MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315925 příspěvků |8166 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 29 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých | Diskusní téma 23.4.2024 09:41  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 175 land patrol


 Přátelé naprosto mě uchvátil výrobek myslím montyho na clasic show brno.
http://montyjawa.rajce.idnes.cz/Classic_show_BRNO_ 2014/#IMG_0697.jp
Tady je o tom pěknej článek http://www.cezetmania.info/obsah/jawa-175-land-pat rol-85.html
Nějak si lámu hlavy myšlenkou že bych si to taky spíchnul.. Ted jde o to co je rozdílný oproti klasický 175/450??
Na první pohled je to jasný a to:
1 výfuk Koleno koupim u montyho a ten zbytek?? Samotnej tlumič a ty krytka proti popálení??
2 Přední blatník Ten je z trailu. dá se nějak upravit z něčeho nebo se musí sehnat origo trailovej,
3 zadní blatník vypadá jako origo
4 Vzpěra mezi hlavou motoru a rámem. Jak jí tam připevnit. na rám je to jasný jako na cz 175/477 ale na hlavě?
5 Přední stupačky jsou zklápěcí. předpokládám že se akorát patřičně upravěj zadní.
6 Na některejch fotkách je ještě vzpěra od zadního blatníku k zadním stupačkám ale to je jasný to je trubka zplacatělá a v ní dirky
7 Na čezetmannii píšou něco o upravenejch předních vydlicích. Ví někdo co a jak??

To je asi tak nějak všechno co je na první pohled vidět ještě se tam píše něco o upravě převodů ale to pro repliku na občasný ježdění asi nemá řešit.
Ptám se proto na těchto osum bodů jak je vyřešit než se do toho vrhnu abych pak nezjistil že je pro mě něco neřešitelnej problém..
Děkuji    [caja008] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2014     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jede...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2014
Odpověď  Můj názor - pokud takto postavenou motorku nebudete vydávat za originál,tak klidně postavte cokoliv.

Na Classic show jste měli jedinečnou příležitost si cokoliv ofotit,oměřit nebo omalovat,případně se rovnou zeptat..........

Kdy a kde to budem znovu vystavovat, netuším.

Stejně tak jsem uvažoval o stavbě repliky zlaté milionté,dokud nebyla veřejně známá originál motorka.Ted mně to přešlo.......    [Monty]   27.03.2014
Odpověď  já se musím přiznat že o stavbě taky uvažuji, ale je to dilema mezi mým názorem, že by se měly motorky uvádět do stavu, v jakém vyjely z továrny včetně provedení (třeba lidovky, chromovky u céček) a tím že chci vlastnit i nějaké neobvyklé stroje... je to takový vnitřní boj :-) Mám doma torzo sportky z roku 69 a jelikož už mám černou i červenou sportku, tak přemýšlím jak jí v budoucnu odlišit, minimálně chci nějakou méně obvyklou barvu, jako je třeba modro-šedá, ale jelikož má štítek v angličtině tak jsem samozřejmě přemýšlel i o exportních verzích jako je road king nebo právě land patrol, je to prostě moc lákavé :-) sám jsem zvědavý která moje část zvítězí...    [meela]   27.03.2014
Odpověď  Ten kryt vyfuku v peknem stavu mam na prodej    [viki]   27.03.2014
Odpověď  Samo dík zkrácenému sedlu je upravený jeho držák v zadní části. Ale to by byla víceméně asi proveditelná operace.
Jinak Montyho stroje je krásně zachovalý, neojetý a nijak moc poškozený - jen minimálně (rez). Neorigo bylo jen zadní kolo z modelu 353 a horní díl mmasky (bouráno). Spodní hliník byl poškozený ale sem to (i když pracně - je to hliník) vyrovnal a zaretušoval.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2014
Odpověď  Stačí se podívat na jednu takovou repliku o pár diskusí zpět: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=124&idtop=45702
Kdo ví jak dopadla a komu dnes slouží? A hlavně k čemu?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.03.2014
Odpověď  Asi každý dojde na to, že s takovými replikami motocyklů to není až tak jednoduché.
A tak většinou začne improvizovat.
Magneto se nepoužije, vždyť není vidět. Ražení typu na motoru? Toho si také nikdo nevšimne. Jiná převodovka? Schovaná. Víčko s odměrkou? Detail, který není vidět. Haltry? K čemu? STK? Na STK se přijede s jinými koly.

Má stavba takové repliky opravdu vůbec nějaký smysl?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.03.2014
Odpověď  Já bych doporučoval nestavět žádný bastl ale raději uvést motorku do původního stavu a ne do napodobeniny vývozní odchylky, čímž vznikne jedině bastl.    [Honza Vošalík]   27.03.2014
Odpověď  uff no je toho dost co se musí změnit..    [caja008] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2014
Odpověď  Tyto motorky byly dělané pro australské farmáře. Proto je tam ta pomalá jednička. Obdobná odchylka existovala i pro Nový Zéland, lišila se ale dlouhým dvoumístným sedlem.    [Honza Vošalík]   27.03.2014
Odpověď  monty: jaký je to rok výroby? a jak je to s jízdou, je to tak jak píše dolin1? na jedničku se to zvedá na zadní? :-)    [meela]   27.03.2014
Odpověď  Na podzim by měla vyjít knížka kde budou popsány odchylky vč. této. Tedy jinými slovy vypsaný seznam všech dílů kterými se tato odchylka lišila od základního provedení.    [Honza Vošalík]   27.03.2014
Odpověď  Jo zapoměl jsem. Ráfky mají haltry. Takže vyvrtat sériový a doplnit....    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor je originál značen 470, to asi nijak moc dobře nenapodobíš (sehnat nějaký bez ražení a nechat udělat identické raznice se stejným ČZ fontem,..??) a sehnat to asi nepude nějak hned tak jednoduše...
Víčko nádrže má měrku na olej to zde taky není úplně jednoduché sehnat asi.
Má to zkrácené sedlo - dá se udělat, ale dle vzoru to chce nový potah šitý do těch "klínů".

A na jízdu je to tak že nemusíš ani řadit jedničku ta je tam zcela zbytečně, v pohodě se to rozjede na dvojku. To odstupňování je pro silnici tu u nás dost nepraktické. A není to nijak rychlé teda.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2014
Odpověď  O modelu Land Patrol se dozvíš i zde: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=land

Proč ale proboha hned musíš stavět něco, jen proto, že se ti to líbí a že to tu nikdo nemá? Stejně se to bude původnímu modelu jen podobat. Zbytečně jen utratíš peníze a energii a čas.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.03.2014
Odpověď  Aha tak to se omlouvám mýslel jsem že je to stavba.. ok a ten zbytek výfuku se dá někde koupit?? Koleno vezmu od vás ale ten zbytek??
Zadní blatník není seriovka?? připadá mi stejnej jako na cz 450/470??    [caja008] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2014
Odpověď  Není to můj výrobek! Je to prostě originál kus, dovezenej z Austrálie loni(v té bedně, na které stál)

Jinak - rám je seriovej 470, oba blatníky a výfuk totožný s modelem TRIAL, jen 16" kola.

Motor má převodovku jako rikša model 505 (jinou předlohu, a jiný soukolí jedničky)

A magnetku, takže nepotřebuje baterii.

Stupačky sklopný přední jsou upravený za zadních.    [monty]   26.03.2014
 Přidat odpověď   (18) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006