MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316386 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 48 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexEnglish is welcome here | Diskusní téma 7.10.2024 03:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Any topic concernig Czech (mainly) vintage car or bike is welcome here. Foreigners don`t hesitate to ask please.    [JzK]   11.10.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  Vážený pane Hartmane,
odkud plynou rozdíly v hodnotách trysek nevím, ale našel jsem v seřizovacích tabulkách karburátorů jikov tyto hodnoty: Jawa 350 soutěž typ 554 karb. 2928H, difuzér 28, hlavní tryska 120, tryska běhu na prázdno 60, nastavení jehly šoupátka 2, nastavení šroubu běhu naprázdno 1/2 otáčky, připevnění karburátoru O, přívod paliva H. Pokud byste potřeboval něco bližšího, udejte konkrétní dotaz, pokusím se to zjistit. Můj email je xy.cerny.z@seznam.cz    [Černý Z]   10.08.2007
Odpověď  Ohledně Jawy S-554 šestidenní. Právě jsem dokončil celkovou renovaci téhle Jawy 350 s 360 stupňovou klikovou hřídelí. Ve Švédské příručcce (1965) pro armádní Jawy popisují karburátor Jikov 2928 s hlavní tryskou 133. Ale v příručce o údržbě Jawy (Finsko, 1962) jsem našel tuhle Jawu s Jikovem 2926SBD s hlavní tryskou 98. S 28mm karburátorem jede Jawa dobře jen s hlavní tryskou 115 a 26 mm karburátor s hlavní tryskou 98 rovněž vede k dobrým výsledkům.
Užití 28mm karburátoru a 133 trysky ústí v problémy ve vyšších otáčkách a rychlostech a hodně mokrým svíčkám. Nevíte odkud pocházejí tyhle rozdíly v příručkách a chování motoru? Jsou nějaké rozdíly mezi vojenskými a civilními modely anebo byly úplně jiné? Shledával jsem typy 554/01 až do 554/05 jako různé, ale nemůžu najít žádné rozdíly. Pokud byste věděli něco více o historii 554 moc rád bych se to od vás doslechl.
Předem díky za vaši pomoc. S úctou Bram Hartman, Nizozemí
    [JzK]   30.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  About Jawa S-554 Six Days.
I just finished the complete overhaul and restoration of this Jawa 350cc Twin with 360 degree crankcase.
In the Swedish handboek(1965) for the military Jawa they prescribe a Jikov 2928 carburettor with main jet 133. But in a Jawa maintenance book (Finnish, 1962) I found for this Jawa a Jikov 2926SBD with main jet 98.
With the 28 mm carburettor the Jawa only runs good with a main jet 115 and also good results with the 26mm carburettor and main jet 98.
Using the 28mm one with 133 jet results in problems at higher revolutions and higher speed, and very wet sparkplugs.
Do you know where these differences in the handbooks en behaviour of the engine come from? Are there differences between the militair and civil type or were there different types? I found type 554/01 until 554/05 as different types but I can not find the differences.
If you should know some more about the 554 history, I should like to hear from you.
I thank you in advance for your help.
Best regards, Bram Hartman, The Netherlands.    [Bram Hartman The Netherlands]   24.11.2006
 Přidat odpověď   (3) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006