MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301593 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 53 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých | Diskusní téma 19.8.2019 00:28  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 350/360/00/05 Panelka pro vývoz do Ruska


 Zdravím, dávám dohromady Panelku z roku 1968 původně určenou (dle štítku) pro vývoz do Ruska. Potřeboval bych nějaké informace o odlišnostech na tomto typu. Například jestli měly řídítka s hrazdou a k nim tedy i kulatý tachometr, padací rám pod motorem nebo ten hranatější přední blatník, případně nějaké další změny. Vzhledem k tomu jak byla motorka "zbastlená" předchozím majitelem, nemůžu určit jestli tam některé díly byli původně nebo ne. Byla zde hrazda a k ní zkrácená panelková maska, pod motorem zmíněný rám a přední blatník už toho hranatějšího provedení. Poradí někdo? Děkuji :)    [Jarda.ERegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Jarda.E> podle popisu bych typoval, že se jedná o upravenýho vojáka, chtělo by to fotky    [Pája]   15.03.2019
Odpověď  Je to skoro všechno Domácí tunning. Dvouklíč určitě ne, na to je stará. Hrazdy měly sportky, vojenské byly vždy 350, padák neměly, měly ale podmotorovej rám. Já osobně jsem měl 250, hranatej blatník, vzadu už velký světlo, přendaný hrazďáky, takže uřízlý "uši", bílá spínačka na fabku. Koupil jsem jí po držkopádu, takže měla měněnou schránku na fabku a kulatou nádrž. Jinak samozřejmě šišatej tachometr, vysoká hlava, výfuky s dlouhejma dusítkama. Víc si momentálně nevzpomenu. Na vojenský se mohu zeptat kamaráda, kterej je při službě vlasti sedlal. Nejsem si jistej, ale vojáci měly kulatý tacháky, protože z těch šišatejch vypadávaly ty čudlíky u elektriky.    [Pája]   15.03.2019
Odpověď  No mně se zda, ze aby primo továrna kombinovala hrazdu s uriznutou panelkovou maskou, je spis nelogicky, kdyz mela k dispozici dily (maska na sportku a kyvacku na kulatej tacháč), ktery mohla namontovat bez úprav. Hezky článek je na motomagazinu-panelka na 16 kolech, hranata nadrz, califackej predni blatnik, hrazda-vsechno existující tovární dily. Myslim, ze nejakou specialitu by delali takhle. Nevim, od kdy existoval dvojklic, ale na prvních 634 prece jeste nebyl.    [Carlos]   10.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Osobně typuju, že tento typ hrazd je nějaký jejich výrobek, nebo malovýrobce/družstvo a to samé padák. Je to vidět tak na 30% jejich strojů.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen logicky, bez návaznosti na archivní materiály....
Motorky v Rusku a na UA jsou/bly upravované stejně tak, i více jako naše. Dovozu bych nevěřil ohledně originality. Tam u nich, tedy v dobovém SSSR to bylo s díly na Jawy, dostupností motorek ze západu a podobně 10x horší jako u nás! Odlévali si i své vlastní písty!

Na fotu jeden z takových výtvorů    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
Odpověď  Petr Brabec - to záleží na roku výroby, pokud je to třeba rok 67, tak dvouklíč a hranatý blatník určitě ne, ty ještě neexistovaly... A o řidítkách s hrazdou jsou věčné diskuze, pravdu nikdo nezná...

Jinak myslím, že jsem kdysi někde četl, že pro vývoz do ruska byl mělký přední blatník (asi jako na vojenské), ale dokud nebude existovat kniha o jawě jako je Katalog motocyklů ČZ, kde jsou popsané různé odchylky podle továrních údajů, tak jasno nebude :-)    [meela]   07.03.2019
Odpověď  Zdravím a čekám na reakci. Koupil jsem také panelku 250 se štítkem v ruštině mám taky hrazdu držáky na padáky nový typ blatníku a přední brzda je dvouklicova.tachometr ten zahnutý ovál. A jsem přesvědčen že je vše původní    [Petr Brabec]   07.03.2019
Odpověď  Řidítka s hrazdou se dávali jen na sportky,jinak je to dobovej tuning,rám pod motor se taky dával na sportky,možná na armádní,to nevím.Jinak rozdíly snad jen minimální,filtr?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006