Zdraví, brouzdal jsem po internetu a nalezl jsem tyto dvě JAWY jenž jsou na
prodej v USA. U 350-tky je zajímavé přední světlo a u 250-tky ten dvoupákový
motor. 350-tka je v dražbě za 550 USD a 250-tka 750USD. [Lukáš] 24.10.2007 Přidat odpověď |
| Dobrý den, mám doma panelkový litinový válec 250 upravený dle supersporta. Ještě po tátovi s pístem pro dva kroužky. Má oproti originálu 250/559 hodně velké kanály. Jojo dělali se různé věci. [Brtníček] 24.10.2023 |
| Hlava [Jumbo] 30.01.2023 |
| Posadená na 575 , ale je malá na obvod [Jumbo] 30.01.2023 |
| Podobná hlava [Jumbo] 30.01.2023 |
| číslo odlitku. [Jarek] 30.01.2023 |
| Jarek:máš pravdu,zmiatli ma tie 4rebrá medzi sviečkami a neuvedomil som si ich polohu.ale je pár fotiek,kde je hlava 579 a niektoré si vložil ty.tá hlava nemá náhodou číslo odliatku 20728. 43840? [Jumbo] 25.01.2023 |
| Jumbo: vážil bych v tomto případě slova. Obě hlavy pasují na válec 579 bez úprav. Vím, jak vypadá hlava 557/553, starší i novější provedení, že má jiné rozteče otvorů vepředu a vzadu. Co dodat... Je toho ještě hodně, co musíš poznat, než pochopíš, co jsi viděl. [Jarek] 20.01.2023 |
| švédová hlava vlevo, super-sportová hlava vpravo. [Jarek] 20.01.2023 |
| ... [Jarek] 20.01.2023 |
| Motor Super-Sport bude. Jinak rozdíl je i v hlavách. K porovnání přikládám fotky větší hlavy ze Švéda. [Jarek] 20.01.2023 |
| Tak vypadá jako kodyby prošel 2 odenzívami :D takový dobitý.... Ale asi jako základ dobré. [dolin1] 19.01.2023 |
| štítek je originál. Existovaly odchylky/série pro USA, NZ, Evropu, i pro ČSSR. Dá se to poznat z čísla motoru. Tato úprava sání může být originál. Původ tohoto stroje je ze severu Evropy, napsal mi prodejce. [Jarek] 19.01.2023 |
| no jeden příhoz už tam je :-) [meela] 19.01.2023 |
| ...a mám se ještě pokakat nebo je to jasné (hláška z reklamy na Pampers) a kdo to nevidí ať tam přihodí [takysportkar] 19.01.2023 |
| foto [meela] 19.01.2023 |
| Na aukru je další supersport, ale je na něm pár odlišností, kvůli kterým o něm trochu pochybuji, jaký je váš názor? https://aukro.cz/jawa-250-559-03-super-sport-rarita-vcetne-platnych-dokladu-7029806244 moje postřehy, ale většina nemusí nic znamenat: -na štítku je výkon 20 koní a většina údajů je předtištěná, zde v diskuzi jsou z prosince 2015 fotky dvou štítků, oba mají většinu údajů vyraženou a výkon 17 -před číslem motoru je "kytička", ale opět zde níže z července 2017 jsou fotky motoru, ale před číslem mají "hvězdičku" -výfuky jsou sériové (ty samozřejmě můžou být měněné) -některé díly na motorce bych přiřadil k ročníkům 64 a mladším (tato má být 63) - spodní brýle, kola, spínačka (to také není problém vyměnit) -úchyty na číselnou tabulku na spodní masce jsou více vzadu než na ostatních dochovaných supersportech (např opět tady níže z 11/2020, moto z Estonska) -vzduchový filtr jako na švédovi, na té motorce z Estonska je to také jinak [meela] 18.01.2023 |
| Ano, chybí válec. Asi si to stejný prodejce po roce a půl rozmyslel a nedal ji do aukce. Počítám, že i klika bude sériová 559, tj. nebude ze Super-sporta. Primár bude asi taky klasický z 559. Hlava je sice 2 svíčková, ale ze švéda 579/03. [Jarek] 25.05.2022 |
| V popisu se píše "Nabízím repliku v renovaci".Teoreticky se asi dá i replika renovovat ale zní to divně.A pokud chybí jedna ze základních věcí co dělá supersport supersportem a to je válec tak to pak je obyčejná panelka. [k] 25.05.2022 |
| na Aukru opět STEJNÁ replika 559 03 SUPERSPORT, ale s klasickým litinovým válcem 559. [Jarek] 25.05.2022 |
| [.] 07.12.2020 |
| Další SS 559 z Nového Zélandu. [Jarek] 07.12.2020 |
| ..nálezový stav SS 559 z Estonska.. [Jarek] 24.11.2020 |
| .. [Jarek] 04.10.2020 |
| a další.. [Jarek] 04.10.2020 |
| Lehce upravený SS 559 na závodech New Zealand Classic Motorcycle Racing Register.. [Jarek] 04.10.2020 |
| Hlava je 2 svíčka + Al-válec, jen není vidět "dvoupáka z péráka". [Jarek] 24.09.2020 |
| Nevzpomínám si, že bych to v sobotu na startu 6D ve Slavičíně letos viděl. Ještě prohlídnu dotky. [Kadel] 23.09.2020 |
| K fotce SS ve Světě motorů - jde o 20/1963 - http://www.eurooldtimers.com/cze/historie-clanek/1027-svet-motoru-1963-20.html [dolin1] 25.10.2018 |
| Ano, bloky mohly být bez čísla.. Typ čísel raznic je nový. Každopádně mají odfrézované boky, na kterých drží kryt karburátoru. [Jarek] 23.10.2018 |
| To si úplně nemyslím teda,...Jedině by tam původně číslo nebylo. kartery byly nepoškozené v tom místě borušením, leštěním nebo tak. [dolin1] 23.10.2018 |
| číslo motoru se mi zdá nově vyražené.. [Jarek] 19.10.2018 |
| 6D 2018 [dolin1] 18.10.2018 |
| tohle [dolin1] 21.09.2018 |
| http://www.jawamania.info/Files/history/204888/0801305917.jpg Nevíte prosím v kterém čísle Sm to je? Děkuji [dolin1] 20.09.2018 |
| značení náhradního motoru na SS 559. [Jarek] 25.07.2017 |
| Supersporta nemám. [Jumbo] 22.07.2017 |
| Jumbo: máš motor z kývačkového nebo panelkového SuperSporta? [Jarek] 21.07.2017 |
| Na tom čísle vyzerá že každá hviezdička je iná.len pre info ja mám nahr.motor značený NS a nie SN ako je to na tomto Supersporte SSN. [Jumbo] 21.07.2017 |
| 5 [Jarek] 21.07.2017 |
| 4 [Jarek] 21.07.2017 |
| 3 [Jarek] 21.07.2017 |
| 2 [Jarek] 21.07.2017 |
| motor z SS 559 zachycen na inzerci [Jarek] 21.07.2017 |
| SuperSport [Jarek] 11.02.2017 |
| Ví někdo, jak je uchycený kryt karburátoru u modelu Super Sport 559/03? Pomocí stejné převlečné matice jako u klasického modelu 559/04 nebo atypické převlečné matice? Katalog ND k SS 559/03 nebo soutěžním motocyklům nikde ke stažení není. http://jawamania.info/Files/history/204888/559-03a .jpg Jinak fotka je stažená z dobové reklamy soutěžní Jawy, kde si myslím, že způsob uchycení krytu karburátoru je s modelem SS 559/03 stejný. http://www.youtube.com/watch?v=WsXmM0fqMfY [Jarek] 25.03.2016 |
| mohlo být motorů vyrobeno více? rozdil v počtu je cca. 3000ks [Jarek] 10.02.2016 |
| 4 [Jarek] 10.02.2016 |
| 3 [Jarek] 10.02.2016 |
| motor [Jarek] 10.02.2016 |
| 1 [Jarek] 10.02.2016 |
| Rám z USA, vydražený v minulosti na Aukru. [Jarek] 19.12.2015 |
| štítek stroje exportovaného údajně do Estonska. [Jarek] 19.12.2015 |
| Ví někdo, kolik bylo vyrobených modelů SS 559/03, SS353/07 a SS 350/573? [Jarek] 10.11.2015 |
| pekne se nakonec vysplhal [sim] 10.04.2009 |
| Jawa Super Sport 353/07 je ted na aukru, dokonce s TP [sim] 31.03.2009 |
| Modrýpérák: pochybuji že by ji někdo dělal, ale dá se sehnat. Na email Ti posílám tel. na někoho,kdo
ji možná ještě má k prodeji. Cena je myslím 3000,- . Nechci tady zavdat příčinu k nesmyslným
diskusím kdo je kdo, jako je to v jiných tématech. [Libor L.] 28.01.2008 |
| Nevyrábí někdo tuto kapličku,jak je na té černé Jawě v replice ? [modrýpérák] 28.01.2008 |
| Nebyl by cas se kouknout na ten filtr? Mohu poskytnout mnou ziskane informace na oplatku [lojzik] 24.01.2008 |
| Martine, koukněte mi prosím na ten filtr, děkuji [lojzik] 27.11.2007 |
| Chibička se vloudila zpráva níže patří jinam. [Vokac] 22.11.2007 |
| Toli pošli mail, pošlu foto držáku světla jak jsem slíbil. [Vokac] 22.11.2007 |
| Dik za info, jeste by me zajimalo jaky tam byl filtr, na fotografiich nebyl, tak treba zda Vam jej
prodejce nedal k motocyklu, nebo pokud neni patrne uchyceni telesa filtru, fotografie by mi to
upresnila predem dekuji [Lojzik] 18.11.2007 |
| Uz jsem konecne zde . Rozmery hlav sroubu jsou 12 mm jak na zadnich tlumicich perovani , tak na
drzacich stupacek a to z obou stran . Srouby jsou jiz zkorodovane , ale i presto je znat , ze jde o
bezne srouby bez pevnostniho znaceni ( zrejme stejne s klasickou kyvackou ) . [Martin Samson] 16.11.2007 |
| Dobry den, pane Martine nezapomnel jste na mne? Dovoluji se pripomenout, dekuji. [Lojzik] 16.11.2007 |
| OK , mrknu na to .Jen chvili strpeni , dostanu se k tomu asi az v utery anebo ve
stredu . S pozdravem [Martin S.] 08.11.2007 |
| Nevadi vsichni jsme z jedne "branze" ne :o) zajimalo by me jake
rozmery hlav sroubu jsou vzadu na tlumicich (obe strany) a stupackach, nemohl
byste se prosim podivat a zkusit nasadit adekvatni klic nebo promerit, jsou tam
oznacene ci hladke hlavy sroubu? Dik za informace [Lojzik] 08.11.2007 |
| Lojzik : vidim ze mi vykate , zpetne se omlouvam za tykani [Martin Samson] 07.11.2007 |
| Ahoj Lojziku ! Netusil jsem , ze by se nekdy nejaky SS moh objevit na
prodej a navic se mi jej podarilo v te aukci opravdu vyhrat a predevcirem jsem
jej i dovez . Vypada dost kompletne . Je na nem opravdu dost zajimavosti a
zanedlouho zde dodam foto i popis . S pozdravem [Martin Samson] 07.11.2007 |
| Stejnou tripade jsem nedavno koupil od jednoho byvalyho policajta co ji mel
vyrazenou primo od dopravni policie, cerna, vypada jako sportka, ale ma masku z
laureata, motor 361, r.v. 1966, na vnitrni strane kastliku je nalepka s adresou
dealera - USA/Brooklyn. Byla urcena na vyvoz, ale potom si ji asi policajti v
CSSR nechali...stala jen 11 tisic a je pekne rychla :). Od ty na fotce se lisi
jen zadni lampou a tou operkou :)) [Radek] 04.11.2007 |
| Jen ze zvědavosti - jakou cenu může mít samotný "otevřený" motor?
Pokud bude komplet včetně alternátoru. [JzK] 02.11.2007 |
| To Jarek: Po řádném přečtení mého příspěvku zjistíš že se nejedná o žádný
sopersport,ale že moto je "pouze dovybaveno" motorem ze supersportu.
Není to 559 ani 592.Původem se jedná o typ 353 z roku 1957. Moto mmá do dneška 3
majitele, kteří moto postupně "vylepšovali" k obrazu svému. Také má
za sebou 2 havárie. Na motu není tedy skoro nic původního. Foto jsem přidával
hlavně kvůli motoru a popis jak se kdysi dalo motor získat. [Libor L.] 02.11.2007 |
| To Libor L: To je sice možné, že motory supersport se prodávali v mototechnách,
ale ta fotografie černé 250 vypadá jako obyčejná 559 s 592 nádrží a kývačkovým
sedlem. Chtělo by to foto z druhé strany. [Jarek] 02.11.2007 |
| Mimochodem ta koroze je zajimave na vsech pokovenych a hlinikovych dilech, ale
lakovane kusy vypadaji velice zachovale. Ze by sul pri pouzivani v zimnim
obdobi? Byl by to mozna zajimavy dotaz na majitele pri koupi, jak k tomu mohlo
dojit, zda nebyl motocykl skladovan v garazi nebo jiz zminene pusobeni soli ci
neceho podobneho. Motocykly z jiznich statu USA zase mivaji vysisovane dily,
kdyz je majitele nechaji stat delsi cas venku na prudkem slunci, pak takove
podminky udelaji sve jak s lakem, tak s plasty ci kozenkou, na severu asi zase
dest a snih. Jen me to tak napadlo pri pohledu na tak zachovaly stroj co se tyce
originality, ale zaroven plno dilu asi bude muset byt nahrazeno, nebo nechat
stroj v puvodnim stavu? [lojzik] 28.10.2007 |
| S napetim jsem pozoroval kdo koupi toho krasneho puvodniho i kdyz dle fotografii
jiz znacne omseleho supersporta a koukam ze mame stesti, je to dlouhodoby
prispevatel z USA Martin, tak Martine povezte nam nejake poznatky o motocyklu az
jej dopravite k sobe, za cenne informace myslim i za ostatni z tohoto fora
predem dekuji [lojzik] 28.10.2007 |
| Co ten karburator 2928H popisovany v clanku, nevite o nem nekdo? Docela bych jej
koupil nebo vymenil. [sim] 26.10.2007 |
| Motory 250 a 350 tzv. supersport se prodávali jako ND v Mototechnách. Mám to
potvrzené z několika zdrojů a jako důkaz přidávám foto jedné 250,která je tímto
motorem zakoupeným kdysi v Mototechně dovybavena. Majitel,který tuto přestavbu
realizoval,stále moto vlastní. [Libor L.] 26.10.2007 |
| Verze supersport s motorem 557 v ramu 353 pry zde nebyla nikdy prodana ani
nebyla homologovana pro provoz zde, vite nekdo alespon o jednom kuse (puvodni,
stavba se asi najde) v republice? Take se delala verze 590SS pokud nekdo mate
nebo neco vite ozvete se. Dekuji za info [sim] 26.10.2007 |
| Pro dokreslení přidávám ještě jednu bílou krasavici. Je to originál z reklamy v
časopise Motocycle z roku 1966. Jirka [Jirka] 26.10.2007 |
| Jawa Čz to také není, že? Jinak u té 361 se omlouvám za označení
Supersport. Jak jsem pochopil označení Supersport měly motocykly Jawa s
jednoválcovými motory 250 a 350 s hliníkovými válci a oddělenou řadící pákou.
Označení typů se v průběhu let lišilo. Typ 361/01 Sport je v letácích
označován jako Road Cruiser. [JB] 25.10.2007 |
| a ještě popis [tonda88] 25.10.2007 |
| Přikládám další foto [tonda88] 25.10.2007 |
| Ty ceny jsou hodně dobré.Tady u nás by stáli o dost víc. Kdyby to bylo někde v
Evropě, tak bych do nich šel. [Luc] 25.10.2007 |
| Detail, i když díky plexi není nic moc vidět. Jinak stejnou motorku má jeden
sběratel u Ledče nad Sázavou. [Petr Kropáček ml.] 25.10.2007 |
| Přikládám fotku americkoexportní 361 z českobudějovického Hošťálkova muzea. [Petr Kropáček ml.] 25.10.2007 |
| Detail JAWA 250/590/01 [Libor L.] 25.10.2007 |
| Ta 350 je normální provedení na vývoz do USA. Žádný supersport 361/01
neexistoval! A.K. to velice dobře popsal. Přidávám foto 250/590/01,kterou jsem
kdysi vlastnil. Ta 250 je opravdu super sport označovaná před číslem motoru SS. [Libor L.] 25.10.2007 |
| 250 je v prospektech označována jako Supersport. Tipuji, že jde o typ 353.07. V
tom případě nesedí rok výroby, ale to je docela pravděpodobné. Majitel totiž
uvádí, že na štítku je pouze 196 a to na vývozních štítcích skutečně vždy bylo.
Číslice roku výroby nebyla ražena. Od roku 1963 byly Supersporty nahrazeny typem
559/03. U 350 je uváděn rok 1966 a v.č. 100284, čož by odpovídalo typu
361/01 Supersport. Poslední typ před typem Californian. Za ty prachy,
nekupte to. [JB] 24.10.2007 |
| Ta 250 je určitě 353 s naroubovanym soutěžním motorem,něco podobného jsem koupil
ale motor jsem musel vrátit a místo něj jsem dostal 350/360. [TOLI.] 24.10.2007 |
| Ta třipade není předělaný soutěžák, ale vývozní typ 361/01 pro USA s maskou ze
švéda, spínací skříňka na boku světlometu společně s kontrolkou dobíjení, bez
kontrolky neutrálu...najdu ještě propag.leták a dám ho sem [A.K.] 24.10.2007 |
| Teď ještě koukám na tu dvěpade, ten karbec je jen sundanej a na tom krytu
položen, takže i válec k tomu motoru patří. Ono by to jak jsem nad tím přemýšlel
ani nešlo na to narvat panelkový válec. Takže buď se opravdu jedná o 353.07,
nebo někdo vsadil soutěžáckej motor 557.03 do rámu 353.04. Jinak číslo rámu by
odpovídalo posledním 353.04 rok 1962. [Freddie] 24.10.2007 |
| Ta třistapadesátka je předělanej soutěžák. Dvěapůla je pravděpodobně splácanina,
spodek motoru kývačka, je možné že se jedná o jeden z mála supersportů (typ
353.07), čemuž by odpovídala i hlava, ale válec (umístění karburátoru) je již
předělané panelkové (559). Rok výroby to není určitě 1966. Neodpovídá tomu ani
jedno z výrobních čísel. [Freddie] 24.10.2007 |
| JWA 250 dle majitele rok výroby 1966, podle mě nereálné. č. motoru 001422, č.
rámu 337198. [Lukáš] 24.10.2007 |
|
|