MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306917 příspěvků |7532 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 162 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých | Diskusní téma 19.9.2020 23:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Jawa 350/362 Californian - USA verzia


 Zdravím kolegovia, čítal som na internete aj tu na veteranfore, že vývozné Californie do USA mali okrem otvoreného filtra Fram, skrátených vložiek výfukov a iných úprav, aj zvýšený kompresný pomer. Chcem sa opýtať, ako by sa dalo najjednoduchšie zvýšiť ten kompresný pomer ? Rozmýšlal som nad použitím tenších tesnení pod valce aj pod hlavy valcov, ale neviem či by to pomohlo. Ako ste to riešili ? Vopred ďakujem za odpovede.    [milan]   30.07.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Vyfuky jedine Hadravek, co se tyce vlozek, tak mi kdysi tvrdil, ze dava vsude kratky. Behem cca 14ti dnu se tam chystam pro vyfuky a rafky, pokud chytnu staryho, urcite pokecame, muzu se poptat.    [Pája]   27.08.2015
Odpověď  Dávám tam rozpletený pramínek z azbestového provazu a ještě ho napatlám červeným silikonem, vymáčklý zbytek dotažení kolena setřu. Nic jiného mi to utěsnit nepomohlo, vřdy alespoň odkapával olej po kolenu zevnitř a stékal a napékal se.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2015
Odpověď  Dobrý den patří nějaké těsnění mezi válec a koleno(na sroubek) na levé straně mi to netěsní. Děkuji za odpověď.    [petr]   24.06.2015
Odpověď  Můj dotaz se taky týká výfuků, koukal jsem na víc eshopů a ceny se různí. Kolik je tedy výrobců? Hadrávek a Buyak?
Hadrávek to má za 4600, Mototechnik 5899, Jawacz-dily 5000, Etovar 5060, Motošpička 4800, Buyak 240E a Motoren 249E    [Jakub]   19.05.2015
Odpověď  hfmoto.cz    [peťulík]   07.03.2015
Odpověď  Dobrý den prosím o radu neřešil někdo nové vyfuky u koho koupit aby vše sedělo jak má.    [venca]   03.03.2015
Odpověď  Dobrý den prosím o radu jaký klíč brzdy je na zadní brzdĕ velký jako ve předu?    [petr]   18.12.2014
Odpověď  Já jsem řešil totéž a zachoval jsem bronzové futro, přeci jenom OIL-Master byl udělaný na mazání bronzu a s dnešními kvalitními oleji není problém toho umazat. Navíc je provoz pístů na bronzu tišší než na jehlách.    [Jakub]   02.10.2014
Odpověď  Dobrý den prosím o radu znalce motorů chci udělat GO motoru 28HP mám zachovat pistni čep 18mm nebo předělat na 16mm nejde mi o cenu ale kvalitu a výkon přede děkuji za odpověď.    [peťulík]   30.09.2014
Odpověď  Zdravím, mám vyfocenou vložku výfuku, když jí zkrátím podle plánku, docílím požadované úpravy pro USA ? Díky http://slavaa.rajce.idnes.cz/vlozky_tlumice    [Jirka]   19.08.2014
Odpověď  Tomas :
Ano , ty mensi jsou presne ty , kterymi byly osazovany vykonnejsi verze . Jsou i na fotce Sportky o pet prispevku nize    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2013
Odpověď  Meela :
Je-li to s temi hlavami tak jak popisuje Jarek , tak vidim jaka to byla tehdy nedokonalost v onom dobovem clanku casopisu Automobil .
Tzn. , ze jenom pretryskovani a vymena vzduchoveho filtru s vyfuky/resp. jejich tlumici nemohlo udelat presne parametry one vykonnejsi verze . Tomu take odpovida to jak se s tim tady nekdo trapil a psal , ze mu to s otevrenym sacim filtrem FRAM nechce porad jet a jede to poradne vzdy az pri zpetnem osazeni celeho telesa vzduchoveho filtru s filtrem uvnitr .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2013
Odpověď  Hlavy válců pro Californian 4 (USA-silnější verze) mají jiné číslo odlitku (tudíš i jiný tvar spalováku), než pro Californian 4 (slabší evropské verze). Vyšší kompresi "nahnali" v Jawě těmito hlavami.    [Jarek]   19.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, sehnal jsem použité výfuky z Califa a v něm tyto dvě vložky.
Nevíte někdo zda li se jedná u kratší vložky o typ pro výkonější verzi?
Nenese známky poškození, jako že by jí někdo řezal, zkracoval atd.    [Tomas]   18.07.2013
Odpověď  tak si tady pročítám starší diskuze a tady je pár nedořešených věcí, Martin Samson psal že má katalog na califa z USA a chtěl porovnat čísla válců a hlav s českým katalogem. Porovnal jste to s ním někdo? Jaký byl výsledek?

Jinak k těm posledním postům, řekl bych že samotné tlumiče výfuků bez vložky jsou stejné, v katalogu jsou dvě verze protože je to tam jako komplet i s vložkama    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2012
Odpověď  Schodné nejsou, v katalogu jsou dvě různý pozice pro vývozní a domácí verzi pro výfuky i pro vložky výfuků.Ale rozdíl z katalogu poznat nejde.    [Monty]   10.10.2011
Odpověď  Já bych se přikláněl k názoru, že výfuky včetně vnitřních přepážek byly vždy shodné. Pouze se používaly zkrácené vložky a neinstalovaly zátky. Pouze typ 592 měl výfuk uvnitř inovován, což výrobce jasně přiznával. Bohužel toto nejsem schopen dokázat, protože nechci dochované výfuky řezat.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.10.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Skoda , ze ani Hadravek nevi ...
Kdybych mel Vlado vyfuk navic , tak Ti jej take rozriznu a nafotim . Jenze navic zadny nemam a fotka te vlozky je asi vse co Ti mohu jasne predlozit jako dukaz .

Tahle vlozka ?
Je to jiste ta zadni polovina te dlouhe vlozky pouzite u tiche verze - to je JASNY.

Pevne steny tehle zadni poloviny vlozky :
A zda se mi , ze ma dve pevne steny , ale jist uz si take nejsem . Ale prece Vlado v tom zuzenem miste uprostred je jedna stena - to se shodnem , ze ? A pak na nekterem z tech zuzenych koncu je prece druha stena . A Vlado mi pise , ze v te zadni polovine vidi jen jednu stenu ... objasnete nam to prosim nekdo ...

O prepazkach v doutniku jen toliko ,
kdyz jsem do toho odzadu svilil , tak jsem videl rovnomerne od sebe 3 prepazky po cele delce teto 15cm vlozky , ktere tuto vlozku drzeli . A videl jsem ( pri sviceni baterkou zase zepredu ) 4-tou posledni prepazku kousek pred nimi .
Ta 4-ta prepazka mela vnitrni prumer vetsi nez ty zadni 3 prepazky . Proste prvni nastavena proudeni a usmernujici jej ke stredu k tlumici .
No proste je spatne , ze neni to foto ...

Clanek ve SVETE MOTORU ,
si myslim , ze se o tom nechtel az tak detailneji rozepisovat a nebyl tedy az TAK presny a odbyl to tedy jen tim aby jsi odriznul a vyhodil predni polovinu vlozky a hotovo .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Nemate nekdo prosim podobnou fotku ( anebo snad tech. vykres ) , ale tlumeni te otevrene verze ?

Tohle by podle Vlada mela byt ticha verze a Vlado si chce Califa predelat na verzi otevrenou .

Muzu Ti Vlado potvrdit , ze ta vlozka je urcite z utlumene verze , protoze jsem ji sam u kamaradove Californie vytahoval , ale s temi prepazkami nevim . Dovnitr jsem se nedival.

Mel jsem drive za to , ze je tam vice prepazek ( asi 6 , jako ze je to typyzovane se vsema Panelkama ) , ale ted uz si to tolik nemyslim a verim , ze tohle muze byt origo tlumeni ticheho Californiana ...    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2011
Odpověď  Nazdar Martine, poslal som ti fotky toho môjho rozrezaného výfuku emailom. Hadrávek hovoril, že nevie ako by mali vyzerať tie výfuky pre USA verziu Californie. Že nie je problém ich vyrobiť, len potrebuje vzor, alebo aspoň nejaký náčrt s rozmermi.    [Vlado]   09.10.2011
Odpověď  Diky Monty .
Co Ti tedy Vlado odpovedel ?    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2011
Odpověď  Myslím,že to ví.A když,tak bych se ho zeptal na www.hfmoto.cz    [Monty]   06.10.2011
Odpověď  Myslite , ze p. Hadravek bude vedet jak ma vypadat vnitrek vyfuku na otevrenou verzi 362 a udela mi presnou kopii ?
Nebo mu radeji privezt stary vyfuk na ukazku ?    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Přikládám scan pro úpravu motoru 350 ze Světa motorů 1973.    [michal.silak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2011
Odpověď  Ja som mal v predných tlmičoch pružiny dlhé 28 cm a priemer drôtu 5 mm. Len neviem či to nebude slabé, keď je to 350-ka.
Pre Jarka: Nevieš mi napísať presné rozmery tých pružín u typu 559, alebo 360 ? Ja som sa o kývačky ani panelky nikdy nezaujímal, tak preto sa pýtam.    [Vlado]   03.09.2011
Odpověď  Vlado, stejné jako u modelu 559/360    [Jarek]   23.08.2011
Odpověď  Neviete nikto rozmery tých pružín ?    [Vlado]   22.08.2011
Odpověď  Nazdar, neviete niekto aká má byť originál dĺžka pružín v predných aj zadných teleskopoch a priemer drôtu na motocykle jawa 350/362 Californian ?    [Vlado]   21.08.2011
Odpověď  Tak to ozaj vyzerá tak, že je to len za peniaze.    [milan]   07.08.2011
Odpověď  No ten scan by tu hodne pomohol viacerím kolegom.    [milan]   04.08.2011
Odpověď  Tak jsem dejte scan toho článku ze SM73 p. Jakubík, nebo je to jen za prachy?    [Lojza]   02.08.2011
Odpověď  Tak uvidím, buď to zmerám ako je to tu popísané, alebo dám pod valce len nejaké tenšie tesnenie z toho zeleného papiera hrúbky 0,3 mm a z každej strany ešte silikon a pod hlavy plánujem dať len tie tenké hliníkové krúžky. Uvidím ako to bude vychádzať, ako vysoko budú chodiť piesty.    [milan]   02.08.2011
Odpověď  Válí se mně v šuplíku jakýsi doplněk katalogu 634, rok nevím, a tam ty hlavy jsou.

Válce pro Rakousko mají vrtání 58,75, objem vychází 352 ccm. Zřejmě kvůli nějakým dovozním kvotám? Nevím pžesný důvod,ale je to tak - i v rakouském TP je objem 352 - je to dost pitomý,protože za motorku přivezenou z Rakouska platím mnohem vyšší pojistku.

Na 250 Califce jsem se vozil u kamaráda - jede fakt hodně, myslím,že obyčejné 350 by ujela jak nic.    [Monty]   02.08.2011
Odpověď  Ted mi jeste doslo , ze muj KND pro 362 je ten primo vydany pro American JAWA a tak v nem nemusi byt pripadne evropske hlavy / valce vubec uvedeny .
Pokud existuje cesky KND na 362 , napiste mi sem z nej obj. cisla hlav a valcu at to mohu porovnat.

monty :
mam ten KND z roku 1977 na 634-5,6,8 co je v peti jazycich a jsou v nem uvedeny 2 druhy valcu ( 1-nic , 2-Osterreich ) a jen 1 druh hlav

na 250ccm Califa jsem celkem zvedav . Pisi u nej kompresi 9,5 a vykon 20 HP / 5250 rpm    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2011
Odpověď  milan :
to jsem bohuzel nemeril    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2011
Odpověď  Pre Martina Samsona: A nemeral si náhodou hrúbku tých tesnení pod valcami a pod hlavami valcov ?    [milan]   31.07.2011
Odpověď  Jak u modelu 362 nevím,ale katalog na 634 má dokonce TŘI druhy hlav - pro Rusko s malou kompresí, do evropy střední a do USA s nejvyšší.Podle mně se to bude lišit výškou dosedací plochy .

A Californian 250 model 590 má změněný i odlitek hlavy pro vyšší kompresi.    [Monty]   31.07.2011
Odpověď  Konkretne JAK a CIM jsou dany rozdily kompresnich pomeru 9,2 a 10
mezi tichou a otevrenou verzi motoru 362 nikdo asi nikde nepopsal , alespon se mi to tedy dohledat nepodarilo .

Jen tusim , ze to udelali jednoduse - pouzili jedno anebo dve tesneni pod hlavy valcu , anebo ta tesneni pod hlavy valcu ( a mozna i pod valce ) byla vyrabena ve dvou tloustkach ... ale jist si nejsem .

Moje zkusenost pri rozborce otevrene verze 362 , kterou nikdo predtim nerozebiral :
- bylo tam jedno tesneni pod hlavami ( tak jako popisuje KND )
- zmeril jsem to a vychazelo mi , ze kompresni pomer s timto puvodnim tesnenim vychazel opravdu na 10 : 1

Podle KND byly vyrabeny hlavy valcu a valce jen jednoho druhu , takze verim , ze ty rozdily tam udelali jen diky jinym tloustkam tech tesneni .

Jak zmerit kompresni pomer :
- pist do horni uvrati
- z odmerneho valce lit otvorem pro svicku presne odmerene mnozstvi husteho oleje az do poloviny vyse zavitu svicky
- tzn. , ze mi tam musi ( pro kompresni pomer 10 : 1 ) vejit vlit pouze 17,16 cm3 oleje , ne vice . Pokud je to vice , tak snizit tloustku tesneni .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2011
Odpověď  Úprava na vyšší výkon motora Jawa 350 typ 362 Californian Oilmaster je popísaný v SM rok 1973, ak máte záujem zavolajte mi.0908-033 475 Jakubík Jozef    [Jakubík]   31.07.2011
Odpověď  Nikto ste neskúšali zvýšiť ten kompresný pomer ?    [milan]   31.07.2011
 Přidat odpověď   (40) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006