadá že to je kompletní a možná i pojízdný. [Thomas] 23.05.2009 |
| parada, diky za upresneni. ted mohu predpokladat ze zrejmne nebude origo barva.! Ale i tak jsem za
cunika rad.. :) [Standa_2] 22.05.2009 |
| orig držák,(spodní sou takhle otočený o 180,aby jeho šrouby byli schovaný pod značkou)a ve všech je
šroub jako z kola,a nalisovaná podložka na něm,aby se nemoh vytratit. [jaromir-noskov] 22.05.2009 |
|  to už bylo stříkaný.ty zadní držáky pochybuju že sou takhle origo,a zezadu je vidět že jsou
přstříkaný i ty držáky,i jejich šrouby,a je vidět i přebarvená guma pod z.světlo [jaromir-noskov] 22.05.2009 |
|  Thomas: radeji jsem nepsal ze by to mohlo byt 100% puvodni. Predchozi majitel mi rikal ze je to
puvodni stav, ale jak rikam/pisu nejsem si tim 100% jisty! Je dost mozny ze ten drzak rezervy
je "dorpasenej/napadenej kutilem".. [Standa_2] 22.05.2009 |
| Vypadá pěkně ale nějak se mě nechce věřit že je to púvodní, uchycení rezervy vypadá na domácí
výrobu, nemáš detailnější fotku zadní partie? díky Thomas [Thomas] 22.05.2009 |
| Standa, ak to nie je tajne, prezradis nam cenu? [Alex] 22.05.2009 |
| Motorka poslednich min. 15 let stala.. [Standa_2] 22.05.2009 |
| Alex: proc ne? mam stadika s11ctku a ta je stejne stara a je jak nova.. :) taky tu jsou fotky.. [Standa_2] 22.05.2009 |
| parada, az sa nechce verit, ze sa jedna o povodny lak po tych rokoch... gratulujem;) [Alex] 22.05.2009 |
| Mělo by se jednat o originál stav. Zatim jsem se koukal jestli dávám jiskru a nic. Nějakým způsobem
si s tím o víkendu pohraju, když už budu čistit karbec na bizona, tak se kouknu i na prase..
A díky. ;) [Standa_2] 22.05.2009 |
| Ten toho moc nepotřebuje. Pokud je to původní, tak bych na něj moc nešahal. Gratuluju [George] 21.05.2009 |
|  a dalsi... [Standa_2] 21.05.2009 |
|
|